Follow by Email

Thursday, 31 October 2013

kisah sedih di alam barzakh...seorang ulama' besar..

kisah 1

beliau seorang ulama' besar muhadditsun..tuan guru beliau mmg ramai.. dan beliau mmg terkenal. namun ada kisah sedih yg tiada seorangpun yg tahu. dalamasa hampir sepuluh tahun selepas kematiannya beliau menderita..

alkisah suatu hari clah ngn adik clah dok bersembang kat phone.. adik tgk tak ulama'tu..akak tok leh tgk wajah beliau.
adik clah: beliau tu ulama terkenal kak.
clah:tatau la..bila tgk je..macam ada sesuatu tak kena. nanti la akak scan.

spt biasa..awal pagi berikutnya mmg clah scan nak tau. namun apa yg clah nmpak adalah suasana kelabu spt jerebu peringkat bahaya..
clah tanya:beliau ni habib ke..beliau ni keturunan Rasulullah saw ke?
tanya beberapa kali, namun, tiada jawapan. yg clah nampk hanya suasana kelabu kehitaman.
kmdiannya clah dpt jawapan utk menyelesaikan segala persoalan2 tersebut.
"ada aura sesat pada beliau. seorg gurunya ialah maulana zakariyyah alkandahlawi.(seorang maulana besar tabligh)."

apa yg clah perlu buat ialah beri sedekah(dr wang clah sdri) rm10 kpd masjid(yg ni pun kena buat solat istikharah dulu, nak tahu masjid mana yg clah patut sedekahkan wang tersebut) dan selawat 1000 kali. nanti akan diberi jawapan kpd pertanyaan2 tersebut.

bbrp minggu berlalu..clah masih belum ada masa utk ke bandar. dah sebulan, clah mula rasa tak senang duduk. kesian kat arwah. by hook or by crook mesti kena g jugak. selesai sedekah, dan baliknya clah selesaikan part selawat pulok.
awal pagi esoknya, clah scan nak tahu, samada apa yg clah buat diterima Allah..Alhamdulillah..
kali ini clah nmpak cahayanya. dan clah diberitahu beliau mmg keturunan Rasulullah saw. namun kerana kesilapan menuntut ilmu dari ulama sesat(walaupun tak mengamalkannya, aura sesat tu tetap menyelubungi arwah. sb itulah juga beliau tidak dilantik sebagai habib. sebab itulah juga beliau menderita tidak dapat memasuki syurga selama hampir sepuluh tahun. namun, Allah masih memberi beliau pelepasan semasa sakratul maut. beliau jg diberitahu tentang kedatangan seorg habib perempuan yg akan membantu beliau kluar dari kemelut itu. cuma beliau terpaksa menunggu kedatangannya..

clah jg diberitahu tuan ulama mahu bertemu dgn clah. clah berjanji akan menunaikan hasrat arwah(dgn izin Allah jua).        

bersambung

Monday, 28 October 2013

amboi..sombongnya ustaz...!!

baru sat2 clah ckp ngn seorg ustaz dari pusat rwtan DS..

clah tanya dia betul tak..
pesakit clah bgtau..sblom dtg jumpa clah dia telah pegi ke pusat rwatan tersebut utk mendptkan rawatan dan diberitahu pusat rwatan tersebut ditutup 2 minggu sb da serangan(dr makhluk yg tak nampak la kot). jadi, tadi clah cal utk dptkan kepastian..
wah..dah la ckpnya semacam..

bla..bla..bla..tak pernah ditutup bla..bla bla..bg hadith Rasulullah saw..
clah ckp tak pecaya..
dia ckp tak pecaya apa ini hadis sohih..
clah ckp bkn clah tak percayakan hadis tapi clah tak percayakan dia(ustaz tu)
ayyo..clah kata clah nak tau, sb kalu ya, clah nak bantu..clah bgtau la clah ni *habib..(ni peringatan..)..masa ni clah dah menggeletar..(clah mmg terdengar .."tenang..tenang..tu yg clah tak marah..clah ckp biasa je)..clah sambung lagi saya tau DS ni guna jin Islam..saya nmpak masa scan..
wah..membebel lagi..
bla bla bla..semua fitnah..kalu nak bantu..bantu je..bla bla.dia tak kisah clah habib ke..mana ada kami guna jin Islam..
lama2..baik clah letak aje phone kalu begini gayanya..
tapi sebelum letak phone clah dah bgtau siap2:saya akan tulis dalam blog saya...

p/s..clah tawarkan diri krn, clah disuruh tawarkan diri..bkn saja2..(Allah nak tentera elitNya diiktiraf..ni yg dibritau clah) 

sombong bukan main lagi...

clah scan awal pagi tadi..
clah nmpak setan yg dihantar dari kuil Myanmar.."setan hitam' setan ni mmg ganas. tugasnya adalah utk "menghuru harakan"..ie menghuru harakan negara etc..ia di bawah iblis.. seluruh badannya itam legam.. mempunyai tanduk yg melengkung besar.. wajahnya bengis...

patutla ada org yg hantar kalu begini gayanya..
komen clah:LANTAK HANG LA...

mak bbrp kali tanya clah..sapa yg cakap bukan main kuat lagi..clah ckp la..ada ustaz tu..
mak tak puas hati..tanya lagi..
clah jawap..biarla mak, itu urusan dia ngn Allah..

mlmnya clah buat kasyaf..
dia mmg mcmtu..rasa org lain rendah. dia guna jin Islam dan pendamping..(masa ni clah nmpak bayangan makhluk2 tu)
Allah tak suka org yg sombong..(dan clah jg dbritau..Allah suka clah ckp tenang tadi..)
dia akan terima *hukuman(sampai saat ini clah menangis..clah dh beri peringatan kpdnya dgn mendedahkan siapa clah).
clah tanya..tak bolehkah clah maafkan dia..
jawapan:tak boleh. sb clah dh buat solat tanyakan Allah terlebih dulu..ertinya, apa2 yg berlaku..Allah akan tolong..tapi kalu clah tak buat solat istikharah, clah yg tanggung sdri..
keadaan akan makin buruk..tunggu biar mrk mntk bantuan..

lepas tu clah g tidor. bangun tidor, clah rasa tenang..
tapi tadi masa tgh solat sunat, clah masih menangis bila teringatkan "hukuman"..korang tentu boleh rasa apa yg clah rasakan..(tapi Allah tak zalim..ini yg terbaik utk menyedarkan dia..harap2 dia sedar)

 

Sunday, 13 October 2013

PENDEDAHAN Mengejutkan..penyamar2 keturunan Rasulullah saw dan penyamar2 ahlul bayt/habib..

ramai jg org yg mengaku keturunan Rasulullah saw dan percaya mrk adalah berketurunan Rasulullah saw, walhal bkn. mrk terdiri dari perawat Islam dan ustaz/ustazah..

kenapa mrk berbuat demikian?
kena tanya mrk la..
clah dipanggil utk menemui Rasulullah saw(dlm solat) iaitu sehari setelah clah diberitahu Rasulullah saw redha apa yg clah lakukan utk gerakan tabligh..

semasa menemui baginda saw, baginda mntak clah bersihkan keturunan baginda (saw) bkn hanya dari keturunan tokku paloh shj. clah berjanji utk melakukannya(ini tugasan dari baginda saw).

kenapa kena lakukan pembersihan?
sb, keturunan Rasulullah saw akan berada di barisan hadapan dlm peperangan nanti.

pembersihan ke atas puak syiah adalah tugasan pertama clah. tugas clah hanyalah membuang jaringan sihir je. yg lain2 para habib lain yg lakukan. ayahanda syeikh Nazim mnta para habib lain membantu clah..

apa yg akan terjadi kpd mrk?
org2 yg mengaku keturunan Rasulullah saw Allah beri WARNING akan mati dalam kehinaan.  tugas clah adalah menyampaikan warning tersebut.

p/s..semasa menaip..akak sulung clah terpandang perkataan warning, lalu dia tegur clah, "bkn warning, warning tu keras. peringatan yg sesuai" clah jawab, "tak ..bkn peringatan. WARNING krn ini perkataan yg Allah suruh sampaikan"

bagaimana pula hukuman ke atas org yg bkn keturunan Rasulullah saw tapi mengaku pula sebagai habib sedangkan mrk bukan habib/ahlul bayt?
mrk ini bukan sahaja mati dlm kehinaan, jenazah mrk akan berbau busuk, dan bau busuk tersebut akan menusuk idung setiap manusia..(seluas mana kawasannya, hanya Allah yg Maha Mengetahuinya).

clah tanya:adakah org2 yg menyamar sebagai habib
jawapan: segelintir di malaysia. diindonesia lagi ramai.
clah:kenapa
jawapan:utk mendapat penghormatan

komen clah:
buat apa dpt penghormatan manusia masa idup sedangkan mati dlm kehinaan. biarpun tak jadi siapa2..namun keutamaan ialah mati dan dpt syurga Allah..iaitu kejayaan yg paling besar!

clah buat solat istikharah dulu, utk refer kpd Allah, maklum la..tentu ramai yg akan marahkan clah, sb nama2 besar yg terlibat nanti..clah akan terdedah kpd serangan mrk2/pengikut2 yg obses dan taksub kpd mrk itu..alhamdulillah, Allah janjikan perlindungan. Allah hantarkan tentera Allah utk mrk yg menyerang clah..(tentera yg bgm..wallahua'lam)

cuba beri perhatian kpd nama2 ini:
wan asrul al-aydrus
ustzah halimah al-aydrus
novel al-aydrus
habib umar bin hafiz

ni apa yg diberitahu..
ALLAH TIDAK AKAN MELANTIK SEORANG YANG BERCITA-CITA UNTUK MENJADI HABIB SEBAGAI HABIB..!!


bbrp bulan lepas, clah nak tgk samada habib umar bin hafiz ni kat mana..jadi clah g melawat ke rumahnya secara rohani iaitu dlm solat..dalam pukul 3 lebih pagi clah nmpak beliau duduk..kmdian clah teruskan solat tahajjud utk g jihad. masa selepas abis jihad iaitu belum pukul 5 pagi, clah sekali lagi g melawat ke rumahnya. clah tgk beliau sedang tidur...setahu clah, masa itu para habib lain sedang berjihad di Mesir..(pukul 5 pagi mereka kan masuk utk berjihad membersihkan syiah) mrk akan balik lebih kurang pukul 5.30pagi..utk berada di masjid bersolat pula.
clah:la..dia tidur..kalu dia habib, kenapa dia tak g berjihad?
jawapan:rohani dia berat.dia akan terkocoh2 g masjid bila dekat waktunya..
sblm ini clah diberitahu beliau melantik dirinya sendiri sbagai habib..

semasa clah scan..clah tgk dia berjalan, clah nmpak ada ekor syaitan melengkung mcm sabit melekat kat bontotnya..dgn ekor tersebut la dikaitkan hati setiap org...  


bersambung

  

Saturday, 12 October 2013

pertemuan dgn ayahanda utk tugasan akan dtg..

dua minggu lepas, clah bercakap2 dgn adik ttg ayahanda. kisah bgm ayahanda memberi kalung kpd pelombong2 di chile...dan bgm mrk kmdiannya memeluk ugama Islam. tetiba clah tersenyum..dan terkeluar dari mulut clah,
"rindu la kat ayahanda..dah lama tak jumpa"(dlm hati ada taman..)


awal pagi tu, clah diberitahu ayahanda nak jumpa clah, malam esok....
clah akan dipanggil utk bersiap sedia..syeikh Nazim akan memberitahu jihad utk melawan org2 kafir..
clah tanya, apa yg clah perlu buat?jawapan:clah kena slawat 10K(sori ya..yg 1K-10K tu di hari2 biasa..) 

1/9/13..
awal pagi keesokan harinya, clah selesaikan solat2 lain awal lagi..clah cuma dpt slwat sebanyak 8 500 shj. spt biasa, *clah aim nak jumpa ayahanda pukul 4.30pagi.
mengah la pulak..takut lewat, nanti takut ayahanda marah mcm aritu. aduh..nak ikat kain satu hal, susah pulak. clah tak brp sihat pulak pagi ni. rasa tak selesa..

knp rasa tak selesa?
iblis assign satu gerombolan askar2nya serang clah secara rohani(sbnarnya ayahanda tahu hal ini, sb tu beliau tak marah clah. iblis tak mahu clah lakukan solat langsung!)..clah lakukan solat utk pisahkan rohani yg diserang..mohon Allah binasakan gerombolan setan2 tu..(mampus ko setan)..
walaupun bgtu, perut masih rasa sebu. tgk jam dah pukul 4.31 pagi...alamak! lewat 1 minit..berdebar hati ni..dup dap..dup dap..

cepat2 clah angkat takbir..(utk solat tahajjud..alhamdulillah..dapat terus..g ke tempat ayahanda..**slwat adalah utk meringankan dan membersihkan rohani. kalu tak cukup selawatnya, dan ada yg tak brp bersih, clah hanya akan dpt dgr ayahanda, tapi tak dpt tgk. namun ayahanda dpt tgk clah).

memula sampai, clah nampak suatu tempat yg bertutup dgn tirai kuning air.. heran gak la..apa dia tempat ni..(tapi clah teruskan bacaan)..kmdian clah nmpak ayahanda..sedang duduk di depan clah terus beri salam(mengah lom habis lagi) dari jauh lagi..

"Assalamualaikum ayahanda!!"

..ayahanda tergelak nampak giginya, bila nampak clah kalut. kmdian clah pandang sebelah kanan clah, clah nampak ramai habib yg hadir..penuh tempat duduk. semuanya lelaki berjubah putih. alamak..kat mana clah nak duduk? demi melihat clah je, ayahanda terus bangun dapatkan clah..

ayahanda ckp, Allah muliakan clah, jadi, ayahandapun kena muliakan clah..(masa ni clah rasa nak nagis..bkn clah manja..tapi..) lalu ayahanda bawa clah ke tempat yg bertabir kuning air tadi. tabirnya telah diselak ke tepi(memisahkan clah dari para habib lain. clah nmpak tempat duduk dua seat dari kain baldu berwarna merah dan tempat pemegangnya dari warna keemasan(mmg cantik la).

ada pesanan yg ayahanda sampaikan...
1.bersedia dgn jiwa raga
2. jgn tinggal sunnah/hadis kalu takut tak sohih, refer kpd ulama' berkaitan.
3. Qur'an jangan jadikan patung bernyawa.
4.beritau kpd semua muslimin(kluarga etc)
5.setiap org perlu ada tafsir Fi Zilalil Qur'an oleh syed Qutb


clah tanya:jihad dgn org kafir kat mana?
jawapan:sebulan lagi akan diberitahu.
clah mnta diri dan beri salam. clah dengar ayahanda jawab salam.


masa dirakaat kedua, selesai pertemuan dgn ayahanda, clah tanya mana yg perempuan. jawapan:semua pompuan sibuk dgn urusan kluarga.

p/s..apa yg clah maksudkan ialah:adakah dr kalangan habib pompuan?
jawapan tersebut bermaksud:tiada habib perempuan, selain clah..krn pompuan2 lebih sibuk menguruskan hal kluarga masing2..
patutla setiap kali berjihad atau pertemuan, tiada habib dr kalangan pompuan yg clah jumpa..hurmmm.. 



p/s..
*mlm tadi(16/10/13) masa clah menaip ni..clah kena serangan dr dengki sipendengki..rasanya mcm keadaan kita kena dehidrasi(org kelantan panggil "ghunyuk ghittik"..keadaan keletihan yg amat sgt terasa diri tidak bertenaga langsung..keadaan ini, kita akan rasakan di masa kita dlm keadaan lapar yg amat sangat..atau bilamana kita membuat kerja teruk tanpa rehat...alamak, sesi belajar bahasa kelantan la puloks ..hehe)..clah berhenti menaip dan pejam mata utk lima minit sambil baca apa yg perlu. alhamdulillah, lepas tu ok..

awal pagi sblom ni(15/10/13) semasa clah scan apa yg tak kena .. clah nampak tompok2 warna merah sebelah atas tepi spt awan merah satu garis panjang, dan satu yg atas pendik je..dkt kaabah(hubungan clah dgn Allah). clah tanya apa tu?jawapannya:itulah dengki(org yg dengki ngn clah)..(tak payah la nak dengki, clah ni bkn ada apa2 pun).

**rahsia knp habib galakan selawat..satu lagi kebersihan perlu dijaga(ada org tak suka mandi bersabun, jgn begitu ya..daki tak ilang, tu yg badan kotor.. susah nak nampak dan percaya hal2 rohani)
dan gosok gigi jg pastikan pakaian, telekung, sejadah bersih dari najis.

ini petua clah kalu nak doa diperkenankan(pakaian sebelah dlmnya clah pakai yg koyak atau yg buruk. telekung dan kainnya yg plain je..tak perlu bermegah2 dgn telekung yg bercorak2 dan warna cantik. sejadah clah adalah dari kain tudung bkn sejadah yg berbulu..hinakan diri kita depan Allah(pakaian sebegini adalah spt kita mengakui kehinaan kita, aku ni hambaMu yg hina ya Robbi..jadi, tolonglah aku)

sori ye..rohani berat..ni kes lain..

17/10/13..ayahanda menanti clah tuliskan ini semua dlm blog clah sblom pertemuan lagi sekali utk tugasan ini..

membantu orang2 di alam barzakh
selain dari tugas di atas yg menanti, ada lagi tugas lain, begini kisahnya..
clah dipanggil utk diberitahu ttg tugas menyelamatkan orang2 di alam barzakh..(dlm solat la)
soalan:bagaimana..sanggup ke..takda bayaran pun..
clah:kalu utk Allah dan Rasul insyaa Allah..

bbrp minggu lepas tu..masa tu clah dah lupa ttg org2 di alam barzakh..masa clah buat solat tahajjud(utk Allah)..clah nampak kubur kluar dari kaabah banyak sangat..alamak..clah dah kalut. ada berkaitan dgn dosa clah ke? selesai solat tahajjud, clah buat solat istikharah..clah diingatkan sekali lagi ttg tugas membantu org2 di alam barzakh..


membantu ayahanda berdakwah
suatu masa di dlm solat clah dibritahu pangkat clah telah dinaikkan..dan skrg clah jadi org kanan ayahanda. tugas clah adalah utk berdakwah..
clah:boleh ke? clah ni bknnya reti pun..

komen clah
Allah Yg Maha Mengetahui segalanya...semoga Allah menyelamatkan kita dari tipu daya iblis dan konco2nya..tugas bkn utk dibanggakan, tapi utk disempurnakan.. 

 

Sunday, 6 October 2013

clah dikenakan sihir pendarahan...

bg kebanyakan pompuan, period bukanlah suatu masalah besar. yg menjadi masalah adalah bila ia suatu yg di luar kebiasaan. clah mmg cerewet bab solat, jadi bila terkena sihir pendarahan, mmg kalut jgk la..(hehe)

dua tahun lepas, clah mmg benar2 serius membantu kawan clah melepaskan diri dari sihir isterinya. dia mmg taktau orang yg sentiasa menghantar sihir dan serangan secara rohani terutama sewaktu dia tidur adalah org yg tidur bersebelahan dgnnya. inilah yg dikatakan musuh dalam selimut. dia tahu ada org yg hantar sihir dan serangan namun dia tahu siapa orangnya.(hinggalah sekarang. clah tak beritahu langsung..kalu clah ceritakan, dah tentu2lah dia takkan berkawan lagi dgn clah. *isteri, yg dia sayang dan cinta, clah ni sapa!).

biasanya kalau clah merawat beliau secara jarak jauh, clah jg akan diserang oleh yg menyerangnya...kenapa dia tak nampak siapa sebenar yg menyerangnya?
senang je. isterinya dah tanam satu benda yg dimasukkan dlm kotak hitam dan dibalut dgn kain baldu hitam di satu kawasan dlm pagar rumah sewanya..kalu tak silap clah kat depan tempat lalu lalang. bbrp kaki depan pintu pagar..kiasan utk dia tak tahu langsung(tak dapat nak trace). mcmna pulok clah boleh nmpak sedang kawan2 baik dia yg lain(yg perawat jg) pun taktahu? hehe..senang saja..itu kan kehendak Yg Maha Kuasa..tiada yg susah bgNYA.

clah masih ingat lagi, ari tu..selepas bbrp hari clah boleh solat, spt biasa bila dah masuk waktu solat, namun terkejut bkn kepalang, la..period lagi ke..hati rasa berdebar, ini bkn period ni, tentu ada yg tak kena. clah terdengar suara utk rawatan:
clah kena minum air zam2 segelas penuh(rumbu..penuh yg kalu buh sikit aje lagi akan tumpah). jadi clah minum air zam2(baca bacaan yg selalu clah baca) dan teruskan ambil wudu' dan di panty yg bersih(dibahagian depan sblah dlmnya), clah oleskan myk atar kasturi(sb masa tu clah pakai atar kasturi mekah, jadi yg tu la yg clah buh). pedapkan air musoffa za'faran kat bhgian depan, utk menghalang darah dari kluar masa solat. kena lakukan begitu tiap kali azan dan tiap kali nak solat...

alhamdulillah dlm bbrp hari, pendarahan itu berhenti dgn sendirinya..

 sblom ia berhenti, clah dah buat solat tahajjud utk melihat apa yg berlaku, clah nampk makhluk tu dok kat atas katil clah.
clah tanya,"mana tuan kamu"
makhluk yg berbintik2 tu tak bercakap sepatahpun. clah terdengar suara pompuan, "jangan kacau laki aku"

kmdian clah mntk makhluk tu tunjuk sapa tuannya.. clah dibawa kepada seorg pompuan..selepas itu la clah berlawan dgnnya..

*clah hanya mahu selamatkan aqidah kawan shj. masa clah g melawat arwah tok gurunya pada hari ke40 kematiannya, di alam barzakh. arwah itu masih menunggu, clah rasa, dia tahu clah akan dtg..(sepatutnya dia dh boleh masuk ke tempat yg lagi baik). arwah yg suruh clah selamatkan anak muridnya itu dari sesat.

byk kisah yg berlaku.. clah cuma ceritakan yg ringkas shj... 

Wednesday, 2 October 2013

firasat yg benar...

Anda semua mgkn pernah mengalami peristiwa seperti ini..

kisah 1

peristiwa ini berlaku semasa clah di u..clah beli mee sanggul dan bbrp brgan lain. ambil satu gulungan mee, clah masak. lepas makan, mee sanggul yg masih ada dlm plastik masih byk. rasa macam, byk la pulak. mcmna nak abiskan. agak2 brp bulan gak la. sbnya clah lebih suka masak dan makan mee goreng(mee kuning yg fresh tu).

masa tu jgk clah terfikirkan adik clah. apa agaknya dia makan. drp clah tunggu lelama, bkn ada tempat pun nak simpan(buat menyemak je) baik clah hantar je kat dia. clah terus bungkus dan masukkan sekali wang rm20. antar melalui pejabat pos ari tu juga.

masa kami balik bercuti di kelantan, adik clah cerita. dia kelaparan. nak makan, duit tak da. makanan pun tak da. jadi, dia tawakkal. tetiba posman datang bawa bungkusan mee sanggul dll bersama duit.
Maha Suci Allah.


kisah 2

lewat pagi kelmarin, clah makan bahulu. makan, makan dan terus makan. taktau brp biji dah kunyah dan telan.(mcm org kebuluran). mak clah sedang bungkuskan roti. clah panggil roti susu. roti ni dia beli utk clah, sebungkus ada lima biji. dua dia sedang bungkus utk beri kat dua pupu clah. tetiba dlmasa mengunyah2 bahulu(sebbaik tak tercekik..hehe) clah bersuara. mak, bungkuskan satu roti utk kawan clah kat gerai suratkhabar. sian dia..lapar. mak ambik bahulu ni skali. bagi kat dia. clah unjukkan balang yg masih ada baki lima biji bahulu kpd mak. mak bungkuskan bahulu bersama sebiji roti.

tengahari tu mak dah balik dari g kedai dan dari gerai kawan clah. mak cite..
mak beri terus bungkusan kat kawan clah. 
"saya sdg tunggu suami saya ni makcik. dia g beli nasi. lama pulak dia ni. saya lapar la. dari malam tadi tak makan nasi." ujar kawan clah.
bila aje suaminya dtg, dia terus capai bungkusan nasi dan bungkusan yg mak beri, utk pulang. "bungkusan apa tu", tanya suaminya.
""tak da apa" jawab kawan clah sambil menjinjit bungkusan ke rumahnya..
mak pun apa lagi..chow la.


kisah 3

petang kemarin dulu, clah sedang baring2 pejam celik ..pejam celik mata. nak bangun malas lagi. awal lagi utk solat zohor. masa clah pejam mata lama sikit(bukan tidor ya..) clah nmpk ada bnda kuning spt kunyit lalu secara terbang. clah ikuti dengan pandangan mata(mata tak bukak lagi ya). nampak macam tok sami.
kemudian clah buka mata. clah termenung sejenak. betul ke apa yg clah nmpak tadi?

lepas solat, clah scan.mmg benar tok sami berkain kuning oren pekat. spt warna kunyit. dia bkn datang utk sudi(uji) clah tapi datang utk serang clah. tapi Allah melindungi. jadi, dia tak berjaya serang clah. dari mana dtgnya? dari borobodor. tok sami yg diserang sakit jantung dulu dah meninggal dunia. dan tok sami senior yg menggantikannya sedang nazak. mrk tu tok guru dia. tu yg dia dtg nak serang..

p/s..segala yg baik dari Allah. yg buruk adalah dari kesalahan dan kelemahan kita sdri..wallahua'lam..


kisah 4

adik clah dtg beraya dgn anak dan isterinya sehari sebelum hari raya aidil adha.
awal pagi raya, selepas solat dan selesaikan semua bacaan(ayat2 Qur'an dan zikir) utk air2 zam2(5 botol, berlainan bacaan utk 7org) dlm pukul tujuh lebih, clah masuk tidur. penat weh...

pukul 11.30pagi clah bangun utk solat hari raya dan solat dhuha..lepas solat, clah makan roti jala sambil ajak anak sedara clah, kak fatin mkn skali..dari malam tadi asyik dok depan komputer tgk cite siam mermaid. bkn ada sarikatapun. mcmna dia boleh paham?(clah garu kepala yg tak gatal). siap boleh cite kat clah lagi. mlm tadi, clah pujuk dia mkn nasi, ari ni pujuk makan roti jala. dia tak mo makan, takut gemok katanya! budak umor 6 tahun on diet! kalah clah.. dah pujuk2, mmg la dia makan. sedap katanya, mengenyangkan mcm mkn nasi..abis gak hampir 3 biji.(terbeliak biji mata clah tgk dia makan, suap..suap..suap..sambil cakap,'"sedap..sedap" dalam hati clah ckp"..tak adil ni..clah baru makan dua!")

lepas makan, dia sambung balik tgk cite..
lepas selesai solat zohor, clah panggil dia,
"kakak ni! asyik dok tgk cite je..mari sini kat clah, mari berdoa ngn clah. dok kat depan clah."

masa dia lalu depan clah dan duduk depan, clah terasa angin panas dari kepalanya. lepas selesai berdoa, clah tiup sambil baca sesuatu kat kedua2 telinganya. clah pegang kepalanya. terasa sedikit kurang kepanasan tersebut.
clah laung kat mak.."mak, tolong beri air zam2 selusuh munawwarah kat kakak."

habis kakak minum air zam2..clah pegang kepala kakak, dan clah tgk mata kakak. alhamdulillah, keliling mata( sebelah dlm) dah biru(istilah clah bermaksud, dah ok), kepala pun dah tak panas.

selepas adik clah dan kluarganya bertolak balik ke ipoh, baru clah tau, rupa2nya sepanjang pagi tadi, adik ipar clah basahkan kepala anaknya dgn air, sb kakak demam..
maghrib, adik clah cal, bgtau, dah sampai ke Ipoh dan anaknya sihat sepanjang perjalanan hingga saat dia cal..


p/s..kakak fatin mmg senang, kalu clah ajak berdoa sejak dari dulu lagi. dia mmg tak akan bantah. masa dia tak boleh tidor, sb ada gangguan, clah suruh dia tidor sebelah tempat clah solat..tidor nyenyak sampai pagi. 

Tuesday, 1 October 2013

opocot...apa makhluk ni...

awal pagi, dua hari sebelum malam lailatul Qadr, masa tu dlm pukul 2.30, clah masih tido(hari malas sedunia..huhu..)..mak masih berjaga. mengemas yg mana patut. dia tgk selipar clah takada dekat pintu besar.
"huh..mesti kat luar. eisy..nape la tak bawa masuk," gerutu mak dlm hati.
mak buka pintu besar..mak perhati kat bawah. selipar tersusun kat depan pintu. mak capai selipar. tetiba..
wuisyyyyy....

terperanjat besar mak..jatuh terduduk..ada kelibat makhluk melayang lalu depan mak.
"apa menatang pulok ni..!" ujar mak dlm hati..
terketar2 tangan mak tutup pintu.

dlm pukul 3 lebih clah bangun. mak, apa lagi ..tunggu peluang nak bercerita la..pot pet..pot pet..

"ya la..nanti clah tgk apa ke bendanya. tu la mak..apa buat pepagi buta. dah tau penakut(hehe..teruk betul..sempat lagi kutuk..) esok kan ada. biarla selipar tu kat luar. paling2 pun, kalu tok imam selimpang kuning buh myk dagu, percikkan aje air zam2 abis cite." jawab clah sambil gelak..

lepas clah scan, clah bgtau mak. bkn setan atau jin. tapi manusia. ia makhluk gentayangan, pompuan. tiada siapa tahu kematiannya dan mayatnya kat mana. dia dtg kerana dia nmpak *cahaya. dia nak mntk bantuan.

masa malam lailatul Qadr, clah mohon pada Allah agar menolong dia. kesian.

p/s..cahaya yg clah maksudkan di sini, bkn cahaya lampu kalimantang ya.