Follow by Email

Friday, 22 November 2013

tuduhan yg paling dahsyat...kes ustaz harun

Apakah dakwaan/tuduhan/fitnah yg paling dahsyat disisi Allah?

Pengakuan yg paling dahsyat adalah mengaku diri sebagai tuhan. oleh itu tuduhan yg paling dahsyat ialah menuduh seseorg(yg tidak pernah mengaku dirinya sebagai tuhan) sebagai tuhan.

ustaz harun, yg adik clah kenal,(adik clah salah seorg yg melabur dlm pelaburan milik ustaz harun) seorg yg mempunyai kewibawaan sebagai usahawan. otaknya bergeliga utk menaikkan taraf org melayu dlm bidang yg dia pandai ie perniagaan. setelah mempunyai pelbagai cawangan dan setelah tersiar iklan perniagaannya dalam tv9(utk iklan hari raya suatu ketika dulu), makin ramai yg berminat utk menyertainya. namun setelah adik seorg vip join, maka, terjadilah apa yg terjadi sekarang. Semua aset perniagaannya dibekukan, dan beliau serta lain2 di kejar sebagai penjenayah. dan yg paling dahsyat ialah, beliau dituduh mengaku tuhan. Siapakah yg terlalu busuk hati tersebut? siapa lagi kalu bkn media tersohor malaysia.

clah masih ingat lagi perbualan antara mak clah ngn adik,
adik:adik datok N pun masuk jugok..(ujar adik sambil senyum..hehe)
mak:hah..uisy..mek gak tok cayo.
adik:kalu adik datok N sendiri hok masuk, tok kae(takkan) nok keno gapo2(dikenakan apa2 tindakan)
mak:lagi mek tok caya..ustaz tu baik. tapi adik datok tu mek tok cayo..

bbrp bulan lepas tu..
mak:haa..mek kato doh..mek tok cayo ko adik datuk N tu..
adik clah marah2. dia bkn marahkan ustaz harun, sb dia tahu sapa ustaz harun. yg dia tak puas hati adalah adik datok N yg tak lama lepas tu menjadi antara jutawan terkaya di msia. beratus riban jugak la adik clah rugi. tiap kali dia ingat ingat kes ni, mesti adik datok N dan bnm yg dia kutuk abis2an. sampai g mekah buat umrah pun dia doa mcm2.
mak:dah tak da guna. 

clah dah scan ustaz harun. beliau tak pernah mengaku dirinya tuhan. malah, Allah sayangkan beliau. Allah mahu clah membantu beliau(dgn cara bgm, clah akan mohon secara solat pulok utk mengetahuinya).

suatu ketika bila clah jg dituduh dgn tuduhan yg sama, clah telah memohon kpd Allah, ya Allah, Engkau tunjukkan kpdku bgmkah tuduhan itu disisiMu.
jika seseorg itu mengaku dirinya tuhan, Allah tunjukkan kpd clah lubang neraka. maksudnya Allah akan lemparkan org tersebut. Namun, jika dia tidak mengaku tuhan, sebaliknya org lain yg menuduhnya, maka, org yg menuduhnya yg akan dihumbankan ke dlm lubang neraka tersebut. org itu tidak akan terlepas dari hukuman tersebut sehingga permohonan keampunan dari Allah dan kemaafan dari org yg dituduhnya diterima. selagi keampunan dan kemaafan tidak diterima, selagi itulah hukuman itu tetap diterimanya.

dalam kes ustaz harun, berapa ramai yg menerima tuduhan tersebut dgn tanpa usul periksa telah menuduh beliau!!. beranikah anda bila di hadapkan di hadapan Allah nanti, dan ditanyakan, kenapa kamu menuduhnya sebagai tuhan, apa yg anda akan jawab? saya membaca dari surat khabar atau saya mendapatkannya dari media, jadi saya ikut je la..

bulan lepas, clah scan..kat mana duit phoenix tu?
jawapan:adik datuk n dah sapu licin..   

p/s..komen clah..wahai editor: kamu ingat tuduhan yg berat tu boleh dibuat main2 ya..terutama utk melariskan jualan akhbar dan utk publisiti akhbar..kamu silap besar.. 

anak sepupu clah jg mengalami nasib yg sama, dia usahakan gaharu..iaitu semua aset(wang pelaburan para pelabur dirampas bernilai ratusan ribu rm) menangis anak sepupu clah. sebbaik pak dia baru dapat duit hadiah pencen..(pegawai2 yg merampas dr bnm kata..tak payah g mahkamah, kalu pegi pun kalah, kami akan buat dakwaan). cuma.. dia tak dituduh sbgai tuhan.

bersambung..  

p/s..15/12..clah sdg merawat mak sedara clah yg berumur 90tahun dgn kluarganya empat keturunan..nak abiskan dlm 10ari(dah tertinggal bbrp ari, sb sakit perut pompuan..biasa la.. )