Follow by Email

Thursday, 31 January 2013

imam selempang kuning menyerang lagi...jun 13:jihad menentang mail & the geng

lebih sebulan clah tak jenguk blog dan fb..komputer problem. lewat petang tadi baru ok. ada la hikmahnya, sebab ada tugasan baru yg clah perlu selesaikan. tugas skrg lebih mencabar. kenkadang rasa semput. tugas merawat pesakit hanyalah sambilan dan bila ada masa je.

beberapa minggu lepas, semasa melakukan solat untuk kawan clah, clah ternampak cahaya, dan terdengar suara seolah2 Syeikh Nazim nak sampaikan sesuatu. selepas selesai solat, clah buat solat istikharah, mmg benarlah tuan syeikh nazim beri perutusan agar berjihad di MALI.

awal pagi tadi, masa solat tahajjud bahagian pertama untuk jihad di Mali, clah rasa tak selesa pada tekak. tak tau kenapa ..bila clah selesai solat ketiga2 bahagian, clah solat istikharah untuk scan kenapa.

clah sbnarnya agak, tentu silap makan, namun sangkaan clah tu meleset.
clah terdengar suara.. 
"sihir kanser tekak yang dihantar.."
la..sapa pulak yg hantar?dari blog ke, dari fb ke atau org sebelah rumah?
"orang yg tak sukakan ko"
sapa?
"aji ...(nama imam selempang kuning)
hah?

rawatannya...
air zam2 setengah gelas, 3 biji kurma masa azan asar selama 30 hari. 
solat sunat tobat 3kali(6rakaat), solat tahajjud 2rakaat(sampat takat ni clah tanya, kan skrg clah pun tgh buat solat tahajjud utk clah, kena buat asing ke?mmg kena buat lagi dua rakaat khas utk penyakit ni). istighfar 1000x dan surah Muhammad sekali utk 30 hari. 

minggu lepas, pukul 9 lebih pagi..imam selempang kuning bermesyuarat dengan anaknya, hj din dan menantunya, anita(keturunan kabul dari rantau panjang) di rumah anaknya(sebenarnya rumah menantunya), iaitu kat belakang rumah clah. masa tu clah tido..tetiba aje terbangun bila terdengar suara orang bercakap2..anaknya komplen clah bangun solat malam tido pukul 3 lebih(lantak aku la..nak bangun pukul berapa, nak tido pukul berapa pun! pelik la diorang ni!!?). tau kenapa mrk jadi panas? sebab mrk ni masing2 ada peliharaan dan amalan yg ntah apa2, ada yg diambil dari tok sami..dan bnda2 jahat tu la yg terasa bahang kepanasan..

kmudian terdengar pulok suara mengacau..
"bangun la.. ni ustaz bollywood dok ngajar dale tivi", suara mak clah beberapa kali sambil ketuk2 pintu bilik.
"tak nak tengok" jawab clah.

dua hari lepas tu, setiap kali lepas bangun tidor, clah rasa sakit pada pinggang, sampai ter-cramp pinggang(yang ni mmg magic..kalu cramp kaki tu biasa la). malam tu clah scan, kenapa boleh jadi mcmtu..
jawapannya..
imam selempang kuning dan anaknya tak boleh hantar peliharaan mrk, rimau belang atau rimau bintang kpd clah, nanti bnda2 tu terbakar, jadi mrk antar hantu raya ganas utk halang clah dari lakukan solat.
rawatannya..
dua hari, clah kena berdoa ngadap kiblat dan masa azan asar clah kena renjis bilik dgn air zam2, abis renjis, berdoa sambil ngadap kiblat sekali lagi..

kelmarin, 4/2/13..adik ciklah buka tingkap biliknya, pandang ke luar rumah, kat atas tanah depan biliknya tu, ada plastik beg. cepat2 adik kluar dan terus periksa apa yg ada dalamnya. ada kulit durian dgn isi durian yg masih berbaki dalam bekas polisterin. marah betul adik. ingat laman rumah kami tempat membuang sampah sarap mrk? adik ambik dan baling masuk semula ke dalam pagar mrk.

"huh lempar..!!", terdengar suara seorang budak perempuan. 
"hok mu jugok!", adik balas balik.     

bbrp hari lepas, ada lagi sampah yg dilemparkan belakang bilik adik. kali ini kulit almari/rak playwood..berterabur...mak kutip semuanya dan letak kat tmpat sampah di luar depan rumah kami.
  
clah dah start mkn kurma ajwa dan minum air zam2..perit dalam tekak tu masih terasa..kalau solat atau bercakap(terutama kat telefon) sakit tu lagi terasa..mcm bara dok kat tekak.. 
serik? tak pernah terlintas pun..imam selempang kuning dan konco2nya akan menyerah kalah
tak lama lagi..insyaa Allah.

dua hari lepas, hj din, anak imam selempang kuning yg dok blkg rumah kami terserempak dgn mak depan rumah kak pah jiran kami di hujung jln. dia dan maknya dlm kereta. mak jln kaki, singgah kat rumah kak pah utk jual pati delima..

"hah..kak wan, lama dah nk jumpa kak wan" 
"knp pulok nk jumpa?"tanya mak dgn hati yg tak senang. 
"bila kak wan nak jual rumah tu..kita nk beli, tak pun kalu tok sei(tak mahu) jual, kita ganti ngn rumah kita hok(yg) baru siap kat Panji."ujar hj din bersungguh.
"uisy..bila pulok nok jual, rumah tu dah buruk kami nok dok kat mana...bla..bla..bla.."jawab mak(byk lagi la yg mak jawab..malas nak tulis la). "kak wan mmati(bertegas) tok sei(tak mahu) jual"..

bila hj din berlalu pergi, mak dan kak pah berborak2 mengenai perkara tadi..mak balik ke rumah dgn tak puas hati...weh, panas telinga clah. naik angin 99%. menurut mak, hj din bgtau, dia nakkan tanah mak utk jadikan tanah dia + tanah mak, jadi empat segi.(tamak betul jantan sekor nih! tak reti2 org kata tak mahu jual) 

14/4/13..
rawatan seterusnya utk kanser tekak..ialah minum air zam2 segelas selama tiga hari semasa azan asar..air zam2 tersebut terlebih dahulu perlu di baca surah al-Kauthar 1000x.

terkini..15/4/13..
alhamdulillah..clah dah dpt green light ie boleh berhadapan(berlawan) dgn imam selempang kuning bila2 masa shj. 

16/5..
awal pagi tu clah solat mcm biasa. pagi, clah kejutkan mak solat subuh.. 
dalam lebih kurang pukul 8.30 pagi selepas habis rancangan Tanyalah Ustaz, mak buka pintu utk letak sampah kat luar pagar. 
mak terkejut bila tayar kereta adik bungsu clah yg diletakkan di tempat letak kereta sebanyak 4 biji bersama sportrim 17" ilang..
wah apa lagi...mcm ibu ayam bertelur la..riuh sekampung..mak cal sana cal sini..buat repot. masa tu adik clah kat sg koyan. mak cal dia dr kb bgtau..

awal pagi 17/5..
clah scan sapa yg punya angkara..

jawapannya.."org yg tak suka tgk ko idup senang.." 

sapa pulak..tertanya2 la clah sepanjang hari..

awal pagi 18/5..
clah buat scan sekali lagi, yg belakang umah kami ke?
jawapan: mereka berpakat.
ertinya, bosnya berpakat ngn semua anak2nya.. sapa lagi kalu bkn imam selempang kuning sbgai big bos!
sampai di sini Allah mmg marah.. sb buat taik kat jiran..

clah disuruh berjihad..

jihad melawan mail and the gang

inilah caranya:
solat tahajjud 40 rakaat, rakaat pertama dan kedua, selepas fatihah baca surah al-Quraisy dan ayat 284-286 surah al-Baqarah..

oleh krn pada mlm pertama clah cuma sempat buat 20 rakaat shj, jadi, setiap rakaat yg clah tinggalkan, clah kena bayar dgn 1000 kali istighfar.


biasanya dengar tok imam selempang kuning gelak bkn main kuat.. tapi kemarin, dgr, dia menyindir2 mcm ada sesuatu yg dia susahhati..(bbrp bulan lepas, clah mimpi katil dia tidor ada kat dalam bilik clah:ertinya mimpi..dia akan mengaku kalah kat clah akhirnya..)

awal pagi tadi..clah scan..tgk makhluk2 peliharaan mrk berlonggok2 di satu tempat. kalu clah habiskan istighfar dgn ikhlas dan diterima Allah, insyaa Allah binasalah semua makhluk tu..biiznillah..

dua hari lepas mak tgk pagar yg diikat oleh arwah adik mak bbrp tahun dulu, kat sebelah tepi rumah kami, sudah dipotong2..dan ia ranap, org boleh masuk dari situ.

*26/6..utk kanser sakit tekak, oleh sb kurma ajwa yg clah baca al-kauthar 1000x, utk clah.. mak dah beri kpd adik clah, jadi, sbgai ganti clah kena makan makanan yg pahit tiap hari sampai sakit tekak ilang. jadi, clah masak buah peria.