Follow by Email

Thursday, 28 June 2012

Fitnah kepada Saidina Abu Bakar AsSiddiq? dan..30 hari proses pembersihan.....

Siapakah yg sampai hati memfitnah sahabat Rasulullah SAW yg telah ALLAH janjikan syurga? MahaSuci ALLAH yg Mengetahui segalanya...

1.Oleh Wahabi..

dalam bulan april tahun ini..clah terbaca satu post kat wall fb clah..ttg satu "hadis"...

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa, satu ketika seorang lelaki mencerca Sayyidina Abu Bakar r.a sedang Nabi SAW duduk di hadapannya. Orang itu terus mencacinya sedangkan Sayyidina Abu Bakar r.a dan Nabi SAW terus bersabar mendengarnya. Lantas Nabi SAW tersenyum . Apabila orang itu mencacinya dengan keterlaluan, lantas Abu Bakar r.a menjawab cacian itu. Mendengarkan akan jawapan itu Nabi SAW begitu marah, lalu meninggalkannya. Abu Bakar r.a menyusul Nabi SAW di belakang dan berkata, "Ya Rasulullah SAW, apabila orang itu terus mencaciku engkau masih tetap duduk dan apabila aku menjawabnya, tuan nampak marah dan bangun."

Nabi SAW menjawab, "Semasa kamu diam dan bersabar mendengarnya, seorang malaikat bersama denganmu yang mana sedang menjawab caci maki orang itu bagi pihak kamu, tetapi apabila kamu menjawab semula, malaikat itu meninggalkanmu dan syaitan telah datang dia antara kamu, dan aku tidak mahu duduk bersama dengan syaitan, oleh kerana itu aku meninggalkan kamu." hadis riwayat Ahmad.

Bila terbaca ini clah rasa pelik..sb biasanya Sayyidina Abu Bakar seorang yg penyabar..

malam tu clah bangun utk solat dan lupa langsung ttg hadis tadi...
selepas buat solat tobat dan solat tahajjud, clah mula melakukan solat istikharah..(utk muhasabah diri secara lebih terperinci..maklumla kalu pikir aje..clah mgkn terlepas pandang akan kesalahan yg clah buat samada perbuatan atau perkataan dll..selalu macam ni la...tu yg dah tau tu...huhu..)

semasa solat istikharah inilah clah terdengar suara..
"tolong sahabat Rasulullah(SAW)"
tau la clah ni mmg ngok.. hehe..
aa..macamna nak tolong..clah ni byk dosa ..sahabat mana yang clah kena tolong..

clah nmpak .. tulisan..
ABU BAKAR... ...WAHABI..

lepas solat clah termenung..teringat balik "hadis" tadi..pagi tu..clah terus online..check "hadis" yang clah baca..dan try gugel..kot2 ada yg lain..clah tgk semua versi adalah sama..aduh...cmna nak tolong ni..clah ni bkn pakar hadis..belajar kat U utk subjek hadis pun bkn buat pengkhususan..dalam perut tu rasa mcm(time nak peksa la..ayo...rasa panas sejuk..terketar2..)
ya Allah tolong..clah dah x tau bagaimana nak buat..rasa macam nak nangis...mmg tak boleh putus asa..mesti ada jalan..clah pujuk hati clah...(lupa pulak nak nyanyi lagu Maher Zain hehe..)

dalam dok tercari2 tu..clah teringat ttg forum cari bab ugama...wah..berdebar hanya Allah sahaja yg tahu..
mforum4.cari.com.my/viewthread.php?action=printable&tid=249998

Rasulullah SAW sedang duduk bersama Sayyidina Abu Bakar asSiddiq. Datang seorang lelaki lalu memarahi dan mencaci hamun Sayyidina Abu Bakar. Sahabat mulia itu diam sahaja, tenang mendengar tohmah dan seranah yang dihamburkan kepadanya.Melihatkan Sayyidina Abu Bakar tidak bertindak apa2, lelaki itu menjadi semakin berang.

Suaranya semakin lantang mengherdik dan menengking Sayyidina Abu Bakar. Namun, caci dan makian itu tidak juga menyebabkan Sayyidina Abu Bakar marah, apa lagi bertindakbalas. Beliau duduk diam sahaja di samping Rasulullah SAW. Dibiarkan lelaki yang tidak dikenali itu terus galak dengan perangai bodohnya.
Barangkali berasa malu kerana gagal membuatkan Sayyidina Abu Bakar bertindak sesuatu, lelaki itu mencaci sekali lagi. Kali ini dengan lebih hebat dan lebih keras. Dituduh, dikeji dan difitnah dengan pelbagai tuduhan serta bahasa yang sungguh kesat, sehingga sahabat mulia itu berasa maruahnya tercabar.

Akhirnya perlahan2, Sayyidina Abu Bakar bingkas. Melihat Sayyidina Abu Bakar bangun, Rasulullah SAW yang sedari tadi tenang pun ikut bangun. Spontan menarik perhatian Sayyidina Abu Bakar lalu beliau pun bertanya, "Wahai Rasulullah SAW, adakah kau juga mahu membelaku?"

"Tidak", jawab Rasulullah SAW sepatah. "Waktu engkau berdiam diri tadi, malaikat berdiri di sampingmu untuk menafikan kata2 lelaki itu. Tetapi apabila engkau bangkit untuk menjawab caciannya, malaikatpun beredar meninggalkanmu. Sekarang yang datang adalah syaitan."          

dah jumpa yg ni..clah tepekkan linknya kat wall fb clah..
sila baca dgn teliti perbezaannya..


p/s...sedara clah yg postkan "hadis" tu cukup marah ngn wahabi yg telah menyelewengkan hadis yg sebenar...


2. Oleh Maulana Ilyas Tabligh...

Suatu hari..akhir bulan Jun, adik clah bagtau,"tau tak kak..maulana Ilyas tu..dia dakwa dia dari keturunan Sayyidina Abu Bakar asSiddiq...pemerintah India masa tu kan dari keturunan Sayyidina Abu Bakar .."

clah mmg rasa cuak...
"ye ke? ermmm...nanti akak scan.." 

awal pagi tu selepas solat tobat dan solat tahajjud..dan merawat yg lain..seperti biasa..clah ambil masa bbrp minit utk lakukan solat istikharah..utk scan samada benar dakwaan maulana ilyas tabligh ni...
apa yg clah dapat ialah..pemerintah India waktu itu mmg benar dari keturunan Sayyidina Abu Bakar as Siddiq..namun maulana Ilyas ..mmg penipu...

untuk pembersihan nama Sayyidina Abu Bakar r.a dari dakwaan tak berasas penipu ini..
clah kena lakukan...
solat tahajjud dua rakaat selama 30 hari..dan diikuti bacaan doa orang yg teraniaya 10 kali selepas solat subuh dan slawat fath 10 kali selepas solat maghrib jg utk 30 hari... clah mulakan pada 27/6 dan berakhir pada 12/8...(setelah ditolak dgn keuzuran dll)..alhamdulillah selesai...


 







 










        


Sunday, 24 June 2012

diserang dan menyerang pontianak...

Akhir bulan Mac tahun lepas, clah mulai join forum di internet. Seronok bkn main lagi, sebab boleh mengemukakan/bertukar pendapat dan berkongsi masalah dgn forumer2. Paling suka g, bod misteri paranormal dan seram..macam2 cerita ada. Ada menakutkan, klakar dan etc...banyak pengetahuan yg boleh dikorek dari sana.

Ramai kenalan yg clah dapat. melalui seorg forumer yg mula2 antar pm kat clah ialah ttg myk atar yg dibeli secara pos dari seorg forumer perawat.(tgk cerita myk atar) Kwn alamaya clah tu luahkan rasa sangsi dia dgn produk tersebut. clah berjanji utk scan. Apa yg clah nmpk benar2 mengejutkan clah. Forumer perawat tu sbnarnya mempunyai saka pontianak. Pontianak(setan) tu lah yg memberi formula utk membuat myk atar berkenaan. sesiapa yg membelinya dan memakainya, maka pontianak akan berpaut dibelakang mrk, walaupun  sewaktu mrk sdg solat. Bayangkan ke mana sahaja kita berada pontianak jadi kembar siam kita? haru betul...!

clah nasihatkan kwn clah tu utk buang shj myk atar tu ke sungai/laut..(kalu ke longkang lagi bagus sbnarnya)
dan balik ke rumah, terus mandi. so, malam tu jg, dia g buang, dan mandi kat luar rumah. yg harunya, botol myk tu terpecah pulok masa dia baling ke sungai...

apa yg clah nmpk telah clah ceritakan dalam forum....
sebagai junior, org bkn kisah dgn kehadiran kita. Kenkadang diorg pandang sinis, yg terpandang adalah otai2 yg dah byk pengalaman dan dah lama menghuni bod MPS tersebut. Biasa lah...

Perawat yg pakai saka pontianak tu kiranya antara yg terpndang la. Ramai forumer dan SR(silent reader) yg pegi berubat dgnnya. Tapi awas, sesiapa sahaja yg bertentangan pendapat dgnnya, walau dalam forum akan diserang oleh pontianaknya...

bgm rupa sebenar pontianak?

bermuka tirus di atas, bulat dan lebar di bawah dgn telinga/tanduk(tak dpt pastikan sb lebih kurang je) pd bgian atas. mata kecil dan mulut lohong terbuka...kiranya sesepertiga bgian mukanya adalah utk mulutnya.....

bila dia menyamar seperti manusia rupanya adalah dgn rambut menggerbang kusut masai(bkn mayang mengurai baru lepas rebonding mcm kat tv)..

ia juga ada yg tua renta, ada yg pertengahan etc...mmg jantina betina...



menyekat kegiatan pontianak

ramai forumer2 yg diserang mengadu tak kurang jg pesakit2 kpd perawat tersebut(biasanya mrk membeli myk atar yg dicadangkan). byk jenis myk atar yg diperkenalkan, dgn nama yg hebat2 dan didakwa dpt jd penawar kpd mcm2 ...tapi barang diingat, myk atar ini adalah dari formula yg diajarkan oleh pontianak(clah nmpak pontianak dok baring relax2 sambil sengih2..dkt dgn tempat mengadun myk atar)


bersambung...
serangan bertubi2 dari pontianak dan menyerang balas pontianak...








Friday, 22 June 2012

Berjihad secara jarak jauh....selesai 40 hari

Biasanya berjihad dilakukan dgn memegang senjata, membunuh musuh2 ALLAH dan Rasul SAW di medan perjuangan namun, apakah kita umat Islam dapat melakukannya tanpa kita ke sana?


Perjuangan di Iraq

Berjihad dari rumah  memerlukan fokus lebih. Kita perlu tabahkan hati dan tiada belas kasihan kpd musuh walau sedikitpun. Kalau sekiranya ada sifat kesihan, atau hati kita masih 50-50 mmg apa yg kita lakukan tak berhasil.

sebelum apa sahaja tindakan diambil, kita perlu buat solat sunat tobat dua rakaat dulu. Kemudian bolehlah lakukan solat tahajjud. Tapi perlu buat dua rakaat solat tahajjud khas utk ALLAH(yg ni kena fokus betul2, jgn ingat dan mntk lain selain mengingati ALLAH). Selesai itu, bolehlah kita mulakan dgn solat istikharah utk melihat keadaan umat Islam di sana...

Masa buat solat tahajjud fokuskan betul2 kpd ALLAH utk membantu mrk...kalu kita mntk angin spt puting beliung yg datang...mengganggu askar2 kafir, insyallah ALLAH akan tunaikan. pernah clah lihat, apa yg clah mntk sebiji jadi...melalui suratkhabar...masyallah...semua itu kuasa ALLAH. Doa itu senjata mu'min. Ia lebih menginsafkan kita, bahawa kebenaran itu milik ALLAH jua.

Ingat lagi peristiwa bgm ikan lumba2 hilang...? alkisah ikan itu adalah penunjuk arah kpd tentera laut Amerika. malam tersebut, mmg clah marah kat ikan tu...clah buat solat, dalam solat tu clah *"bercakap" dgn dia.
"hai makhluk ALLAH, kamu tak takutkah..diakhirat nanti kamu akan disoal krn membantu org2 kafir menentang org2 Islam?"

esoknya terdengar brita, ia telah menghilangkan diri...dan tentera laut amerika sangat heran atas peristiwa ini.

Allah masih sayang kpd makhlukNya. Ia masih diberi peluang utk selamatkan diri..Maha Suci ALLAH...(clah sapu airmata bila teringatkan ini)...semoga kita sentiasa diberi peluang oleh Allah sblum maut menjemput.. 
  
*bercakap di sini bkn menggunakan mulut, ia adalah secara rohani...kita perlu masuk ke alam rohani, baru kita boleh berdialog/bercakap dgn sesuatu itu...




Jihad di Syria selama 40 hari....

Dua minggu lepas clah telah mendapat lampu hijau utk melakukan jihad bg membantu rakyat di Syria. Sesudah brp bulan clah tunggu, mmg rasa tak sabar. kena selesaikan *masalah yg lain dulu.

Solat istikharah dah di buat utk melihat keadaan/masalah rkyat Syria secara rohani....utk jihad ini clah kena:
solat tahajjud 3kali(enam rakaat) dengan surah2 yg dibaca adalah berkenaan Qiamat, slwat 1000kali...baca 20 ayat surah anNahl setiap hari sehingga habis diikuti dgn surah anNaml jg 20 ayat setiap hari sehingga selesai.... 


hari pertama ..
clah tgk rakyat syria seolah2 berada dlm lubang besar, di atasnya ada jaring hitam berlapis(mcm jaring org tutup tanaman dr terik mentari) keadaan warna kuning dan oren...
ini adalah keadaan di mana mrk seolah2 terkurung dan disekat dari ketenangan juga..

hari kedua
setelah solat tahajud, clah tgk seolah2 berada atas jambatan kecil yg panjang dgn langit terbuka. jaring2 telah tiada. ertinya sudah dibukakan jalan...

hari ketiga...
clah nmpk kompleks kaabah namun byk setan meletakkan paruh2 besar mrk sekelilingnya...knp terjadi demikian? org2 kafir memberi bantuan kewangan bersumberkan yg haram, supaya terdpt halangan kpd org2 Islam syria dlm hubungannya dgn ALLAH, samada solat atau berdoa...mrk gembira org2 Islam menderita dan ramai terbunuh...

hari keempat...
setan bersisek hijau(bntuk badan spt ular besar atau naga) pada kepalanya membentuk seolah2 kaki yg memegang spt kitab bertindan, mendongak ke atas.....dan separuh badannya lagi berwarna coklat muda campur kelabu muda berbentuk spt centipede(ulat bida) yg besar mempunyai sesungut panjang... seolah2 ingin sahaja ia menggigit kita...
jg diberitahu ttg pakatan setan dgn org2 yahudi dan talibarutnya. org2/askar Basyar tu jahat, tapi yg memburukkan suasana adalah penyerangan secara samaran dari yahudi dan talibarutnya....supaya kita akan menuduh dan menuding jari kpd basyar dan askar2nya shj...

semasa clah scan semula takut kalu2 ada apa2 lagi yg tertinggal, clah batuk teruk...jadi clah nak tau knp..
itu adalah asap kering yg dihantar oleh setan dan yahudi secara sihir utk menghalang org2 Islam dari berjihad...

hari kelima...
malam tadi clah diserang, iaitu serangan berupa bebola api dari Syria...sapa lagi kalu bkn dua jenis makhluk ALLAH tu...setan dan yahudi...serangan tu dapat dipatahkan....(biiznillah)

hari keenam....
 Allah akan hantar tentera dari langit..ada satu makhluk yg sedang tidor yg Allah akan hantar utk menyerang org2 yahudi, talibarut mrk dan setan2 yg terlibat menyerang org2 Syria...makhluk ni berwarna putih kekuningan..tubuhnya kurus panjang..kakinya pjg...ia bergerak pantas...
p/s...tak sabar nak tgk ia menyerang...
clah jg tgk...org2 syria pun dah bersemangat, mrk turun berduyun bertali arus dari tempat2 yg tinggi...alhamdulillah...

hari ketujuh....
sebelom buat solat tahhajjud utk org2 syria, clah buat solat istikharah dulu, kot2 ada dosa atau halangan(sihir etc) yg belum clah mohon keampunan Allah...terkejut clah bila masa dalam solat tu...clah diberitahu...makhluk2 sedang bersiap sedia menunggu utk berjihad ngn clah..masyallah...(rasa nak menangis..terharu...)

masa solat tahajjud pulak clah terdengar ALLAHUAKBAR....clah jg tgk naskah2 Qur'an2 terbuka dalam satu tempat mcm dewan yg luas dan besar...cahaya terang benderang.......lepas tu clah nmpk ada kanak2 lelaki arab berpakaian putih dgn lilit kpla(semutar) warna putih, umur dalam 5-7 tahun sedang baca Qur'an...
ttg org2 kristian yg beri wang kotor, salib mrk akan terbakar sekiranya mrk buat demikian sekali lagi...

hari kelapan
clah nmpk berduyun2 manusia dari merata tempat seluruh dunia join sekali utk berjihad.Allah permudahkan mrk mendapat sumber air. Bunga juga ingin turut berjihad dgn mengeluarkan denga beracun yg ditup angin.
pintu2 syurga dibuka, utk org2 yg syahid ketika berjihad. lubang2 neraka jg dibuka utk pasukan lawan yg meninggal dunia. Org2 yg berjihad dari rumah, Allah akan tuliskan nama2 mrk di langit sbagai org2 yg berjihad.

clah nmpk ada satu kumpulan manusia yg kurus kering hitam tak berbaju berdiri bersandar kat tiang2 msjid dgn muka yg sedih. clah tanya: sapa tu? clah tdgr jawapan:itulah org2 miskin yg jg mahu berjihad...(clah mntk ada manusia kaya yg akan beri bantuan kpd mrk, namun clah dinasihatkan utk mntk dgn ALLAH terus)clah mohon pd ALLAH agar berikan mrk pakaian, dan hilang rasa lapar dan ketakutan/lapang dada (dan bgitu jg ahli2 kluarga mrk, yg akan mrk tinggalkan diberi makanan) dan beri peluang utk mrk berjihad.

selain dari itu...clah jg nmpak sekumpulan manusia..berada didepan satu bangunan di tempat lapang...dan terdengar perkataan KABBALAH(mula2 clah ingat karbala..tapi clah buat solat istikharah utk tentukan apa perkataannya samaada kabbalah atau karbala)

p/s...lihat ini:
1)The Knights:Apa Itu Kabbalah
persia-theboss.blogspot.com/2010/03/apa-itu-kabbalah.html
2)letseetheworld.blogspot.com/2010/11/apa-itu-kabbalah.html
3)masa kini:KABBALAH:SIHIR DAN PENYEMBAHAN SYAITAN
pakabu-masakini.blogspot.com/2010/11/kabbalah-sihir-dan-penyembahan--syaitan.html


hari kesembilan
clah nmpak ramai makhluk mcm manusia lelaki bersemutar(lilitan kain di kepala)berpakaian putih memegang busur panah warna putih yg besar mnunggang kenderaan spt kuda tapi lebih kecil berwarna putih. mrk memegang bendera putih dan ada bendera hijau kedua2nya bertulis LA ILA HA ILLALLAH MUHAMMADURRASULULLAH..(tapi dlm bhs arab..spt yg selalu tersiar pd bendera pejuang Islam)

clah nmpak satu bilik dlmnya terdpt satu meja ada spt darah diatasnya, clah tanya:apa tu?clah terdengar jawapan:itulah mesyuarat pemimpin2 dari seluruh dunia secara tersembunyi. (nmpk mejanya bulat spt meja PBB(tapi kecik sikit) ahli freemason dan illuminati berbincang ttg Syria:  
Kenapa ramai talibarut yahudi dan yahudi yg mati.

ahli2 yg berugama Islam berasa takut:sb mrk tahu/sedar janji ALLAH
ahli2 yg kristian dan yahudi:mrk keliru. mrk salahkan video THE ARRIVALS

clah nmpk spt ular besar..ada makhluk spt labah2 hitam yg kluar byk dari mulutnya jg ada makhluk terbang melintas clah (masa ni clah dah naik angin), ini adalah sihir yg dihantar oleh org2 dr negara C, S dan F, clah terdengar perkataan missionary. clah serang mrk sehingga mrk balik semula ke negara mrk. clah tanya ada sapa2 yg nak berjihad menyerang mrk itu? pepijat dan kutu sanggup. *mrk mntk clah doakan mrk. clah doakan semoga ALLAH mengampuni mrk dan nama mrk ditulis dikalangan yg berjihad. belalang dan rama2 pun ikut sama. rerama mengeluarkan racun dari debu dikepaknya.

p/s...heran..*mcmna mrk tau nama sebenar clah? clah ni sakit(perawat sakit yg rawat pesakit hehe...), jadi tak heran kalu doa dimakbulkan..(kalu anda sakit, jgn sedih, Allah beri kelebihan...)


hari kesepuluh

clah lihat satu boat besar dgn berguni tepung gandum...tapi ada sesuatu yg pelik..ia tersekat tak boleh bergerak...
negara2 Islam yg beri bantuan makanan kpd mrk, ALLAH limpahkan rezeki kpd negara tersebut. 

Ini adalah satu pringatan yg kita umat Islam disuruh buat:
1) Adakan tabung bantuan makanan utk mrk dgn segera. tak lama lagi org2 kafir akan menyekat segala bantuan makanan kpd mrk.

2) perlu sentiasa ada satu kumpulan umat Islam mengadakan solat hajat beramai2 utk rkyat dan pejuang.(jgn putus)

3) red cross kristian akan segera beri bantuan..ubat luput tarikh makanan luput tarikh, air diracuni.  Jadi, kumpulan bulan sabit merah perlu datang segera menghulurkan bantuan. semua persatuan Islam perlu bertindak segera utk beri bantuan2 lain jg spt pakaian etc...

4) org2 kafir akan mengadakan sesuatu utk mengalih perhatian umat Islam dari berjihad atau memberi fokus kpd masalah umat Islam Syria..satu pertunjukan GALA akan diadakan...


hari kesebelas 

clah nmpak di depan clah...iblis membuka jalan selebar2nya dari dasar laut utk tambahkan ketumbukan askar2nya menghalang umat Islam dari seluruh negara berjihad di Syria.
iblis sendiri turun padang menakutkan orang2 Islam dgn memperlihatkan dirinya sebagai lembaga spt harimau gergasi dgn badan yg berbintik2..
clah nmpk dia bertempik krn terlalu marah(seluruh muka dan tubuhnya merah menyala dgn bintik2 putih)...juga...
..namun.... 
janji ALLAH: Allah akan datangkan pertolongan dan memberi kemenangan kpd org2 Islam yg berjuang Ikhlas krn ALLAH semata2...

hari keduabelas

pope dan anakbuahnya bermesyuarat di vatican. mrk nak ambil alih serangan.mrk dah start baca mentera. bgtu jg termasuk gereja Melayu di msia dan gereja melayu di singapura.ia dikenali sbagai "MISI RAHSIA" atau secret mission. walaubagaimanapun, org yahudi tetap mahu jadi leader.org2 kristian hanyalah kambing hitam mrk. mrk tak bgtau org2 kristian ttg ini. org yahudi mmg pandang rendah kpd org2 kristian.

org2 kafir lain memberi bantuan. mrk akan segera angkat tgn andainya dimnta utk hantar askar PBB utk membantu dr belakang walhal, ia adalah utk org2 kafir.
Oleh itu jgn percaya kpd org2 kafir, satu tgn mrk patting kepala kamu, satu tangan lagi guna utk sengkeh kepala kamu.

org2 Islam mesti tetap berjihad. Askar2 basyar penakut. namun gambar2 yg siarkan pembunuhan kejam, mrk anggap fitnah. mrk tak taupun ttg kewujudan talibarut yahudi dan yahudi yg menyamar dan menyerang penduduk Islam.

mesir, turki dan palestin meghulurkan bantuan.arab saudi penakut. mrk wahabi. syiah pun berjanji akan bantu.

clah dan ramai lagi kena sihir oleh org puja tengkorak. persatuan sihir sedunia, di mana mrk ini ada kaitan dgn misi rahsia pope dan kafir lain.
mmg rasa penat spt dihempap bulldozer..clah terkena krn kuar rumah (g kb) waktu tghari. walaupun mrk yg menghantar sihir tak kenal clah tapi setan tahu. list nama org2 yg akan dihantar sihir telah diberikan oleh setan kpd mrk.

p/s..clah terpaksa buat rawatan utk diri sdri...mandi tghari dgn air zam2 air 7 kolah msjid dan air musoffa za'faran dan 7 helai daun bidara oleh krn tak ada, clah gantikan dgn 7 helai daun pokok tanjung..yg diramas2...masa mandi mmg terasa ada lendir2 kluar(secara rohani). 

hari kedua mentera oleh pope.sihir dihantar supaya askar2 basyar makin mengganas.
bgm nak halang sihir mrk?
bacakan 1000x surah alKauthar pd air zam2. air direnjis melangit(lempar ke dari bawah ke atas spt menabur benih). secara empat penjuru. ini adalah simbolik dan kiasan seolah2 halangan di hantar kpd sihir dari seluruh dunia. mulakan dari satu tempat secara mengadap kiblat satar doa..lepas tu mulakan merenjis dan bergerak arah lawan jam dan berhenti semula ditempat tadi..dan berdoa.(Fatihah 1x, slwt 7x, alhamdulillah 7x, dan doa Nabi Yunus 7 kali)

niatnya adalah semoga ALLAH memberi kemenangan kepada kebenaran dan hapuskan segala kebatilan. jg supaya org2 Islam yg miskin berjihad dgn brani, hilang lagha dan naik semangat dan hilang takut mati.  

*penting...Umat Islam dari seluruh dunia dinasihatkan wujudkan KESATUAN CINTAKAN ALQUR'AN DAN HADITH/SUNNAH RASULULLAH SAW ..bukan hanya faham, tapi mesti ikut. 


hari ketiga belas

Pope dan org2nya kelamkabut. sihir mrk tidak menjadi.(selepas halangan kpd sihir telah diterima ALLAH). mrk mntk idea setan.
sementara itu yahudi lancarkan besar2an gerakan mencari org2 Islam tawanan perang utk dibrainwash sebagai talibarut yahudi. ada jg ahli ugama(yg cinta dunia) dan wanita. yg wanita menggunakan jubah utk meletakkan bom.  

Org2 Islam yg tersenarai sebelom ni telah ALLAH lepaskan dr ikatan sihir.(nama clah ada antara senarai teratas? knp) antaranya adalah syeikh tarikat naqsyabandiy, ramai antara mrk adalah dari kalangan ulama'.
bg org2 Islam pula, di kalangan mrk ada yg meninggal dunia, namun yg hidup makin bertambah. dan mrk jg melihat dan mengalami byk kejadian yg pelik, dan mrk berasa heran.


hari keempat belas

Persidangan Sihir sedunia pulak mengambil alih melakukan sihir. 
clah tanya bgm nak buat?baca Ya ALLAH 100 kali. bila clah baca, clah rasa mcm ada arus elekrik yg mengalir dan tercas pada sekitar otak. ini adalah krn gangguan telah dihantar sb itu bila lakukan scan mmg rasa spt ada dua bnda bertelagah..+ve dan -ve. keputusan scan tak dapat dibuat. NIL..dan berlaku kesilapan masa scan.

vatican telah putus asa dan surrender. pope nanar 2-3 hari. ada yg gila dan salib terbakar.
Yahudi mntk gog dan magog utk bantu mrk. AS, UK dan sekutu2nya  berkomplot bermesyuarat membincangkan strategi utk mengambil Syria utk Israel.

keadaan Syria kembali normal, undang2 darurt diumumkan.

iblis menaruh harapan lebih kpd Persidangan sihir sedunia(PSS). ahli2 yg berugama Islam tidak dipanggil langsung. beza gereja dan kuil yahudi dari PSS adalah, PSS tak percaya langsung kpd Tuhan. mrk menganggap iblis tuhan mrk. knp ahli2 yg beragama Islam tak dipanggil? krn mrk tak percaya langsung kpd org2 Islam.

iblis dah atur rancangan dan strategi mudah utk menawan Syria, tapi dihalang oleh Keturunan Rasulullah SAW . tu yg dia marah sgt kpd Keturunan Rasulullah SAW dlm kes Syria ini. 

tawanan Islam dibunuh, darah mrk jadi persembahan kpd iblis. knp bkn darah org2 kafir?
iblis yg mntk.sebagai tanda kemarahan terhadap org2 Islam.

gereja, yahudi, illuminati, freemason adalah tgn kanan iblis manakala, PSS adalah tgn kirinya.

bgm nak halang sihir dari PSS?
hendaklah semua umat Islam byk2 membaca surah Al BAQARAH


hari kelimabelas 

mesyuarat PSS berjaya. umat Islam bertahan. ubatan telah habis. catuan makanan dikenakan.
Khabar tergempar, seorg pegawai tinggi tentera Israel mati krn sihir tersasar.


 hari keenambelas

pemberontakan berlaku di byk tempat.... 


hari ketujuhbelas.. 

PSS tak tau kuasa mrk terhad. ia terhenti bila Ramadhan tiba. 
clah direhatkan sebentar krn clah perlu selesaikan tugas clah yg jg tak kurang pentingnya. Ramadhan tiba, insyallah, clah boleh sambung kembali jihad di Syria bersama dgn yg lain. 

p/s...clah menangis, ingat mgkn dosa clah yg buatkan clah tak dibenarkan berjihad dan scan clah tak nmpak apa2. bila dpt tahu hal yg sebenarnya, clah mntk ALLAH beri clah peluang utk berjihad di barisan hadapan...harap2 ALLAH terima..(doakan clah ya..para pembaca semua)  

hari kelapanbelas

Rusuhan oleh rkyat Syria dalam dan luar negara, pemimpin2nya terdiri dari yg tua dan yg muda yg pro Amerika.

rkyat menuntut demokrasi yg bebas dari regim tentera. masa inilah Amerika masuk jarum. tentera amerika tak tahan panas. cuaca di Syria masa bln puasa panas kering. mrk bertembak2an sesama sdri dan jg akibat dari sihir yg tersasar.

berpusu2 rkyat syria dari seluruh pelusuk dunia balik utk menyaksikan sdri kejatuhan regim basyar. Yahudi bertepuk tangan dgn gembira. gereja berasa mrk jg menyumbang kpd kejatuhan regim basyar. org2 asing yg ada di bumi syria hanya terdiri dari pejuang dan pasukan bantuan perubatan. Rkyat asing tidak mahu datang/takut ke syria, melihat kpd suasana syria.


hari kesembilanbelas

panji2 Islam berarak atas jalan.
apa yg perlu dilakukan oleh umat Islam: panggil semua umat Islambila masuk bulan Ramadhan berdoa untuk kemusnahan sihir oleh PSS.
cahaya Islam diseluruh pelusuk negara Syria. Rkyat bersorak gembira. Yahudi dan gereja kecewa. Ada perancangan dari mrk. buat huru hara menggunakan PBB.
negara2 Islam beri ucapan tahniah. negara2 kafir tak suka dgn keadaan ini.

hari keduapuluh

Rusuhan dan tunjuk perasaan oleh talibarut yahudi dan pro US di Syria dan di jalan2raya bandar2 besar dunia menuntut demokrasi bebas. Harga barangan naik mendadak. PSS tetap teruskan usaha mrk.
berita ttg rusuhan terpampang di akhbar2 seluruh dunia. US panggil anak buah utk tempatkan mrk menentang pemberontakan oleh penduduk. Rusiapun join skali. mrk tangkap pemimpin2 Islam atas tuduhan terlibat dalam huru hara. Org2 kafir berlidah biawak. mrk nampak bertelingkah di luar, tapi sebenarnya berkomplot.

harga minyak melambung tinggi. US berbalas2 tembak dgn penduduk menyebabkan ramai yg mati. PBB berdiam diri.

hari kedua puluh satu


Kegemilangan Islam di Syria. Parlimen dibubarkan. pemilihan presiden.askar regim basyar ditangkap dan dibicarakan.
rkyat Syria mula tahu kebenaran. Talibarut yahudi dan yahudi ditangkap.
gereja, yahudi, PSS mula kecut perut. Setan lari bertempiaran.
Amerika tak berganjak mahukan Syria.ia berkomplot dgn sekutunya. mrk mntk tolong Queen utk campurtgn dptkan pemerintahan Syria. Ia mahu dptkan Syria sekaligus tolong yahudi krn duit dah byk habis. ia merupakan sumber keewangan utk amerika.

hari kedua puluh dua.

berita kematian general syria, perlu disiasat siapa yg melaporkan berita tersebut. agensi mana.
peluru berpandu barat tidak berfungsi. kereta kebal byk yg rosak. mayat2 askar Israel bergelimpangan.mrk keliru dan marah. panggil bantuan askar US dan sekutu. mrk lepaskan kemarahan kpd askar amerika dan sekutu. bg Israel, askar amerika dan sekutu lebih rendah taraf. mrk akan kalah.


hari kedua puluh tiga.

tembakan terjadi. yahudi tak puas hati. sb mrk kalah. mayat bergelimpangan. ramai yg mati di kedua2 belah pihak.
rujukan di buat ke PBB. PBB buat resolusi berpihak kpd Israel. Org Islam tetap berdegil. gencatan senjata puak2 bertelagah. ada yg lari jadi pelarian dan ada yg menetap. sekiranya ikut gencatan senjata, tapi yahudi tak kan ikut. ia tetap serang dari pintu belakang.
Perang terjadi lagi. yahudi guna senjata kimia. ia nak ambil Syria by hook or by crook. ia mntk US utk berundingdgn pemimpin2. pelbagai sekatan dikenakan.

hari kedua puluh empat

(alhamdulillah clah dibenarkan berjihad semula. apa yg clah dpt tahu seorg pembaca telah memberitahu kpd keturunan Rasulullah SAW ttg niat clah...trimakasih ya..semoga Allah turunkan rahmat utk kita semua umat Islam utk terus berjuang di jalan Allah. kali ini utk jihad: 3x solat tahajjud, selepas Fatihah..21x2Qul, rakaat pertama, rakaat kedua,21x alkauthar dan 21 alFil..slwt 1000x dan surah Jin tiap hari...)

Keadaan tenang seketika..di awal Ramadhan..
namun kedua2 pihak berjaga2..bila2 sahaja perang boleh meletus semula.

hari kedua puluh lima..

rajah yg di gunakan nmpk segitiga piramid(lambang dajjal, dan ditapaknya ada bulatan..ini menggambarkan bumi dikuasai dajjal...
datang seorang pemuda untuk memimpin pasukan Islam. Orang2 Islam tertanya2 siapa pemuda tersebut dan dari mana dtgnya..
org2 Yahudi menggeletar. bila terdengar berita ttg kemasukan pemuda yg namanya Muhammmad dalam kepimpinan pasukan Islam...
siapa pemuda itu? Hanya ALLAH sahaja yg Mengetahuinya


hari keduapuluh enam...

Yahudi telah memanggil sekutunya yg lain iaitu India.
OIC bersidang..
yahudi dan india ada perjanjian..alliance
askar2 India adalah askar bawah tanah..
bollywood umpan utk laghakan umat Islam dgn filem..
tarik kpd ugama hindu etc..
Yahudi akan beri semua bantuan kewangan...

hari kedua puluh tujuh

yahudi kecewa semua pasukan tak jalan..askar India bertempiaran lari..mrk nmpak api dari langit...


hari kedua puluh lapan..

PSS keliru kenapa sihir tak menjadi..yahudi bgtau, ni bulan puasa(Ramadhan)

hari kedua puluh sembilan..

keadaan jadi padang jarak padang tekukur..panas kontang di Israel.ramai yg mati. sihir berpindah ke sana menyerang tanaman...Palestin walau berdekatan, tak terima nasib buruk ini..

hari ketiga puluh..

perkataan ttg basyar mengaku tuhan yg tersebar....bkn dari basyar...tapi dari idea konco2 Yahudi supaya rakyat memberontak...

clah berdoa...semoga semua askar basyar dan basyar sdri bertobat..kejahatan dan kezaliman mrk tu Allah hukumlah..tapi mrk pun umat Muhammad dan mrk jg telah difitnah..clah mohon segala kutukan yg dilemparkan oleh manusia kpd mrk(atas jenayah yg mereka tak buat dan tak tahu menahupun itu) Allah tukarkan menjadi rahmat...
"YA ALLAH RAMAIKAN SYURGAMU DGN ASKAR2 BASYAR(dan Basyar)"...clah jg mohon Allah dtgkan keturunan Rasulullah SAW utk mengajar mrk ttg Islam....

yg ni clah nmpak cahayanya(insyallah doa ini dimakbulkan) dan alhamdulillah diapprove...


hari ke tigapuluh satu

99.9% umat Islam ada belaan, pendamping khadam, amalan yg mengarut etc dan dipenuhi dgn sifat2 mazmumah...mereka baca al-Qur'an tapi hati mrk buta.

utk kembalikan dan membersihkan rohani mrk perlu kembali kepada Qur'an dan sunnah Rasulullah SAW. mrk perlu melihat kepada sejarah kegemilangan Nabi saw, para sahabat, tabiin dll.
mrk terlalu memandang tinggi kepada kejayaan org2 kafir mrk tidak melihat kpd kesederhanaan hidup ahlul bait..

Semua gerakan dakwah perlu bermesyuarat mencari jalan penyelesaian... 

hari ketiga puluh dua...

org2 Islam ramai yg mati kena racun.
Allah hantar tentera dari langit .
Yahudi kena wabak ramai yg mati.kjaan hampir lumpuh. mrk salahkan PSS dan yg lain2.

hari ketiga puluh tiga..

yahudi tau ttg serangan ke atas org2 Islam di Burma dll. mrk yg beri duit kpd pihak2 tersebut utk sembelih org2 Islam. utk hapuskan org2 Islam.
di Malaysia sdri pemantauan dilakukan. maklumat2 gerakan islam malaysia di hantar kpd yahudi.
bg yahudi Israel umno ialah?
a bunch of idiots lead by an idiot...(sori..ni bkn pdpt clah aaa)


hari ketiga puluh empat

segerombolan pejuang dari arah Afghanistan berpakaian hitam  dan hijau . mrk berani. mrk namakan diri mrk sbagai TENTERA ALLAH yahudi mmg takut kepada askar Islam yg yg berani. mrk kecut perut sb takut mati. rabbi mrk paling jahat.

hari ketiga puluh lima

clah cadangkan para habib adakan sekatan ke atas makhluk dr laut merah itu. clah ditegur jgn campur urusan.. Allah perintahkan malaikat2 utk menghalang makhluk itu. tugas clah hanyalah membantu para habib utk sebarkan ttg jihad krn Allah. apa yg clah catatkan dalam blog memberi kesedaran/mengajar kpd org Islam utk berjihad walau secara jarak jauh..
para habib bermesyuarat..
para waliyullah pun bermesyuarat..
makhluk dari laut merah itu akan dibinasakan di akhir zaman.

mesyuarat OIC?
saje je...sb umat Islam dah bising..paling2 pun, hantar askar sebagai bantuan. mrk takut sebenarnya..


hari ke tiga puluh enam

Israel jadi padang jarak padang tekukur...
semakin galak yahudi sembelih umat Islam di seluruh dunia..
yahudi mula masuk msia...
mrk mntk sumber asli dari msia..getah, emas, gas, minyak petrol, dan projek2..
mrk nak dapatkan sebanyak2 nya sebelum PRU 13..
msia mntk tarikh sesuai utk PRU...


hari ke tiga puluh tujuh 

World New Orde ..Israel yg monopoly.. yg lain dok kat bawah...
setan + dajal - yahudi bekerjasama..
di israel :pm..
             :rabbi bgian spiritual...
segala sumber diberi kpd Israel...


hari ke tiga puluh lapan..

Rabbi dalang disebalik semua sembelihan...
..doa umat Islam vs yahudi...cahayanya berkumpul dan membinasakan yahudi...


hari ke tiga puluh sembilan..

keadaan senyap sekejap..yahudi susun strategi..
serangan bawah tanah..yahudi macamanapun tak akan benarkan Islam naik di Syria...

hari keempat puluh

org2 Islam akan berjaya kalu mereka bersatu dan buang sifat2 mazmumah...

beza org2 yahudi dan org2 Islam..
yahudi terlalu taksub kpd rabbi.. pengaruh rabbi yg bersekongkol dgn setan..
tak bersedia buang sifat2 mazmumah..

..segelintir shj yg masuk Islam..

org Islam terbahagi dua...
ada yg taksub..dan ada yg tidak..
bersedia buang sifat2 mazmumah..

org2 kristian pun ramai yg sudah taksub kpd gereja..mrk tak suka mengkaji...


selesai....





p/s...*masalah: 1)iaitu seorg driver teksi di new york yg telah dibuang kerja krn menurunkan penumpang yg bawa arak. sihir2 dihantar kpdnya oleh org2 yg marah dari segenap lapisan.
2) dan masyarakat Islam di cyprus yg masjid mrk dibakar oleh pelampau. sihir dihantar bersama dgnnya oleh pendeta nasrani agar mrk sesak nafas dan berpindah dari kawasan itu. 

kalu ada masa, clah critakan kmudian...insyallah


Wednesday, 20 June 2012

apa itu syarif?

clah pernah bermimpi didatangi oleh seorg lelaki berjambang. bertanyakan ttg apa makna syarif?
clah yg bengap ni jawab: bersedia beribadah kpd Allah...

lelaki itu menjawab: sentiasa bersedia beribadah kpd ALLAH....

sbenarnya clah tak tau apa tujuan lelaki itu bertanya demikian. Siapakah lelaki itu?

tapi lihat di sini: pondokhabib.wordpress.com/about/

bbrp bulan dulu, di forum clah terbaca topik ttg keturunan Rasulullah SAW...tapi ramai yg mencerca mereka...malam tu bila saja clah nak lelapkan mata, clah ternampak bayangan Rasulullah SAW.. begitulah bbrp kali...kenapa begitu?clah teringat perbincangan dan cercaan dalam forum tadi.
"tak boleh jadi...aku mesti buat sesuatu" kata hati clah...
bila aje clah menjawab apa yg perlu dan postkan dalam forum berkenaan, tiada lagi bayangan yg muncul.

*syarif adalah pangkat yg clah dapat. bukan gelaran.

Tuesday, 19 June 2012

di datangi iblis la'natullah.....

Semasa clah masih belajar di IPTA dulu, clah telah di tempatkan di asrama di luar kawasan kampus, di Blok T berjiran dgn perumahan siswa siswi UM. Kami namakan rumah kami tu villa aman.

Oleh krn clah alahan teruk dgn ubat nyamuk lingkaran dan cahaya lampu, maka clah telah bermastautin kat bilik stor. jadi, tak perlu nak gaduh2 atau sibuk2 . kita boleh study dan letak barang2 kat situ. Katil kat bilik hanyalah hiasan semata2.

Seingat clah, petang tu selepas bersihkan seluruh rumah, semua org telah keluar. ada yg balik kampung, ada yg g bermalam di rumah kenkawan, so malam tu yg tinggal cuma clah sensorang kat flat tu. clah angkat tilam dari bilik letak kat ruang tamu. Ni first time nak tido kat ruang tamu, biasanya clah tido kat stor. Seronok sangat, sb terasa rumah bersih. selepas baca doa tido dan 3Qul...clah tido. antara tido dan jaga dalam samar2 cahaya lampu jalan itulah clah nampak satu lembaga masuk ikut pintu besar. Lembaga tersebut berupa seorg tua berbadan besar berjubah dan serban,(spt yg diceritakan semasa kedatangannya semasa org2 Quraisy bermesyuarat utk membunuh Rasul SAW) namun clah pasti ia adalah iblis la'natullah.

"yg paling aku benci bukan adam" 

selepas itu dia ilang. clah terjaga. menggeletar dan terkejut, maklumlah sorg2 ni...

 itulah kata2nya yg clah masih ingat sampai sekarang. dan sudah bertahun2 clah berfikir...

kalu bkn Nabi Adam as yg dia paling benci, tentulah manusia yg paling dibencinya tak lain tak bukan Nabi Muhammad SAW. sb Baginda adalah rahmat bagi sekelian alam.

dan apakah rahsia disebalik pemberitahuan tersebut?

 

Saturday, 16 June 2012

ina dan aku....dan rakan asrama pekerja..

1. ina  dan aku...

semasa tinggal di asrama, aku, ina dan kakaknya zura sahaja dr kelantan. yg lain dari negeri2 lain. aku di tempatkan di bilik lain, ina pula sebilik ngn akaknya. masa kami nbaik mmg segalanya indah. tapi aku tegas, ina pulak lokek, pantang ditegur. yg lain mmg ina ok. masa bulan puasa, ina dan akanya masak kuih utk bw balik ke kampung, aku tegur sb mrk dah guna gas terlebih had(gas kami bayar sama byk).

apa lagi..mengamuk la ina..memacam yg dia kutuk aku...lantak la...aku cuma wakil(sebab aku ketua rumah) menyampaikan apa yg perlu aku sampaikan, adil utk semua. lama kami tak mesra mcm memula dulu..sampaila aku nak pindah ke asrama lain, baru aku tegur dia.

bbrp bulan berada diasrama lain, mmg terasa kelainan. kalu di asrama dulu setiap org mcm adik bradik walaupun ada masa kami berselisih pendapat. masalah telefon pun belum selesai, tersangkut kat telekom(ada pompuan yg buat kj tak betul, kata dah tukar alamat baru ku, namun, bila aku tak sampai gak. so aku terpaksa ke bayan baru lagi sekali, kali ini aku dah tak percaya pekerja pompuan tu buat kj betul, aku komplen terus dgn penyelianya seorg pompuan cina. dia telah tugaskan seorg lelaki melayu utk selesaikan masalah ku. alhamdulillah semua selesai.)

dah masuk line phone..baru la rasa lega...terkejut jg, sb hari pertama telefon terus berdering..mcm tau2 plk! Rupanya ina yg cal..
"kak ilah..dah lama ina cari..(suaranya benar2 resah mcm org baru lepas nangis)
..kenapa ina?tanya ku...
"mak ina sakit teruk..ina tak tau nak buat macamana..."
bak mai sini namanya..nanti insyallah, kak ilah tgk...

esoknya aku bgtau ina, mak ina ni kurang solat?
"ya, betul kak ilah..."
macamni lah...ina tolong buat solat tobat mntk Allah ampunkan dosanya..dan ina doakan lah Allah berikan kesembuhan utknya(sb belum masa lagi ajalnya sampai)...buat setiap hari...
bbrp minggu lepas tu ina cal sekali lagi...
"kak ilah, mak ina dah sembuh..."
ckup gembira sekali suaranya...alhamdulillah...  

p/s..bukan semua penyakit tu dari sihir...


2.ngumpat yg memakan diri.

masa di asrama seberang dulu, aku tak tau pun mereka dari bilik2 lain dok ngumpat aku...yg tak join, cuma ina dan kakaknya....
sbnarnya sambil aku kj, aku jg blajar...jadi tak da masa utk bersama mrk...

suatu hari, masa tu cuti, aku heran tgk mrk mengeluh tak boleh makan...aku tanya salah seorg dari kawanku itu,...knp ko nih mek mah...?
mmg dia pada mulanya teragak2 nak jawab...tapi lepas tu..dia ceritakan semua yg berlaku...
kak ilah ..kami satu grup ngumpat kak ilah...semua yg ngumpat tu dapat sakit mulut...naik biji2 dalam mulut, susah kami nak menelan makanan...yg paling teruk si elis(dia ni aku tau kalu ngumpat atau ngata org...woisy...berbisa..)..
aku gelak..apa la korang ni...tak da kerja lain ke..

aku tanya ina dan zura, korang tau ke apa yg terjadi? ina dan zura ckp kami tak tau pun kak ilah..
aku jawab...patut la korang selamat! 
sampai skrg aku tak tau apa yg diorg umpatkan..dan aku mmg tak kisahpun...alhamdulillah lepas tu..mrk dah ok...

p/s...kalu org tu tak balas, ALLAH yg membalasnya...knp aku tak marah kat mrk? sb aku tau, aku ni pun bknnya baik sgt.




3. Saka melindungi?

rakan sebilik aku, ida mempunyai seorg kakak iaitu fiza. fiza dipelihara oleh nenek(kesayangan nenek). sewaktu fiza datang aku terserempak dgn dia di pintu masuk. Apa yg aku tgk adalah wajahnya hitam legam sampai ke hati...aku heran. fiza ni hitam manis dan tinggi lampai mcm adiknya jg, cuma adiknya ida, putih melepak.
aku tak suka prasaan aku yg prejudis kat fiza. bila fiza masuk bilik aku utk tumpang tido ngn sepupunya(aku mmg baik ngn sepupu fiza, ella sb aku mmg sayang kat ella. walaupun ella nmpk metal, tapi dia baik hati dan kalu dia senyum mmg comel. lagipun hatinya lembut ie dia mmg boleh dibentuk ke arah Islam), pagi tu subuh dah berlalu bbrp minit, lepas solat aku kejutkan ella utk solat subuh. Fiza terjaga, dgn muka masam mencuka dia menjawab:ada apa? aku kata nak kejut ella utk solat subuh. fiza bknnya kejutkan ella, malah pejamkan semula matanya(aku tak tau samada fiza boleh solat ke tak) sekali lagi aku kejutkan ella, dan bgitu jg lah yg terjadi. bila kita dok sebilik atau serumah, adalah menjadi tanggung jawab kita utk kejutkan utk bersolat, kalu mrk tak mahu bangun, itu terpulang kpd mrk.(aku tak mahu esok di akhirat, aku ditanya ttg ini).

petang tu selepas solat zohor, aku buat solat hajat utk mengetahui apa sebenarnya. masa dalam solat tu aku tgk lembaga pompuan berumur 60an berbaju kaftan merah(kaftan ni sebiji macam kaftan yg fiza pakai). selepas solat, aku jumpa dgn sedara fiza, cek aida yg dok kat bilik sebelah. "kak ilah, fiza tu cucu kesayangan neneknya. mmg dia dipelihara oleh nenek tu dari sejak kecil lagi. nenek tu ada pelihara bnda, dia akan suruh bnda tu jaga si fiza ni. itulah makhluk yg kak ilah nmpk tu"

aku pernah kena cakar dgn makhluk ni sewaktu aku tidor. oleh sebab luka cakaran tu kat belakang badan, susah aku nak pastikan dgn tepat. aku mntk tolong mek mah utk letakkan air liur dan baca ayatul Qursiy. alhamdulillah cepat aje sembuhnya.

sewaktu clah diserang oleh saka fiza, mlm tu clah cal mak bgtau ttg fiza dan sakanya.
"mak tolong buat solat hajat"
"nak niat apa? tanya mak.
"terpulang lah pd mak"

esoknya clah cal mak lagi sekali. tanya samada mak dah but solat hajat.
'huh...ko..aku dah buat mlm tadi." kata mak...solat hajat mntk masukkan iman. tgh2 buat, aku rasa meremang bulu tengkok...lain kali jgn mntk aku buat solat hajat,"kata mak kesal.

"hah...apa..?!" clah mmg terkejut.
"mak buat solat hajat masukkan iman pd fiza? hahahhaha..."clah gelak guling2...
"patut la saka dia p serang mak. dah bila kita buat solat hajat utk masukkan iman, ia mnjadi cahaya yg g serang bnda tu..mau ia tak marah?setan mana mau org Islam ditambahkan keimanan!"

p/s..kalu kita nak buat solat hajat yg lebih kurang mcm mak clah, pastikan, kita "freeze"kan dulu sakanya. sblom solat, baca fatihah, 3qul, ayatul Qursiy, auzubilahiminasyaitonirrajim(bc 3 kali ludah belah kiri) dan doa nabi Yunus 3x..niatkan smoga ALLAH bekukan makhluk tak guna tu...insyallah apa yg kita buat akan sampai kpdnya...bgtu jg kalu kita nak buat solat sunat hadiah utk jenazah yg kita tahu ada saka atau belaan..utk mengelakkan dari diserang makhluk tak guna yg sentiasa berlegar2 disekeliling tuannya.


4. jiran pengamal sihir 


seorg roomate clah, Nik telah berpindah utk duduk menyewa bilik dgn kakak angkatnya Kak Marlina selang beberapa rumah dari asrama kami tinggal. Mula2 dulu mmg kak Faridah, tuan rumah tersebut melayan mrk dgn baik. tapi lama kelamaan, ada suatu keganjilan terjadi. dalam rumah itu terdapat 4 bilik. sb kak faridah ni dok sensorang jadi tiga bilik lagi disewakan. satu bilik disewa oleh nik dan akak angkatnya. satu lagi disewa oleh seorg gadis.

nik datang ke asrama kami suatu hari. dia ceritakan, bbrp bulan dulu ada seorg gadis yg menyewa bilik terkena macam2 ancaman spt titisan myk atas lantai, myk ditombol pintu, tidor terganggu dll. sb dah tak tahan dgn pelbagai gangguan, sigadis tadi mntk tolong bfnya carikan rumah sewa lain. "Kami pun bercadang nak pindah" ujar nik. " knp" tanya kami...aku takut dgn kejadian macam tu. aku dan kak ina pun dah kena. myk di mana2. kami dah lap tapi lepas tu myk tu ada semula. tak tau dari mana dtgnya..malam tadi aku tak dapat lelap mata. terlelap aje aku nmpak seekor monyet..aku tarik ekor dia...tarik punya tarik..bkn main panjang lagi...aku dah sesak napas" sib baik kak Marlina (sempat) balik kejutkan aku...tak brani aku nak tido kat situ...aku nak balik rumah kak marlina.
(kak marlina ni rumah maknya kat penang gak, cuma dia lebih suka menyewa dan dok skali ngn adik angkatnya) 
"ko kan nak g jumpa kak Gayah bomoh di BM? bila nak g, aku nak ikut sekali" tanya aku..
"kak ilah nak g ke? hari sabtu ni, jom.."
"aku nak tgk mcmna kak gayah tu buat rawatan..."aku tersengih...

Hari sabtu pagi, aku cal Marlina. "sori kak ilah, saya kat tempat kj ni. pas ni saya nak balik ke rumah mak saya, nik tido kat sana mlm tadi. petang nanti dalam pukul enam kita ke rumah kak Gayah. kak ilah tunggu ya..."

pukul enam lebih kami berangkat ke rumah kak gayah. nasib baik tak da pesakit lain melainkan kami tiga orang.
"tido kat sini lah malam ni", ajak kak gayah. "tak da org lain, cuma akak, laki akak dan anak pompuan akak je. ada bilik kosong kat belakang, jgn risau. lagipun malam nanti, kita akan stat utk buat rawatan...mandi daun sireh."

lepas isya' start la kami tiga org mandi kat luar rumah...ayyo sejuk sampai ke tulang..dah la kat luar, anginnya bkn main kuat lagi..ketaq sampai ke gigi...gggggg...kedengaran gigiku menggeletar...(clah ni mamalia berdarah sejuk..) kuku dah biru...

menurut kak Gayah, kak faridah ni mmg ada mengamalkan amalan yg menyeleweng dari Islam. tau tak air dalam botol tu, mmg air masak, tapi dia dah buh bnda dlm tu... sedap aje korang minum tanpa rasa apa2...kak gayah gelak...
"hah! betul ke kak gayah?," terbeliak biji mata nik...
"pindah je la"..kata kak Gayah...
"tu la kami dok usyer bilik kat seberang jalan tu ada...tunggu bbrp hari lagi nak masuk...penyewanya masih ada masa ni..." terang Marlina sambil geleng kepala kesal...

malam tu aku tak dapat tido, hatiku dan fikiranku asyik tringat kat Rini. aku terasa ada sesuatu yg terjadi kpdnya...

esok pagi, lepas solat subuh kami bertolak balik..sepanjang perjalanan pulang, hati aku berdebar, tak sabar nak jumpa Rini. Rini adalah best fren aku, walaupun umurnya jauh lebih muda, namun kalu ada masalah kewangan, aku akan pinjam duit dari dia.(bkn tak da duit, tapi malas nak withdraw duit tak pun tak sempat) sampai kat tempat kj kalu baru dpt gaji, biasanya org dah ramai beratur, kalu nak join gak, tentu lambat masuk line, dah la kami kj kat bahagian cleanroom, kena pakai tutup semua sekali, dan tempatnya lebih jauh.

ada masa gak kami gaduh, pas tu aku akan ckp, "aa..ko jgn ckp lagi ngn aku pas ni" dalam bbrp jam lepas tu aku yg p tegur dia. rini akan kata"la kak ilah, tadi kata tak mo cakap" biasanya kalu rini sakit perut, aku yg urut. insyallah dalam 10 minit, ok la sakitnya tu. sekali dia mmg betul2 sakit perut. aku mntk la nak urut, tapi dia kata tak mo menyusahkan aku, dia nak buat sdri. hari kedua masih sakit lagi.
Aku mula naik angin,
"mai sini, huh, kata tak mo menyusahkan aku, budak bodo..ni lagi buat aku susah hati"
alhamdulillah, 10 minit lepas tu dia dah tak da apa2. senang hati aku...

(p/s...sbnarnya kita kena tau teknik utk urut kalu sakit perut, urut perut, belakang dan kaki..kaki biasanya akan sejuk kalu sakit perut. biasanya kalu nak cepat, cucur air panas suam kekaki dan belakang badan terutama punggung, insyallah sakit akan berkurangan, krn angin sudah bergerak...)

Suatu ketika elis mntk aku urut dia, aku pun urut la..badan elis tiga kali lebih tembam dari aku, lepas urut aku rasa tak sedap badan. esoknya aku tak boleh bangun langsung. badan jadi sejuk. berlapis2 aku pakai baju dan berselimut. Rini yg paling risau.."kak ilah ni idup lagi ke..."(risau takut aku mati..sebab tergolek kat tempat tidor tak bergerak2..hahahha...)..

Marlina tinggalkan aku kat tepi jalan masuk ke taman asrama. pertengahan jalan, aku terserempak dgn Rini berseorangan sedang bawa beg. "Kenapa Rini, ko nak ke mana?"sapa aku...
"kak ilah...!!" ujar rini pucat lesi..."saya demam, saya nak balik kg..."matanya bergenang air..
sambil terketar2 rini ceritakan apa yg terjadi malam tadi...

"kak ilah, petang marin masa saya dok sorang2 relax2 atas katil kat bilik(rini dok sebilik ngn ina dan zura. katil double decker. dia dibgian atas)..saya pandang kat luar dari tingkap saya nmpk kak faridah lalu...dia pandang ke rumah kita. tingkap terbuka, dia boleh nmpk saya. saya takut kak ilah. saya rasa seriau. wajah dia nmpak menyeramkan. malam tadi saya tak dapat lelapkan mata langsung. saya pulak tido sorang2 kat bilik ni. saya rasa macam ada makhluk yg dok perhati saya. saya ingat kat kak ilah, saya kata, kak ilah tak ingat kat saya ke. hari ni badan saya seram sejuk..saya demam. saya nak balik kampung berubat ngn ayah saya..."
"aku pun tringat kat ko mlm tadi rini. aku kan sayang kat ko. ermm bagus gak ko balik berubat..nanti ko rasa ok sikit, balik mai kat sini...."
aku simpati ngn rini tapi aku mana reti merawat sesapa...

Selain dari mandi daun sireh(mandi ni macam mandi bunga) kat rumah kak Gayah, utk memagar rumah kami dari belaan kak Faridah, kak Gayah beri petua:
buat air yasin dgn 7 kali bacaan yasin, pas tu renjiskan sekali seluruh rumah, luar dan dalam..sebelum maghrib...insyaallah makhluk belaannya tak kan ganggu penghuni rumah kami.
dan kak faridahpun tak kan lalu depan rumah kami

p/s....jln lain ke kawasan rumah kedai byk, jln dari kat depan rumah kak faridah, lagi dekat, terus je ke kawasan rumah kedai..namun knp dia melencong lalu depan rumah kami? tentu ada udang sebalik mee!

bila ramai housemate telah berada di asrama, petang tu kami buat mesyuarat tergempar...aku tanya ada sesiapa yg sukarela nak baca yasin 7kali(aku harap mek mah volunteer, sb bkn sahaja suara nya sedap baca Qur'an, tapi dia jg rajin bc Qur'an..)
"saya tak boleh la kak ilah...period..."jawab imah. "La...sayang!... yg lain2?" tanya ku. mrk semua geleng kpla...tak sanggup.."tak pa la..kalu mcm tu kak ilah buat"..aku beri kesanggupan.

lepas solat tobat, aku buat solat hajat. lepas solat hajat, terdengar azan asar, aku sambung solat asar. lepas solat asar, aku mulai baca yasin......satu baldi air dah berada didepan.
jiran kami pekerja2 lelaki dari kilang (dan seorang manager cina) dah mula tertanya2. bilik clah bersebelahan dgn bilik mrk. jadi suara clah bc yasin, dan nak abiskan 7 kali kedengaran kuat jgk. mrk tertanya2 knp..knp...bila dah siap baca..clah beri kepada mek mah(imah)
"korang ambik la..aku dah tak larat, separuh mati aku...inagt apa yg kak gayah pesan.."
lagi la bising suara anak2 muda jiran kami bertanya...

selesai semua proses, masih byk lagi air yg lebih, clah masukkan ke dalam botol air masak rini..(ni la silap clah...hehe) dua hari kemudian, rini balik, terus ambik air dalam botolnya, teguk...glup2...
"alamak rini...tunggu..."
"knp kak ilah?"
"tu air 7x yasin..."
"huh?"
"aku tak da botol nak buh, aku tumpang je botol ko dulu..."

"la..sori..mana saya tau..."jawap rini sambil sengih...
"bersih la perut dan hati ko tu" jawab aku sambil gelak!rini pun gelak sama...

air dalam botol tu aku masukkan ke dlm botol lain..

bbrp hari kmdian ina beli motor kriss secara cash share duit dgn kakaknya zura. air yasin kuberikan kpd mrk utk renjiskan ke motor.


5. abang rini terbang
    
rini tanya aku.."kak ilah nak dgr cite tak?"
"nak la," kata ku..."cite apa?"
"ttg abg long rini la...
macam ni...kat kg rini masa rini kecik dalam umur 3-4tahun..riuh orang2 kata abg long rini terbang...masa tu kami dah janji nak balik ke rumah. mak dan kakak2 rini dok tunggu kat rumah. ..pak rini naik motor dari rumah sedara kami, abg nombor dua naik basikal dari rumahnya....mrk dah bertolak awal..abg long rini kata pd rini, adik balik dgn abg la..jadi kami berjalan kaki, abg long dukung rini. sampai kat tgh jalan abg bgtau..adik kena tunggu kejap, sb abg nak solat dulu. pa tu abg solat...selesai solat, abg ambik rini dan kami teruskan perjalanan....rini tak tau brp lama...rasa macam sekejap je...kami tiba kat rumah. bila kami sampai, yang lain2 pun sampai...

pas tu la kampung rini riuh org dok crite ttg abg rini terbang...kak ilah percaya?"

"percaya"..kataku...
"Allah berkuasa memendikkan perjalanan seseorg...iaitu bumi jadi terlipat.." kataku...

6. abg rini merawat kawannya yg gila...
(dari cite rini ini lah jg yg membuatkan aku berminat utk merawat org yg terkena penyakit mental)

"kak ilah tau tak kejadian posmen sembunyikan surat kan tersebar seluruh malaysia?"tanya rini suatu petang masa kami dok borak2 berdua dlm bilik.
"tau la sikit2...aku baca kat dalam surathabar dan tgk kat tv..., kenapa..."tanya aku nak tau apa yg rini tau.
"yg ni rini nak cite." kata rini...
ada seorg posman baru pindah kj kat kampung kami, nama dia rini letakkan sebagai sudin. Sudin ni selalu la datang bawa surat ayah dan surat abg, lelama kluarga kmi baik la ngn abg sudin ni. abg sudin mmg rapat dgn abg rini. bila cuti dia ada gak datang rumah, dpt la mkn buah2..abg sudin ni mmg rajin, dan baik orgnya dari apa yg kami amati...

setelah sekian lama kami tak nmpk abg sudin macam hilang terus. abg rini tertanya2 mana tau kot dah bertukar ke tempat lain ke...ayahpun tak tau. abg rini g tanya tempat kerjanya. diorg bagi alamt rumah abg sudin..jadi abg pun g rumah abg sudin, entah2 abg sudin sakit...

isteri abg sudin cakap..abg sudin dah dimasukkan ke wad giler, krn tekanan kerja. dah dua bulan. abg rini pun g la ke hospital yg disebutkan. sampai di sana abg rini jumpa doktor, kata nak jumpa abg sudin, doktor bagi la. abg rini tgk aje bila abg sudin dok gerakkan tangan sambil baca2 alamat..dalam otaknya sekarang dia adalah posman yg sedang menyampaikan surat. abg rini hampiri abg sudin, dai tiup bnda dalam telinga bag sudin, kmdian dia tepuk belakang abg sudin. tetiba saja abg sudin spt terkejut.

"kat mana saya...",tanya abg sudin.. bila ternampak muka abg rini. abg rini senyum. abg rini jumpa doktor, dan ckp pada doktor, "saya nak bawa kawan saya balik skrg."
doktor kata "tak boleh"
"apa pulak tak boleh..cuba tgk, kawan saya tak gila, dia dah sembuh, org tak gila mana boleh dok kat hospital gila," hujjah abg rini selamba..
doktor serba salah...tapi akhirnya doktor terpaksa akur...abg sudin mmg tak gila..jadi ari tu jgk abg rini bawa abg sudin balik rumah...

"aku naklah..." jawab clah seronok dgr cite yg berakhir dgn baik...
"eh...mana boleh.."jawab rini...
"apa yg tak bolehnya...?"
"abg rini dah kawin" jawab rini dgn serius...
hah...terkejut beruk aku...!
"aku bkn nak abg ko la..ngok! aku nak ilmu mcm yg dia ada..." hahahha...gelak guling2 aku...

esoknya kat kilang, aku cite ttg rini yg tak bagi aku kwin dgn abg dia kat rina...