Follow by Email

Friday, 22 November 2013

tuduhan yg paling dahsyat...kes ustaz harun

Apakah dakwaan/tuduhan/fitnah yg paling dahsyat disisi Allah?

Pengakuan yg paling dahsyat adalah mengaku diri sebagai tuhan. oleh itu tuduhan yg paling dahsyat ialah menuduh seseorg(yg tidak pernah mengaku dirinya sebagai tuhan) sebagai tuhan.

ustaz harun, yg adik clah kenal,(adik clah salah seorg yg melabur dlm pelaburan milik ustaz harun) seorg yg mempunyai kewibawaan sebagai usahawan. otaknya bergeliga utk menaikkan taraf org melayu dlm bidang yg dia pandai ie perniagaan. setelah mempunyai pelbagai cawangan dan setelah tersiar iklan perniagaannya dalam tv9(utk iklan hari raya suatu ketika dulu), makin ramai yg berminat utk menyertainya. namun setelah adik seorg vip join, maka, terjadilah apa yg terjadi sekarang. Semua aset perniagaannya dibekukan, dan beliau serta lain2 di kejar sebagai penjenayah. dan yg paling dahsyat ialah, beliau dituduh mengaku tuhan. Siapakah yg terlalu busuk hati tersebut? siapa lagi kalu bkn media tersohor malaysia.

clah masih ingat lagi perbualan antara mak clah ngn adik,
adik:adik datok N pun masuk jugok..(ujar adik sambil senyum..hehe)
mak:hah..uisy..mek gak tok cayo.
adik:kalu adik datok N sendiri hok masuk, tok kae(takkan) nok keno gapo2(dikenakan apa2 tindakan)
mak:lagi mek tok caya..ustaz tu baik. tapi adik datok tu mek tok cayo..

bbrp bulan lepas tu..
mak:haa..mek kato doh..mek tok cayo ko adik datuk N tu..
adik clah marah2. dia bkn marahkan ustaz harun, sb dia tahu sapa ustaz harun. yg dia tak puas hati adalah adik datok N yg tak lama lepas tu menjadi antara jutawan terkaya di msia. beratus riban jugak la adik clah rugi. tiap kali dia ingat ingat kes ni, mesti adik datok N dan bnm yg dia kutuk abis2an. sampai g mekah buat umrah pun dia doa mcm2.
mak:dah tak da guna. 

clah dah scan ustaz harun. beliau tak pernah mengaku dirinya tuhan. malah, Allah sayangkan beliau. Allah mahu clah membantu beliau(dgn cara bgm, clah akan mohon secara solat pulok utk mengetahuinya).

suatu ketika bila clah jg dituduh dgn tuduhan yg sama, clah telah memohon kpd Allah, ya Allah, Engkau tunjukkan kpdku bgmkah tuduhan itu disisiMu.
jika seseorg itu mengaku dirinya tuhan, Allah tunjukkan kpd clah lubang neraka. maksudnya Allah akan lemparkan org tersebut. Namun, jika dia tidak mengaku tuhan, sebaliknya org lain yg menuduhnya, maka, org yg menuduhnya yg akan dihumbankan ke dlm lubang neraka tersebut. org itu tidak akan terlepas dari hukuman tersebut sehingga permohonan keampunan dari Allah dan kemaafan dari org yg dituduhnya diterima. selagi keampunan dan kemaafan tidak diterima, selagi itulah hukuman itu tetap diterimanya.

dalam kes ustaz harun, berapa ramai yg menerima tuduhan tersebut dgn tanpa usul periksa telah menuduh beliau!!. beranikah anda bila di hadapkan di hadapan Allah nanti, dan ditanyakan, kenapa kamu menuduhnya sebagai tuhan, apa yg anda akan jawab? saya membaca dari surat khabar atau saya mendapatkannya dari media, jadi saya ikut je la..

bulan lepas, clah scan..kat mana duit phoenix tu?
jawapan:adik datuk n dah sapu licin..   

p/s..komen clah..wahai editor: kamu ingat tuduhan yg berat tu boleh dibuat main2 ya..terutama utk melariskan jualan akhbar dan utk publisiti akhbar..kamu silap besar.. 

anak sepupu clah jg mengalami nasib yg sama, dia usahakan gaharu..iaitu semua aset(wang pelaburan para pelabur dirampas bernilai ratusan ribu rm) menangis anak sepupu clah. sebbaik pak dia baru dapat duit hadiah pencen..(pegawai2 yg merampas dr bnm kata..tak payah g mahkamah, kalu pegi pun kalah, kami akan buat dakwaan). cuma.. dia tak dituduh sbgai tuhan.

bersambung..  

p/s..15/12..clah sdg merawat mak sedara clah yg berumur 90tahun dgn kluarganya empat keturunan..nak abiskan dlm 10ari(dah tertinggal bbrp ari, sb sakit perut pompuan..biasa la.. )

Thursday, 31 October 2013

kisah sedih di alam barzakh...seorang ulama' besar..

kisah 1

beliau seorang ulama' besar muhadditsun..tuan guru beliau mmg ramai.. dan beliau mmg terkenal. namun ada kisah sedih yg tiada seorangpun yg tahu. dalamasa hampir sepuluh tahun selepas kematiannya beliau menderita..

alkisah suatu hari clah ngn adik clah dok bersembang kat phone.. adik tgk tak ulama'tu..akak tok leh tgk wajah beliau.
adik clah: beliau tu ulama terkenal kak.
clah:tatau la..bila tgk je..macam ada sesuatu tak kena. nanti la akak scan.

spt biasa..awal pagi berikutnya mmg clah scan nak tau. namun apa yg clah nmpak adalah suasana kelabu spt jerebu peringkat bahaya..
clah tanya:beliau ni habib ke..beliau ni keturunan Rasulullah saw ke?
tanya beberapa kali, namun, tiada jawapan. yg clah nampk hanya suasana kelabu kehitaman.
kmdiannya clah dpt jawapan utk menyelesaikan segala persoalan2 tersebut.
"ada aura sesat pada beliau. seorg gurunya ialah maulana zakariyyah alkandahlawi.(seorang maulana besar tabligh)."

apa yg clah perlu buat ialah beri sedekah(dr wang clah sdri) rm10 kpd masjid(yg ni pun kena buat solat istikharah dulu, nak tahu masjid mana yg clah patut sedekahkan wang tersebut) dan selawat 1000 kali. nanti akan diberi jawapan kpd pertanyaan2 tersebut.

bbrp minggu berlalu..clah masih belum ada masa utk ke bandar. dah sebulan, clah mula rasa tak senang duduk. kesian kat arwah. by hook or by crook mesti kena g jugak. selesai sedekah, dan baliknya clah selesaikan part selawat pulok.
awal pagi esoknya, clah scan nak tahu, samada apa yg clah buat diterima Allah..Alhamdulillah..
kali ini clah nmpak cahayanya. dan clah diberitahu beliau mmg keturunan Rasulullah saw. namun kerana kesilapan menuntut ilmu dari ulama sesat(walaupun tak mengamalkannya, aura sesat tu tetap menyelubungi arwah. sb itulah juga beliau tidak dilantik sebagai habib. sebab itulah juga beliau menderita tidak dapat memasuki syurga selama hampir sepuluh tahun. namun, Allah masih memberi beliau pelepasan semasa sakratul maut. beliau jg diberitahu tentang kedatangan seorg habib perempuan yg akan membantu beliau kluar dari kemelut itu. cuma beliau terpaksa menunggu kedatangannya..

clah jg diberitahu tuan ulama mahu bertemu dgn clah. clah berjanji akan menunaikan hasrat arwah(dgn izin Allah jua).        

bersambung

Monday, 28 October 2013

amboi..sombongnya ustaz...!!

baru sat2 clah ckp ngn seorg ustaz dari pusat rwtan DS..

clah tanya dia betul tak..
pesakit clah bgtau..sblom dtg jumpa clah dia telah pegi ke pusat rwatan tersebut utk mendptkan rawatan dan diberitahu pusat rwatan tersebut ditutup 2 minggu sb da serangan(dr makhluk yg tak nampak la kot). jadi, tadi clah cal utk dptkan kepastian..
wah..dah la ckpnya semacam..

bla..bla..bla..tak pernah ditutup bla..bla bla..bg hadith Rasulullah saw..
clah ckp tak pecaya..
dia ckp tak pecaya apa ini hadis sohih..
clah ckp bkn clah tak percayakan hadis tapi clah tak percayakan dia(ustaz tu)
ayyo..clah kata clah nak tau, sb kalu ya, clah nak bantu..clah bgtau la clah ni *habib..(ni peringatan..)..masa ni clah dah menggeletar..(clah mmg terdengar .."tenang..tenang..tu yg clah tak marah..clah ckp biasa je)..clah sambung lagi saya tau DS ni guna jin Islam..saya nmpak masa scan..
wah..membebel lagi..
bla bla bla..semua fitnah..kalu nak bantu..bantu je..bla bla.dia tak kisah clah habib ke..mana ada kami guna jin Islam..
lama2..baik clah letak aje phone kalu begini gayanya..
tapi sebelum letak phone clah dah bgtau siap2:saya akan tulis dalam blog saya...

p/s..clah tawarkan diri krn, clah disuruh tawarkan diri..bkn saja2..(Allah nak tentera elitNya diiktiraf..ni yg dibritau clah) 

sombong bukan main lagi...

clah scan awal pagi tadi..
clah nmpak setan yg dihantar dari kuil Myanmar.."setan hitam' setan ni mmg ganas. tugasnya adalah utk "menghuru harakan"..ie menghuru harakan negara etc..ia di bawah iblis.. seluruh badannya itam legam.. mempunyai tanduk yg melengkung besar.. wajahnya bengis...

patutla ada org yg hantar kalu begini gayanya..
komen clah:LANTAK HANG LA...

mak bbrp kali tanya clah..sapa yg cakap bukan main kuat lagi..clah ckp la..ada ustaz tu..
mak tak puas hati..tanya lagi..
clah jawap..biarla mak, itu urusan dia ngn Allah..

mlmnya clah buat kasyaf..
dia mmg mcmtu..rasa org lain rendah. dia guna jin Islam dan pendamping..(masa ni clah nmpak bayangan makhluk2 tu)
Allah tak suka org yg sombong..(dan clah jg dbritau..Allah suka clah ckp tenang tadi..)
dia akan terima *hukuman(sampai saat ini clah menangis..clah dh beri peringatan kpdnya dgn mendedahkan siapa clah).
clah tanya..tak bolehkah clah maafkan dia..
jawapan:tak boleh. sb clah dh buat solat tanyakan Allah terlebih dulu..ertinya, apa2 yg berlaku..Allah akan tolong..tapi kalu clah tak buat solat istikharah, clah yg tanggung sdri..
keadaan akan makin buruk..tunggu biar mrk mntk bantuan..

lepas tu clah g tidor. bangun tidor, clah rasa tenang..
tapi tadi masa tgh solat sunat, clah masih menangis bila teringatkan "hukuman"..korang tentu boleh rasa apa yg clah rasakan..(tapi Allah tak zalim..ini yg terbaik utk menyedarkan dia..harap2 dia sedar)

 

Sunday, 13 October 2013

PENDEDAHAN Mengejutkan..penyamar2 keturunan Rasulullah saw dan penyamar2 ahlul bayt/habib..

ramai jg org yg mengaku keturunan Rasulullah saw dan percaya mrk adalah berketurunan Rasulullah saw, walhal bkn. mrk terdiri dari perawat Islam dan ustaz/ustazah..

kenapa mrk berbuat demikian?
kena tanya mrk la..
clah dipanggil utk menemui Rasulullah saw(dlm solat) iaitu sehari setelah clah diberitahu Rasulullah saw redha apa yg clah lakukan utk gerakan tabligh..

semasa menemui baginda saw, baginda mntak clah bersihkan keturunan baginda (saw) bkn hanya dari keturunan tokku paloh shj. clah berjanji utk melakukannya(ini tugasan dari baginda saw).

kenapa kena lakukan pembersihan?
sb, keturunan Rasulullah saw akan berada di barisan hadapan dlm peperangan nanti.

pembersihan ke atas puak syiah adalah tugasan pertama clah. tugas clah hanyalah membuang jaringan sihir je. yg lain2 para habib lain yg lakukan. ayahanda syeikh Nazim mnta para habib lain membantu clah..

apa yg akan terjadi kpd mrk?
org2 yg mengaku keturunan Rasulullah saw Allah beri WARNING akan mati dalam kehinaan.  tugas clah adalah menyampaikan warning tersebut.

p/s..semasa menaip..akak sulung clah terpandang perkataan warning, lalu dia tegur clah, "bkn warning, warning tu keras. peringatan yg sesuai" clah jawab, "tak ..bkn peringatan. WARNING krn ini perkataan yg Allah suruh sampaikan"

bagaimana pula hukuman ke atas org yg bkn keturunan Rasulullah saw tapi mengaku pula sebagai habib sedangkan mrk bukan habib/ahlul bayt?
mrk ini bukan sahaja mati dlm kehinaan, jenazah mrk akan berbau busuk, dan bau busuk tersebut akan menusuk idung setiap manusia..(seluas mana kawasannya, hanya Allah yg Maha Mengetahuinya).

clah tanya:adakah org2 yg menyamar sebagai habib
jawapan: segelintir di malaysia. diindonesia lagi ramai.
clah:kenapa
jawapan:utk mendapat penghormatan

komen clah:
buat apa dpt penghormatan manusia masa idup sedangkan mati dlm kehinaan. biarpun tak jadi siapa2..namun keutamaan ialah mati dan dpt syurga Allah..iaitu kejayaan yg paling besar!

clah buat solat istikharah dulu, utk refer kpd Allah, maklum la..tentu ramai yg akan marahkan clah, sb nama2 besar yg terlibat nanti..clah akan terdedah kpd serangan mrk2/pengikut2 yg obses dan taksub kpd mrk itu..alhamdulillah, Allah janjikan perlindungan. Allah hantarkan tentera Allah utk mrk yg menyerang clah..(tentera yg bgm..wallahua'lam)

cuba beri perhatian kpd nama2 ini:
wan asrul al-aydrus
ustzah halimah al-aydrus
novel al-aydrus
habib umar bin hafiz

ni apa yg diberitahu..
ALLAH TIDAK AKAN MELANTIK SEORANG YANG BERCITA-CITA UNTUK MENJADI HABIB SEBAGAI HABIB..!!


bbrp bulan lepas, clah nak tgk samada habib umar bin hafiz ni kat mana..jadi clah g melawat ke rumahnya secara rohani iaitu dlm solat..dalam pukul 3 lebih pagi clah nmpak beliau duduk..kmdian clah teruskan solat tahajjud utk g jihad. masa selepas abis jihad iaitu belum pukul 5 pagi, clah sekali lagi g melawat ke rumahnya. clah tgk beliau sedang tidur...setahu clah, masa itu para habib lain sedang berjihad di Mesir..(pukul 5 pagi mereka kan masuk utk berjihad membersihkan syiah) mrk akan balik lebih kurang pukul 5.30pagi..utk berada di masjid bersolat pula.
clah:la..dia tidur..kalu dia habib, kenapa dia tak g berjihad?
jawapan:rohani dia berat.dia akan terkocoh2 g masjid bila dekat waktunya..
sblm ini clah diberitahu beliau melantik dirinya sendiri sbagai habib..

semasa clah scan..clah tgk dia berjalan, clah nmpak ada ekor syaitan melengkung mcm sabit melekat kat bontotnya..dgn ekor tersebut la dikaitkan hati setiap org...  


bersambung

  

Saturday, 12 October 2013

pertemuan dgn ayahanda utk tugasan akan dtg..

dua minggu lepas, clah bercakap2 dgn adik ttg ayahanda. kisah bgm ayahanda memberi kalung kpd pelombong2 di chile...dan bgm mrk kmdiannya memeluk ugama Islam. tetiba clah tersenyum..dan terkeluar dari mulut clah,
"rindu la kat ayahanda..dah lama tak jumpa"(dlm hati ada taman..)


awal pagi tu, clah diberitahu ayahanda nak jumpa clah, malam esok....
clah akan dipanggil utk bersiap sedia..syeikh Nazim akan memberitahu jihad utk melawan org2 kafir..
clah tanya, apa yg clah perlu buat?jawapan:clah kena slawat 10K(sori ya..yg 1K-10K tu di hari2 biasa..) 

1/9/13..
awal pagi keesokan harinya, clah selesaikan solat2 lain awal lagi..clah cuma dpt slwat sebanyak 8 500 shj. spt biasa, *clah aim nak jumpa ayahanda pukul 4.30pagi.
mengah la pulak..takut lewat, nanti takut ayahanda marah mcm aritu. aduh..nak ikat kain satu hal, susah pulak. clah tak brp sihat pulak pagi ni. rasa tak selesa..

knp rasa tak selesa?
iblis assign satu gerombolan askar2nya serang clah secara rohani(sbnarnya ayahanda tahu hal ini, sb tu beliau tak marah clah. iblis tak mahu clah lakukan solat langsung!)..clah lakukan solat utk pisahkan rohani yg diserang..mohon Allah binasakan gerombolan setan2 tu..(mampus ko setan)..
walaupun bgtu, perut masih rasa sebu. tgk jam dah pukul 4.31 pagi...alamak! lewat 1 minit..berdebar hati ni..dup dap..dup dap..

cepat2 clah angkat takbir..(utk solat tahajjud..alhamdulillah..dapat terus..g ke tempat ayahanda..**slwat adalah utk meringankan dan membersihkan rohani. kalu tak cukup selawatnya, dan ada yg tak brp bersih, clah hanya akan dpt dgr ayahanda, tapi tak dpt tgk. namun ayahanda dpt tgk clah).

memula sampai, clah nampak suatu tempat yg bertutup dgn tirai kuning air.. heran gak la..apa dia tempat ni..(tapi clah teruskan bacaan)..kmdian clah nmpak ayahanda..sedang duduk di depan clah terus beri salam(mengah lom habis lagi) dari jauh lagi..

"Assalamualaikum ayahanda!!"

..ayahanda tergelak nampak giginya, bila nampak clah kalut. kmdian clah pandang sebelah kanan clah, clah nampak ramai habib yg hadir..penuh tempat duduk. semuanya lelaki berjubah putih. alamak..kat mana clah nak duduk? demi melihat clah je, ayahanda terus bangun dapatkan clah..

ayahanda ckp, Allah muliakan clah, jadi, ayahandapun kena muliakan clah..(masa ni clah rasa nak nagis..bkn clah manja..tapi..) lalu ayahanda bawa clah ke tempat yg bertabir kuning air tadi. tabirnya telah diselak ke tepi(memisahkan clah dari para habib lain. clah nmpak tempat duduk dua seat dari kain baldu berwarna merah dan tempat pemegangnya dari warna keemasan(mmg cantik la).

ada pesanan yg ayahanda sampaikan...
1.bersedia dgn jiwa raga
2. jgn tinggal sunnah/hadis kalu takut tak sohih, refer kpd ulama' berkaitan.
3. Qur'an jangan jadikan patung bernyawa.
4.beritau kpd semua muslimin(kluarga etc)
5.setiap org perlu ada tafsir Fi Zilalil Qur'an oleh syed Qutb


clah tanya:jihad dgn org kafir kat mana?
jawapan:sebulan lagi akan diberitahu.
clah mnta diri dan beri salam. clah dengar ayahanda jawab salam.


masa dirakaat kedua, selesai pertemuan dgn ayahanda, clah tanya mana yg perempuan. jawapan:semua pompuan sibuk dgn urusan kluarga.

p/s..apa yg clah maksudkan ialah:adakah dr kalangan habib pompuan?
jawapan tersebut bermaksud:tiada habib perempuan, selain clah..krn pompuan2 lebih sibuk menguruskan hal kluarga masing2..
patutla setiap kali berjihad atau pertemuan, tiada habib dr kalangan pompuan yg clah jumpa..hurmmm.. 



p/s..
*mlm tadi(16/10/13) masa clah menaip ni..clah kena serangan dr dengki sipendengki..rasanya mcm keadaan kita kena dehidrasi(org kelantan panggil "ghunyuk ghittik"..keadaan keletihan yg amat sgt terasa diri tidak bertenaga langsung..keadaan ini, kita akan rasakan di masa kita dlm keadaan lapar yg amat sangat..atau bilamana kita membuat kerja teruk tanpa rehat...alamak, sesi belajar bahasa kelantan la puloks ..hehe)..clah berhenti menaip dan pejam mata utk lima minit sambil baca apa yg perlu. alhamdulillah, lepas tu ok..

awal pagi sblom ni(15/10/13) semasa clah scan apa yg tak kena .. clah nampak tompok2 warna merah sebelah atas tepi spt awan merah satu garis panjang, dan satu yg atas pendik je..dkt kaabah(hubungan clah dgn Allah). clah tanya apa tu?jawapannya:itulah dengki(org yg dengki ngn clah)..(tak payah la nak dengki, clah ni bkn ada apa2 pun).

**rahsia knp habib galakan selawat..satu lagi kebersihan perlu dijaga(ada org tak suka mandi bersabun, jgn begitu ya..daki tak ilang, tu yg badan kotor.. susah nak nampak dan percaya hal2 rohani)
dan gosok gigi jg pastikan pakaian, telekung, sejadah bersih dari najis.

ini petua clah kalu nak doa diperkenankan(pakaian sebelah dlmnya clah pakai yg koyak atau yg buruk. telekung dan kainnya yg plain je..tak perlu bermegah2 dgn telekung yg bercorak2 dan warna cantik. sejadah clah adalah dari kain tudung bkn sejadah yg berbulu..hinakan diri kita depan Allah(pakaian sebegini adalah spt kita mengakui kehinaan kita, aku ni hambaMu yg hina ya Robbi..jadi, tolonglah aku)

sori ye..rohani berat..ni kes lain..

17/10/13..ayahanda menanti clah tuliskan ini semua dlm blog clah sblom pertemuan lagi sekali utk tugasan ini..

membantu orang2 di alam barzakh
selain dari tugas di atas yg menanti, ada lagi tugas lain, begini kisahnya..
clah dipanggil utk diberitahu ttg tugas menyelamatkan orang2 di alam barzakh..(dlm solat la)
soalan:bagaimana..sanggup ke..takda bayaran pun..
clah:kalu utk Allah dan Rasul insyaa Allah..

bbrp minggu lepas tu..masa tu clah dah lupa ttg org2 di alam barzakh..masa clah buat solat tahajjud(utk Allah)..clah nampak kubur kluar dari kaabah banyak sangat..alamak..clah dah kalut. ada berkaitan dgn dosa clah ke? selesai solat tahajjud, clah buat solat istikharah..clah diingatkan sekali lagi ttg tugas membantu org2 di alam barzakh..


membantu ayahanda berdakwah
suatu masa di dlm solat clah dibritahu pangkat clah telah dinaikkan..dan skrg clah jadi org kanan ayahanda. tugas clah adalah utk berdakwah..
clah:boleh ke? clah ni bknnya reti pun..

komen clah
Allah Yg Maha Mengetahui segalanya...semoga Allah menyelamatkan kita dari tipu daya iblis dan konco2nya..tugas bkn utk dibanggakan, tapi utk disempurnakan.. 

 

Sunday, 6 October 2013

clah dikenakan sihir pendarahan...

bg kebanyakan pompuan, period bukanlah suatu masalah besar. yg menjadi masalah adalah bila ia suatu yg di luar kebiasaan. clah mmg cerewet bab solat, jadi bila terkena sihir pendarahan, mmg kalut jgk la..(hehe)

dua tahun lepas, clah mmg benar2 serius membantu kawan clah melepaskan diri dari sihir isterinya. dia mmg taktau orang yg sentiasa menghantar sihir dan serangan secara rohani terutama sewaktu dia tidur adalah org yg tidur bersebelahan dgnnya. inilah yg dikatakan musuh dalam selimut. dia tahu ada org yg hantar sihir dan serangan namun dia tahu siapa orangnya.(hinggalah sekarang. clah tak beritahu langsung..kalu clah ceritakan, dah tentu2lah dia takkan berkawan lagi dgn clah. *isteri, yg dia sayang dan cinta, clah ni sapa!).

biasanya kalau clah merawat beliau secara jarak jauh, clah jg akan diserang oleh yg menyerangnya...kenapa dia tak nampak siapa sebenar yg menyerangnya?
senang je. isterinya dah tanam satu benda yg dimasukkan dlm kotak hitam dan dibalut dgn kain baldu hitam di satu kawasan dlm pagar rumah sewanya..kalu tak silap clah kat depan tempat lalu lalang. bbrp kaki depan pintu pagar..kiasan utk dia tak tahu langsung(tak dapat nak trace). mcmna pulok clah boleh nmpak sedang kawan2 baik dia yg lain(yg perawat jg) pun taktahu? hehe..senang saja..itu kan kehendak Yg Maha Kuasa..tiada yg susah bgNYA.

clah masih ingat lagi, ari tu..selepas bbrp hari clah boleh solat, spt biasa bila dah masuk waktu solat, namun terkejut bkn kepalang, la..period lagi ke..hati rasa berdebar, ini bkn period ni, tentu ada yg tak kena. clah terdengar suara utk rawatan:
clah kena minum air zam2 segelas penuh(rumbu..penuh yg kalu buh sikit aje lagi akan tumpah). jadi clah minum air zam2(baca bacaan yg selalu clah baca) dan teruskan ambil wudu' dan di panty yg bersih(dibahagian depan sblah dlmnya), clah oleskan myk atar kasturi(sb masa tu clah pakai atar kasturi mekah, jadi yg tu la yg clah buh). pedapkan air musoffa za'faran kat bhgian depan, utk menghalang darah dari kluar masa solat. kena lakukan begitu tiap kali azan dan tiap kali nak solat...

alhamdulillah dlm bbrp hari, pendarahan itu berhenti dgn sendirinya..

 sblom ia berhenti, clah dah buat solat tahajjud utk melihat apa yg berlaku, clah nampk makhluk tu dok kat atas katil clah.
clah tanya,"mana tuan kamu"
makhluk yg berbintik2 tu tak bercakap sepatahpun. clah terdengar suara pompuan, "jangan kacau laki aku"

kmdian clah mntk makhluk tu tunjuk sapa tuannya.. clah dibawa kepada seorg pompuan..selepas itu la clah berlawan dgnnya..

*clah hanya mahu selamatkan aqidah kawan shj. masa clah g melawat arwah tok gurunya pada hari ke40 kematiannya, di alam barzakh. arwah itu masih menunggu, clah rasa, dia tahu clah akan dtg..(sepatutnya dia dh boleh masuk ke tempat yg lagi baik). arwah yg suruh clah selamatkan anak muridnya itu dari sesat.

byk kisah yg berlaku.. clah cuma ceritakan yg ringkas shj... 

Wednesday, 2 October 2013

firasat yg benar...

Anda semua mgkn pernah mengalami peristiwa seperti ini..

kisah 1

peristiwa ini berlaku semasa clah di u..clah beli mee sanggul dan bbrp brgan lain. ambil satu gulungan mee, clah masak. lepas makan, mee sanggul yg masih ada dlm plastik masih byk. rasa macam, byk la pulak. mcmna nak abiskan. agak2 brp bulan gak la. sbnya clah lebih suka masak dan makan mee goreng(mee kuning yg fresh tu).

masa tu jgk clah terfikirkan adik clah. apa agaknya dia makan. drp clah tunggu lelama, bkn ada tempat pun nak simpan(buat menyemak je) baik clah hantar je kat dia. clah terus bungkus dan masukkan sekali wang rm20. antar melalui pejabat pos ari tu juga.

masa kami balik bercuti di kelantan, adik clah cerita. dia kelaparan. nak makan, duit tak da. makanan pun tak da. jadi, dia tawakkal. tetiba posman datang bawa bungkusan mee sanggul dll bersama duit.
Maha Suci Allah.


kisah 2

lewat pagi kelmarin, clah makan bahulu. makan, makan dan terus makan. taktau brp biji dah kunyah dan telan.(mcm org kebuluran). mak clah sedang bungkuskan roti. clah panggil roti susu. roti ni dia beli utk clah, sebungkus ada lima biji. dua dia sedang bungkus utk beri kat dua pupu clah. tetiba dlmasa mengunyah2 bahulu(sebbaik tak tercekik..hehe) clah bersuara. mak, bungkuskan satu roti utk kawan clah kat gerai suratkhabar. sian dia..lapar. mak ambik bahulu ni skali. bagi kat dia. clah unjukkan balang yg masih ada baki lima biji bahulu kpd mak. mak bungkuskan bahulu bersama sebiji roti.

tengahari tu mak dah balik dari g kedai dan dari gerai kawan clah. mak cite..
mak beri terus bungkusan kat kawan clah. 
"saya sdg tunggu suami saya ni makcik. dia g beli nasi. lama pulak dia ni. saya lapar la. dari malam tadi tak makan nasi." ujar kawan clah.
bila aje suaminya dtg, dia terus capai bungkusan nasi dan bungkusan yg mak beri, utk pulang. "bungkusan apa tu", tanya suaminya.
""tak da apa" jawab kawan clah sambil menjinjit bungkusan ke rumahnya..
mak pun apa lagi..chow la.


kisah 3

petang kemarin dulu, clah sedang baring2 pejam celik ..pejam celik mata. nak bangun malas lagi. awal lagi utk solat zohor. masa clah pejam mata lama sikit(bukan tidor ya..) clah nmpk ada bnda kuning spt kunyit lalu secara terbang. clah ikuti dengan pandangan mata(mata tak bukak lagi ya). nampak macam tok sami.
kemudian clah buka mata. clah termenung sejenak. betul ke apa yg clah nmpak tadi?

lepas solat, clah scan.mmg benar tok sami berkain kuning oren pekat. spt warna kunyit. dia bkn datang utk sudi(uji) clah tapi datang utk serang clah. tapi Allah melindungi. jadi, dia tak berjaya serang clah. dari mana dtgnya? dari borobodor. tok sami yg diserang sakit jantung dulu dah meninggal dunia. dan tok sami senior yg menggantikannya sedang nazak. mrk tu tok guru dia. tu yg dia dtg nak serang..

p/s..segala yg baik dari Allah. yg buruk adalah dari kesalahan dan kelemahan kita sdri..wallahua'lam..


kisah 4

adik clah dtg beraya dgn anak dan isterinya sehari sebelum hari raya aidil adha.
awal pagi raya, selepas solat dan selesaikan semua bacaan(ayat2 Qur'an dan zikir) utk air2 zam2(5 botol, berlainan bacaan utk 7org) dlm pukul tujuh lebih, clah masuk tidur. penat weh...

pukul 11.30pagi clah bangun utk solat hari raya dan solat dhuha..lepas solat, clah makan roti jala sambil ajak anak sedara clah, kak fatin mkn skali..dari malam tadi asyik dok depan komputer tgk cite siam mermaid. bkn ada sarikatapun. mcmna dia boleh paham?(clah garu kepala yg tak gatal). siap boleh cite kat clah lagi. mlm tadi, clah pujuk dia mkn nasi, ari ni pujuk makan roti jala. dia tak mo makan, takut gemok katanya! budak umor 6 tahun on diet! kalah clah.. dah pujuk2, mmg la dia makan. sedap katanya, mengenyangkan mcm mkn nasi..abis gak hampir 3 biji.(terbeliak biji mata clah tgk dia makan, suap..suap..suap..sambil cakap,'"sedap..sedap" dalam hati clah ckp"..tak adil ni..clah baru makan dua!")

lepas makan, dia sambung balik tgk cite..
lepas selesai solat zohor, clah panggil dia,
"kakak ni! asyik dok tgk cite je..mari sini kat clah, mari berdoa ngn clah. dok kat depan clah."

masa dia lalu depan clah dan duduk depan, clah terasa angin panas dari kepalanya. lepas selesai berdoa, clah tiup sambil baca sesuatu kat kedua2 telinganya. clah pegang kepalanya. terasa sedikit kurang kepanasan tersebut.
clah laung kat mak.."mak, tolong beri air zam2 selusuh munawwarah kat kakak."

habis kakak minum air zam2..clah pegang kepala kakak, dan clah tgk mata kakak. alhamdulillah, keliling mata( sebelah dlm) dah biru(istilah clah bermaksud, dah ok), kepala pun dah tak panas.

selepas adik clah dan kluarganya bertolak balik ke ipoh, baru clah tau, rupa2nya sepanjang pagi tadi, adik ipar clah basahkan kepala anaknya dgn air, sb kakak demam..
maghrib, adik clah cal, bgtau, dah sampai ke Ipoh dan anaknya sihat sepanjang perjalanan hingga saat dia cal..


p/s..kakak fatin mmg senang, kalu clah ajak berdoa sejak dari dulu lagi. dia mmg tak akan bantah. masa dia tak boleh tidor, sb ada gangguan, clah suruh dia tidor sebelah tempat clah solat..tidor nyenyak sampai pagi. 

Tuesday, 1 October 2013

opocot...apa makhluk ni...

awal pagi, dua hari sebelum malam lailatul Qadr, masa tu dlm pukul 2.30, clah masih tido(hari malas sedunia..huhu..)..mak masih berjaga. mengemas yg mana patut. dia tgk selipar clah takada dekat pintu besar.
"huh..mesti kat luar. eisy..nape la tak bawa masuk," gerutu mak dlm hati.
mak buka pintu besar..mak perhati kat bawah. selipar tersusun kat depan pintu. mak capai selipar. tetiba..
wuisyyyyy....

terperanjat besar mak..jatuh terduduk..ada kelibat makhluk melayang lalu depan mak.
"apa menatang pulok ni..!" ujar mak dlm hati..
terketar2 tangan mak tutup pintu.

dlm pukul 3 lebih clah bangun. mak, apa lagi ..tunggu peluang nak bercerita la..pot pet..pot pet..

"ya la..nanti clah tgk apa ke bendanya. tu la mak..apa buat pepagi buta. dah tau penakut(hehe..teruk betul..sempat lagi kutuk..) esok kan ada. biarla selipar tu kat luar. paling2 pun, kalu tok imam selimpang kuning buh myk dagu, percikkan aje air zam2 abis cite." jawab clah sambil gelak..

lepas clah scan, clah bgtau mak. bkn setan atau jin. tapi manusia. ia makhluk gentayangan, pompuan. tiada siapa tahu kematiannya dan mayatnya kat mana. dia dtg kerana dia nmpak *cahaya. dia nak mntk bantuan.

masa malam lailatul Qadr, clah mohon pada Allah agar menolong dia. kesian.

p/s..cahaya yg clah maksudkan di sini, bkn cahaya lampu kalimantang ya. 



Wednesday, 18 September 2013

lelakipun kena sihir pelalau?

biasanya bila sebut tentang sihir pelalau, org akan kaitkan dgn pompuan. namun pada hakikatnya, lelakipun ada yg kena sihir pelalau.

dua tahun lalu, sorg sedara clah(sblah arwah ayah), yg bekerja sbagai tukang cuci kontrak di deretan rumah kedai berdekatan gerai suratkhabar kwn clah, memberitahu kawan clah tu. dia risau, adik lelakinya selalu putus tunang. tatau kenapa. kawan clah cadangkan jumpa dan tanya clah. dia segan, katanya.

bila suatu hari, iaitu beberapa hari selepas itu, clah singgah ke gerai kawan clah, kwn clah pun apa lagi(hehe..ni pun sorang lagi mulut murai mcm clah jgk..kalu ada apa2 rahsia, kena bagi warning kat dia, JGN CITE..kalu tak, suatu hari, dia tanpa sengaja akan terlepas cakap! bahaya wo..!!).. pot pet..pot pet..bercerita. clah bg nombor telefon rumah. nanti bebila senang. mntak dia cal.

petang tu, clah cal mak kpd sedara clah tu(nombor telefon rumah mak dia mmg sentiasa dok dlm buku panduan telefon yg clah tulis siap2 utk mak buat rujukan. mak clah suka bergayut!hehe...

makcik selamah tak pernah kenal clah, namun wah bila bercakap, petah. banyak yg diberitahu ttg anak lelakinya yg masih belum kawin tu. clah berjanji utk melihat apa yg kena dan apa yg tak kena dgn anak bertuahnya ini(hehe)..

bersambung...

  

Wednesday, 11 September 2013

makhluk saka berwajah pelik dari Pulau Bawean..

beberapa hari sebelum datangnya bulan puasa, kawan clah datang ke rumh clah. sbnarnya dia dah janji nak jumpa clah akhir tahun lepas lagi. tapi clah ni jatuh sakit(serangan dari makhluk peliharaan tok moh dari rantau panjang(sb clah dah bunuh sekor) ada lagi 10 ekor), tak jadi g reunion, tak dapat la jumpa dgn kawan clah. hari pertama dia dtg berseorangan. tapi kali kedua, dia dtg dgn kawannya dari utara tanah air.

"kawan aku ni pun mntk tgkkan jg anaknya ada masalah. nanti lah bila2 ko senang.", ujar kawan clah sambil menjinjang beg plastik berisi air zam2, kurma ajwa dan kismis yg clah dah bacakan ayat2 Qur'an dll.
"hurmm...insyaa Allah."jawab clah.

sebulan puasa clah merawat anak kawan clah, iaitu utk pusingan pertama. skrg dah masuk pusingan kedua. suatu hari, awal bulan lepas, kawan clah cal.
"alhamdulillah..anak aku dah ok." katanya. "ni kawan aku hasnul nak tau apa yg tak kena dgn anak dia."
"ko pm la senang sikit."
"ok" jawabnya ringkas.

bila clah baca aje nama isteri kawan dia, clah rasa seriau. peliknya.
tapi awal pagi tu clah lakukan jgk scan tu. hasilnya. saka dari sebelah isteri.
clah bgtau kawan clah melalui sms awal pagi tu jgk.
"ko cal hasnul. aku dh mesej kat dia. masa ni dia sibuk, dia tu berniaga." sambil dia bg no hp hasnul.

dua malam lepas tu hasnul cal. clah mntk semua maklumat. adui la. si hasnul ni tak paham pulak. org mntk nama tok ngn nenek anak dia. bukannya tok dan nenek dia.(tok dan nenek dia, clah nak buat apa, ayoyo).

awal pagi esoknya, clah scan sekali lagi. kali ini clah nampk gambaran sebenar. makhluk tu tubuhnya macam harimau dgn ekor spt harimau. tapi lebih besar. namun wajahnya bermuncung dan pelik..sb figurenya lebih kepada lutsinar. dan ia lebih ganas dan menakutkan. namanya clah taktau. saka mak kepada mak budak2(hasnul ni anaknya dua, seorg lelaki dan seorg pompuan). nenek budak2 ni keturunan boyan*. saka tu cuma mahukan anak2 hasnul. ia taknak hasnul dan isterinya. anak pompuan hasnul, belajar di IPT yg ternama, separuh jalan je berhenti. "tak minat belajar," kata hasnul. "yg lelaki pulak tak dengar cakap. sekolah tak mau p."

p/s:org2 boyan ialah panggilan org2 malaysia terhadap org2 dari pulau bawean. di mana letaknya pulau bawean..sila gugel ya..cantik pemandangan pulaunya. dikatakan berzaman2 dulu org2 dari Bawaen ini belayar sampai ke tanah Melayu. tu yg masih ada lagi keturunan mrk..sbnarnya hasnul tak cakappun mak kpd isterinya dari keturunan mana.clah diberitahu ttg ini dlm solat utk scanning.

cara rawatan:
(30/9...rwtn masih diteruskan..yg ni biar clah habiskan dulu rawatan ke atas anak2 beliau..kalu Allah izinkan, clah akan share).

p/s..rupa2nya ada tiga makhluk, ingat satu je..sb memula dulu masa scan satu je.. yg satu lagi, pun bertubuh mcm harimau bintang tapi lebih gemuk dan mempunyai muncung. yg satu lagi, berwarna kelabu, telinga light pink dan bgian muka dan kepalanya berbulu macam babi tapi ada muncung yg lagi panjang..
bersambung

Friday, 30 August 2013

penyakit ain

dua bulan lepas, masa clah singgah kat gerai suratkhabar kawan clah, clah tgk ada seorang pompuan disebelahnya. sambil tgk keta lalu(clah sedang tunggu teksi sbnarnya), clah jeling kat pompuan tersebut.
"clah, ni dia ni nak mntk tolong tgk, dia kata dia sakit jiwa. dia dok kat lorong dalam sana."
kmdian kawan clah pandang pompuan disebelahnya, "bui(beri)la ko dio. awak tulis nama no telefon, alamat". menurut kawan clah, kawan dia ni, mmg cantik, dan ramai lelaki yg sukakannya, tapi entah kenapa, dia tak mahu kawin.
tu la..dari tadi clah tgk..cantik jgk pompuan tu, kulit cerah, tinggi lampai. tapi macam ada sesuatu yg tak kena.
"tak pa la..nanti bebila senang, saya bagitau, insyaa Allah", clah ambik kertas yg tertulis namanya dan lipat simpan dlm handbag.

awal pagi esoknya, clah scan tgk. dia kena penyakit ain. tapi bkn sekali, TIGA KALI AIN..

apa dia penyakit ain?
gugel je..

kes kawan kpd kawan clah ni contoh penyakit ain yg takjub..
cara rawatan:
makan 7 biji kurma ajwa selama 3 hari, 
minum air zam2 al-kauthar(yg clah dah bacakan surah alkauthar 1000x, dan bacakan jg surah maryam 3x). masa tak kisah.

mandi:
1 air kolah masjid campurkan daun bidara 7 atau 10 helai campurkan sedikit air zam2 al-kauthar. mandi selama 3 hari.
 

satu lagi kes clah rasa penyakit ain jg, tapi yg melibatkan marah. yg ni terkena anak sedara clah, atiqah..
atiqah masa tu berumur setahun lebih, mmg minum susu je. dia tak boleh makan makanan lain. jika makan aje, akan muntah teruk. kesian dia. mmg kerjanya asyik menangis sebab kelaparan. di wajahnya kesedihan. badannya kurus macam baby beberapa bulan. 


bersambung

Wednesday, 28 August 2013

scan yg menakutkan..masa depan seorang kanak2..

akhir tahun lepas clah terima panggilan dari seorg pompuan. dia perkenalkan diri sbgai kak ijah, sedara mara belah ipar clah.

clah:kenapa ya..
kak ijah:mntak tolong..anak akak nak exam spm, tapi tak dapat jawab soalan. dia sesak napas..rasa berat sgt.
clah:akak buat solat tobat 5x(10rakaat).
kak ijah:insyaa Allah.insyaa Allah akak buat.

bbrp hari lepas tu kak ijah cal lagi..
clah:bgm anak akak?
kak ijah:akak mmg buat solat sunat tobat. tapi akak paksa anak akak buat solat sunat tobat 12rakaat.
clah kata 12 rakaat kan?
clah:owh..saya kata 10 je..
kak ijah:tak pa la..hehe..tapi lepas anak akak adi buat solat tu, dia kata, mcm ada seguni bnda berat yg menghimpitnya selama ini tercampak.
clah:alhamdulillah.

bila keputusan spm kluar, kak ijah cal.
kak ijah:alhamdulillah anak akak, Adi lulus semua kertas walaupun tak cemerlang. dia dpt satu A.kelayakan minima utk masuk u. apa yg harus akak buat? org2 lain semua dpt keputusan yg hebat2.
clah:akak jgn susahati. akak lakukan solat tobat dua rakaat dan solat tahajjud dua rakaat +dua rakaat tiap hari sehingga keputusan pengambilan masuk u. buat dan bertawakkallah kpd Allah. kan dok kat Allah semua keputusan?

bbrp bulan kemudian, clah terima lagi cal dari kak ijah..
kak ijah:alhamdulillah. kuasa Allah. anak akak dpt masuk uitm. walaupun dia ditawarkan bidang yg dia tak mintak. dia periksa la ni. hok lain boleh buat. tapi bila periksa akaun dia jadi blackout, tak tahu apa yg dia jawab. sampai ada pensyarah yg panggil dia bgtau.."awak ni semua subjek lain awak ok..tapi bila bab akaun, hancur. habisla masa depan awak."
clah:amboi..teruk betul pensyarah tu. ada ke bagi down pelajar. mana boleh macam tu. org bg la semangat.
kak ijah:pensyarah dia nak naikkan semangat dia. alim pulak sakit jantung.
clah:akak, beri saya nama semua anak2 akak.antar melalui email:klateblackrose@gmail.com
kak ijah:insyaa Allah.

semua nama kluarga kak ijah clah tuliskan dlm buku.. kmdian, clah baca satu-satu..
"ok..alim dan adi, saka yg ganggu lebih dari yg lain"
..bila tiba je nama anak yg bungsu, aliff, 7tahun, clah rasa seriau.
"ni bkn saka..tapi apa ya? huisy..pelik ngak aih..!!"

awal pagi tu, clah scan..
mmg benar gangguan saka. namun bila tiba kat aliff..ada sesuatu yg menakutkan..
"dia kenapa?" tanya clah.
jawapan:dia akan sia2kan hidupnya.
masyaa Allah..!clah dah boleh bayangkan apa yg terjadi. air mata menitis tak berhenti dari kelopak mata clah. jelas dpt clah rasakan kesedihan yg teramat sangat.
"tak bolehkah buat sesuatu, ya Allah?" ujar clah sambil mengesat air mata.
jawapan:apa yg fadhilah nak ijazahkan?
clah berfikir sejenak. apakah yg menunjukkan jalan lurus
clah:surah Fatihah.
jawapan:itu yg terbaik.

lepas selesai solat, clah sms kak ijah mntak dtg. tapi clah tak bgtau ttg anaknya alif, dan tak mntk dia bawa.
namun apa yg terjadi, mmg dah ketentuan Allah(bkn spt rege myk dan brg2 naik kat msia skrg...hehe) kak ijah datang dgn Alif dan seorg lagi anak pompuannya.
Alif duduk dikerusi panjang. clah duduk berhampiran dgnnya. clah beritahu kak ijah.
"hah..nasib baik akak bawa alif."
kak ijah:kenapa dgn alif?
clah citekan apa yg diberitahu.(alif dgn muka selamba buat dunno je..budak kecik, mana nak paham percakapan org dewasa). tapi bertapisla.

kmdian clah baca Fatihah dan tiupkan ke telinga Aliff. Menurut kak ijah, Aliff berada dlm kelas pemulihan. dia belum boleh masuk ke kelas biasa kerana tahap pembelajarannya yg perlahan.

clah kmdiannya dok kat tempat clah lakukan solat. kak ijah suruh aliff dok sebelah clah dan bacakan Fatihah. clah pesan kat kak ijah, ingatkan Aliff baca Fatihah setiap hari, jgn tinggal, betulkan bacaannya dan selalu doakan Allah muliakan Aliff di sisiNya. Air zam2 dan kurma ajwa clah letak kat depan tempat clah solat. clah bacakan apa yg patut clah baca. sementara kak ijah dan anak pompuannya g solat asar kat bilik tetamu.


rawatan saka

menurut apa yg clahdiberitahu, ada dua saka hala belah mak kepada mak mertua kak ijah, dan dua saka rimau belang belah ayah kepada mak mertua beliau. clah beri air zam2 al-kauthar dan clah bacakan surah al-kauthar 100x pada buah kurma ajwa dan myk atar kasturi hijau(utk anaknya yg sakit jantung).
semua org dalam kluarga perlu minum air zam2 alkauthar sewaktu azan maghrib sekali sahaja. dua anaknya yg sakit(sb saka bertumpu kepada kedua2nya):
yg lemah jiwa, adi:
minum air zam2 kauthar dan 7 biji kurma ajwa waktu azan maghrib selama 7 hari.

yg sakit jantung, alim:
minum air zam2 al-kauthar dan 7 biji kurma ajwa selama 7 hari, sambil cium myk atar kasturi hijau. selepas hari ketujuh, minum air zam2 alkauthar dan 7 biji kismis sehingga dia sembuh.

beberapa hari lepas tu kak ijah cal. dia kata adi tertinggal satu hari utk makan dan minum. apa yg harus dibuat?
jawapannya:
oleh sebab dia tak sengaja(lupa) maka, teruskan aje makan/minum utk hari yg tertinggal tu.

dah habis 7 hari, clah lakukan solat sunat tobat 6 rakaat dan 6 rakaat solat sunat tahajjud utk binasakan saka. 


rimau belang dari jiran

kmdian, clah scan, utk tgk samada ada saka lagi atau ada yg lain. alhamdulillah saka dah tiada. 

seterusnya clah tanya bagaimana dgn aliff...alhamdulillah. (Allah selamatkan beliau didunia dan akhirat..hanya ini yg clah dpt bgatu..sb ada rahsia disebaliknya. kat kak ijah pun clah tak bagitau...Maha Suci Allah Yg Maha Mengetahui segalanya!!). bbrp kali clah mengucapkan syukur yg tak terhingga. mengalir airmata..rasa senyuman sampai ke telinga...Allahuakbar

yg clah tgk seterusnya adalah seekor rimau belang tua jiran yg hantar utk jaga kepentingannya(reta org rasa mcm hak dia). 

esoknya clah bgtau kak ijah.. mmg menurut kak ijah, jirannya berperangai mcm imam selempang kuning. 
utk membinasakan makhluk yg dihantar ini clah kena buat solat sunat taubat dua rakaat dan 6 rakaat solat sunat tahajjud. 

kemudian clah scan sekali lagi. kali ini, clah tgk ada dengki pulak! clah nmpak gambaran mcm wat siam.


rawatan utk binasakan dengki

kak ijah dan kluarga mesti mandi selama 3 hari dgn:
air kolah dari 7 masjid(yg bersih..iaitu yg jernih bkn yg kuning keruh), 10 helai daun tanjung(ramas2) dan 10 biji limau kasturi(limau kasturi utk binasakan dengki dan aura dengki bkn limau purut atau limau nipis), sedikit air zam2 kauthar.

p/s..mandi perlu dilakukan mengadap kiblat. di luar rumah, supaya air masuk terus ke dalam tanah. tidak boleh lakukan dlm toilet(krn toilet adalah tempat yg kotor, ia tidak memberi kesan langsung..tak mujarab la..dan kalu clah buat solat, jadi kepanasan). air mandi tidak boleh dialirkan ke longkang sb bercampur dgn air zam2. 

lepas selesai mandi, kak ijah cal bgtau, anaknya aliff dah pindah ke kelas biasa..alhamdulillah.
alim dah naik 3kg beratnya. adi, dah dpt tumpukan perhatian pd pelajaran. dan tak rasa susah paham macam sebelum ni.

utk pemulihan seterusnya kpd adi dan alim, 
utk adi:
clah berikan air zam2 yg diazankan setiap waktu solat selama 3 hari dan dibacakan al-ghasyiah 1000x utk kekuatan jiwa 
dan utk alim:
air zam2 yg diazankan selama 3 hari setiap waktu solat dan dibacakan surah Muhammad(saw) 3 kali utk pembersihan darah.. 

dua bulan lepas, 18/9..kak ijah dtg ke rumah utk ambik air zam2 slusuh munawwarah. dia beri minum pd semua ahli kluarganya(anak2 dan suami), alim dan aliff kata rasanya mcm air susu..
kak ijah tanya clah kenapa. clah scan dan jawab:ada sesuatu yg Allah nak berikan kpd keduanya(ini rahsia Allah). 


terkini.. minggu lepas, clah dibritahu, aliff dapat hadiah pelajar cemerlang, penerimaan hadiah dilakukan di hotel terkemuka kota bharu..wah..bkn main gembira kak ijah..masyaa Allah..
pembedahan alim sudah berjaya.. alhamdulillah..
     

Monday, 26 August 2013

siapa dalang pembunuhan altantuya?

seluruh negara tertanya2 siapa dalang sebenar pembunuhan altantuya, pompuan cantik dari mongolia.

setelah sekian lama..clah scan
clah nmpak seorang* dgn rambut kelabu(uban) dan ada tompok2 kelabu tua..namanya terpampang besar...**...
kmdiannya clah bertanya..bgm altantuya skrg...
clah nmpak seorg pompuan senyum kegirangan..(gelak tanpa suara). beliau kata tak menyesal mati di msia. dia bersyukur krn jadi umat Muhammad (saw). dia kirim salam kepada semua umat Islam yg mendoakannya. dia harap ramai lagi yg doakannya. dia sedang menanti utk masuk syurga jannatul Naim. dia menyesal sb tak mendalami Islam. Allah terima keIslamannya. dia baik hati dan ikhlas..dia mmg mahu jadi isteri yg baik.

anak siapa yg dikandungnya...(anak tu sah taraf, anak org Islam)
motif pembunuhan: SAKIT HATI

beliau "dijemput" datang ke msia utk berbincang... 



komen clah:hati kering(sesuatu yg vs Islam) betul org yg jadi dalang membunuhnya..
(walaupun baru Islam) yg kena bunuh insyaa Allah dpt masuk syurga..
yg membunuh(jd dalangnya) belum tahu lagi..(walaupun Islam dari sejak lahir).

Saturday, 17 August 2013

isu:syiah, tembak-menembak di seluruh msia, terkini arwah datuk fauzi...

isu syiah

kenapa isu syiah semakin menjadi2 dalam surat khabar dan di mana2 media? gini je la..kalu tak da angin, masakan pokok bergoyang!

siapa yg dapat faedah dari isu syiah? adakah org2 sunni atau yahudi? jika utk secara global, mmg itu yg diinginkan oleh musuh Islam yg terbesar. tapi bagaimana pula dgn msia?
siapa yg mendapat faedah? tak lain tak bukan la.. yahudi mahukan isu ini di mainkan di msia, sebagai serampang dua mata..faedah bagi kedua2 pihak.. jgn tanya clah siapa, pikir sendiri.

pertanyaan clah:kenapa Allah tak binasakan aje orang2 syiah(tak termasuk syiah rafidah yg mmg ternyata sesat)?
hasil scanning: dgn belas ihsan Allah, kerana masih ada lagi keturunan Rasulullah saw di dlmnya.
clah tanya:bgm pulak dgn org2 yg mengkafirkan, menuduh sesat(tk termasuk syiah rafidah) dll org2 syiah tersebut?
jawapan:Allah akan memberi ketentuan*(balasan) samada di dunia atau di akhirat. 

apa yg clah tgk ialah kaabah, yg disebelah atas bumbungnya sahaja terletak kain tebal berwarna putih dan di atas kain tersebut terdpt seperti batang2 rotan atau tebu yg terpotong berselerak. ini berlainan dgn tabligh di mana kain putih sutera sudah meliputi semua kaabah, dan disebelahnya ada setan sedang berelaks2.

clah juga tertanya2 samada terdapat jaringan sihir(sb clah kan bertugas utk membinasakan jaringan sihir). ternyata mmg benar. clah nmpak telaga zaman dulu yg dalam dan hitam. entah apa yg diletakkan di dlmnya oleh para rabbi semenjak dari zaman berzaman lagi, supaya puak2 syiah taasub kepada apa yg mrk buat, tanpa dpt melihat kesalahan.

selepas tugas clah dgn puak tabligh selesai, clah terdengar suara Rasulullah (saw) redha dgn apa yg clah buat.. baginda saw ingin menemui clah. oleh sb awal pagi itu clah tak sempat, maka clah berjanji utk menemui baginda awal pagi keesokan hari. 

awal pagi jumaat, 18 Ramadhan 1434H, clah menemui Rasulullah saw dlm solat tahajjud. 
antara lain, baginda saw mahukan clah datang berjumpa baginda(yg ni kemudiannya clah suarakan ketika berjumpa nabi khidir as). clah nmpak satu tempat yg clah biasa tgk..clah tanya:jumpa kat raudhah ke?
kmdian baginda saw suarakan hasrat agar clah bersihkan keturunan baginda saw bkn hanya keturunan baginda dari tokku paloh shj. yg ni clah berjanji utk tunaikan(tugasan clah dari baginda saw).

dlm bulan ramadhan itu jgk, clah nmpak seseorg postkan ttg imam khomeini. 
awal pagi berikutnya, clah scan samada clah boleh berjumpa dgnnya..masa ni clah nmpak sekumpulan manusia lelaki dan perempuan berpakaian serba hitam bergerak ke suatu arah. 

jawapannya:tak boleh lagi buat masa ni. beliau dan imam2 yg lain (diletakkan di suatu tempat)sedang menunggu seseorg membersihkan syiah(dr jaringan sihir yahudi yg membelenggu, menyebabkan mrk taksub pada sesuatu yg tak benar). kmdian clah nmpak kumpulan berpakaian putih sedang bergerak ke arah lain..
clah tanya:tunggu sesesorang..tunggu clah ke?(subhanallah...bgm clah nak lakukan tugas berat ini?)

27/8..
jika clah dh habis membuang jaringan sihir dan tugasan clah, para habib berjanji utk datang membantu..
clah tgk para pemuka yahudi sedang bermesyuarat dgn pemuka wahabi..

28/8
clah tgk orang2 lelaki dan pompuan bersut hitam(baju putih dlmnya) sedang berbaris dlm bbrp barisan..sedang membawa lingkaran bunga spt bunga yg nak diletakkan di kuburan
clah tanya:sapa tu
jawapan:itulah org2 wahabi

29/8
clah diberitahu wahabi mmg berada dibawah telunjuk yahudi dan kristian.

30/8
clah nmpak setan yg berupa sebagai singa betina sedang dok berjaga...(supaya org2 syiah tak kluar dari jalan bengkok yg mrk taksubi)

p/s..clah perlukan bantuan para habib utk membetulkan ..sihirnya perlu dibuangkan selapis demi selapis..bgitu jg langkah membetulkan syiah..

2/9..
clah gunakan cahaya keredhaan Rasulullah saw(ke atas perjuangan clah menyekat kemaraan tabligah bbrp minggu lepas) sbgai tawassul..clah nmpak terang benderang sekitarnya..

3/9..
selepas lakukan solat tahajjud utk abg ipar clah, clah masuk(solat tahjjud utk membuang jaringan sihir ke atas syiah) pukul 5.03 minit..
clah tgk ramai para habib sedang menunggu..mrk gelisah krn clah belum masuk lagi(takut kalu2 clah masuk pkl 5.30 pagi spt biasa..sedangkan waktu itu mrk dah tak berjihad, krn menunggu masuk waktu subuh pulak) sedangkan  mrk berjihad di mesir hari ini sudah selesai..(mrk kena tunggu clah selesaikan tugasan clah, nanti, mrk akan sambung yg seterusnya. clah nmpak syeikh nazim sedang mententeramkan mrk..beliau memberitahu...anak angkatnya(clah la tu..sapa lagi..hehe) akan masuk awal ari ni..(samseng punya clah..)

dah habis bacaan utk rakaat kedua dari solat kedua, clah mohon kpd Allah agar menyampaikan permohonan maaf clah kpd mrk semua, krn telah menyusahkan hati mrk..(termasuk ayahanda syeikh nazim) dan clah mntak Allah dtgkan rezeki yg tak disangka2 sebagai ganjaran dan utk menyukakan hati mrk(utk mrk, kluarga dan handai tolan dan sahabat..etc). harap Allah trima..insyaa Allah.

komen clah:lain kali jgn nak menyusahkan org lagi,..tau clah!!

clah buat secara kasyaf nak tgk apa yg terjadi..alhamdulillah mmg Allah dtgkan rezeki utk mrk semua..masyaa Allah..

awal pagi ni 5/9..
clah masuk pkl 4.35pg..nmpak mcm meliuk lintuk mcm kepala udang atau sotong..clah disuruh gunakan tawassul apa yg Allah redha iaitu percakapan clah dgn kawan clah melalui telefon mlm tadi. clah ajar cara utk ambik wudhu dan solat..(clah nmpak cahayanya)..yg lebih mendekatkan diri kpd Allah. iaitu start dari wudhu mesti buat betul2, ratakan(sempurnakan) dan setiap langkah jgn buat sambil lewa(kwn clah ni sakit dah lebih dua puluh tahun, kalu anda semua rasa anda kena lama, beliau lagi lama dari anda. skrg dah masuk fasa teruk).

6/9..
clah mntk terus dr Allah, utk mencairkan taksub..


kejadian tembak menembak di msia...

yg ni clah scan sb nak tahu apa yg terjadi dan siapa dalangnya. hasil scanning(yg ni kena tapis ya..nanti tak pasal2 clah kena tangkap):
kem**....* perisikan luar ..sb nak dptkan sokongan *... kpd *...dan utk lariskan akhbar...

komen clah:kalu diambil dari negara satu lagi, diorg tak pandai ckp melayu, tentu akan mendatangkan syak orgramai...sb tu dicari yg serumpun. boleh menyamar sbgai pekerja atau pendatang..yg clah tgk..org yg bertanggung jawab tu muka dia dah hitam masa dia ditemuramah dlm tv bbrp minggu lepas...

terkini kejadian merompak dan tembakan di bank..
sama je ..ia adalah salah seorg perisikan dari negara jiran.(diupah.. ada dalang dan konspirasi..pihak2 berpangkat).
dah ada yg mntak pertolongan Allah..jadi..clah diperintahkan utk membantu ..nanti bila dah siap, clah akan bgtau caranya insyaa Allah..
perancangan rapi. utk tutup isu belanjawan..upah rm50K + apa yg dapat hasil rompakan. dia dah sampai indonesia.. 

blom pun bayaran dibuat, dia telah dipanggil utk dtg ke msia, katanya ada tugasan baru, walhal ini hanyalah perangkap. dan dia ditangkap..

p/s..hahaha..penjenayah yg kena tipu..kesian...kalu pru pun mrk boleh main tipu2 inikan pula?


kongsi gelap

dah berhari-hari kat tv dan akhbar tersiar kisah kongsi gelap. mcm2 yg sensasi..
apa sbenarnya? benarkah seramai itu ahli2 kongsi gelap kat msia?

clah saja suka scan..
auta polis.
hanya 1% saja yg betul.
approve oleh org atasan. org2 atasan ni gelak* je bila org2 polis nak kuarkan isu ni.
(clah nmpak mrk gelak..)
nak naikkan sokongan terhadap polis.

ada yg kena tembak, org tu bknnya penjenayah(pihak polis tuduh arwah ketua kongsi gelap..geng apa ntah..) dia sbnarnya mmg ada kesalahan, tapi disiplin je..

komen clah:
*saje sesuka buat isu2 yg memperbodohkan rkyat. ramai yg jadi pokko hangguk(sejenis binatang reptilia) terhangguk2 membetulkan semua perkataan yg dikluarkan tanpa tahu ntah benar ntah tidak segala kenyataan tersebut!

isu air..myk diesel tumpah?

ni yg clah scan..
selepas mesyuarat...kroni..bbrp pegawai air..dll..setuju dua lelaki melayu buh sesuatu dlm air..pakaian biru berlambang parti(yg ni clah nmpak)..yg kluar kat tv tu..ada yg dh tau..

komen clah:
kat atas tu..ni bkn pendpt clah 


harga myk naik?

hasil kasyaf:
ada org yg TAMAK HALOBA .. itulah puncanya!
rakyat dinasihatkan:buat SOLAT HAJAT DAN MUNAJAT beramai2 di seluruh Malaysia..


kematian datuk Fauzi, bekas pengarah bhgian jenayah..pdrm
kematian arwah datuk fauzi yg dikatakan kerana jangkitan kuman pd jantungnya oleh doktor.. namun, kebenarannya adalah arwah diserang oleh org yg pandai silat, dgn serangan pukulan jarak jauh..kenapa? arwah kan pernah jadi calun pembangkang dlm PRU13, tu yg jadi kemarahan pihak tertentu.




Friday, 16 August 2013

Zikir Munajat.avi

knp clah masukkan zikir munajat ni?
tentu ada sebab. selain dari utk dekatkan diri dgn Allah, ia jgk clah akan gunakan utk rawatan.



Monday, 12 August 2013

peristiwa di hari raya...

kisah pertama..
raya tahun ni akak2 clah dtg ke rumah kami beraya. akak ketiga mahu beraya ke rumah sedara kami yg pangkat mak ngn kami di tanah merah, katanya utk mengeratkan silatur rahim..clah mmg tak brp suka. ada la sebabnya..(jeng..jeng..jeng..)

malam tu masa akak sulung clah dtg ngn kluarganya, mak dan akak ketiga serta anak2 akak ketiga masih belum balik. clah cal mak. mak kata hujan. mak dah nak turun ni(berangkat balik).bila seakak sulung dah balik ke rumahnya, mak dan yg lain2 belum jugak samapai. clah malas tunggu. baik clah masuk tidor je.

clah bangun awal pagi utk solat tahajjud spt biasa. selepas selesai semua solat. clah tunggu utk bersolat subuh. masa clah dok dalam bilik, akak ketiga ketuk2 bilik clah bgtau apa yg berlaku kpd anak bungsunya.
kamrin, adik urut mak cik tu..kakaknya yg suruh. masa adik urut2 tu.. adik sendawa kuat dan baunya busuk. bgtulah bbrp kali terjadi. adik rasa ada bnda bergerak2 dlm perutnya. clah hanya diam tak jawap apa2. dlmasa yg sama clah scan, apa yg terjadi dan apa yg harus dilakukan.

mak cik tu ada mengamal dari semenjak muda lagi. mahkluk yg mendampinginya berjumlah 8(dah kira banyak). perbuatan mengurut, membuka jalan kpdnya, atau dlm bahasa surat, menjadi link utk makhluk2 tersebut terbang ke setiap org yg dtg melawatnya bersama adik. apa yg perlu dilakukan?
semua org yg g melawat, termasuk bibik kena minum air zam2 alkauthar.
itulah yg clah bgtau mrk.

menurut anak kedua akak, setelah minum air zam2, rupa adik nampk cerah. selepas tu tiada lagi bnda bergerak2 dlm perut adik. nasihat clah kpd adik: lain kali, jgn gatal2 g urut org..bla..bla..(kesian adik terpaksa mendengar mak sedaranya ni membebel memarahinya).


kisah kedua...
akak ketiga dihadiahkan rantai leher oleh suaminya bbrp tahun dulu.
"rantai tu abang beli kat terengganu," kata akak. "sepanjang akak pakai, dah dua kali putus. nak pakai pun risau, takut putus lagi. cuba la tgk..apa tak kena"

selepas solat zohor, clah mintak rantai leher dari akak. letak kat depan clah. clah nak scan. angkat je takbir..kepala clah rasa seriau. clah nampk kepala setan sama warna dgn warna rantai leher emas. clah teruskan bacaan, kemudian clah masuk ke rakaat kedua, pun nmpak kepala setan seperti tadi dgn tanduk besar keemasan.. 
clah tanya, apa terjadi. 
jawapannya:tuanpunya kedai emas guna pelaris. bila akak pakai, ia kepanasan. tu yg rantai putus. clah tanya apa yg harus clah buat. 
jawapan:renjiskan air zam2 alkauthar..

habis je solat, clah mintk dibawakan piring kosong dan air zam2 alkauthar. clah letakkan rantai leher emas kat tgh2 piring. clah renjiskan sambil baca doa nabi Yunus. renjis sampai lencun. clah seolah2 terdengar suara menjerit. bila dah tak ada..dan clah terdengar.."...teruskan!"baru clah beri akak, piring berisi rantai tersebut.


kisah ketiga...
cucu sedara clah(cucu kpd akak ketiga), syah, usianya setahun lebih..demam..ada kesan spt gigitan serangga berwarna kemerah-merahan di bbrp tempat tubuhnya. oleh sb sakit, dia menangisla(apa lagi, ya dak?). biasanya syah budak yg ceria dan suka gelak. 

"dia kenapa," tanya clah.
"macam kena gigit. tapi taktau semut ke nyamuk ke" jawap anak sedara clah(abah syah)
"apa kata doktor?"tanya clah lagi.
"doktor pun tatau apa puncanya."
" dia beri ubat sapu dan antibiotik. setiap kali terjadi, syah akan demam,"mama syah menyampuk.
"hurmmm.." clah pandang wajah kedua mereka dan pandang muka syah.

awal pagi tu clah scan apa yg terjadi.. 
clah cal akak ketiga clah selepas subuh. dia dan kluarganya serta mak clah bermalam di rumah akak sulung di kuala krai. akak ketiga dlm perjalanan balik ke KL.
"kak, apa yg clah tgk, ada saliva anjing. taktau samada dlm makanan atau susu yg diminum oleh syah."

petangnya bila mak dan anak akak ketiga(yg nombor dua) balik ke rumah kami, clah beritahu ttg saliva anjing tersebut. dan mntk mak beri air zam2 alkauthar utk (jadi base) diminum selama 40 hari oleh syah. clah cal mama syah bgtau ttg itu dan mntk dia smskan apa makanan atau susu yg diberi kpd syah.

senarai susu dan makanan yg pernah dan sedang diberi kpd syah dan apa yg clah lihat dlm scanning: 

1)susu dumex dulac:ok tapi susu ibu lagi bagus
2)susu s26:ada DNA babi
3)susu anmum essential:ada saliva anjing
4)nestum cerelac:ada bahan kimia yg mengurangkan kadar imune melawan penyakit
5)biskut oat jacob:bersih tapi jgn produk yg ada mou dgn syarikat lain.
6)bubur nasi mcD:ada pelaris(setan)   

clah cal mama syah tadi. dia janji utk tukar susu syah. clah mntk dia buat solat dulu sblom pilih jenama susu. kalu tak yakin, bagi clah scan. 

Sunday, 11 August 2013

hello kawan lama..makhluk apa tuh?

sudah setahun clah berulang alik ke tempat kerja kawan clah atas urusan peribadi. setiap kali kali clah tgk kawan clah, clah rasa ada sesuatu yg tak kena. kawan ni clah kenal masa kami sekelas kat skolah menengah,  dalam lebih kurang tiga minggu. kemudian clah ditukarkan ke kelas lain. mmg tak best la..dah elok2 ngam..jadi terasing kat kelas sendiri. clah pula dok sensorang. orang lain ada couple(lelaki dok sama lelaki, pompuan dok sama pompuan). jadi clah cakap sensorang la..(huhu..sian kan?). tiap kali jumpa kwn2 dari kelas lama, rasa mcm balik kampung. nasib baik bila naik tingkatan lima, kelas dah bertukar. ada la kawan.

dua minggu lebih sebelum raya, clah berjanji utk berjumpa dgn kawan clah. kami berjumpa kat kedai makan waktu makan tghari(puasa..mana makan..borak je la). seronok la borak, tak da org lain selain kami. clah dah scan dia sekali lalu. clah tanya ada apa2 tak dia rasa tak kena pada dirinya. dia jawap tak da..lelama borak, clah tgk matanya semakin mengecil, kerlipanpun semakin kerap. semasa naik teksi utk ke pejabat tempat kj kawan clah tadi, perut clah terasa sebu. tak selesanya..hanya Allah sahaja yg tahu. setelah ambil maklumat yg clah rasakan berguna utk clah scan beliau sekali lagi(secara thoroughly), clah berjanji utk berjumpanya semula.

seminggu kemudian, clah jumpa semula kawan clah. kali ini sebelum berangkat, clah sapu myk urut yg clah buat sebanyak dua kali. alhamdulillah, rasa sebu dah tiada sepanjang perjalanan dan juga semasa dan setelah menemui beliau. clah beritahu apa yg clah nampak. ada seorg lelaki minat kat kwn clah(masa dia muda2 dulu la..) tataula samada kwn clah minat kat lelaki tu. namun mak lelaki tersebut tak sukakan kwn clah(jadi menantunya). kluarga pompuan tua ni kluarga yg boleh dikatakan agak berada.oleh keran pompuan tersebut dok satu kampung dgn kawan clah, dia adalah salah seorg jemputan yg hadir semasa kwn clah kwin. walaupun kwn clah dah kwin, namun mgkn anaknya masih sukakan kwn clah tu. tu pasal dia biarkan aje makhluk tu menghuni rahim kwn clah. lelama, kesan atau akibat dari ini ialah, kwn clah akan mengalami barah usus. clah jg bawa barang2 utk rawatannya.

masa pertama kali scan clah nmpak kelibat pontianak..jadi clah tanya apa benda tuh..pontianak- hantu raya. clah tak paham. tu yg kena buat lagi sekali. pontianak ke..hantu raya? kali kedua scan clah hanya tanyakan apa rawatan yg sesuai. air zam2 kauthar segelas utk diminum dgn makan tujuh biji kurma ajwa yg jg siap di baca alkauthar semasa azan maghrib . oleh kerana clah cuma ada tiga biji kurma ajwa yg siap dibaca alkautahr dan empat biji yg belum dibaca, jadi apa yg harus clah buat?jawapan:utk setengah gelas pertama, air zam2 tersebut diminum dgn memakan 3 biji kurma ajwa yg sudah dibaca alkauthar. kemudian rendamkan empat biji kurma ajwa (semasa azan maghrib) yg belum dibaca ke dalam setrengah gelas kedua air zam2 utk dimakan semasa azan isya'. dan dia jg perlu mencium dan bubuh myk atar kasturi merah utk menyembuhkan liang2 yg terbuka akibat sihir tersebut.

itulah yg clah terangkan dan tulis kpada kawan clah. clah tak tahu apa yg dia buat. bila clah tanya esoknya, dia kata dia blom makan habis lagi. terkejut bkn kepalangla clah. habisla kali ni. clah akan kena teruk utk cover kesilapan kawan clah.(mmg itulah yg berlaku!!). clah beritahu dia, clah kena buat solat tiga hari. mgkn dia ingat dia kena mkn utk tiga hari..sbnarnya, clah kena buat solat tiga hari selepas selesai dia makan dan minum.  

malam terakhir masa clah buat solat, clah nmpak makhluk tu..rupanya pelik..berwajah hantu raya, namun yg lain adalah pontianak. taktau jantinanya samada jantan atau betina, sb agresif benar. dia gelak giler2 kat clah. terbang sana sini..clah nmpak seseorg g jumpa tok sami siam, tok sami bawa ke kampung terpencil masuk ke kawasan kubur..clah agak, dari sinila makhluk tu diambil. 

setelah berhempas pulas, akhirnya alhamdulillah dapat juga clah binasakan makhluk pelik tersebut dgn pertolongan Allah. 
dua hari clah demam.... 

Thursday, 1 August 2013

24 Ramadhan 1434..malam lailatul Qadr..

*24 Ramadhan 1434H..
(umat Islam di england berpuasa sehari sebelum msia..jadi bagi mrk..25 ramadhan 1434)

setelah hampir sebulan ramadhan kita berpuasa, clah sbnarnya lupa tentang malam lailatul Qadr. tahun lepas, semasa clah sedang solat tahajjud, clah diberitahu ttg malam itu adalah malam lailatul Qadr, iaitu mlm ke 21 umat Islam di msia berpuasa.

agaknya dah lepas kot lailatul Qadrnya..ujar clah dlm hati. tak palah, tugas kita adalah beribadah dan ada jg tugasan tambahan(utk clah). samada terkena malam lailatul qadr atau tidak, kira nasib la.

malam tadi ada forum perdana ehwal Islam, mak tgh tgk kat tv1, bercerita ttg lailatul qadr..clah tumpang sekaki..selalunya clah tak minat sgt rancangan ni. masa rancangan ni memula diperkenalkan bbrp tahun dulu,  mmg syok, ramai ustaz2 dan tok2 guru dijemput, tanpa mengira fahaman politik. ustaz Hussein yee misalnya(mmg clah minat), bila menyampai mesej Islam..beliau menangis, clah pun menangis sama. insaf jap..(jap je?..huhu..) skrg ni ustaz2 yg pro kjaan shj yg dijemput. huh..membosankan betul. balik2 cite yg sama..dah la mrk tu ada yg ckpnya berdegar2..mcm nak berpidato pulak. Lagi, dalam fb pun byk post ttg lailatul qadr ni.

lepas solat isya' malam tadi, clah teruskan buat solat tobat utk bbrp org. bila malas menjelma, dan perutpun kelaparan, clah ambik nasi lebihan dari periuk utk dibuat nasi goreng. mak masak nasi lain(selalu mak yg masak. kalu clah yg masak, mak tak makan, dia kata keras la..itu la ..ini la..huh..mak masak sendiri, senang cite..clah tukang makan je(nasi je..lauk clah masak sdri la)..hehe..susah kalu ada dua tukang masak, yg berlainan resepi, dan berlainan taste..)

rehat jap, pas tu sambung solat tahajjud. masa clah lakukan solat terawikh pukul 4 lebih.. clah ternampak cahaya yg pernah clah citekan dulu. cahaya kekuningan yg terang menyilau. alamak..mesti ada hal ni. ada nak kena buat jihad ke..jap agi tanya. clah teruskan jgk solat. terasa dan ternampak terjahan percikan kumpulan cahaya menusuk2 sampai ke tulang. tak sakit, cuma rasa menyegarkan...sbnarnya clah boleh nampak cahya terus ke atas..tak da hijab..kemudian clah terdengar suara pemberitahuan..

Malam lailatul qadr..malam seribu bulan...bersamaan 83 tahun...(persis macam pemberitahuan kalu kat perhimpunan skolah etc).

habis solat witir, clah solat istikharah utk scanning. clah tanya ada apa(tak abis2 bodo..hehe)
jawapannya(lebih kurang begini):
Allah memberitahu kamu ttg lailatul qadr sebab sayangkan kamu..
clah jawab..yg clah pun sayangkan Allah..
lepas tu clah dgr, clah disuruh kejutkan yg lain utk memberitau ttg datangnya lailatul qadr..
clah kata clah belum habiskan lagi solat(utk rawatan).
jawapan(lebih kurang begini):tak pa..esok boleh teruskan. ini lagi penting..

pukul 4.39 pagi, clah start mesej kenalan, kawan clah dan adik2 clah. kenalan clah, kwn clah dan seorg adik clah terima mesej tersebut. adik yg dua lagi.. alamak..abis kredit la pulok.clah kejutkan mak.
"bangun mak..lailatul qadr.."
"bakpo baru gerok?(kenapa baru kejutkan)", ujar mak kesal..
"nak abiskan solat dulu", jawab clah..
clah cal pulak guna phone rumah. cal adik2..kakak2..anak2 sedara dan sepupu clah. ada yg dpt ada yg tak. nasib la..

kemudian clah top upkan hp. antar mesej kat dua pesakit clah..
clah lihat jam, pukul 5 pagi..clah rehat kejap lagi..ketar masih belum abis dgn peristiwa tadi..bbrp minit kmdian, clah teruskan dua solat tahajjud utk berjihad memperbetulkan syiah...
subhanallah..alhamdulillah..syukur ya Allah..!!  

*kpd sesiapa yg mempersoalkan tarikh sebenar puasa..


Friday, 26 July 2013

ai...imam selempang kuning buat hal lagi..3/11

kisah pertama..

minggu lepas lepas clah buat minyak urut utk kenalan clah, clah masukkan ke dalam botol, penuh sebotol. baki minyak urut masih ada dalam jug plastik. bebila bolehla tambah minyak atau bahan lain. clah tinggalkan aje kat tempat clah solat.

ni apa yg mak cite kat clah ...
petang tu, sebelom akak sulung clah sampai sekluarga utk buka puasa, mak ingat nak gali lubang. perut ikan dan sisiknya mak selalu kambus dalam tanah. boleh jadi baja pokok. mak pegang batang cangkul dgn dua belah tangan. pegang aje batang cangkul, mak terasa jarinya spt terkena duri..mak rasa heran. ada duri ke kat batang cangkul tu. mak buang ke tanah. mak terus ambik tanah. lumur ke tangan. kemudian mak basuh dan ambik minyak atar kasturi dan sapu ke jari jemari. kemudian mak teringat minyak urut yg clah buat. mak terus sapu ke jejarinya. mak kata kurang sikit rasa berduri2.

clah kuar bilik setengah jam kemudian. clah ambil myk kasturi hijau, sapu pada jari jemari mak..sambil baca "robbana aatina min ladun karohmah wahayyik lana min amrina rosyada" beberapa kali..kepala clah rasa seriau. clah bgtau mak:
"ermmm..mak kena minyak dagu"  
jari2 clah pun rasa spt berduri2..tapi cuma beberapa saat shj.

awal pagi esoknya, clah scan. 

clah nampak gambaran seorang lelaki muda dalam pagar kami berdiri berdekatan pagar. pegang mata cangkul, batang cangkul ditegakkan berdekatan pagar. kat luar pagar, berdiri imam selempang kuning sambil sapu sesuatu sambil baca mentera. (p/s..myk dagu ni lebih kuat kesannya, sb dibaca mentera).

oleh kerana dia dah tak dapat buat clah. aimnya sekarang adalah mak. dia mahu mak tak boleh buat satu kerjapun. biar tangan mak kebas. kawasan rumah kami akan berselerak dan kami akan pindah.


alhamdulillah mak sempat sapu myk urut yg clah buat. kalu tak, tangan mak akan kebas selamanya. namun clah kena sapu air zam2 yg clah dah bacakan Al-Kauthar utk mak sembuh sepenuhnya.


clah asyik lupa je..baru kemarin clah sapu air zam2 tersebut. sapukan pada jari mak satu-satu. sehingga clah "dengar" dah tiada lagi kesan myk dagu. 


beberapa minit kemudian, clah tanya mak. mak kata dah tak da rasa duri2 kat jarinya.



kisah kedua..

awal pagi tadi..clah buat solat tahajjud utk penyakit clah, sambil scan skali..segala tok2 sami siam dah tak da..tetiba clah nmpak benda hitam legam sebesar penumbuk lelaki(kalu penumbuk clah, kecik je..hehe) clah tanya(secara rohani):
"apa tu?" 
jawapan yg clah dengar:
"besi bak"
"utk apa", tanya clah lagi..
jawapan.."buat cara kasyaf"(clah disuruh melihat melalui kasyaf)

petang, selepas rehat dari solat zohor, clah buat secara kasyaf..
terdengar suara pertuturan antara dua lelaki, 

"kawe tok sei buat takot jadi gapo2"(saya dah tak mahu lakukan, takut kalu terjadi yg tak sepatutnya) kata lelaki pertama dgn telor siam yg merupakan tok sami wat siam di narathiwat.

"tak po la kalu demo tok sei buat gak, kawe buat"(tak mengapa, kalu awak tak mahu lakukan, biar saya yang buat) jawap lelaki kedua, yg clah dengar suaranya tak asing lagi(hehe..tok sami gak, tapi sami @ imam selempang kuning).mgkn waktu ini lah dia beli besi bak tu.

(menurut mak clah, besi bak digunakan dalam kuil siam utk buat penyembahan. semasa arwah wa(mak kpd mak clah kena sakit kudis akibat serpihan besi bak yg ditabur dalam telaga rumahnya), wa melarang sebut besi bak ni. dia pun tak beritahu apa yg dia kena sehinggalah dia tua baru rahsia dia kena sihir oleh lelaki yg minat padanya didedahkan kpd anak2nya. menurut mak jg, bekas kudis tu memakan isi kaki wa, menampakkan tulang kaki).  

clah:berapa belaan dia ada
jawapan:ratusan..
menantu dia lagi kuat, sb boleh baca mentera dlm bahasa siam. dia(pulak) ada byk bilangan belaan..
clah:bagaimana keadaan mak ngan pak dia dalam kubur?
jawapan:tiap hari mak dan pak dia berdoa agar dia mati cepat, mrk dah tak tahan terseksa setiap hari..

clah:kat mana dia letak besi bak tu..
jawapan:ditanah yg berdekatan air..
(kat mana..fikir clah).

apa yg clah perlu buat utk rawatan?
renjiskan air zam2 kauthar ke seluruh kawasan(tanah berumput).

beberapa hari clah tangguhkan utk merenjis air zam2. awal pagi seterusnya, clah lakukan solat tahajjud. sambil tu clah bertanya...

kat mana dia tanam?
kemudian clah nampak kat birai(tepi) telaga belakang rumah kami. clah tanya, kenapa dia tak letak dalam telaga?
jawapan:sb dia takut. dulu masa lepas dia letak sesuatu dalam air(air kencing) dia dah kena sesuatu yg teruk..

clah tanya:boleh tak clah maafkan dia?
jawapan:tak boleh. dia dah lawan Allah.
clah mntk dia terangkan maksudnya.
jawapan:dibelakang adik clah ada syeikh nazim(syeikh nazim ketua beliau, dlm tarikat naqsyabandi).di belakang clah ada para habib, para waliyullah, para malaikat, para anbiya' termasuk Rasulullah saw pun ada(itulah sebabnya).
clah:dia tak tahu ke ttg ni?
jawapan:orang samseng(dia tahupun, dia buat jugak).
clah:apa yg kena kat adik clah?
jawapan:sekat jodoh.
clah:?
jawapan:segala sakit yg clah alami, tak kan sembuh selamanya.

clah:bini dia mcmna?
jawapan:bini dia pun sama jahat.
clah:anak dia nak tanah kami nak buat apa?buat bangunan rumah kedai?
jawapan:bukan. tanah tu utk buat tempat pemujaan. tanah bersegi tak brp berkesan. tanah yg empat segi mantapkan ilmu. tgk aje wat siam. 

hari seterusnya clah buat lagi solat tahajjud. kali ini clah mintak sesuatu..
clah:ya Allah..aku maafkan semua yg terkena aku akibat dari sihir besi bak. batu tu berada dalam kawasan clah, iaitu dalam lingkungan cahaya, jadi, ia dah jadi di bawah pengawasan clah. oleh itu clah yg ada kekuasaan ke atasnya. bkn salah ia, manusialah yg jahat. jadi clah mohon:buangkan segala sihir(yg dikluarkan oleh batu tersebut). (clah tetap panggil batu, walaupun ia besi.)
kemudian clah nmpak jaringan sihir masih berselirat. 
"buangkan jaringan sihir tu juga ya Allah"
kemudian, clah nmpak batu tersebut menangis..semoga batu tu berada di syurga..mohon clah lagi.

esoknya, clah buat solat tahajjud lagi..
nak tahu bgm keadaan batu tersebut, samada masih kluarkan sihir..
jawapan: dah tiada sihir. batu tu tak putus2 bersyukur..

sbnarnya clah pun terasa perubahan pada diri clah. semua sakit clah dah tak ada rasa terover. dah kembali normal.

seterusnya lagi..
clah tanya samada clah dah tak perlu renjis...
jawapan:tak perlu.

awal pagi raya, clah mohon kepada Allah:
ya Allah Engkau terimalah doa kedua ibu bapa mail @ selimpang kuning.

kemudian clah scankan.
jawapannya:Allah dah terima doa clah.

clah:alhamdulillah..

kelmarin, dua kali imam selempang kuning tanya mak, bila nak jual rumah..(mmg tak reti base..(tak reti bahasa)) 

hari raya aid adha..bibik jiran blkg umah dtg bawa daging korban hampir sekilo. mak ambik ucap terimakasih. kmdian letak atas kerusi plastik dekat pintu. nanti clah tgk ada apa2 tak.
so..clah buat secara kasyaf.
alhamdulillah tak da apa2 yg diletak pada daging tersebut. clah kena renjiskan air zam2 slusuh munawwarah. namun kami dan sedara mara sebelah mak tak boleh makan, Allah tetap tak benarkan.  tapi kami boleh beri kpd kluarga sbelah arwah ayah.

lepas renjis, clah mntk mak cal dua pupu clah utk dtg ambik..


lagi2 situa ni buat hal..

3/11/13..tadi masa lepas clah solat zohor, mak cite kat clah..pagi ini dalam pukul 9, mak nak buka pintu pagar. mak pegang utk buang batu2 kecil yg mak letak kat ruang2 bawah. tetiba jejari mak rasa macam aritu..mcm pijar2. mak ambik air zam2 slusuh munawwarah buh tiga kali, buh myk atar kasturi.. berkurang sikit rasa pijar. mak mntk clah tolong tgk.

jap, clah buat cara kasyaf. 
yg buatnya mail.(menantunya tak buat. dia nak end result je. buat2 dia malas) lepas isya'. dia ambik bawa balik umah. baca mentera sambil puja2. sapu myk dagu. pas tu letak balik kat pintu pagar. sesapa aje yg pegang akan terkena. lama kelamaan org tersebut akan lumpuh kaki tangan(bila dah meresap keseluruh anggota). namun kalu clah yg pegang, tak kena pun. setan tu pulak yg akan lari bertempiaran..(hehe..ada saja la labu..)
utk matikan setan tu, renjiskan aje dgn air zam2 munawwarah. utk matikan rasa pijar pd tangan mak kena buh air zam2 slusuh munawwarah 7x. kalu mak buang batu kat atas rumah mail, dia dan kluarganya akan terkena. perniagaannya akan lumpuh.

hah..mak, itu yg diberitau. apa pilihan mak?
mak renjis je..pas tu mak buang batu tu.  
    
dua minggu lepas, masa kami sedang tunggu utk solat subuh, 
"pang"..
"bunyi gapo(apa kat) ddapur"..mak terkejut..mak g tgk..ada kepingan kayu empat segi 4cmx4cm..atas lantai dapur. clah agak potongan kayu tu dilempar melalui lubang tingkap bhagian atas yg tak berkaca(kacanya pecah bbrp bulan lepas).. mak mntk clah tgkkan samada ada sihir. lepas solat subuh, clah lihat secara kasyaf..alhamdulillah tak da apa2. 

dua hari lepas masa adik clah nak tutup pintu pagar, dia ternampak plastik berisi ayam yg mati di tepi pagar berdekatan pokok ubi kayu. mak apa lagi, bising mengalahkan ayam betina nak bertelur..hehe
"mak tgk la samada ada sihir ke tak."..clah beri cadangan. (mau mak?! hehe)

selepas scanning..clah bgtau, tak da apa2 pun. dia(imam selempang kuning cuma nak takut2kan clah je..macamla clah takut?hehe)
bila adik clah yg sorang lagi datang bertandang ke rumah, mak lagi sekali bercerita ttg ayam mati. adik buat acuh tak acuh.. clah gelak.. 
"nape buat muka macam tu?"tanya clah pada adik. 
"mak dah cite dah semalam"ujar adik clah. clah senyum..biasa la.. 



Friday, 5 July 2013

panggilan jihad...di bumi Mesir

awal pagi tadi, semasa buat solat sunat, clah ternampk cahaya. lupa cahaya tersebut bermaksud apa(lupa je..tapi lom nyanyuk lagi la..huhu)..jadi clah buat solat istikharah utk tanya mana la tau kot2 ada dosa clah yg clah tak mintak keampunan Allah lagi, atau ada apa2 yg sepatutnya clah buat, clah tak buat, atau ada apa2 yg tak sepatutnya clah tuturkan/tulis clah tutur/tulis.

jawapannya..
clah dipanggil utk berjihad di Mesir. clah kena buat solat tahajjud 3 kali(6rakaat). mesti baca surah alkauthar 21 kali tak kira samada di rakaat pertama atau kedua selepas fatihah.seterusnya boleh baca surah lain2pun.
juga surah Fath 3x selepas solat.

solat tahajjud pertama:
clah diberitahu ttg jaringan sihir yg dihantar melalui angin. di hantar oleh yahudi dan konco2nya.
apa yg clah diberitahu selepas itu adalah..api muncul dari bukit, org2 yahudi lari celuda(bertempiaran). Allah bakar semua jaringan sihir. 

tahajjud kedua:
sihir dihantar melalui bawah tanah. ini jg dihantar oleh yahudi dan konco2nya. 
kubu2 kafir dibom. terdapat lubang besar dan panjang.

tahajjud ketiga:
sihir yg dipancarkan ke langit.ini adalah sihir yahudi kuno. ia spt anak panah malam(satiq) atau agen orange.
ia mengenai setiap rumah dan kemah terus kpd maniusia yg berlindung di dalamnya. kena dan melemahkan saraf setiap rakyat. Allah bakar hangus sihir tersebut.

ptg tadi, tetiba clah terasa lemah seluruh badan. jadi clah buat scanning.
hurmmm..oleh krn clah belum sempat baca surah Fath, clah telah diberitahu bhw clah diserang oleh rabbi. clah mntk tolong adik bungsu clah baca. abis 3 kali dia baca, katanya sendinya sakit. clah gelak.
"kena serang ke?", tanya adik clah.
"mmg la", jawab clah.
"ermm...dah agak dah.."


serangan ketika subuh..
serangan oleh tentera ketika jemaah sedang solat subuh, mmg mengejutkan. clah masih ingat sewaktu clah masih di sekolah rendah dulu, di Filipina, ketika pemerintahan Marcos, tembakan dilakukan ketika jemaah org2 Islam sedang bersolat jg, kalu tak silap solat jumaat. kejadian spt ini jg pernah berlaku di thailand. di malaysia? cari sendiri..

yg clah scan:
askar upahan. ada conspirasy. lihat kejadian bgm kejatuhan empayar Uthmaniah.(cara itu yg mrk guna)

9/7/13..clah cal adik clah pagi ini. bila clah citekan apa yg clah scan.
dia kata, *dah tau dah. dia dah baca hasil perisikan.

p/s..clah hanya akan dipanggil utk berjihad, sekiranya sihir terlibat.
*apa yg clah scan, sama dgn hasil perisikan..

9/07/13..masa maghrib tadi clah scan, clah diberitahu..
semua habib berkumpul di sana(secara rohani). clah tanya, samada clah kena pergi ke sana jgk..
jawapan:terpulang.. clah tanya balik, kalu clah ke sana, apa yg harus clah buat..
jawapannya:buat benteng dari cahaya..
insyaa Allah clah akan ke sana..namun oleh krn clah tak reti nak buat benteng cahaya, clah mntk diajarkan bagaimana.. 




p/s..sesiapa nak antar maklumat diri..
sila antar melalui email clah:klateblackrose@gmail.com

kena tunggu la..sb tahun lepas pun masih ada..sesiapa yg clah tak jawab setelah bbrp bulan, sila antar semula email. dan jgn lupa, bg no. phone.. 
tenet clah selalu problem. ni pun dua minggu kabel kena curi..ari ni baru ok..
mgkn anda rasa clah ikut giliran biasa..sbnarnya clah ikut kalu nama "anda naik".. ertinya dah sampai masa utk bantu anda..




Monday, 1 July 2013

tahi dunia..

clah ada seorg kenalan. dia ni seorang cgu pompuan skolah menengah. kenapa clah scan dia? sb dia mmg tak suka kpd perjuangan Islam. apa yg clah tgk dia asyik dgn membina dan membanyakkan binaan chalet dan homestay kepunyaannnya.

lama kelamaan hati clah rasa mcm tak selesa. bkn dengki. tak de langsung. rasa terpanggil utk scan dia. clah mmg terkejut dgn hasil scanning.

hasil scanning:
tahi dunia. kenapa? dia takjub pada dunia. Allah hinakan dia(sb itu diberi gelaran tahi dunia). bagi dia:dapat dunia, baru dapat akhirat.

bolehkah clah tolong dia?ntah la..
apa yg clah nmpak utk hubungan dia dgn Allah, seterusnya ialah
kawasan yg mcm kawasan kaabah. tapi bkn kaabah yg ada kedudukannya, disebelah tepi, bangunan tersergam warna cokalt kemerahan.. dan ada mata dajal dibahagian hadapannya.
demi ternampak je mata dajal tersebut, dari mulut clah terkluar:
"MASYAA ALLAH!!"

terus clah terkluar dari kasyaf..clah termenung panjang..









Sunday, 30 June 2013

Awas... kesan sihir selepas mati..

Perhatian...seseorang yg menjadi mangsa sihir, meninggal dunia sebelum sempat sihir dibuang atau sebelum sempat sembuh dari sihir menanggung siksa kesan sihir atau pengaruh sihir tersebut!!

anda mgkn tak percaya!!

ingat lagi kisah kucing clah dlm tanah mak yg banyak masalah? kucing clah mati krn sihir, ia tersiksa. clah mmg marah. clah buangkan siksaan tersebut, dan clah kurung ruhani kedua2 mangkuk(pompuan cina yg mengupah dan tok sami cina yg ambil upah, membunuh kucing clah secara sihir) dlm botol/aquarium kecil.
p/s..clah nmpk keadaan hitam kelam menyelubungi ruh kucing clah.

kisah kedua ialah kwn kpd adik ipar clah. mak mertuanya(arwah dan kluarganya tak tahu hal ini) antar 5 pendamping utk menyerangnya, membuatkannya sakit seolah2 dia kena barah otak. masa arwah kat hospital, doktor pakar kata, kes yg paling rare. satu persejuta.. dia lom pernah trima pesakit begini. kalu teruskan berada di hospital, cuma jadi bahan kajian.jadi, dia suruh bawa balik.

mak mertuanya mmg tak suka pdnya, kalu mati lagi bagus, katanya. belum sempat rawatan dilakukan, beliau telah pulang ke rahmatullah minggu lepas. namun pengaruh sihir masih belum ilang. kluarganya perlu renjiskan air zam2 alkauthar sebanyak 3 kali pada keseluruhan kubur arwah.

kes ketiga. seorg remaja disihir selama bbrp tahun. sakit yg membawa maut. pengaruh sihir masih ada.

kes keempat. yg ni meninggal selama 3 tahun. arwah bbrp kali disihir semasa hidupnya. dia meninggal sebelum sempat sembuh dari sihir, dan dlm keadaan koma. semasa clah scan, beliau sedang menangis di tempat terpencil, gelap gelita, menyeramkan dan memang menyeksakan. clah mntk suaminya cari air kolah 7 masjid utk direnjiskan ke kubur beliau, utk mematikan pengaruh sihir. oleh krn suaminya tidak berupaya mengumpulkan air kolah 7 masjid, clah mntk sedara clah ambik air kolah 7 masjid dr clah utk dibawa balik. sb suami arwah tinggal di bandar yg sama dgn sedara clah, jadi, boleh la dia g ambik di rumah sedara clah. bila clah bgtau kisah sebenar, apa lagi..sedara clah terus aje menolak.

"mati, ruh diambil, jadi segala urusan dunia sudah habisla...!!", itulah hujjahnya.

"bkn mcm tu.", kata clah sambil menerangkan apa yg terjadi..namun beliau tetap menolaknya. mati2 tak mahu bantu. aduh..susah kalu bertekak dgn org yg tak nampak secara rohani. clah cuma kesian pada arwah.