Follow by Email

Saturday, 15 March 2014

Ke mana menghilangnya MH370?

satu dunia tertanya2 ke mana menghilangnya kapalterbang mh370..macam2 persoalan timbul. macam2 spekulasi yg "diwujudkan"..dan yg paling memalukan malaysia dan rakyatnya ialah bila bomoh temberang mengadakan upacara yg ntah apa2 kononnya utk mengetahui di mana kapalterbang tersebut mgkn telah disembunyikan "bunian/jin"!!

beri masa dulu.. clah nak gelak guling2..

cuba korang renung2kan.. dlm kejadian ini, kita boleh nampk bagaimana cara kita mengatasi sesuatu masalah. ada yg berusaha sambil mendekatkan diri kpd al-Khaliq. ada juga yg berusaha tapi lagi jauh dari Yg Maha Esa.

kenapa kejadian ini berlaku?
kenapa msia?
apakah rahsia besar yg Allah sembunyikan disebalik semua kejadian ini?
apakah hikmah disebalik kejadian ini?
kenapa tiada seorg tok guru/ustaz/ustazah/perawat(tak termasuk clah haah..hehe..) yg terkenal yg terer scanning pun yg tahu di mana ia?

kita kiv dulu semua soalan2 di atas, jom kita layan cite clah..

sbenarnya clah tak ambil pot pun tentang kisah kapalterbang mh370 ni...baru abis jihad dan merawat, berturut2 memang memenatkan. mana nak ambik tahu hal dunia.. masuk fb pun, jap je(utk ilangkan boring, klik2 yg mana penting, komen yg mana clah rasa nak komen, pastu kluar)

ptg 8/3..
suami kpd pesakit clah antar sms mntk clah tolong scan di mana mh370 berada..abis solat zohor dan solat taubat, clah buat cara kasyaf..

jawapan:
"ada org khianat. semua selamat. ada yg sakit sb terkejut. pilot tu org yg Allah sayang. dlm setiap misi, dia akan berserah sepenuhnya kepada Allah."
dlmasa ini clah nmpak kapalterbang berada atas tebing tinggi. muka kapalterbang mengadap bkn ke Beijing(membelakangi Beijing).

clah:kalu fadhilah waliyullah, boleh la fadhilah bantu.
jawapan:fadhilah nak bantu ke?
clah: boleh ke?
jawapan:Allah akan pertimbangkan. buat kasyaf lepas maghrib.

lepas kasyaf ptg tu, clah balas sms dia(suami pesakit clah). lepas asar, kak sulung clah cal bertanya ttg mh370. clah citekan apa yg clah tahu.

selepas solat maghrib dan solat taubat, clah sekali lagi lakukan scan secara kasyaf.
clah:(bertanya ttg sapa yg buat khianat, sapa yg upah..syy..ni rahsia..) ..jahatnya mereka..
jawapan:mmg jahat.
clah jg dibritau ttg elektrik yg terputus dan pintu yg tak dapat dibuka.

utk membantu mrk clah disuruh:
buat dua rakaat solat tahajjud..bacaan terpulang kpd clah iaitu yg paling clah suka baca(clah baca surah al-Ikhlas la..senang)
sblm solat:
selawat 1000x,
selawat Fath:100x,
alFatihah:100x,
anNas:1000x..

masa solat tahajjud:pkl 2-4pagi..

Olehkerana perut clah asyik senak (dah bbrp hari macam kena senggugut, ntah2 ada alien..hehe) dan clah yg masih perlu buat rawatan kpd pesakit, clah hanya sempat buat:
1000x selawat, 100 x selawat fath..namun semasa membaca ayat2 surah al-baqarah kpd pesakit, clah jg titipkan utk kes mh370 ini(sekali harung..sb dah tak sempat)

kemudian, clah sekali lagi scan secara kasyaf, nak tahu samada Allah trima tak apa yg clah usahakan, maklumla banyak kelemahan dan banyak tak ikut syarat. kalu Allah trima, barula clah boleh mulakan solat tahajjud.

Alhamdulillah Allah trima, sb adanya ayat2 al-Baqarah sebagai ganti..
clah jg diberitahu apa yg harus dibuat:
pertama:clah kena tinggalkan cahaya keturunan Rasulullah saw dan cahya habib.
cahya habib tersebut Allah akan tukarkan kpd cahya waliyullah.
kedua:olehkerana ada diantara mrk yg bukan Islam, clah tak boleh beri salam. sebagai ganti clah kena ucapkan(masa berada dlm kabin): 
BISMILLAAHIRRAHMANIRRAHIIM.
dan lepastu ucapkan:
ALLAH YANG TELAH DAN SENTIASA MEMBERI RAHMAT KEPADA KAMU SEMUA TELAH MENYELAMATKAN KAMU SEMUA DARI BALA BENCANA INI.

clah: tapi perut fadhilah senak, takut nanti dlm tu ia buat hal. tak dapat nak konsentret.
jawapan:minum pati delima dan air zam2 munawwarah, Allah akan hilangkan senak perut.  

9/3, pkl 4.31pagi, clah mulakan solat tahajjud. dlm bbrp minit jugak clah baca surah al-ikhlas sehinggalah clah nmpak samar2 kabin, clah ucapkan kedua2 ucapan yg telah diajarkan. kmdian clah masuk ke rakaat kedua, clah tidak dibenarkan keluar dari solat, jadi clah teruskan membaca ayat2 surah al-ikhlas sehingga bbrp minit kemudian, iaitu bila seluruh bahagian kabin sudah terang dan pintu sudah boleh dibuka. clah terdengar  suara lelaki menyebut "alhamdulillah" iaitu dari salah seorg yg berada dlm kabin tersebut.

selesai solat tahajjud, clah lakukan kasyaf sekali lagi. clah dibritahu kaptennya berkali2 mengucapkan syukur. masa ni clah nmpak bayangan seorg lelaki duduk dlm kokpit sambil kedua belah tangannya menadah dan dia dlm keadaan terharu(badannya bergerak sedikit ke depan dan ke belakang)..
clah tanya kenapa tadi, lama baru clah boleh masuk?
jawapan:Allah nak uji sejauhmana fadhilah sabar
clah:ooo..
clah:apa yg mrk "rasa ko"(ni bahasa klate hah..hehe) fadhilah(apa tanggapan mrk bila tgk fadhilah) 
jawapan:mrk kata waliyullah pompuan datang melawat mrk. mrk sukahati..
clah:fadhilah bukan waliyullah(buat pengetahuan semua, mrk silap anggap krn Allah dah tukarkan cahya habib jadi cahya waliyullah, cahya waliyullah lebih terang, dan lebih power)

sblm tghmalam 9/3..
clah nak tgk sapa pilot yg Allah sayang, jadi clah cari nama dan tgk bagaimana rupanya. bila terpandang je wajahnya, terkluar dari mulut clah,
"Masyaa Allah!"
patutla..wajahnya, sinar matanya..

pagi 10/3, lepas solat tahajjud pertama clah buat secara kasyaf..
clah:kapten zaharie tu, ada org tulis komen kata dia atheis
jawapan:salahfaham je. dia tak *berpangkat(bkn waliyullah, bkn habib) tapi dia dikagumi kerana penyerahan diri 100% kepada Allah.
clah:fadhilahpun blm dpt 100%..

(*bila clah bgtau kat mak, mak dgn nada terkejut"eh, mana pulok dia tok berpangkat, kan dia kapten pilot. clah jawap, "bkn mcmtu la mak, ni pangkat lain. tu pangkat dunia"..hehe)

utk hari yg kedua ini, clah tanya samada clah perlu amalkan seperti ari pertama atau samada perlu tambahan atau mana2 pengurangan.
jawapan:sama tapi perlu ada tambahan surah al-Baqarah.
clah:nak baca sama dgn utk pesakit fadhilah atau kena baca dari awal. 
jawapan:baca dari awal. baca bbrapa muka suratpun asal fadhilah rajin.
clah jg disuruh masuk dlm lingkungan pkl 4.30pagi. mrk semua gembira dan sedang menunggu kedatangan clah. 

clah habiskan selawat 1K, 100x selawat Fath, 100x fatihah, al-Baqarah 1-57 dan anNas cuma dapat 100x. selesai, clah lakukan secara kasyaf, nak tau samada apa yg clah buat diterima. alhamdulillah. tapi clah disuruh azan sekali sebelum masuk(lakukan solat tahajjud).

selepas azan sekali, clah terus lakukan solat tahajjud. kali ini selepas baca surah al-ikhlas, clah baca surah al-ghasyiah utk rakaat pertama dan kedua.
masa masuk ke kabin, clah ucapkan apa yg perlu clah ucapkan spt ari pertama.
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM. ALLAH YANG TELAH DAN SENTIASA MEMBERI RAHMAT KEPADA KAMU SEMUA TELAH MENYELAMATKAN KAMU SEMUA DARI BALA BENCANA INI.

Kali ini clah mohon kepada Allah agar Allah memberi kepada mrk semua hidayah, dan kemudahan2 lain. *alangkah bagusnya kalu mrk dapat mendengar kisah Rasulullah saw. habis aje clah sebut, clah nmpak cahaya yg terang.

selepas solat, sekali lagi clah lakukan kasyaf. 
jawapan:azan yg clah laungkan tadi, Allah telah merdukan. jadi yg mrk dengar adalah kemerduan azan oleh seorg waliyullah pompuan.(sebenarnya suara clah terketar2 dan tak merdupun, dan clah bukan waliyullah). kenapa pentingnya azan tersebut?
utk memberi cahya hidayah kepada hati2 mrk2 yg masih belum mendapat hidayah. clah nampak cahya mcm kerlipan bintang2. *mengenai apa yg clah mntk tadi, Rasulullah saw sdri yg menaungi mrk dgn cahaya baginda. (Subhanallah).

clah tanya kenapa kena baca tu semua(bacaan sblm mulakan solat tahajjud). 
jawapan:itu hanyalah adab utk masuk ke tempat yg bersih. 
dan clah jg diberitahu kalu clah abiskan 1000x surah anNas, insyaa Allah akan ilang semua was2 clah. selain itu clah jg tanya kat mana mrk di tempatkan. 
jawapannya ialah border vietnam china. 
clah:kenapa muka kapalterbang menghadap ke tempat lain. bukan ke Beijing?
jawapan:Allah gerakkan ia menghadap kiblat.
clah:ayahanda(syeikh nazim) tau ke apa yg clah buat?
jawapan:tau. beliau sedang bersiap sedia utk masuk(tempat flight berada).
clah:fadhilah mintak maaf sebab kemarin masa masuk, fadhilah tak sebutpun ttg Rasulullah saw.
jawapan:tak pa. Allah tau masa tu fadhilah dlm keadaan kalut. 

selepas selesai solat subuh sekali lagi clah lakukan kasyaf. 
clah:bolehkah fadhilah britahu di mana mrk berada?
jawapan:jgn dulu. tunggu lepas 10 hari.
clah:kalu mrk semua dijumpai bagaimana:
jawapan:mrk semua akan dibunuh.
masa ni clah dah terketar2..
clah:sapa yg buat khianat pd kapalterbang tu?
jawapan:pakar2 keturunan .. dari negara ...  

selesai, clah online. tgk peta border vietnam china..
wah..tempatnya mmg cantik, masalahnya clah tatau kat mana tempat sbenarnya(bandar ke, pekan ke, kampung ke, pulau ke). jadi clah tgk je yg berdekatan. dah penat, off..pi tidor(mak clah kata:tak da kerja lain..hehe)

awal pagi, 11/3,
clah cuma dpt lakukan 300 selawat, 86x slawat Fath, 24x fatihah,  42x surah anNas dan bacaan ayat surah al-baqarah dari ayat 58-70. (mcm2 gangguan, tu yg sukar nak habiskan.)

selepas azan sekali, dan seblm solat tahajjud, clah lakukan kasyaf.
clah:rasa kurang ajar la pulak, masa nak kluar tak cakap apa2 pun.
jawapan:nak kluar, selawat Nabi. Allahummasolli ala Muhammad wa ala ali Muhammad.

clah diberitahu, Allah nak beri sesuatu sb azan yg clah alunkan dan ucapan dua kalimah syahadah yg clah ucapkan sampai ke atas. clah ditanya apa yg clah nak utk mrk yg terkandas(flight mh370).
clah:tak tau la.(otak clah kosong masa tu. clah berfikir sejenak, sb semua benda Allah dah beri kepada mrk semua).
clah:boleh tak fadhilah mntk tukar?fadhilah mintak Allah tukarkan biar(ia adalah suatu yg) Rasulullah saw yg nak sb mrk semua umat Rasulullah, hanya baginda yg tahu apa yg terbaik utk mereka. boleh tak?
jawapan:itu yg terbaik!
clah diberitahu jg, selain dari apa yg clah mntk wakilkan Rasulullah saw, Rasululah saw sendiripun ada permintaan baginda(utk mereka, masyaa Allah)
clah juga diberitahu utk abiskan bacaan surah al-baqarah bbrp muka surat lagi.

clah lakukan solat tahajjud seperti malam2 sblm ini.
masuk je ke kabin, clah ucapkan:
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.
ALLAH YG TELAH DAN SENTIASA MEMBERI RAHMAT KEPADA KAMU SEMUA TELAH MENYELAMATKAN KAMU SEMUA DARI BALA BENCANA INI.

Allah telah memberikan idea kpd clah utk memohon kegembiraan ke atas mrk sebagaimana kegembiraan para muhajirin(inilah yg Rasulullah inginkan).clah nmpak perkataan itu bercahaya kehijauan. walaupun mereka dengar bunyian dari luar mrk tak ambil kisahpun. Allah juga memberi kelebihan kpd mereka, kawasan yg sempit(di luar) menjadi luas. apakah permintaan Rasulullah saw? Baginda memohon agar diberi rahmat ke atas mereka di dunia dan akhirat(masyaa Allah seronoknya).

bila nak kluar clah ucapkan ALLAHUMMASOLLI ALA MUHAMMAD WA ALA ALI MUHAMMAD.

selesai solat, clah lakukan kasyaf.
clah:ayahanda masuk tak ari ni?
jawapan:ayahanda masuk lewat sikit. beliau tak berapa sihat.
clah:(dah berdebar) ayahanda sakit apa?
jawapan:sakit orang tua.
clah:owh. semoga Allah menyelamatkan dan melindungi ayahanda dari segala penyakit sihir(masa ni kelopak mata clah dah bergenang dgn air mata, yg kmdian menitis membasahi pipi)
jawapan:Allah sendiri yang mengaminkan.
clah:kenapa?
jawapan:ayahanda orang yg Allah sayang.
clah:alhamdulillah. fadhilahpun sayang dan rindukan ayahanda(sambil mengesat airmata).

selepas solat subuh, clah sekali lagi lakukan kasyaf. 
clah:boleh fadhilah bagitau mrk semua dlm fb di mana pesawat tu?
jawapan:Kuasa Allah sedikitpun tak berkurang!
Allah pelihara mrk semua(yg dlm pesawat)..
clah mengiyakan..
jawapan:fadhilah nak tau ke kat mana mereka?
clah:ya. mrk kat border vietnam china, tapi kat mana?(clah sebutkan bbrp nama dan jg pulau)
jawapan:HAI HAO..
clah:bukan kat pulau ke?
jawapan:bukan. pulau tak berapa bagus..arus dari lautan.... HAI HAO paling baik.
(masa ni clah spt berada di sempadan vietnam china. kawasan sempadan sebelah negara china bercahaya. tetiba clah terdengar suara orang beri salam)
jawapan:moyang(isteri pertama arwah tuan padang) fadhilah beri salam.
clah tersenyum. clah balas salam tersebut.    


awal pagi 12/3
sblm lakukan solat tahajjud, clah hanya dpt lakukan(spt biasa, banyak halangan):
slwat 1000x, slawat Fath100x, Fatihah 100x, surah anNas 300x dan membaca surah alBaqarah dari ayat146-186 dan azan sekali.

clah lakukan secara kasyaf utk mengetahui samada Allah trima atau tidak atau sekiranya masih ada kekurangan..jawapannya clah perlu bacakan surah al-Baqarah bbrp muka surat(sebagai ganti kpd apa yg tak boleh clah selesaikan(doh nok wak guano(nak buat macamana)..asyik tak mencukupi syarat je..huhu)

clah abiskan ayat 187 ke 202 surah al-Baqarah.

selesai je kasyaf, clah buat solat tahajjud.
masuk je kabin, clah spt biasa ucapkan:
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ALLAH YANG TELAH DAN SENTIASA MEMBERI RAHMAT KEPADA KAMU SEMUA TELAH MENYELAMATKAN KAMU SEMUA DARI BALA BENCANA INI..

kali ini, semua makanan dan minuman yg haram dibuang dan dibinasakan dari kapalterbang tersebut..
lepas tu clah spt berada di luar. clah nmpak tebing tinggi , sungai dan lepas tu lautan.. kawasanpun dah bercahaya..
hai hao mmg tip top..
nak kluar, sekali lagi clah ucapkan:
ALLAHUMMA SOLLI ALA MUHAMMAD, WA ALA ALI MUHAMMAD 

awal pagi13/3       
          

bersambung

p/s..
apa yg clah ceritakan ini adalah pengembaraan dari segi rohani melalui solat dan kasyaf. jika anda seorg yg hanya boleh melihat dgn mata kasar(mmg susah la). Allah meletakkan tabir utk melindungi mrk yg berada dlm mh370. tiada makhluk yg dapat melihat mereka, kecuali yg Allah beri keizinan. walaupun mrk berada di bumi, namun mrk terpisah dari alam yg dilihat dgn mata kasar. mereka masih hidup dan masih selamat..




Friday, 22 November 2013

tuduhan yg paling dahsyat...kes ustaz harun

Apakah dakwaan/tuduhan/fitnah yg paling dahsyat disisi Allah?

Pengakuan yg paling dahsyat adalah mengaku diri sebagai tuhan. oleh itu tuduhan yg paling dahsyat ialah menuduh seseorg(yg tidak pernah mengaku dirinya sebagai tuhan) sebagai tuhan.

ustaz harun, yg adik clah kenal,(adik clah salah seorg yg melabur dlm pelaburan milik ustaz harun) seorg yg mempunyai kewibawaan sebagai usahawan. otaknya bergeliga utk menaikkan taraf org melayu dlm bidang yg dia pandai ie perniagaan. setelah mempunyai pelbagai cawangan dan setelah tersiar iklan perniagaannya dalam tv9(utk iklan hari raya suatu ketika dulu), makin ramai yg berminat utk menyertainya. namun setelah adik seorg vip join, maka, terjadilah apa yg terjadi sekarang. Semua aset perniagaannya dibekukan, dan beliau serta lain2 di kejar sebagai penjenayah. dan yg paling dahsyat ialah, beliau dituduh mengaku tuhan. Siapakah yg terlalu busuk hati tersebut? siapa lagi kalu bkn media tersohor malaysia.

clah masih ingat lagi perbualan antara mak clah ngn adik,
adik:adik datok N pun masuk jugok..(ujar adik sambil senyum..hehe)
mak:hah..uisy..mek gak tok cayo.
adik:kalu adik datok N sendiri hok masuk, tok kae(takkan) nok keno gapo2(dikenakan apa2 tindakan)
mak:lagi mek tok caya..ustaz tu baik. tapi adik datok tu mek tok cayo..

bbrp bulan lepas tu..
mak:haa..mek kato doh..mek tok cayo ko adik datuk N tu..
adik clah marah2. dia bkn marahkan ustaz harun, sb dia tahu sapa ustaz harun. yg dia tak puas hati adalah adik datok N yg tak lama lepas tu menjadi antara jutawan terkaya di msia. beratus riban jugak la adik clah rugi. tiap kali dia ingat ingat kes ni, mesti adik datok N dan bnm yg dia kutuk abis2an. sampai g mekah buat umrah pun dia doa mcm2.
mak:dah tak da guna. 

clah dah scan ustaz harun. beliau tak pernah mengaku dirinya tuhan. malah, Allah sayangkan beliau. Allah mahu clah membantu beliau(dgn cara bgm, clah akan mohon secara solat pulok utk mengetahuinya).

suatu ketika bila clah jg dituduh dgn tuduhan yg sama, clah telah memohon kpd Allah, ya Allah, Engkau tunjukkan kpdku bgmkah tuduhan itu disisiMu.
jika seseorg itu mengaku dirinya tuhan, Allah tunjukkan kpd clah lubang neraka. maksudnya Allah akan lemparkan org tersebut. Namun, jika dia tidak mengaku tuhan, sebaliknya org lain yg menuduhnya, maka, org yg menuduhnya yg akan dihumbankan ke dlm lubang neraka tersebut. org itu tidak akan terlepas dari hukuman tersebut sehingga permohonan keampunan dari Allah dan kemaafan dari org yg dituduhnya diterima. selagi keampunan dan kemaafan tidak diterima, selagi itulah hukuman itu tetap diterimanya.

dalam kes ustaz harun, berapa ramai yg menerima tuduhan tersebut dgn tanpa usul periksa telah menuduh beliau!!. beranikah anda bila di hadapkan di hadapan Allah nanti, dan ditanyakan, kenapa kamu menuduhnya sebagai tuhan, apa yg anda akan jawab? saya membaca dari surat khabar atau saya mendapatkannya dari media, jadi saya ikut je la..

bulan lepas, clah scan..kat mana duit phoenix tu?
jawapan:adik datuk n dah sapu licin..   

p/s..komen clah..wahai editor: kamu ingat tuduhan yg berat tu boleh dibuat main2 ya..terutama utk melariskan jualan akhbar dan utk publisiti akhbar..kamu silap besar.. 

anak sepupu clah jg mengalami nasib yg sama, dia usahakan gaharu..iaitu semua aset(wang pelaburan para pelabur dirampas bernilai ratusan ribu rm) menangis anak sepupu clah. sebbaik pak dia baru dapat duit hadiah pencen..(pegawai2 yg merampas dr bnm kata..tak payah g mahkamah, kalu pegi pun kalah, kami akan buat dakwaan). cuma.. dia tak dituduh sbgai tuhan.

bersambung..  

p/s..15/12..clah sdg merawat mak sedara clah yg berumur 90tahun dgn kluarganya empat keturunan..nak abiskan dlm 10ari(dah tertinggal bbrp ari, sb sakit perut pompuan..biasa la.. )

Thursday, 31 October 2013

kisah sedih di alam barzakh...seorang ulama' besar..

kisah 1

beliau seorang ulama' besar muhadditsun..tuan guru beliau mmg ramai.. dan beliau mmg terkenal. namun ada kisah sedih yg tiada seorangpun yg tahu. dalamasa hampir sepuluh tahun selepas kematiannya beliau menderita..

alkisah suatu hari clah ngn adik clah dok bersembang kat phone.. adik tgk tak ulama'tu..akak tok leh tgk wajah beliau.
adik clah: beliau tu ulama terkenal kak.
clah:tatau la..bila tgk je..macam ada sesuatu tak kena. nanti la akak scan.

spt biasa..awal pagi berikutnya mmg clah scan nak tau. namun apa yg clah nmpak adalah suasana kelabu spt jerebu peringkat bahaya..
clah tanya:beliau ni habib ke..beliau ni keturunan Rasulullah saw ke?
tanya beberapa kali, namun, tiada jawapan. yg clah nampk hanya suasana kelabu kehitaman.
kmdiannya clah dpt jawapan utk menyelesaikan segala persoalan2 tersebut.
"ada aura sesat pada beliau. seorg gurunya ialah maulana zakariyyah alkandahlawi.(seorang maulana besar tabligh)."

apa yg clah perlu buat ialah beri sedekah(dr wang clah sdri) rm10 kpd masjid(yg ni pun kena buat solat istikharah dulu, nak tahu masjid mana yg clah patut sedekahkan wang tersebut) dan selawat 1000 kali. nanti akan diberi jawapan kpd pertanyaan2 tersebut.

bbrp minggu berlalu..clah masih belum ada masa utk ke bandar. dah sebulan, clah mula rasa tak senang duduk. kesian kat arwah. by hook or by crook mesti kena g jugak. selesai sedekah, dan baliknya clah selesaikan part selawat pulok.
awal pagi esoknya, clah scan nak tahu, samada apa yg clah buat diterima Allah..Alhamdulillah..
kali ini clah nmpak cahayanya. dan clah diberitahu beliau mmg keturunan Rasulullah saw. namun kerana kesilapan menuntut ilmu dari ulama sesat(walaupun tak mengamalkannya, aura sesat tu tetap menyelubungi arwah. sb itulah juga beliau tidak dilantik sebagai habib. sebab itulah juga beliau menderita tidak dapat memasuki syurga selama hampir sepuluh tahun. namun, Allah masih memberi beliau pelepasan semasa sakratul maut. beliau jg diberitahu tentang kedatangan seorg habib perempuan yg akan membantu beliau kluar dari kemelut itu. cuma beliau terpaksa menunggu kedatangannya..

clah jg diberitahu tuan ulama mahu bertemu dgn clah. clah berjanji akan menunaikan hasrat arwah(dgn izin Allah jua).        

bersambung

Monday, 28 October 2013

amboi..sombongnya ustaz...!!

baru sat2 clah ckp ngn seorg ustaz dari pusat rwtan DS..

clah tanya dia betul tak..
pesakit clah bgtau..sblom dtg jumpa clah dia telah pegi ke pusat rwatan tersebut utk mendptkan rawatan dan diberitahu pusat rwatan tersebut ditutup 2 minggu sb da serangan(dr makhluk yg tak nampak la kot). jadi, tadi clah cal utk dptkan kepastian..
wah..dah la ckpnya semacam..

bla..bla..bla..tak pernah ditutup bla..bla bla..bg hadith Rasulullah saw..
clah ckp tak pecaya..
dia ckp tak pecaya apa ini hadis sohih..
clah ckp bkn clah tak percayakan hadis tapi clah tak percayakan dia(ustaz tu)
ayyo..clah kata clah nak tau, sb kalu ya, clah nak bantu..clah bgtau la clah ni *habib..(ni peringatan..)..masa ni clah dah menggeletar..(clah mmg terdengar .."tenang..tenang..tu yg clah tak marah..clah ckp biasa je)..clah sambung lagi saya tau DS ni guna jin Islam..saya nmpak masa scan..
wah..membebel lagi..
bla bla bla..semua fitnah..kalu nak bantu..bantu je..bla bla.dia tak kisah clah habib ke..mana ada kami guna jin Islam..
lama2..baik clah letak aje phone kalu begini gayanya..
tapi sebelum letak phone clah dah bgtau siap2:saya akan tulis dalam blog saya...

p/s..clah tawarkan diri krn, clah disuruh tawarkan diri..bkn saja2..(Allah nak tentera elitNya diiktiraf..ni yg dibritau clah) 

sombong bukan main lagi...

clah scan awal pagi tadi..
clah nmpak setan yg dihantar dari kuil Myanmar.."setan hitam' setan ni mmg ganas. tugasnya adalah utk "menghuru harakan"..ie menghuru harakan negara etc..ia di bawah iblis.. seluruh badannya itam legam.. mempunyai tanduk yg melengkung besar.. wajahnya bengis...

patutla ada org yg hantar kalu begini gayanya..
komen clah:LANTAK HANG LA...

mak bbrp kali tanya clah..sapa yg cakap bukan main kuat lagi..clah ckp la..ada ustaz tu..
mak tak puas hati..tanya lagi..
clah jawap..biarla mak, itu urusan dia ngn Allah..

mlmnya clah buat kasyaf..
dia mmg mcmtu..rasa org lain rendah. dia guna jin Islam dan pendamping..(masa ni clah nmpak bayangan makhluk2 tu)
Allah tak suka org yg sombong..(dan clah jg dbritau..Allah suka clah ckp tenang tadi..)
dia akan terima *hukuman(sampai saat ini clah menangis..clah dh beri peringatan kpdnya dgn mendedahkan siapa clah).
clah tanya..tak bolehkah clah maafkan dia..
jawapan:tak boleh. sb clah dh buat solat tanyakan Allah terlebih dulu..ertinya, apa2 yg berlaku..Allah akan tolong..tapi kalu clah tak buat solat istikharah, clah yg tanggung sdri..
keadaan akan makin buruk..tunggu biar mrk mntk bantuan..

lepas tu clah g tidor. bangun tidor, clah rasa tenang..
tapi tadi masa tgh solat sunat, clah masih menangis bila teringatkan "hukuman"..korang tentu boleh rasa apa yg clah rasakan..(tapi Allah tak zalim..ini yg terbaik utk menyedarkan dia..harap2 dia sedar)

 

Sunday, 13 October 2013

PENDEDAHAN Mengejutkan..penyamar2 keturunan Rasulullah saw dan penyamar2 ahlul bayt/habib..

ramai jg org yg mengaku keturunan Rasulullah saw dan percaya mrk adalah berketurunan Rasulullah saw, walhal bkn. mrk terdiri dari perawat Islam dan ustaz/ustazah..

kenapa mrk berbuat demikian?
kena tanya mrk la..
clah dipanggil utk menemui Rasulullah saw(dlm solat) iaitu sehari setelah clah diberitahu Rasulullah saw redha apa yg clah lakukan utk gerakan tabligh..

semasa menemui baginda saw, baginda mntak clah bersihkan keturunan baginda (saw) bkn hanya dari keturunan tokku paloh shj. clah berjanji utk melakukannya(ini tugasan dari baginda saw).

kenapa kena lakukan pembersihan?
sb, keturunan Rasulullah saw akan berada di barisan hadapan dlm peperangan nanti.

pembersihan ke atas puak syiah adalah tugasan pertama clah. tugas clah hanyalah membuang jaringan sihir je. yg lain2 para habib lain yg lakukan. ayahanda syeikh Nazim mnta para habib lain membantu clah..

apa yg akan terjadi kpd mrk?
org2 yg mengaku keturunan Rasulullah saw Allah beri WARNING akan mati dalam kehinaan.  tugas clah adalah menyampaikan warning tersebut.

p/s..semasa menaip..akak sulung clah terpandang perkataan warning, lalu dia tegur clah, "bkn warning, warning tu keras. peringatan yg sesuai" clah jawab, "tak ..bkn peringatan. WARNING krn ini perkataan yg Allah suruh sampaikan"

bagaimana pula hukuman ke atas org yg bkn keturunan Rasulullah saw tapi mengaku pula sebagai habib sedangkan mrk bukan habib/ahlul bayt?
mrk ini bukan sahaja mati dlm kehinaan, jenazah mrk akan berbau busuk, dan bau busuk tersebut akan menusuk idung setiap manusia..(seluas mana kawasannya, hanya Allah yg Maha Mengetahuinya).

clah tanya:adakah org2 yg menyamar sebagai habib
jawapan: segelintir di malaysia. diindonesia lagi ramai.
clah:kenapa
jawapan:utk mendapat penghormatan

komen clah:
buat apa dpt penghormatan manusia masa idup sedangkan mati dlm kehinaan. biarpun tak jadi siapa2..namun keutamaan ialah mati dan dpt syurga Allah..iaitu kejayaan yg paling besar!

clah buat solat istikharah dulu, utk refer kpd Allah, maklum la..tentu ramai yg akan marahkan clah, sb nama2 besar yg terlibat nanti..clah akan terdedah kpd serangan mrk2/pengikut2 yg obses dan taksub kpd mrk itu..alhamdulillah, Allah janjikan perlindungan. Allah hantarkan tentera Allah utk mrk yg menyerang clah..(tentera yg bgm..wallahua'lam)

cuba beri perhatian kpd nama2 ini:
wan asrul al-aydrus
ustzah halimah al-aydrus
novel al-aydrus
habib umar bin hafiz

ni apa yg diberitahu..
ALLAH TIDAK AKAN MELANTIK SEORANG YANG BERCITA-CITA UNTUK MENJADI HABIB SEBAGAI HABIB..!!


bbrp bulan lepas, clah nak tgk samada habib umar bin hafiz ni kat mana..jadi clah g melawat ke rumahnya secara rohani iaitu dlm solat..dalam pukul 3 lebih pagi clah nmpak beliau duduk..kmdian clah teruskan solat tahajjud utk g jihad. masa selepas abis jihad iaitu belum pukul 5 pagi, clah sekali lagi g melawat ke rumahnya. clah tgk beliau sedang tidur...setahu clah, masa itu para habib lain sedang berjihad di Mesir..(pukul 5 pagi mereka kan masuk utk berjihad membersihkan syiah) mrk akan balik lebih kurang pukul 5.30pagi..utk berada di masjid bersolat pula.
clah:la..dia tidur..kalu dia habib, kenapa dia tak g berjihad?
jawapan:rohani dia berat.dia akan terkocoh2 g masjid bila dekat waktunya..
sblm ini clah diberitahu beliau melantik dirinya sendiri sbagai habib..

semasa clah scan..clah tgk dia berjalan, clah nmpak ada ekor syaitan melengkung mcm sabit melekat kat bontotnya..dgn ekor tersebut la dikaitkan hati setiap org...  


bersambung

  

Saturday, 12 October 2013

pertemuan dgn ayahanda utk tugasan akan dtg..

dua minggu lepas, clah bercakap2 dgn adik ttg ayahanda. kisah bgm ayahanda memberi kalung kpd pelombong2 di chile...dan bgm mrk kmdiannya memeluk ugama Islam. tetiba clah tersenyum..dan terkeluar dari mulut clah,
"rindu la kat ayahanda..dah lama tak jumpa"(dlm hati ada taman..)


awal pagi tu, clah diberitahu ayahanda nak jumpa clah, malam esok....
clah akan dipanggil utk bersiap sedia..syeikh Nazim akan memberitahu jihad utk melawan org2 kafir..
clah tanya, apa yg clah perlu buat?jawapan:clah kena slawat 10K(sori ya..yg 1K-10K tu di hari2 biasa..) 

1/9/13..
awal pagi keesokan harinya, clah selesaikan solat2 lain awal lagi..clah cuma dpt slwat sebanyak 8 500 shj. spt biasa, *clah aim nak jumpa ayahanda pukul 4.30pagi.
mengah la pulak..takut lewat, nanti takut ayahanda marah mcm aritu. aduh..nak ikat kain satu hal, susah pulak. clah tak brp sihat pulak pagi ni. rasa tak selesa..

knp rasa tak selesa?
iblis assign satu gerombolan askar2nya serang clah secara rohani(sbnarnya ayahanda tahu hal ini, sb tu beliau tak marah clah. iblis tak mahu clah lakukan solat langsung!)..clah lakukan solat utk pisahkan rohani yg diserang..mohon Allah binasakan gerombolan setan2 tu..(mampus ko setan)..
walaupun bgtu, perut masih rasa sebu. tgk jam dah pukul 4.31 pagi...alamak! lewat 1 minit..berdebar hati ni..dup dap..dup dap..

cepat2 clah angkat takbir..(utk solat tahajjud..alhamdulillah..dapat terus..g ke tempat ayahanda..**slwat adalah utk meringankan dan membersihkan rohani. kalu tak cukup selawatnya, dan ada yg tak brp bersih, clah hanya akan dpt dgr ayahanda, tapi tak dpt tgk. namun ayahanda dpt tgk clah).

memula sampai, clah nampak suatu tempat yg bertutup dgn tirai kuning air.. heran gak la..apa dia tempat ni..(tapi clah teruskan bacaan)..kmdian clah nmpak ayahanda..sedang duduk di depan clah terus beri salam(mengah lom habis lagi) dari jauh lagi..

"Assalamualaikum ayahanda!!"

..ayahanda tergelak nampak giginya, bila nampak clah kalut. kmdian clah pandang sebelah kanan clah, clah nampak ramai habib yg hadir..penuh tempat duduk. semuanya lelaki berjubah putih. alamak..kat mana clah nak duduk? demi melihat clah je, ayahanda terus bangun dapatkan clah..

ayahanda ckp, Allah muliakan clah, jadi, ayahandapun kena muliakan clah..(masa ni clah rasa nak nagis..bkn clah manja..tapi..) lalu ayahanda bawa clah ke tempat yg bertabir kuning air tadi. tabirnya telah diselak ke tepi(memisahkan clah dari para habib lain. clah nmpak tempat duduk dua seat dari kain baldu berwarna merah dan tempat pemegangnya dari warna keemasan(mmg cantik la).

ada pesanan yg ayahanda sampaikan...
1.bersedia dgn jiwa raga
2. jgn tinggal sunnah/hadis kalu takut tak sohih, refer kpd ulama' berkaitan.
3. Qur'an jangan jadikan patung bernyawa.
4.beritau kpd semua muslimin(kluarga etc)
5.setiap org perlu ada tafsir Fi Zilalil Qur'an oleh syed Qutb


clah tanya:jihad dgn org kafir kat mana?
jawapan:sebulan lagi akan diberitahu.
clah mnta diri dan beri salam. clah dengar ayahanda jawab salam.


masa dirakaat kedua, selesai pertemuan dgn ayahanda, clah tanya mana yg perempuan. jawapan:semua pompuan sibuk dgn urusan kluarga.

p/s..apa yg clah maksudkan ialah:adakah dr kalangan habib pompuan?
jawapan tersebut bermaksud:tiada habib perempuan, selain clah..krn pompuan2 lebih sibuk menguruskan hal kluarga masing2..
patutla setiap kali berjihad atau pertemuan, tiada habib dr kalangan pompuan yg clah jumpa..hurmmm.. 



p/s..
*mlm tadi(16/10/13) masa clah menaip ni..clah kena serangan dr dengki sipendengki..rasanya mcm keadaan kita kena dehidrasi(org kelantan panggil "ghunyuk ghittik"..keadaan keletihan yg amat sgt terasa diri tidak bertenaga langsung..keadaan ini, kita akan rasakan di masa kita dlm keadaan lapar yg amat sangat..atau bilamana kita membuat kerja teruk tanpa rehat...alamak, sesi belajar bahasa kelantan la puloks ..hehe)..clah berhenti menaip dan pejam mata utk lima minit sambil baca apa yg perlu. alhamdulillah, lepas tu ok..

awal pagi sblom ni(15/10/13) semasa clah scan apa yg tak kena .. clah nampak tompok2 warna merah sebelah atas tepi spt awan merah satu garis panjang, dan satu yg atas pendik je..dkt kaabah(hubungan clah dgn Allah). clah tanya apa tu?jawapannya:itulah dengki(org yg dengki ngn clah)..(tak payah la nak dengki, clah ni bkn ada apa2 pun).

**rahsia knp habib galakan selawat..satu lagi kebersihan perlu dijaga(ada org tak suka mandi bersabun, jgn begitu ya..daki tak ilang, tu yg badan kotor.. susah nak nampak dan percaya hal2 rohani)
dan gosok gigi jg pastikan pakaian, telekung, sejadah bersih dari najis.

ini petua clah kalu nak doa diperkenankan(pakaian sebelah dlmnya clah pakai yg koyak atau yg buruk. telekung dan kainnya yg plain je..tak perlu bermegah2 dgn telekung yg bercorak2 dan warna cantik. sejadah clah adalah dari kain tudung bkn sejadah yg berbulu..hinakan diri kita depan Allah(pakaian sebegini adalah spt kita mengakui kehinaan kita, aku ni hambaMu yg hina ya Robbi..jadi, tolonglah aku)

sori ye..rohani berat..ni kes lain..

17/10/13..ayahanda menanti clah tuliskan ini semua dlm blog clah sblom pertemuan lagi sekali utk tugasan ini..

membantu orang2 di alam barzakh
selain dari tugas di atas yg menanti, ada lagi tugas lain, begini kisahnya..
clah dipanggil utk diberitahu ttg tugas menyelamatkan orang2 di alam barzakh..(dlm solat la)
soalan:bagaimana..sanggup ke..takda bayaran pun..
clah:kalu utk Allah dan Rasul insyaa Allah..

bbrp minggu lepas tu..masa tu clah dah lupa ttg org2 di alam barzakh..masa clah buat solat tahajjud(utk Allah)..clah nampak kubur kluar dari kaabah banyak sangat..alamak..clah dah kalut. ada berkaitan dgn dosa clah ke? selesai solat tahajjud, clah buat solat istikharah..clah diingatkan sekali lagi ttg tugas membantu org2 di alam barzakh..


membantu ayahanda berdakwah
suatu masa di dlm solat clah dibritahu pangkat clah telah dinaikkan..dan skrg clah jadi org kanan ayahanda. tugas clah adalah utk berdakwah..
clah:boleh ke? clah ni bknnya reti pun..

komen clah
Allah Yg Maha Mengetahui segalanya...semoga Allah menyelamatkan kita dari tipu daya iblis dan konco2nya..tugas bkn utk dibanggakan, tapi utk disempurnakan.. 

 

Sunday, 6 October 2013

clah dikenakan sihir pendarahan...

bg kebanyakan pompuan, period bukanlah suatu masalah besar. yg menjadi masalah adalah bila ia suatu yg di luar kebiasaan. clah mmg cerewet bab solat, jadi bila terkena sihir pendarahan, mmg kalut jgk la..(hehe)

dua tahun lepas, clah mmg benar2 serius membantu kawan clah melepaskan diri dari sihir isterinya. dia mmg taktau orang yg sentiasa menghantar sihir dan serangan secara rohani terutama sewaktu dia tidur adalah org yg tidur bersebelahan dgnnya. inilah yg dikatakan musuh dalam selimut. dia tahu ada org yg hantar sihir dan serangan namun dia tahu siapa orangnya.(hinggalah sekarang. clah tak beritahu langsung..kalu clah ceritakan, dah tentu2lah dia takkan berkawan lagi dgn clah. *isteri, yg dia sayang dan cinta, clah ni sapa!).

biasanya kalau clah merawat beliau secara jarak jauh, clah jg akan diserang oleh yg menyerangnya...kenapa dia tak nampak siapa sebenar yg menyerangnya?
senang je. isterinya dah tanam satu benda yg dimasukkan dlm kotak hitam dan dibalut dgn kain baldu hitam di satu kawasan dlm pagar rumah sewanya..kalu tak silap clah kat depan tempat lalu lalang. bbrp kaki depan pintu pagar..kiasan utk dia tak tahu langsung(tak dapat nak trace). mcmna pulok clah boleh nmpak sedang kawan2 baik dia yg lain(yg perawat jg) pun taktahu? hehe..senang saja..itu kan kehendak Yg Maha Kuasa..tiada yg susah bgNYA.

clah masih ingat lagi, ari tu..selepas bbrp hari clah boleh solat, spt biasa bila dah masuk waktu solat, namun terkejut bkn kepalang, la..period lagi ke..hati rasa berdebar, ini bkn period ni, tentu ada yg tak kena. clah terdengar suara utk rawatan:
clah kena minum air zam2 segelas penuh(rumbu..penuh yg kalu buh sikit aje lagi akan tumpah). jadi clah minum air zam2(baca bacaan yg selalu clah baca) dan teruskan ambil wudu' dan di panty yg bersih(dibahagian depan sblah dlmnya), clah oleskan myk atar kasturi(sb masa tu clah pakai atar kasturi mekah, jadi yg tu la yg clah buh). pedapkan air musoffa za'faran kat bhgian depan, utk menghalang darah dari kluar masa solat. kena lakukan begitu tiap kali azan dan tiap kali nak solat...

alhamdulillah dlm bbrp hari, pendarahan itu berhenti dgn sendirinya..

 sblom ia berhenti, clah dah buat solat tahajjud utk melihat apa yg berlaku, clah nampk makhluk tu dok kat atas katil clah.
clah tanya,"mana tuan kamu"
makhluk yg berbintik2 tu tak bercakap sepatahpun. clah terdengar suara pompuan, "jangan kacau laki aku"

kmdian clah mntk makhluk tu tunjuk sapa tuannya.. clah dibawa kepada seorg pompuan..selepas itu la clah berlawan dgnnya..

*clah hanya mahu selamatkan aqidah kawan shj. masa clah g melawat arwah tok gurunya pada hari ke40 kematiannya, di alam barzakh. arwah itu masih menunggu, clah rasa, dia tahu clah akan dtg..(sepatutnya dia dh boleh masuk ke tempat yg lagi baik). arwah yg suruh clah selamatkan anak muridnya itu dari sesat.

byk kisah yg berlaku.. clah cuma ceritakan yg ringkas shj...