Follow by Email

Wednesday, 25 April 2012

tabligh(1):Setan Tabligh....

Setan Tabligh adalah gelaran yg clah beri kpd setan yg menyesatkan orang2 yg mengikuti atau menyertai jemaah tabligh. Ia mempunyai kepala spt kepala sotong, dgn mata sebiji ditengahnya, dan juga ada lubang padanya. Mukanya spt muka serangga mempunyai sesungut dan mulutnya spt mulut serangga. kakinya banyak spt kaki serangga. dan ada kaki spt kaki sotong kurita. badannya disebelah atas spt serangga dan dibahagian bawah spt sotong. Ia boleh bergerak pada kedua2 bahagian badan, iaitu di belakang(atas) dan hadapan(bawah) bila ia terbalikkan badannya, kerana pada kedua2nya ada kaki yg banyak. Ia mempunyai tempat bersembunyi dari cengkerang berkulit spt kulit buaya dan bentuk spt bentuk sotong.

mrk belom sesat, tapi menuju kesesatan...ini hasil yg clah scan sebulan lepas...
selain dari itu..
MAULANA ILYAS PENIPU..MRK BELUM DIUJI..
MRK RASA DIRI MRK LEBIH MULIA...


sarang syaitan

alkisah sedara clah, clah namakan dia amin. clah tak tau pun dia telah join team tabligh..pertama sekali mak clah bgtau amin macam ada masalah. Dia mntk clah buat sesuatu utk tolong amin. jadi clah scan la. dalam scan tu clah nmpk gambaran macam kaabah(gambaran kaabah ialah hubungn individu dgn ALLAH). tapi terdapat satu mcm lubang besar gelap...clah heran, clah tanya, apa tu? jawapannya: itulah sarang syaitan...masyallah...lutut clah dah menggeletar...esoknya clah nasihatkan dia jaga solat subuh dan mntk dia bc zikir tertentu.

bbrp hari kemudian, clah scan sekali lagi..clah nmpk seekor syaitan dok relaks kat atas takhta...esoknya, clah nasihatkan amin utk lakukan solat tobat, solat tahajjud dan baca doa nabi Yunus 100x selama 7 hari. juga amalkan minum air musoffa za'faran habiskan sebotol(ari tu jg), buat tiap2 bulan.

kakak amin, kak Ma..sudah berkahwin 2 tahun tapi masih belum ada anak(tiada sihir yg terlibat, cuma ujian Allah shj). Clah scan kak Ma, mana tau kot ada gangguan(walaupun sebelum ni tiada)..tiga kali clah angkat takbir utk solat tobat je, clah tak dapat nak teruskan solat, sebab ada macam skrin kat depan. clah terdengar suara mntk clah buatkan solat tobat utk amin. clah dah tau kalu begini keadaannya, ertinya kes amin lagi berat dan ia bersangkut paut dgn kes kak ma.

selesai buat solat utk amin, clah teruskan utk buat solat kpd kak ma. mmg benar, segalanya smooth. tiada lagi halangan. dalam solat tu kak ma tidak dibenarkan balik ke rumah ayahnya(inilah asal gangguan tadi). clah kata, anak mesti nak balik sekali sekala. jawapannya: minum air zam2 sebaik sampai aje kat rumah sendiri 3 gelas, barulah gangguan itu tiada.

esoknya clah cal kak ma, tanya:ada tak kak ma balik ke rumah ayahnya(ayahnya mmg taksub dgn tabligh). ya benar, kata kak ma. bbrp ari lepas mmg dia balik utk berjumpa ayahnya sblum ayahnya kuar 40 ari. clah bgtau apa yg terjadi dan mntk dia buat apa yg sepatutnya.

malam tu clah cal adik kak ma, nora. clah critakan segala yg berlaku. nora gelak.
katanya: clah tak tau ke, abg amin tu mmg join team tabligh dan dia ke markaz di N9 masa cuti ari tu.
clah hanya dpt jawab: masyallah..sambil geleng kepala...


Menghijab hubungan dgn ALLAH 

seorg sedara pompuan clah, kak Yan, sepatutnya telah menjalani rawatan utk mandi selama bbrp hari utk melepaskan dirinya dari sihir. Oleh krn dia rasa susah utk mandi, dia telah tangguhkan. Bbrp hari kemudian mastura telah dijalankan di rumahnya. ramailah "muslimah" tabligh yg hadir. Bila mrk lihat kak yan, mrk tanya:,
kak yan ni ada masalah ke?
kak yan jawab ye.
Ada org yg tak suka kak yan buat sesuatu? tanya mrk lagi.
kak yan anggukkan kplanya.
kalu begitu, kami akan doakan kak yan secara beramai2, ujar mrk lagi.

jagi grup "muslimah" tabligh telah mengadakan solat hjt, bacaan yasin dan berdoa semoga kak yan diberi perlindungan dari kejahatan sihir org yg tak sukakannya.

Bila kak yan dtg ke rumah kami pd hujung minggu itu, dia telah critakan apa yg terjadi. Clah tak kisah lah, sb clah ingat ok la kot apa yg mrk buat(masa ni clah tak tau apa2 berkenaan "masalah" org2 tabligh). So mlm tu clah ckp ngn kak yan, clah akan scan utk tgk, mgkn masalah kak yan dah selesai, walaupun kak yan tak ikut rawatan yg clah syorkan.

mmg apa yg clah tgk dlm solat benar2 mengejutkan clah. ada gentian kaca yg melindungi kaabah..maksudnya apa yg "muslimah" tabligh lakukan telah melindungkan hubungan kak yan dgn Allah. gentian kaca tu adalah hijabnya. clah tak ceritakan hal ini kpd kak yan. kalu diceritakan pun, mau dia percaya?

Setahun selepas itu kak yan, suami dan anak pompuannya telah pergi mngerjakan umrah. Semasa di sana kak yan telah mengalami sakit perut yg teramatnya. sehinggakan dia hanya dapat bersolat di tempat penginapannya sahaja. ini diceritakan oleh anak pompuannya melalui perbualan telefon kpd salah seorg kakak beliau. Panggilan kecemasan dibuat dari Mekah, meminta agar mendoakan kak yan.

clah berasa heran, kenapa tak g aje depan kaabah, mohon terus pada ALLAH?

malam tu clah telah scan kak yan...clah nmpk kelompok manusia pompuan berpakaian hitam berada depan kaabah. clah tanya siapa mrk, jawapannya: itulah org2 tabligh. kumpulan pompuan tadi telah bergerak beramai2 berasak2 menolak kak yan hingga terperosok ke tepi dinding sebuah bilik. Disitu clah nmpk kak yan terbaring kesakitan. bbrp hari kemudian kak yan telah berangkat pulang bersama suami dan anaknya. air mukanya tidak cerah berseri sebagaimana org yg baru pulang dari tanah suci.


kesian mak...kena aura tabligh

suatu pagi mak clah ke rumah sedaranya seorg pengikut tabligh tegar yg baru balik dari keluar 40 hari. balik ke rumah bbrp jam kmudian mak kata letih...clah biarkan dia tidor...bagun dari tidor keadaannya mcm org yg tak terurus, muka warna terbakar, rambut mengerbang...
"knp mak?" sapa clah...
"tak tau la...rasa hanyut..kepala sakit..panas badan..." nmpak sangat mak susahati...
mak kan g ke rumah abg tu? tu la aura dia dah kena mak...tak pa la.. 
mak minum air zam2 3 cawan kecil tu bc Fatihah sekali, slwt 7kali dan alhamdulillah 7kali(semuanya 3 kali)..pas tu minum dan yg selebihnya mak sapu kat muka, kepala, tengkok dan dada mak...

selesai mium dan buat apa yg clah bgtau...bbrp miit kmdian,mak keluar dari bilik..
"ha..macamna mak?" tanya clah sambil senyum...
"ok ..sejuk sikit, kpla pun dah tak pening..."
alhamdulillah....

tabligh tegar....

bila seorang sedara clah yg jg merupakan seorg anggota tabligh tegar sakit...clah try scan..kot2 la ada apa2...
keputusan scan :
1....clah nmpak bangunan spt kaabah, bangunan empat segi hitam tanpa tulisan langsung namun ia berada dalam suasana gelap dan ada spt tumbuhan/pokok2 sebatang tinggi lurus(bkn lalang) hampir sama tinggi dgn bangunan tadi...spt pokok yg byk bulu..(apa nama pokoknya ntah)

hubungan org2 tabligh dgn Allah pula adalah spt.. :
2....clah nmpk bangunan tadi diisikan dibelakang lori tanpa penutup..dan dibawa ke mana2...

3.....kalu dia mati masuk dalam kategori sesat... (masyallah...nauzubillah)

bgm nak selamatkan sedara clah agar kembali kpd ALLAH? semua anak2nya mesti berdoa...agar Allah selamatkan bapa mrk...
apa yg sukar adalah almost all anak2 kpd sedara clah tu cintakan dunia, jadi mrk semua perlu bersihkan dulu rohani mrk sambil2 tu doakan(buat solat, zikir bc Qur'an dan doa) bapa mrk. clah disuruh beri mrk masa 6 bulan utk bersihkan rohani.. 


wang pinjaman dari org tabligh...


seorg sedara clah telah meminjam wang utk membaiki rumahnya dari seorang sedaranya yg jg ahli tabligh...apa yg clah scan di rumahnya..
satu setan jantan berada di ruang tamu dok berehat2..dan satu setan betina pakai tudung awning indon dan berbaju kurung labuh...berada di dapur juga mengambil bahagian memasak...


semasa scanning tu clah bertanya..kalu wang dah dibayar habis kpd ahli tabligh tersebut, apakah kesannya masih sama..
jawapannya: YA..


*ni pndpt clah kerana duit sitabligh yg digunakan...utk langsaikan hutang bank...
kalu lagu tu..apa yg harus dilakukan?


aura tabligh... 


 adik clah berkenalan dengan seorg lelaki, dia ni seorg usahawan, berilmu...tapi dia mmg ahli tabligh..
clah tak sedap hati..jadi clah scan...
aura tabligh silelaki ni dah cover adik clah(adik clah pengikut tarikat naqsyabandi..)
clah nasihatkan adik utk amalkan apa yg tok guru tarikat dia(Sheikh Nazim) bagi.. supaya aura tarikat naqsyabandi yg cover lelaki tabligh tu pulok...




/s...bgm utk selamatkan org2 tabligh? benarkah ada caranya? mrk kan sudah taksub? bersambung.....

Pengalaman pertama merawat...

Pada tahun 1995, masa tu clah g melawat mak angkat(seorg bomoh) di Junjung. nak dijadikan cerita, jiran mak angkat clah adalah kawan clah. Sejak clah berpindah ke Alor Setar, dah lama jgk tak bersua ngn kawan tu(kalau tidak, hampir setiap minggu clah g melepak kat opis dia). Mmg terkejut gile la tgk keadaan kawan yg kusut masai..lalu anak mak angkat clah bercerita, kawan clah tu dah jadi tak brp betul, sb terlalu tertekan dgn suasana kj. Dia terpaksa selesaikan masalah dan kj org2 yg terdahulu dalam masa bbrp minggu sahaja.

mak kawan clah tu dari gemuk dah jadi kurus melengking. terpaksa mengekor je ke mana anaknya pergi, kalu tak, takut sesat. Diberitakan jg, kawan clah tu suka memaki hamun...apa sahaja yg dia nak, dia ambik, dia makan..dah merata org mak dia bawa g berubat, tapi tetap tak sembuh...

bergenang airmata clah melihat kawan clah tu..orgnya hensem gak la dan dia pun baik..masa tu gak la clah terdengar satu suara, "rawat dia dgn solat"... clah terkejut, "dgn solat? bgm?"

Balik ke rumah, malam tu jg clah start buat solat tahajjud dan solat hajat...begitulah setiap malam dalam lebih kurang pukul satu pagi clah akan mula bangun dan buat solat utk kawan tersebut. Masa ini adalah masa dia tidur, jadi segala pemusatan hanyalah kepada dirinya, tiada gangguan dari luar...

Dua bulan lepas peristiwa tu, clah telah berpindah semula ke Kulim. suatu hari, di depan restoran clah telah terserempak dgn kawan tersebut. clah tanya dia, awak ingat saya? Dia senyum sambil jawab ya...

Alhamdulillah, dia dah sembuh....

Monday, 16 April 2012

Dua kali memarahi matahari....

Satu prangai buruk clah yg tak boleh clah kawal, kalu ada gangguan masa solat atau masa nak tunaikan solat.

satu ketika dalam tahun lepas, clah tgh solat asar, matahari memancarkan cahayanya(clah suka buka pintu besar, kalu nak solat, sb nakkan angin luar masuk, baru terasa nyaman ketika solat) betul2 memasuki mata clah yg sedang solat. Naik angin dgn keadaan ini, dalam solat tu jg, clah g kat matahari dan ambil sejenis tabir berwarna kelabu, dan tutup cahayanya(sebelah yg memancar)..sambil ckp..ko ni mengganggu aku..dan2 tu jg cahaya dah tak menyilau masuk ke mata clah. clah teruskan solat...dgn senang hati..lepas solat, clah dapati, kawasan yg clah cover ngn blanket tadi redup sepanjang bbrp jam sebelum maghrib...

bbrp minggu lepas, sekali lagi masa clah solat asar(tak tau la kenapa), haba matahari masuk terus melalui pintu. betul2 terkena pd clah yg tgh solat. mmg panas lah. clah pun apa lagi. dlm solat gak..clah g kat matahari dan memarahinya. pasal haba ko panas sangat, ganggu aku solat? matahari(dlm rupa satu lembaga lelaki tawaddu' sambil menundukkan kepalanya) menjawab..aku mengikut arahan ALLAH...clah mmg tak trima jawapannya, clah jawab balik, aku akan mengadu kat ALLAH engkau telah menganggu solat ku..
lepas aje clah berkata demikian, haba yg tadinya panas, dah tiada..alhamdulillah, barulah lega sb boleh teruskan solat dgn hati yg tenang...lepas solat, mmg dah tiada haba panas tu...

p/s...
makhluk ALLAH yg lain mengikut arahan ALLAH dgn penuh tawaddhu' dan tiada soal jawab..tapi manusia tak pernah puas hati..sentiasa komplen...

bulan lepas masa anak sedara clah datang ke rumah dgn isterinya clah tumpang bersolat kat bilik mak clah. mak kata panas bilik ni, cahaya matahari silau mata, nak on kipas angin tak?
tak payah la mak. ok ni tak panas pun.
mgkn sb tak komplen apa2(hormat dan respect pd matahari yg tawaddhu' kpd ALLAH) alhamdulillah solat zohor dan asar dapat dilakukan tanpa rasa panas langsung. Nyaman lagi ade...

Sunday, 15 April 2012

29. Petua Ciklah....elak dr jadi kemarahan suami/mertua etc

1. Lenguh2 pada badan..

awal pagi tadi clah rasa lenguh teramat pada kaki dan bawah paha, nak teruskan solat tahajjud rasa terganggu...
jadi, clah buat solat istikharah utk rawatan..hasilnya inilah yg harus clah buat utk ilangkan lenguh...

Buat solat tobat 2 rakaat, pas tu buat solat tahajjud 2 rakaat. Dalam solat tahajjud tu pada rakaat pertama dan kedua selepas fatihah(boleh baca Al-ikhlas dan ayat Kursiy kalu rajin) baca surah al-Falaq 21 kali...khusus utk buang lenguh jasmani dan rohani...kena fokus betul2...buat selama 3 hari....

selepas selesai solat, lenguh clah dah tinggal 10peratus je(ada lagi 2ari nak kena buat)...ini andainya anda tiada tungku...tapi kalau nak cepat, tungku adalah paling berkesan....

anda jg boleh gunakan myk atar kasturi yg dicampur dgn bunga tanjung(ramas2) dan sapu ke tempat lenguh. Atau boleh jg guna myk atar 30 juzuk. seorg kawan clah, cal selepas seminggu mengalami lenguh2. sudah pelbagai cara di buat utk ilangkan lenguh, namun semuanya gagal. Dia ni kalu cal, tak mengira pukul brp pun. clah cadangkan dia guna myk atar 30 juzuk sapu di tempat lenguh. selepas sapu dia sms clah:mengong saya ni clah. dah seminggu saya lenguh tak ilang2. tadi lepas sapu aje myk atar 30 juzuk bbrp minit, semua lenguh ilang.

bbrp bulan lepas clah diserang oleh istri seorg perawat(dia ni menggunakan ilmu jawa kuno), sakit kpala macam migrain. tapi yg peliknya kolong mata sakit dan bila didekatkan mulut botol myk kasturi putih yg terbuka, bahang panas terasa. seolah2 ada api pd botol tersebut.  dah tau mcm tu, clah but solat tobat, kemudian disusuli dgn solat istikharah. Masa tu la clah nmpk makhluk peliharaannya ular besar spt anaconda berbintat2 mengelilingi kaabah(kaabah adalah melambangkan hubungan ngn Allah) tapi jaraknya mcm sekitar dibahagian luaran. pergerakan ular tersebut begitu pantas. clah bc apa yg patut. dan melancarkan serangan balas. lama jg clah baca tanpa henti..sehingga clah terdengar suara mintak tolong lepas tu clah terdengar suara ALLAHUAKBAR...
selesai solat, tak da lagi rasa sakit kpla. sehingga saat ini sudah tiada serangan dari pompuan tersebut. hampir setahun dia menyerang clah dari masa clah tak brp pandai menyerang(clah cuma bertahan selama ini).

kemarin clah diserang kepanasan. bila dekatkan botol myk atar kasturi, alhamdulillah kepanasan tu berkurangan. hari ni pun mcm tu jg. tapi yg peliknya, botol yg didekatkan tu menjadi sejuk spt ada ais dalamnya. clah dekatkan botol tu setelah minum air zam2. clah bermimpi, clah perlu baca Ya dzal Jalali wal Ikrom....utk membinasakan serangan itu. apakah serangan itu? ia adalah ular kecil yg panjang berwarna kelabu tua...alhamdulillah dah ok...

apa ye yg ada dalam botol myk wangi kasturi tersebut? setelah sekian lama clah scan, mcm2 rupa setan yg ada dlmnya. mrk terperangkap di dlmnya spt alien yg dibekukan. Ia lelama akan terhakis. kalu tgk dari luaran, kita akan nmpk bentuknya spt pusat telur putih tapi dgn pelbagai garisan/bentuk.  
 
p/s...semuanya kuasa ALLAH....



2. ikhlas dan hilang sifat riak

selalu amalkan  
hasbiallah wani'mal wakiil ni'mal maula wani' mannasSTir wa la haula wala quwwata illa billahil aniyyil adZiim......
atau doa Nabi Allah Ibrahim AS:  
hasbunallah wani'mal wakiil...
insyallah ALLAH akan tanamkan keberanian, keikhlasan dan hilangnya sifat riak dr hati kita...


3. Yakin

Utk masukkan keyakinan yg teguh kpd ALLAH dalam diri kita tanpa sebarang keraguan, amalkan baca surah al-Insyirah 3 kali sehari tiap hari....

4. kembalikan nur ruhani...

jika terminum air penawar yg menyebabkan hati kita lebih condong kpd duniawi(tgk kes rahsia air jampi) buat solat tahajjud 2 rakaat. dalam rakaat pertama dan kedua, selepas fatihah, bacalah surah AtTakastSur sebanyak 11 kali...atau jika masih terasa tak puas hati tambahkan menjadi 21 kali. insyallah cahaya dan aura itu akan datang kembali.


5.  lekat tulang ikan

baca surah Al Fatihah hembuskan pada ubun2 pesakit...insyallah tulang itu samada keluar atau tertanggal dgn sdrinya.
satu lagi ialah clah selalu ingatkan diri, tulang makanan jin, isi ikan makanan clah. insyallah tulang akan terlekat kat gigi...atau kita akan terasa ada tulang.

kisah ini terjadi di rumah kak nah clah di Grik perak. abg ipar akan berpindah mengajar ke tempat lain, jadi mrk telah membuat kenduri nasi dagang. Nasi dagang biasanya berlaukkan ikan aya(ikan tongkol) yg tulangnya besar2. Ada seekor kucing yg selalu masuk ke dapur kak nah. clah mmg tunggu kat dapur takut sekiranya kucing menyelongkar periuk. segala tulang dan sampah kami telah masukkan ke dalam plastik beg. Kiranya kat dapur tu hanya ada kucing dan clah sahaja. yg lain2 dok kat ruang tamu melayan tetamu yg datang. clah sdg memerhati sikucing yg asyik tercium2 bau ikan.
"kucing ni, kalu selongkar plastik sampah tu dan makan tulang ikan aya, mau terlekat tulang", ujar clah dlm hati.
mmg benar tekaan clah, kucing tu mmg makan sisa ikan dan mmg terlekat tulang yg paling besar pada ikan aya, tulang rahang. bbrp minit ia cuba berusaha membuang tulang, tapi tak berjaya. agak lama jgk, timbul rasa kesian dihati clah. clah pun pegi dekat dgn kucing tu dan bacakan surah alFatihah dan hembuskan di ubun2nya. alhamdulillah, pastu tulang tu berjaya ia kluarkan.

setelah tiada tulang yg melekat, iapun dah rasa lega, ia datang kpd clah menggesel2  kan badannya sbagai tanda ucapan trimakasih la kot! apa lagi menjerit la clah...lari merata
"mak..tolong....!eeee...geli tak mo..syu syu...jauh2..." 


6. sakit kepala 

suami clah(ex) kena sakit kepala, matanya merah apa yg clah beri ialah air masak yg clah selalu bawa buat bekal ke tempat kerja. beri minum, basahkan mukanya dan seluruh kepalanya. insyallah dalam bbrp minit segala sakitnya ilang. air dan botolnya clah selalu bawa ke surau(di tempat kerja) dan tak pernah bawa ke bilik air. sblom setiap kali isi air ke dalam botol tersebut, bacakan basmallah.

kawan tempt kj clah, Kimi sakit kepala. kami hanya ada tiga org sahaja dlm satu shift, clah, Kimi dan Jai. malam tu pulak mlm ahad(hari ahad) jadi tiada satu pun kedai yg dibuka kerana sudah larut. Jai datang merayu2 kpd clah agar buat sesuatu. clah suruh dia masak air, nanti cal clah utk ke pondok pengawal(tempat mrk berdua bertugas). air yg menggelegak tu clah buh dalam mug, bacakan Fatihah..masih panas lagi clah mntk Kimi minum, basahkan kpla dan muka. alhamdulillah bbrp minit kemudian Kimi dah ok...(tu la asyik bergayut kat phone hehehe)


7. kanak2 cirit dan muntah2

sekiranya kanak2 mengalami cirit2 dan muntah2 krn silap makan, atau krn alahan kepada kucing, beri minum air zam2...insyallah ok...
kejadian spt ini pernah terjadi kpd anak sedara clah angah sewaktu berusia setahun lebih. dari pagi hingga ke maghrib dia kena. masa maghrib kami beri minum air zam2 suku cawan, alhamdulillah dalam bbrp minit ilang sakitnya.


8. solat tanpa kehadiran rohani?

tiga minggu lepas clah teman mak g bandar KB...jalan sana, jalan sini..wah penat giler..balik dah masuk waktu zohor, tapi penat dan lesu sgt, clah kata nak lelap jap, sat agi nak bangun solat zohor..dlam 10-20 minit tidor, clah terjaga, takut pulok terlepas zohor, lagi haru...dalam kepenatan, clah solat. clah terdengar..
"ko belom sedia lagi..."
clah jawab..tak..aku dah sedia...
clah solat, tapi tak boleh nak tarik rohani..dah brp kali cuba, tak dpt2...
malam tu lepas solat tahajjud dan solat tobat, clah buat solat istikharah..
apa yg sepatutnya clah buat tadi..

inilah petuanya....kalu kita dalam kepenatan yg melampau, hanya jasmani kita yg solat, tapi rohaninya tak...sblom mulakan solat, kita kena:
ucapkan dua kalimah syahadah sebanyak 3 kali dulu..kmdian baru lah kita solat.


9. anda beser?

sekiranya anda megalami sejuk pd ari2 dan biasa nak terbuang air kecil...
ambil sikit balm chantek produk Nadia Mustafar(pelakun tu, bkn losyennya ya..!), sapukan pada ari2 dan seluruh bawah perut, insyallah anda akan rasa perubahannya..


10. anda kena buasir?

gatal2 pada tempat buang air besar? bersihkan dulu...ambik sikit myk atar kasturi hitam, sapukan pada sekeliling tempat gatal tadi..pada waktu subuh dan maghrib..insyallah ilang gatal tu...myk atar kasturi ni panas, jadi campurkan sedikit myk gamat asli(yg tak dicampur dgn menthol)..

11. sakit perut yg misteri

ada masa clah mengalami sakit perut yg melampau, sapu myk angin biasa atau myk angin panas pun tak ilang jg sakitnya...biasala perawat mgkn akan diserang tanpa peringatan, jadi apa yg clah buat, ialah sapukan sikit myk atar kasturi pada tempat sakit, bacalah doa Nabi yunus as..insyallah hilang sakitnya.
mak clah pun pernah terkena sakit perut yg misteri..dia jg guna cara ini..alhamdulillah berhasil...

12. sakit kepala sebelah 
anda sakit kepala dalam mata mencucuk2 tapi tak tahu bgm nak merawatnya... ambik putik kapas(cotton bud)..kepala kapas kan bulat, anda tarik sikit kapas pada hujungnya dalam seperempat inci..runcingkan ia, lembabkan dgn air zam2..masukkan putik kapas tadi ke dlm telinga anda...biarkan seketika(mgkn anda akan mendengar letupan2 kecil) sehingga anda rasa mata dan kepala anda sejuk..kluarkan...

untuk lenguh badan, andainya ia sukar hilang, anda jg boleh letakkan sikit myk atar kasturi samada pada hujung cotton bud yg ditarik itu atau pada hujung tisu yg digulung runcing, yg lembab..masukkan ke telinga...biarkan ia bbrp minit..sehingga lenguh anda hilang...insyallah 

p/s...jgn buang mcmtu aje kat dlm bakul sampah! basuhkan baki air zam2 yg masih terlekat(diluar rumah, sebaiknya kena tanah, jgn masuk ke longkang). kmdian anda boleh buang ia spt biasa...


13.anda nak bercerai dgn aman?

buat solat sunat tobat dulu, kmdian buatlah solat istikharah utk mengetahui samada baik utk anda bercerai atau baik utk diteruskan perkahwinan. andainya keputusannya adalah baik utk bercerai, buatlah solat tahajjud, mntklah kpd Allah agar perceraian berlaku secara aman dan smooth tanpa sebarang masalah.

 14.menambah keimanan

amalkan sekurang2nya 33x sebelom tidor, kalu anda rajin, boleh buat dua kali sehari:

-auzubillahi minasysyaitonirrajiim...
-2 kalimah syahadah
-slawat Nabi SAW..

tingkat keimanan anda dari segi rohani akan bertambah..dan
bonusnya ialah..jika anda diserang dalam tidor..anda akan dapat melawan serangan itu..

15. pendinding

dulu, clah pernah gunakan 7 penjuru ayatul qursiy sbagai pendinding..skrg, clah lebih suka baca
hasbunallah wani'mal wakiil...

16. melindungi dari sesuatu yg bahaya.. 

clah akan baca ni kalu nak kluar ke seksyen 17(masa dok u dulu) terutama masa malam..sb kena jalan sorang2 mana ada sapa nak teman(mrk semua sibuk study)

masa di uitm dungun, ada satu kisah..
lepas balik kuliah, kami beramai2 sedang shiningkan kasut utk turun kawat jam 5 ptg nanti. Bila nmpk ana, kami heran dan tanya la..
"ana, ko dah siap ke?"
ana, kawan clah ngn berlagak (hehehe) menjwb
"..apa la korang ni..aku dah bereskan kj aku tadi..aku buh je myk johnson..jap je dah ok.."
salah sorg dr kami nasihatkan ana..
"ana..nanti kalu ko turun ke padang kasut ko akan jadi klabu.."
ana buat tak kisah je...

masa kami turun ke padang kawat..kami semua kena berkumpul..masa tu ana datang pada kami dgn cemas...
"alamak! apa aku harus buat, sibadrul komander tu tentu nampak kasut aku tak shine..mesti aku kena round pdg..."
kawan2 yg lain mmg tak boleh nak buat apa2..
clah gelakkan gelagat ana..tadi masa dinasihatkan, real punya lagak...
kesian pulak clah rasa...
"gini la ana.. ko baca la hau la wala quwwata illa billahil aliyyil adziim..byk2 kali sampai dah ok.." 
alhamdulillah..tak da la si ana ni kena round padang...:D

satu lagi peristiwa semasa ditahun satu u, keputusan kami akan ditampalkan atas papan kenyataan...jadi satu msia dpt tgk...keputusan clah tak brp elok..(tunggu masa la kwn2 akan kutuk aku)
kiranya clah ni antara yg terawal g tgk papan kenyataan tu...apa yg clah buat adalah bc je la hau la wala quwwata illa billa hil aliyyil adziim...byk2 kali.. dan kemudian tawakkal...

masa kat hostel..clah tgh rehat2..kwn2 yg baru sampai..sibuk berbincang pasal keputusan..mrk dtg pada clah,
"keputusan clah tak ada.."kata mrk...
"ada, "jawab clah..
"dah cek byk kali.."kata mrk, "..tak da langsung...!"
clah sengih je..dalam hati..ckp
"aku tau korang punya sikap..Allah tau..jadi, Allah slamatkan aku"


17. mandi sejukkan badan..

kenkadang ada masanya anda mandi namun anda rasa tak puas seolah2 badan anda masih panas dan tak selesa...jadi apa yg perlu anda buat ialah.. setiap kali anda mandi niatkan mandi anda kerana Allah..

sahaja aku mandi utk kesihatan dan kecantikan badan ku rohani dan jasmaniku krn Allah taala...
insyaa Allah bkn shj jasmani anda rasa segar..rohani anda pun rasa segar...


18. menghilangkan dahaga

ada sesetangah orang minum air bergelas2 dan tambah air ais lagi..namun belum dapat hilangkan dahaga...
petua clah adalah..
setiap kali anda nak mula minum baca
basmalah..dan baca ini
"dgn nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.. yg menghilangkan dahagaku didunia, di akhirat dan ketika saqratul maut...(dan clah selalu tambah..lagi...) jgn lah aku mati busuk...

insyaa Allah anda akan merasa kepuasan minum air dan tak perlu bergelas2(tak baik utk kesihatan jg dan bg mereka yg ingin maintain slim..supaya tidak jadi seorang yg gemuk air...)

19. ayat 10 surah al-Kahfi...

mak clah masih dok buat kj kat dapur walau waktu maghrib dah nak masuk. Sibuk pulak org tua ni...mak kuar la..maghrib2 tak elok la dok buat apa lagi...
sekejap clah terdengar suara org bising kat dapur...jap agi mak kuar ke ruang tamu tempat clah duduk2..
clah: nape mak ?
mak: tolong buat sesuatu kat jari mak rasa sakit...tadi ada cicak masuk dalam kain mak...
clah gelak guling2...

Clah: tu la mak..buat apa maghrib2..lepas maghrib sambung la nak buat apa pun...
mak: tolong la buat sesuatu ..tgn mak ni (sambil mak tunjukkan ibu jari dia..)

 sambil baca ayat 10 surah al_Kahfi clah buat gerakan urut twist jejari clah pada ibu jari mak..mak yg tadi asyik dok menyumpah2 sicicak(clah ambil myk urut...dan urut mak dgn membaca ayat 110 surah al_Kahfi...mak kalu tak puas hati..tunggu la sepuluh hari mesti dok cite bnda yg sama..mcm tv asyik dok tayang isu2 basi)..ada bunyi pap..diikuti tempikan kuat dari mak..

mak:aaahhh...(sambil tarik ibu jarinya..)

clah: terkejut la mak..nape? 
(clah relaks je ..kontrol macho..konon)
mak: sakit la..

clah: bkn clah buat kuat pun mak...gini la mak..
esok mak g umah pok No utk berurut. dgr dia kata apa..

esok pepagi mak ke rumah pok Nor..kira2 sekilometer dari rumah kami...
dalam lebih kurang dua jam lepas tu mak balik..

clah: hah mak..jumpa pok No? apa katanya?
pok no tanya sapa yg urut, mak jawab la anak tolong..pok no kata nasib baik..tulang tu dah masuk..kalu tak masuk lagi sakit..sb masuk angin dan bengkak..dari maghrib ke pagi sakit la...lama tu...

clah: ha..tu la mak..beriya tempik sakit...bkn nak timakasih kat org(clah bahasakan diri org ngn mak)
mak: hah..ya la..timakasih..
sambil senyum..clah pun sama senyum ...

kak fatin, anak sedara clah, jarinya tersepit dipintu bilik(bila paknya tutup pintu bilik, sb nak solat...)
jadi dia dtg kpd clah sambil menangis..jgn nangis kakak..mai clah urut..
ni pun clah baca ayat 10 surah al-Kahfi...tak sampai lima minit..kak fatin dah tersenyum..
kak fatin: tak sakit dah clah..

p/s...
dlmasa bbrp minit selepas habis urutpun, urat2 masih terasa seolah2 diurut..ni pengalaman yg clah rasakan sdri...   


20. bau ketiak

ramai di kalangan kita yg mempunyai masalah bau ketiak yg tidak menyenangkan. Pelbagai bahan digunakan deodarant, bedak hibka etc.. dulu clah selalu rasa was2 utk gunakan deodarant, maklumla katanya tanpa alkohol, tapi mgkn ada bahan lain yg disembunyikan dari pengetahuan yg tak halal dipakai utk solat. Beli mahal2..pakai utk solat, solat tunggang terbalik berejam2..alih2 solat tak sah.. rugi dunia akhirat.

alhamdulillah dalam forum yang clah join dulu, ada seorg forumer yg bg cadangan utk gunakan bedak berubat bayi(tak kira jenama apa pun)..inilah petua yg clah gunakan sampai skrg..puas hati..semoga Allah berkati forumer tersebut.

p/s..kredit to WanitaJelita forum cari..


21. hubungan dengan Allah 

amalkan baca surah al-A'la semasa solat tak kira samada solat fardhu atau solat sunat, hati terasa bersih dan ada cahaya. tapi perlulah anda tahu maksudnya sekali, jangan baca je... 


22. perlindungan aqidah

semasa mengucap dua kalimah syahadah utk tahiyyat akhir, mohonlah perlindungan utk aqidah dari Allah. yang ni clah scan dan mohon dari Allah sendiri. selawat yang seterusnya adalah utk perlindungan jasmani dan rohani, walaupun kita kena serangan, tapi tidaklah teruk. 


23. urut dgn myk atar kasturi

mengurut menggunakan myk atar kasturi lagi cepat kesannya, berbanding dgn menggunakan myk urut biasa..


24. resdung

selain anda mengamalkan basuh muka dan masukkan ke hidung(mcm ambik wudhu')dgn air suam, amalkan jg mencium bau atar kasturi setiap hari. jika pipi anda atau muka anda sakit krn resdung, jgn lupa urut menggunakan atar kasturi. gunalah satu atau kombinasi..setiap hari sehingga sakit anda hilang. hati2 jgn terkena mata. 


25. gigi goyang/sengal

jika gigi anda sedikit goyang atau gigi anda berasa sengal, kunyahlah serai yg telah dimasak. kunyah sehingga anda puashati. selain dari serai, anda boleh juga kunyah lengkuas muda yg dah dimasak..


26. dalaman yg sejuk.

utk org pompuan, anda boleh kunyah lengkuas muda atau serai yg telah dimasak dan telan airnya. ini mmg bagus utk panaskan dalaman anda.

27. gigitan nyamuk

kita mmg sakit hati kalau nyamuk gigit kita. tambah lagi sakitnya hati kalu tempat nyamuk gigit, susah utk digaru, spt tapak kaki, tapak tangan etc.. pelbagai ubat dibubuh/sapu utk hilangkan gatalnya. selain dari air liur anda sdri disapu di tempat terkena gigitan, anda boleh cuba, ambil bunga melur yg masih belom berkembang(masih kudup), tenyehkan kat tempat terkena gigitan beberapa kali, sehingga gatal dan sakit hilang.. insyaa Allah berkesan..

28.perisai dari kesesatan
clah scan seorg tokoh ulama' malaysia yg terkenal yg meninggal dlm kesesatan. clah mengeluh. sambil menangis clah mohon kpd Allah agar selamatkan kita semua dr kesesatan. Allah berjanji akan beri perisai dr kesesatan.
Inilah amalannya...amalkan surah alKauthar...(bacalah dgn sepenuh hati)


29.sentiasa jadi bahan marah suami/mertua etc

seorang kenalan clah mengadu, suaminya selalu marah2 bgtu juga dgn mertuanya. ada sahaja yg tak kena. dia susahati.apa yg harus dia lakukan?
cara:
lakukan solat subuh. kemudian, baca surah alKauthar 100kali sebagai amalan harian. insyaa Allah akan selamat dr kemarahan mrk.




Friday, 13 April 2012

Makhluk pelik yang dihantar sebagai memberi "warning"...

Bbrp hari lepas pagar dawai tebal rumah kami seperti dihenyak oleh benda berat, sehingga ia ranap ke bumi. nasib baik ada pak cik mesin rumput tolong angkat dan naikkan semula ke ketinggian asal. mak mmg marah. entah sapa la manusia yg buat kj tu, gerutu mak...

nanti la clah tolong tgk sapa yg empunya kj. mlm tu clah benar2 terkejut, sb yg meranapkan pagar mak, bkn manusia tapi makhluk yg dihantar oleh sekumpulan manusia dari luar M'sia. yg clah nmpk tanda salib besar ditengah bangunan itu dan terdengar perkataan "messiah"... makhluk tersebut adalah musuh ALLAH..mmg besar, dan nmpk klibatnya pelik...ia dihantar sebagai "warning"(warning apa tak tau la pulak) mula2 tgk mmg rasa takut namun selepas bbrp ketika clah kata pada diri..ala..diapun macam aku gak..makhluk ALLAH, barulah datang kekuatan itu...

apa yg clah perlu lakukan ialah:
3 hari berturut2 renjiskan pagar yg ranap tu dgn air zam2.
jgn biarkan mak clah mendekati pagar yg ranap itu sehingga rawatan selesai(selepas hari ketiga)
(clah tak pa insyallah Allah lindungi..ini yg diberitahu la)
mak perlu mandi sekali shj dgn air biasa campur air zam2 di waktu tghari.
dan pakcik tukang mesin rumput yg angkat pagar tu jg perlu mandi dgn air biasa campur air zam2. kalu tak mandi, dia mgkn akan mengalami keadaan nmpk bnda2 misteri dan akhirnya mgkn kejiwaan.

hari pertama merenjis mmg lama sikit maklumlah ia kes berat. semasa merenjis kita perlu fokus hanya ALLAH yg Berkuasa menghilangkan semua gangguan itu. alhamdulillah terasa seolah2 ada karan yg menyelinap masuk ke badan dan rasa bercahaya. baru clah berenti. dan terus berdoa. hari kedua dan ketiga pendik aje tidak spt hari pertama. habis hari ketiga, mmg rasa kesegaran.  
 

Tuesday, 10 April 2012

Anak panah malam...SATIQ

Seorg tuan guru terkenal sebuah pondok pengajian Islam didakwa telah diserang sehingga menemui maut secara rohani oleh satu kumpulan penyerang, iaitu dgn hantaran anak panah malam. tuan guru pondok dari kelantan ini mmg benar seorg yg berani.

Apakah anak panah malam ini? Ia adalah suatu senjata dalam dunia Melayu Lama(bkn dalam Islam) yg di panggil SATIQ yg dihantar secara rahsia diwaktu malam terutamanya ketika simangsa sedang tidur samada untuk membunuh terus atau untuk memudaratkannya sehingga kematian menjemput.

Alangkah zalim dan dayus sipenyerang! Andainya simangsa adalah dari kalangan org yg baik dan tidak melakukan sebarang kezaliman..! Hanya kerana perbezaan pendapat sahaja ia menjadi mangsa. Siapakah yg menjadi dalang kepada kezaliman ini? Bagaimana kita hendak mengelakkannya atau bagaimana kaedah yg harus diguna untuk menyerang atau menyekat mereka yg zalim ini?

sudah berpuluh mangsa dari kalangan alim ulama' yg meninggal dunia. ada ramai lagi yg menjadi mangsa yg belum sembuh. TGNA, Dato' Harun Din adalah antara mangsa mrk. Kegiatan mrk harus dihentikan segera. mrk juga menyekat institusi pondok dgn pagar2 tinggi dari bongkah batu besar. mrk jg yg pekena tok2 guru pondok, supaya sakit dan tak dapat mengajar kitab..

Bulan lepas, Januari 2013, clah diberi tugas utk berbuat sesuatu, krn Allah ingin menghantar warning pertama kpd mrk. clah wakilkan kpd adik clah utk masuk ke fb mrk utk memberitau hal ini, mengenai warning pertama yg Allah nak hantar iaitu angin panas dari neraka. tiada yg akan terlepas samada besar atau yg kecil.