Follow by Email

Friday, 5 August 2011

Senarai Masjid sekitar Kuala Lumpur dan Selangor yang ada kolah

Sesiapa yang memerlukan air kolah masjid, bolehlah mendapatkannya di masjid2 yg tersenarai di bawah:

Kuala Lumpur

1. Masjid Jame' Kg Baru KL
2. Masjid Jame' Bandar KL
3. Masjid Jame' Alam Shah, Jln Pasar, KL
4. Masjid Jame' Al-Akram, Dato' Keramat, KL
5. Masjid Jame' Mindef, Jln Padang Tembak, KL
6. Masjid Muadz bin Jabal, Setiawangsa, KL
7. Masjid Ar-Rahimah, Kg Pandan, KL
 
Selangor 

8. Masjid Al-Ridwan, Ulu Klang
9. Masjid Jame' Kg Cincin, Gombak
10. Masjid Zakaria, Bt 8, Gombak
11. Masjid Jame' Kg Nakhoda, Selayang
12. Masjid Jame' Pandan Jaya
13. Masjid Jame' Seksyen 14 Petaling Jaya
14. Masjid Ar-Rahman, Universiti Malaya
15. Masjid Jame' Mujahidin, Damansara Utama
16. Masjid Jame' Sayyidina Ali, Pdg Balang, Gombak
17. Masjid Bandar Tasik Puteri Rawang 

Quarters Kakitangan Dihantui Ruh Gentanyangan

Pada pagi 30/5, anak sdara clah sms bgtau ttg baby muadz yg menangis mcm histeria dari jam 10 mlm hingga pukul 1.46pagi. Anak sdra clah dah bc 4 Qul dan ayat seribu dinar, tapi dia tetap menangis. Akhirnya, dia baca Yasin, habis baca Yasin, baby muadz tidur..

masa Iqah sms, clah mmg tgh period dan sakit kpla. Dia mntk tolong tgk apa yg mengganggu muadz, clah mntk dia smskan alamat umah dia..clah terpaksa scan guna auzu billa...hanya bbrp kali bc, nmpak kubur lama dlm 3 buah...clah bgtau Iqah, umah dia dok, adalah bekas tapak kubur lama..Iqah berjanji akan tanya kat jiran2. dia pun rasa mcam seriau bila masuk ke ruang dapur...mcm ada bnda dok perati dia...

clah mntk dia smskan nama penuh baby muadz dan abah muadz..clah scan guna 2 kalimah syahadat, di masa inilah clah nmpak makhluk yg mengganggu muadz, mmg benar ruh yg tak tenteram..ruh tu menmpakkan wajahnya yg hodoh pd muadz, sb tu la muadz tu menangis bertempik2...

masa clah tanya ruh tu kenapa kau ganggu dia, ruh tu mengejek clah(clah tak brp yakin nak lawan, sb clah sdg period) "ko takut..eehh...".
clah jawab balik, "mmg aku takut, tapi Allah ada"

clah teruskan jgk bacaan selawat dan alhamdulillah..
kemudian, clah nmpak makhluk tu baring terjelepuk dlm bekas macam penjara...dari besi putih..
"tolong aku" rintih dia kpd clah.
clah jawab, "kenapa kau mntk tolong ngan aku?mntk tolong ngn Allah la. Aku tak tau apa hukuman yg Allah akan beri kpd kau"

abis aje kata2 clah tu...bnda tu ghaib dari penglihatan..

bila clah sms keesokan harinya, Iqah kata, dah tak da gangguan. baby muadz dah ok..

Alhamdulillah...




ilmu yg menarik makhluk lain...

Lama tak dgr khabar iqah. tetiba phone berdering. clah tgk jam, pukul enam lebih..tak lama lagi maghrib...
Iqah yg cal. clah muadz menangis menjerit2....(muadz ni seorg yg happy go lucky..kalu dia nangis jerit2 tu ada la apa2 yg menakutkan)

iqah critakan, dia telah pergi berkursus...kat tepi hutan...balik dari kursus dia terus balik ke rumah.
"tak pa..nanti clah tgk bgm..insyallah.."
lepas solat maghrib dan solat hajat, clah cal iqah...
clah nasihatkan iqah, lain kali mandi dan buang baju kat luar, masukkan dlm besen atau baldi. esok cerah baru ambik pakaian tu bawa masuk ke rumah utk di basuh.

apa yg clah nmpak dalam solat adalah...ada seorg yg satu grup kursus(lelaki ) amalkan ilmu yg boleh panggil makhluk lain(spt magnet). lelaki ni penghisap rokok tegar(sb bau rokok) dan dia mmg suka minum samada kopi atau nescafe(jg ada bau mcm kopi atau nescafe). iqah kata mmg ada, ustaz kat tmpat dia. clah kata:jauhkan diri dari dia. Iqah ni lemah aje...clah dpt rasa jiwa lemah tu...perlu kuatkan semangat, zikir byk2...
iqah jawab, mmg iqah lemah sangat. iqah preggy la ni...



ruh gentayangan di kawasan ipta....

bbrp bulan berlalu, entah mcmna dlm pukul 3 pagi, clah tringat pd iqah, apa khabar dia, lama dah tak dgr berita. pukul 5 lebih, clah trima sms dari iqah. Muadz menjerit2 awal pagi tadi...clah cal iqah: "knp tak cal awal2? ni dah nak subuh, camna clah nak buat? tak pa la nanti clah tgk bgm..janji clah pd iqah.

Lepas solat subuh, dlm pukul 6.30 pagi, clah cal iqah sekali lagi...
mmg ruh gentayangan. dia ni kafir mati kena bunuh, pas tu kena bakar, abunya dibuang dalam lopak air kat tanah rendah kawasan belakang ipta tu..

ini dialog clah dgn makhluk tu..nmpak bayangannya terlompat2...
"knp ko kacau dia?kalu ko Islam, bolehla aku mntk pd ALLAH utk ko masuk syurga ni ko kafir. ko nak masuk neraka? kalu tak nak masuk, dok diam2 kat situ. ko ngacau org supaya org tau kehadiran ko, tapi ko dah jadi abu, mcmna org nak kuburkan ko? anggap aje tu mmg ditakdirkan kubur ko jgn kacau sesiapa lagi..kalu aku dgr ko kaco lagi...aku kan mntk ALLAH hantar ko ke neraka..."

iqah tanya seorg yg tahu sejarah kawasan tu..org tu ckp kawasan tu mmg keras...nasihat clah utk iqah..
kalu muadz tido..bacakan alkautsar dikedua telinganya, buat 30 hari...