Follow by Email

Tuesday, 27 November 2012

mimpi...

bila kita tidur..insyaa Allah kita bermimpi.. mimpi yg benar adalah dari Allah..

1. omputih...

sehari sebelum clah mimpikan Rasulullah saw..clah bermimpi seorg lelaki omputih berbadan besar..menahan clah..di tgh jalan..dia nak dengar clah baca ayat Qur'an...jadi clah pun bacalah surah Fatihah dan surah Al-Asr..

bila sedar..clah scan..
ramai omputih yg akan masuk Islam bila baca blog ni..(masya Allah)


2. diri sendiri dlm kubur

masa memula masuk U dulu..clah mimpi clah dibangunkan di alam barzakh..wah..takutnya hanya Allah sahaja yg tahu...clah nmpk diri clah pakai kain kapan..jadi clah tahu dan sedar sejauh mana keadaan clah ni.. 

sb itulah kita umat Islam diberi keistimewaan dgn solat sunat hadiah..bantulah mrk(arwah org2 Islam) dgn cara itu... semoga hilang segala ketakutan mrk..dan mohonlah jg yg lain2 utk mrk... 


3. alam barzakh 

clah mohon pada Allah utk melihat keadaan kubur orang2 yg mendapat balasan syurga dan balasan neraka... jadi..pada suatu malam.. permintaan clah itu diterima...

mula2 clah melihat taman hijau yg luas..tak tau brp hektar..rerumputnya spt permaidani....ada pokok besar.. dan ada burung..pokok lain, dgn burung lain pulak...setiap pokok berada pada satu padang yg luas...pokoknya cantik..burungpun cantik dgn pelbagai warna...cantik giler...mmg tak puas tgk.. 

kemudian clah melihat kubur yg sempit...(bbrp bulan lepas tu clah terlihat..dlm tv..kalu tak silap clah ada satu video klip lagu inggeris yg mana penyanyinya dok dlm satu ruang sempit macm kubur..mcm tu la..rasa sesak napas...) *tok leh nok kiot(tak boleh nak bergerak sikit pun kerana terlalu sempit) kata org klate...kalu nak tau..kita cuba dok bawah meja yg sempit...ha..mcm tu la rasanya...



4. ketika huru-hara sakratulmaut...

bersambung....



5. pemerintahan wahabi..

dua malam lepas clah bermimpi tujuh storey bangunan batu runtuh ditenggelami lautan dalam. dan ramai pak2 arab yg meninggal dlm runtuhan tersebut. air dari lautan melimpah naik. tiada siapa pun yg dapat lakukan apa2. mmg dahsyat la pemandangannya.. jadi clah scan apa ertinya..
pemerintahan wahabi akan berakhir.. 

6.mimpi kolah 
clah mimpi lihat arwah ayah sedang mandi di kolah kecil dalam bilik air yg terbuka. oleh kerana kolahnya kecil aje terpaksa tunggu giliran clah selepas itu. bila clah pandang di sebelah kanan clah ada satu kolah besar tapi berada di bilik lagi besar tapi kepunyaan TGNA. clah terdengar suara, "pergi mandi aje di kolah yg besar.." 

apa ertinya? 
tugas clah sbagai ahlul bayt(tugasan khas) perlu diwarwarkan. 


7.mimpi lipan bara

kawan clah cal suatu hari, katanya dia bermimpi lipan dara yg berwarna merah. apa ertinya?
bersambung

Monday, 26 November 2012

shiah dan wahabi...

ini adalah apa yg clah scan ttg shiah dan wahabi...(ini bkn pendapat peribadi clah..)

-shiah rafidah...SESAT
-shiah yg lain BOLEH DIPERBETULKAN..

-wahabi...TERPESONG..

-org2 yg hubungan mrk dgn Allah dan ilmu mrk seperti jamban tak payah bagi komen...


mimpi jumpa Rasulullah saw

mesti ramai yg punya pengalaman bermimpi berjumpa Rasulullah saw...

masa clah di tingkatan 5..mmg clah buat solat sunat utk bermimpi jumpa Rasulullah saw...namun belum berhasil sehinggalah clah berada ditahun pertama U..masa tu cuti semester..

clah mimpi Rasulullah terbaring..disebelah baginda adalah sayyidina abu bakar ..dan sayyidatina Aisyah berdiri betul2 di pintu rumah clah...

masa pas menyambut 40 tahun ulangtahun(clah bkn ahli pas aaa...cuma tarikh masa tu sb nak suruh senang ingat je..) clah nampak Rasulullah saw dgn berjubah hijau..di tangan baginda ada cahaya yg bulat berwarna putih seperti bulan...

masa awal tahun ni..semasa ada satu thread di forum sibuk mengutuk2 keturunan Rasulullah saw..clah tak boleh pejam mata..bayangan Rasulullah saw lalu..sentiasa ada...sehinggalah clah jawab apa yg sepatutnya di jawab di forum berkenaan...

malam rabu mmgu lepas..clah bermimpi Rasulullah saw letakkan muka baginda hanya bbrp inci dari wajah sebelah kiri clah(clah tdo sebelah kanan)..(org klate kata endak muka)..takut jgk mana tau kot ada keslahan..jadi..clah scan ..mmg benar itu Rasulullah saw..apa erti mimpi tu.. baginda redha dgn apa yg clah buat...masyallah...

 

Tuesday, 20 November 2012

Melawat Kiyai Hj Suffian di kg Tenggarong Kalimantan Timur...

Anda mungkin tidak kenal siapa itu Kiyai Hj Suffian yg menetap di kg Tenggarong Kalimantan Timur Indonesia...

cuba anda gugel...

clah telah melawat Kiyai Hj Suffian pada Januari 2012...melalui solat secara rohani...

awal pagi tu..clah lakukan solat tahajjud.. mmg niat nak jumpa Kiyai Haji Suffian ..clah teruskan bacaan...clah nampak tepi kaabah..dan terang benderang...clah nampak byk kelibat pondok2 dalam satu perkampungan...bila clah nmpak kelibat manusia...clah bagi salam..

clah: assalamualaikum..
Kiyai haji Suffian: waalaikumussalamwarohmatullah..
clah: saya...(perkenalkan nama clah)...saya dari keturunan ..
Kiyai haji Suffian: o....keturunan......(sambil senyum...)
(Kiyai Haji Suffian memperkenalkan perkampungannya dikenali sebagai serambi Mekah..)
clah: brp lama masa utk belajar...
KHS: sekurang2nya 3 tahun..
clah: apa pelajaran yang di ajar..
KHS : belajar usuluddin, feqah..etc..
clah: tuan kenal (clah sebutkan nama seorang lelaki)..
KHS: lelaki tu belajar dua minggu..dia tak berminat dan putus asa..dia g belajar benda lain..dia cuma belajar asas sahaja(di pasentren KHS)...
(sudah tiba masa utk clah balik..)
clah: assalamualaikum..
KHS: waalaikumussalam..
clah: semoga Allah beri balasan syurga..kita jumpa lagi...
KHS: harap kita jumpa di syurga.. 
waktu ini air mata clah bergenang...


p/s...masa clah jumpa beliau..clah tak tahupun beliau sudah kembali ke rahmatullah...patutla harapan beliau semoga dapat jumpa di syurga..














Monday, 19 November 2012

kata2 penghinaan dan 100 hari solat...

masa clah di form three dulu...ada seorg kawan clah, clah buh nama samaran dia sbagai rosli...sedang sedang diusik oleh kenkawan lain...krn masa tu dia baik gak la ngn clah..

kawan2: baiknya dgn clah...ke ada apa2?
rosli: bagi free pun aku tak nak...

walaupun rosli tak da apa2 ngn clah, tapi kata2 dia benar2 mengguris hati clah...bak kata org tua2..sampai ke tulang itam la...sampai hati dia hina clah sampai lagu sekali ..kejam betul!

berpuluh tahun lamanya ..kata2 itu mmg masih terngiang2 mcm baru semalam dia kuarkan...

semasa kawan lama clah(clah buh namanya nizam) cal ari tu..nizam ada citekan yg rosli dah meninggal dunia..dan dia meninggal krn arak...

bbrp hari lepas clah dok termenung...apakah ini balasan kerana penghinaan yg pernah dia lemparkan pada clah suatu ketika dulu? so..clah scan..

clah nmpak hubungan dia ngn Allah adalah:
kaabah menjadi kecil dok betul2 atas lubang mangkuk tandas... 

clah mohon kepada Allah andainya arwah ni masih boleh lagi diselamatkan ..clah mahu gunakan kata2 penghinaan dia dulu sbagai tukaran...

clah maafkan dia dan clah dikehendaki buat solat tobat dua rakaat dan solat tahajjud dua rakaat selama 100 hari...
clah kata..clah sedia melakukannya... 

mula2 buat solat tobat dan tahajjud mmg panas...tapi clah kuatkan semangat...kena ikhlas kalu kita benar2 nak tolong dia...

clah diberitahu Allah akan beri sesuatu pada clah selepas habis hari ke 100.. masyaa ALLAH...clah buat krn kesiankan dia...tapi clah dgr..biarlah Allah nak bagi..Allah kan Maha Kaya...(rasa sebak..sb clah buat sikit aje..tapi biasanya Allah beri berganda2..) 

hari kesepuloh...
clah tgk dalam solat tahajjud, kubur dah melebar lebih kurang satu kaki dari badannya, dan satu kaki dari kepala dan dari kaki...dan dari belah atas dalam 4 kaki...alhamdulillah..suasana pun tak gelap... (clah nmpk pergerakan dlm kubur tu)

clah dpt dengar kwn clah kata, dia menyesal.. 

clah redha...clah mohon Allah ampunkan dia dan beri rahmat kpdnya... 



 




Sunday, 18 November 2012

Misteri Pekan Rabu Sg Petani...

Tentu ramai yg tahu Pekan Rabu Alor Setar Kedah yg sentiasa sibuk dgn peniaga dan pembeli...namun apa yg menyedihkan ialah bila Pekan Rabu diwujudkan di Sg Petani...ia seperti hidup segan mati tak mahu...
kenapa terjadi demikian?

puterahelmei.blogspot.com/2011/04/pekan-rabu-oh-pekan-rabu.html
kayuhsorangje.blogspot.com/2010/03/kayuhan-santai-sekitar-bandar-sungai.html

apa yg clah scan:
tapak pekan rabu dulu tempat org2 Cina menyembah..ie mgkn ada binaan kecil..mereka sangka tempat tu akan diberi kpd merekanamun harapan mereka berkecai..jadi apa yg mereka lakukan adalah..mereka simbahkan darah babi ke merata tempat tersebut...tempat tu jadi panas dan kalu buat tempat perniagaan pun tak laku. Ada makhluk yg dok tunggu kat tempat tu...

bgm nak pulihkan pekan rabu:
bersihkan tempat tu...
buat bagi terang...
tutup tempat kotor...ie air kotor spt sg kecil yg busuk mengalir kat tempat tersebut, longkang dsb..
buat taman..
buat surau tempat ibadah org Islam..
kalu boleh buat pejabat kat bgian atas sekali...

 





wang zakat....dan misi cakna palestin

seorg sedara clah telah datang dan tinggalkan wang zakat kpd clah melalui mak...

clah ambil wang tersebut dan letakkan di tempat terasing..clah tak tau nak gunakan utk sedekah ke apa...

jadi clah scan...
keturunan Rasulullah (SAW) dan waris Baginda TAK BOLEH terima zakat atau sedekah

wang tersebut tak boleh digunakan utk membeli makanan, atau utk **niatkan sedekah bg pihak kawan clah...

jadi..clah bagi wang tersebut kpd adik utk derma Palestin...
senang rasa hati...


*dalam scan tu jg clah nmpak sedara pompuan tu pakai kain telekong...dok terbongkok mahu memakan kaabah..kejap mukanya muka manusia, kejap mukanya bertukar hodoh...

** clah tak berhak sesenpun ke atas wang tersebut..itu semua hak Allah..jadi tak timbul riak beri sedekah.. etc...



Bersama2lah kita memberi bantuan kpd rakyat Palestin..berdoa dan menderma...
mereka mewakili kita menentang yahudi... 


SEKRETARIAT MISI CAKNA PALESTIN
D/A Pupuk Nilai Murni Berhad, 
RF49 ting.1 Medan usahawan, 
Stadium Sultan Mohamad IV, 
15200 Kota Bharu,Kelantan
Tel: 09 7488442 Fax: 09 7488443
019 9692228(Hj Abu Samah)

www.misicaknapalestin.blogspot.com
mcpalestin@gmail.com
Facebook: sekretariat misi cakna palestin
Twitter: http://twitter.com/caknapalestin

Tokku Paloh...

Awal tahun seorang saudara terdekat clah pernah datang melawat clah dan mak...masa dia sampai dah masuk waktu maghrib...kami borak sakan, menanti mak clah kuar dari bilik air...masa tu dia telah timbulkan cite bgm dia dan suaminya telah pergi berubat dgn seorg lelaki..lelaki tu berzikr bbrp jam..jadi sbagai upah, dia diberi RM50..kesian berpeluh2 kata suami sedara clah...

habis solat maghrib clah buat solat utk scan...clah nampak tokku Paloh...(clah cam wajah tokku..sb pernah tgk dalam internet...tapi .clah nmpak tokku lebih muda bbrp puluh tahun dari gambar di internet)..
tokku pesan...
selamatkan dia dari syirik...

habis je solat, clah bgtau sedara clah..terkejut dia..!

minggu ni..masa solat clah rasa nak jumpa tokku...(atau mgkn Tokku pun mmg berhasrat nak jumpa clah)
kali ini clah tak nmpak wajahnya, tapi clah nampak apa yg ada dlm hatinya..clah nmpak keadaan yg bercahaya
 ..dia suka apa yg clah buat..dan dia mnta clah doakan keturunannya yg lain juga berjuang dijalan ALLAH..

clah berjanji dgn Tokku utk berdoa sedemikian...
dua hari selepas tu..alhamdulillah clah dah tunaikan janji clah pd Tokku...semoga hasrat Tokku tercapai..amiin..




Friday, 16 November 2012

Pertemuan dgn Sheikh Nazim alHaqqani awal pagi ..

pagi tu clah dok atas krusi sambil relax2... tgk rumput2 yg semakin panjang...tetiba terbayang wajah seorg habib yg clah mmg suka..kmdian terdengar suaranya:
"awak baik.."
dlm hati clah..mana la clah ni baik..
kmudian dia sambung kata2nya
"hati2..ramai musuh sekeliling.."

petang kemarin clah solat dan ternampk sheikh nazim sedang memberi bai'ah...

clah ignore aje..
masa maghrib clah dok tengah solat(clah solat leawt siket dalam pukul 7.35mlm(sb nak kena minum dan makan utk rawat diri dulu) clah terdengar kata2 sheikh..dia nak jumpa dgn org yg Allah dan Rasul(saw)Nya sayang ...clah jawab...clah tak boleh jumpa dia skrg..dia nak jumpa dgn Allah dulu..insyallah lepas tgh malam clah jumpa...
lepas solat clah asyik teringat perkara ni..
wah... segan la..clah ni byk dosa..

otak clah ni ligat dok pikir perkara yg sama..oleh sebab batuk yg tak berhenti2..rasa lelah..badan clah jadi letih..jadi clah tidor dulu, dua jam kemudian clah bangun utk solat..
"alamak..mcmna nih.."rungut clah .. "nak jumpa beliau pukul brp..."
batuk membuatkan pergerakan jadi slow..maklumlah, mengah mana nak batuk lagi..
kmudian g minum air rendaman bj kurma ajwa(utk sejukkan tekak yg perit krn batuk)
byk solat rawatan yg tak dapat clah buat..


clah terdengar .."buat satu2..habiskan yg kawan clah punya..lepas tu boleh jumpa sheikh.."
jadi walaupun slow aje...clah habiskan satu2...rehat pas tu sambung lagi..rehat..

lebih kurang pukul 4.30 pagi semua solat yg penting dah habis clah buat..

kemudian ada satu lagi masalah...clah nak jumpa tuan sheikh dalam/melalui solat...tapi nak solat apa?
solat istikharah ka atau solat hajat atau solat tahajjud?
kmdian terdengar.."gunakan solat tahajjud.."
clah senyum...

clah akan buat solat tahajjud tapi oleh sebab kesihatan clah yg tak begitu baik, clah tak boleh baca surah panjang2..suara jadi putus2..clah akan gunakan selepas Fatihah baca surah al-ikhlas byk2 kali baca pada rakaat pertama dan kedua..

masa di rakaat pertama semasa surah al-ikhlas...clah dah nmpak gambaran kediaman sheikh...(wah ..clah ni mcm rusa masuk kampung la pulok..mata melilau tgk dinding ...di dinding mrk biasanya ada corak2 keIslaman yg cantik..mcm dalam mimpi clah ketika ditanya ttg apa erti sharif oleh lelaki berjambang..)
kmdian clah terdengar suara meminta clah tunggu sb sheikh sedang solat...

tak lama kemudian Sheikh Nazim datang. beliau ambik tempat utk duduk..
clah mara ke depan Tuan sheikh..sambil berdiri...

clah: assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...
sheikh Nazim: waalakumussalam warahmatullahi waba rakaatuh..
clah: saya.....(bagitau nama clah la ..apa lagi) ya Grand Sheikh..
kemudian clah ambik tempat duduk di sebelah kanan tuan sheikh jarak dalam 3 meter..
(sbnarnya proses ni adalah satu clah yg sedang solat dan satu lagi clah(secara rohani) yg sedang berada depan sheikh..

Grand Sheikh Nazim memulakan bicaranya:
masa tu clah nmpak skrin warna putih besar kat depan clah dgn perkataan LIDAH berwarna hitam juga besar gedebak...
hati2 kluarkan perkataan kerana syaitan sentiasa mengintai peluang menarik manusia ke sarangnya...

selepas tu clah nampak skrin...yg menunjukkan ramai manusia ..

Tuan Sheikh menyambung bicara..

Jihad perlu dilakukan tak kira samada jihad besar atau kecil..samada dalam sihat atau sakit...

(dalam hati clah..adus ingat ke aku ni..byk ke Tuan sheikh nak bg pesanan)

itu sahaja kali ini...kata Tuan Sheikh..

clah: insyaa ALLAH (sebut namaku)..ingat pesanan tu ya Grand Sheikh...
        Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...

Sheikh Nazim: waalakumussalam warahmatullahiwabarakaatuh...

selesai solat, clah termenung...

25/3..ptg tadi clah semasa buat solat sunat tobat, clah terasa rindu kat syeikh nazim, sb dah lama tak jumpa. clah beri salam. beliau jawab salam(clah nmpak cahayanya) dan memberi pesan, supaya clah sempurnakan segala yg disuruh sempurnakan..






Muharram 1434 H yang penuh misteri...

pesanan sheikh Nazim al-Haqqani sheikh besar tarikat Nasyabandiy utk awal Muharram ini...
1) sentiasa memakai pakaian hijau..krn ada perlindungan ..
dan
2) 1-10 muharram perlu membaca:
bismillah 100x, slawat 100x, ya Ghaliban Ghayra Maghlub 100x, 
dan Allah Dzul Jalal 40-100 x atau boleh lebih kalu suka.. 

oleh sheikh nazim menyebut ttg Turki...clah rasa sangsi..apakah apa yg grand sheikh pesan tergunapakai di msia jg...
baik clah buat scan..!

apa yg clah dapati...
ambil dan guna pakai apa yg di pesan oleh tuan sheikh..
mesyuarat besar2an akan diaadakan oleh pemuka2 yahudi, pemuka2 kafir lain dan iblis la'natullah.. cuma clah tak tau di mana...dan clah tak tau utk tujuan apa...
satu makhluk biru dari laut caspian akan muncul..masa ni clah nmpak satu makhluk besar kulitnya berwarna kristal biru....
(clah kata:mcm dalam fairy tales je..
jawapannya..mmg mcm dlm fairy tales tapi bukan.
clah kata lagi..bkn dari laut merah ke..
jawapan: bkn ..dari laut caspian...
clah kata lagi.. ni makhluk yg rosakkan pagar clah dulu?
jawapan: ya.. )  
makhluk ini dipuja oleh mrk2 ...
ada satu grup yg akan terkesan...pengikut qadiani... 



p/s...maaf ya..clah ingat tahun ni 1433H..
adik clah tegur ..weh..tu tahun lepas la kak oi...
maaf byk2 ya semua...
tahun lepas bulan muharram jg ia dh kuar tapi jap je...
tgk tajuk makhluk pelik beri warning...







 

serangan sihir angin beracun melalui facebook...dan serangan kerana komen ttgsyiah.

1) serangan angin beracun melalui facebook.

bbrapa hari lepas badan clah dah semakin sihat jadi gatal tangan nak tgk facebook..

clah tgk kat wall clah ada satu post..berkenaan Islam ..ada satu org india yg bagi komen..ada yg telah memimntasnya..jadi sblom apa yg tak diingini berlaku ie..tuduh menuduh dan kutuk mengutuk ugama mana lagi benar..clah mencelah...namun celahan clah telah dicemuh oleh yg empunya post..so clag terpaksa jawab balik dgn cara yg tegas...

clah tak tau brp hari lepas dari peristiwa itu.. clah tak boleh bangun ..mlm tu clah demam teruk...batuk yg dah nak reda semakin bertambah, kepala panas macam ada bnda hidup yg berterbangan...sat singgah sana, sat singgah sini...badan sejuk giler...terpaksa buh segala mak nenek ubat..(beratur segala mcm jenis ubat urut kat depan tempat clah tidor..hehe..)..

clah mohon pada Allah keesokan harinya utk dpt mandi dan melakukan solat..alhamdulillah.. bila rasa demam reda sikit, clah buat solat utk scan...
nmpk dua makhluk wanita berbadan besar tanpa kepala..berdiri betul2 kat muka pintu..yg ni jiran clah antar..sapa lagi kalu bkn anak branak selempang kuning...myk dagu yg di sapu pada tempat pemijak pintu masuk rumah kami...

rawatannya..
mula2 tutup pintu..clah renjis dari luar rumah..baca surah Fatihah sekali selawat 7x, alhamdulillah 7x, doa Nabi Yunus 7x, dgn memulakan disebelah kanan pintu...renjis aje dgn air zam2 yg telah dibaca surah alkauthar 1000x..renjis pada keseluruhan pintu tiga kali..dan kat bahagian pemijak direnjis secara mendatar...selesai renjis kena baca semula surah dan doa tadi + Doa Nabi Ibrahim 7x...disebelah kiri pintu..
segala ini dibuat selepas solat asar...

clah tak bgtau langsung kat mak sehinggalah segalanya selesai...tau..dia tentu takut.. hehe

yg kedua
adalah pompuan mata kanan bersinar spt spotlight dan kucin itam yg dok kat sebelah kiri clah..
kucing itam tersebut adalah setan ganas yg menyusup masuk secara senyap dan pergerakannya pantas utk duduk dan sakitkan ditempat yg ia singgah..

sihir ini dihantar oleh seseorg yg tak mahu clah membantu ahli kuarganya..

yg ni clah kena baca 10000x slawat... yg kemudiannya telah diberi kelonggaran oleh Allah dan digantikan dgn bacaan 500 slawat dan 10000x doa Nabi Ibrahim as..

yg ketiga...
sihir angin beracun yg dihantar melalui facebook..oleh seorg lelaki bekas pelajar pondok dari selatan siam..dia ni ahli parti pembangkang..ilmu ini adalah dari ilmu org asli. racun yg berada dalam bekas(adik beradik santau angin) kemudiannya dibawa oleh sorg yg mengambil upah dari lelaki tadi ke wat siam selama beberapa tempoh waktu utk menjadikan ia lebih mantap dan kemudiannya di bawa pula ke kuil hindu jg utk tempoh tertentu supaya racun tadi lebih mujarrab.
tujuan:
supaya clah sakit selamanya(ie batuk dan lelah) kalu mati ...lagi bagus...!!(inilah yg membuatkan Allah murka kpd lelaki tersebut)

rawatan..
clah perlu rendam 3 biji kurma ajwa sewaktu azan asar di dalam segelas air zam2..dan kemudian perlu clah makan dan minum semasa azan maghrib..kemudian tinggalkan sedikit baki air zam2 utk basahkan muka, tekak, tengkok ..clah jg basahkan ubun2 dan telinga...buat selama tujuh hari..

pagi esoknya clah dok rehat2..clah dah serahkan kpd Allah ttg hukuman terhadap lelaki tersebut..clah kata..
ya Allah ilah nak tgklah apa hukumannya...
masa tu clah nmpak..seorg lelaki terbaring secara tertiarap di tgh2 jalan besar dan sunyi..dan seluruhnya berwarna hijau...clah cepat2 kata..ya Allah tak sangup nak tgk sb dahsyat sgt keadaannnya...
clah heran jg knp warna hijau..tapi bila clah scan, kamdian baru clah tahu krn lelaki(lelaki ni masih muda lagi) itu menyokong parti tersebut...

hukuman..clah dah serah kpd Allah, jadi clah dah tak dpt tolong lelaki tersebut..lagipun kalu sekiranya, ia hanya suatu yg perkataan dgn lidah..clah boleh mohon Allah ampunkan dia..tapi bila dah masuk unsur sihir yg dahsyat..hak tu dah tiada langsung pd clah..

dan berita baik ialah lelaki India beragama Hindu yg 'like' komen clah insyaa Allah akan diberi hidayah oleh Allah dan oleh kerana mak clah pun kena tempias(dia jg merawat dirinya sama mcm clah) Allah beri bonus..seorg ahli kuarga India itu akan masuk Islam..tapi bkn maknya..anak sedaranya...

clah tersenyum bila dapat tahu apa yg Allah dah janjikan..clah kata..clah redha clah sakit..alhamdulillah...

hari pertama 
sebiji buah kurma timbul...rasanya masih manis..
hari kedua..
semua kurma tenggelam..namun ada rasa pahit sikit..
hari ketiga..
wah..ketiga2 kurma pahit giler...rasa mcm makan hempedu...rasa pahit tu terlekat pada lidah..walaupun hari telah hampir subuh..

hari keempat..
rasa pahit cuma sikit je..
hari kelima ...rasa pahit hampit tiada langsung..
rasa buahnya sedap sangat...air zam2pun berbau manis..

hari keenam...
rasa sedap spt semalam...

hari ketujuh..
clah buh kurma dulu baru buh air zam2..
.. ada byk tompokan2 terapung dlm air(mcm kalu kita masukkan bedak powder ke dalam air)


*oleh kerana clah batuk2 sblom dari hari pertama.....utk hilangkan perit tekak..clah "disuruh" rendam bj kurma ajwa dgn air masak...alhamdulillah rasa perit tu berkurangan... 

*clah jg dinasihatkan utk tak like atau komen di wall mana2 ahli grup lelaki yg suka ditaksubi(lelaki yg taksub yg hantar sihir angin beracun adalah ahli kpd grupnya dan yg mana clah jg ahlinya ...hehe..) ..

 
dua hari selepas terkena batuk sihir tu...semasa solat, clah bertanya kpd makhluk tersebut(yg menyebabkan clah batuk) 
clah: kenapa ko ganggu solat aku..
makhluk: *tuan aku suruh..
clah: ko tak tahu ke ko akan dipertanggungjawabkan di akhirat nanti?
makhluk tu diam sahaja(tapi dia tak tundukkan mukanya..ertinya dia ego)

*bila dia kata tuan..ertinya ini adalah sihir..krn kalu kuman batuk ia akan menjawab..
Allah yg suruh... 

hari ini..19/11/12
oleh kerana saki baki "racun" masih ada dalam badan..clah kena teruskan minum air zam2 satu cawan kecil setiap kali azan selama 3 hari(15 kali azan..jg bersama mak)


alhamdulillah...suara remaja 16 tahun(hehe..)..dah kembali...cuma ada sikit je lagi saki baki... 

28/11/12..
oleh sebab sihir angin beracun ni adalah adik beradik santau angin..maka..yg saki baki itu juga perlukan rawatan spt santau angin iaitu minum air kelapa muda berkulit hijau 1 gelas pada waktu zohor...selama 3 hari berturut2... 

hari pertama minum...
wah..berebut ngn mak ..kesejukan ...(hehe)..take turn la...

hari kedua..
ada bau mcm bangkai...

hari ketiga ..
berebut ...sb kesejukan ngn mak...(hehe)
..siap pesan kat mak: mak jgn off suis air...


2)serangan kerana komen kat facebook ttg syiah

petang tadi, clah ada membaca post serang ttg syiah. didalamnya dimuatkan gambar dr yusuf al-Qardhawi. clah mmg tak setuju kalu ada yg mengatakan semua syiah sesat. syiah rafidiyah mmg sesat. ada pembaca yg melaknat org2 syiah. bg clah:mrk tu siapa nak melaknat semua org2 syiah? sedangkan Allah sdri tak melaknat org2 syiah. syurga tu Allah punya. bkn pembaca2 yg melaknat2 tu yg punya. 
clah post je komen clah tak setuju. dan clah beritahu ttg jihad yg clah sdg jalankan utk membetulkan org2 syiah(tak termasuk syiah rafidi).

masa clah solat asar di rakaat kedua, clah terasa ada sesuatu pada hati clah. lepas solat, clah buat kasyaf. jawapannya..sihir dihantar melalui facebook, berkaitan komen clah. org tu marah.
jadi clah disuruh baca terus semasa kasyaf.
3 kali robbana atina millladun karohmah wahayyik lana min amrina roshada,
3 kali la ila ha illa hua 'alaihi tawakkaltu wahual aliyyul adziim..
3 kali wama humbidhoorri nabihi min ahadin illa bi itznillah. 

selesai baca..dah ilang segala rasa menempel kat hati..   

Tuesday, 6 November 2012

khasiat atar kasturi kuning utk lelaki...

sedara terdekat clah telah lama mahukan anak kedua. Anak sulungnya sekarang telah berusia lima tahun. macam2 ikhtiar dilakukan...namun masih belom berhasil..

dia jg telah disihir yg dipanggil sihir sekatan bkn sahaja utk pekerjaannya, tapi jg utk mendapatkan seorg lagi zuriat oleh org2 yg dengki dari pejabatnya. di pejabatnya jg ada seorg abang yg pandai merawat..jadi dia telah berjanji utk berubat dgn abg tersebut. Bila dia balik klate, mai jumpa clah, clah suruh dia mandi 40 hari. habis 40 hari mandi, dia terserempak dgn abg tersebut. abg tu tanya bila nak datang berubat dgn dia? sedara clah dah kelamkabut, dan panik tak tau apa nak cakap. abg tu kata..dah berubat ngn org lain..sedara clah hanya mengiyakan. abg tu kata..masih belom cukup lagi..datang la ke rumah dia..dia akan cari herba2 sesuai..
mlm tu sedara clah cal clah..apa lagi melenting la clah..(hehehe..garang gak aku nih..)
"wah..seronok aje dia kata lom cukup lagi buat rawatan ngn aku? bak sini mai aku nak scan dia.."

kesian sedara clah terpaksa jg g ke rumah abg tersebut bersama isterinya. menurut abg tu.. ada gangguan pd isteri sedara clah tu..tu yg siisteri tu sakit...

clah bgtau sedara clah,
 " aku tak suka ko menerima rawatan dia...ada something fishy la dia nih..."

..namun clah tak bgtau sepenuhnya bahawa tiada apa masalah pd isterinya. abg ni dah letakkan makhluk peliharaannnya, makhluk melata berkaki byk bergantungan di belakang isteri sedara clah, tu yg tetiba isterinya sakit. harimau bintang peliharaannya, clah halau namun tiap kali halau akan berganti dgn yg lain. tatau brp ekor semuanya..tapi byk gak la..kemudian clah nmpk dia mahu melihat apa yg terjadi.. clah libas mukanya..

bbrp minggu lepas tu..selesai sedara clah berubat dgn abg tersebut, clah terpaksa scan dia semula...kali ini ada lelaki lain hantar sihir betul2 kat dalam biliknya..di kepala katilnya clah nmpak tenggorak.. lelaki ini adalah bekas teman sepejabatnya yg telah ditukarkan ke tempat lain.

rawatan:
renjis air zam2 3 mlm berturut2 diseluruh katil sebelom tidur. 

pada malam pertama selepas merenjisnya, semasa dia tidur..anaknya fatin ada mengejutkan dia..kmdian si fatin mengejutkan ibunya.. oleh krn dua2 tak bangun, sifatin ambik kain selimut, tutup mukanya dan terus tidur.
esoknya fatin bgtau si ayah..
"mlm tadi kakak kejut ayah, tak bangun, fatin kejut mak, mak marah fatin, jadi fatin tidur tutup muka."
 "knp tanya si ayah?"
"fatin nmpk kepala seorg lelaki masuk ke bilik ..nmpk marah sangat..dia masam..pas tu dia kuar dari bilik.."

sedara clah cal bgtau clah ttg ini..clah cuma senyum..
"teruskan buat..nanti dia tak kan datang.. insyallah..dia marah sb hasratnya dihalang!"ujar clah.

rawatan:
clah bgtau .dia dan isterinya perlu melakukan rawatan..
mandi air zam2 dan air kolah 7 masjid + 2bj limau *kasturi(bkn limau nipis) dan 1 bj limau purut..selama 30 hari, makan kurma nabi(ajwa) sebiji sehari dan minum air zam2 utk selama 40 hari..

oleh krn isterinya tak setuju krn mandi terlalu lama..jadi clah scan semula..bg dia sdri buat pilihan..
samada nak mandi 10 hari, dgn 5000 selawat, 40 hari solat sunat tobat dan solat thajud 1+1 kali(4 rakaat)..
atau 
7 hari mandi dgn 10000 selawat, 40 hari solat tobat 5 kali(10 rakaat) dan tahajjud 5 +1 kali(12 rakaat) 
atau 
7 hari mandi dgn 10000 kali slwat, 40 hari solat tobat 3 kali(6 rakkat) dan tahajjud 3 +1 kali(8rakaat)...
kalu nak kurang jgk..sembuhkan sendiri sakit tu..(ni bkn clah cakap aaa..ni pun dalam scan jgk..)

bbrp bulan kemudian.. sedara clah cal bgtau.. dia dah g jumpa doktor.. doktor kata siisteri ok..sihat..cuma sedara clah..kandungan benihnya kurang..


clah janji utk scan..
clah terpaksa bgtau hal yg sebenarnya..siapa yg menganiaya sedara clah..sekali dulu(semasa sebelom rawatan) dan kali ini..menyekat zuriat..
"sian ko..abg yg merawat ko..dia tu la yg melakukan sihir pd ko..tak pa la..Allah ada..insyallah..kita akan usahakan.."

rawatan:
renjiskan sikit air zam2 dan oleskan/pedapkan myk atar kasturi kuning(kasturi ini ditulis sebagai kasturi merah pd lebelnya tapi warna isinya kuning..) pd seluar dalam yg bersih sebelum dipakai.. buat sehingga pulih seperti sediakala/doktor kata dah ok... 

baru seminggu sedara clah menjalani proses rawatan..

"ko tak jumpa abg tu ke kat opis?" clah tanya sedara clah..
"ada" kata sedara clah.."bila aku terpandang dia, dia larikan matanya dari pandang aku dan dia jauhkan diri dari aku.."

*limau kasturi adalah utk buang sihir sekali ngn aura sihir tu terus..
*hati2 telan ubat hospital..sb ia panas bila bertembung dgn air zam2...(jgn tanya clah aa..dua2 ni adalah hasil scanning...clah cuma sampaikan je..)
* perlu diingat terdapat..kasturi merah yg isinya merah dan kasturi kuning yg isinya kuning..