Follow by Email

Sunday, 16 December 2012

Busung...oh busung..busung siam berdarah la puloks!!

Ada sesiapa yg pernah kena busung? atau pernah melihat sedara mara yg mengalaminya... bkn apa..clah nak tahu cara rawatannya...biasa yg selalu clah dgr adalah busung air..tapi yg clah alami adalah busung siam berdarah...

bulan ramadhan 2007, siang hari clah mmg sibuk angkut tanah dan ratakan maklumla kawasan umah kami tu masih tak rata walapun dah berpuluh tahun kami duduk..jg musnahkan 5 rumpun pokok jarum tujuh bilah. mak clah tanam tau..tapi dah merimbun..dia pun takut nak masuk..tak da org lain yg sanggup buat, jadi clah buat la..kena buat hati2 sb pokok ni byk duri..kutip duri yg jatuh ke tanah satu2..kena pakai sarung tangan dulu, pakai double..kalau tercucuk durinya..mak oi sakit..

tanah bersempadan dgn dapur rumah imam selempang kuning, lebih tinggi dari kawasan lain..dan ada busut(dlmnya ada sarang anai2)..angkut utk letak kat depan..dkt pagar. Lepas solat asar hingga lah nak azan maghrib..baru boleh berhenti..nak kejar masa..tak lama lagi raya.tau la bila kita musnahkan busut, binatang terbang dari busut akan kluar beramai2..alkisah serangga2 terbang tadi tak menyerang rumah clah tapi sebaliknya menyerang rumah anak tok imam selempang kuning yg terletak dibelakang rumah kami..

bersambung...





p/s..jgn lupa beri komen ye...
atau hantar saje ke email clah:
klateblackrose@gmail.com

Thursday, 13 December 2012

Adat sesat..bahaya kepada aqidah umat Islam..

adat sesat ini telah lama bertapak di malaysia... bagaimana umat Islam di tempat tersebut dan kawasan sekitarnya menerima bulat2 adat tersebut sebagai sebahagian dari ajaran Islam, adalah suatu yg sgt dikesali dan tak boleh diterima minda.

setiap perkara yang sesat mempunyai aura yang boleh menyerang secara senyap orang2 Islam yg bergaul dgn sipengamal kesesatan. bgtu jugalah dgn adat sesat ini.

apa yg clah dapat tgk masa scanning... 
-mereka bertuhankan syaitan..
-pintu gerbang syaitan berada di depan..
-org2 Islam yg mengatakan adat sesat itu adalah bersendikan agama Islam..PERLU MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAH SEKALI LAGI...
- orang yg menjadi pengasas adat sesat ini..sekarang berada di neraka(walaupun org lain belum masuk neraka)

untuk menyelamatkan orang2 Islam lain(bkn sipengamal adat sesat), clah perlu lakukan sesuatu sekatan...
40 hari: solat tobat dua rakaat, solat tahajjud dua rakaat,  baca surah Ibrahim dan 1000x doa Nabi Ibrahim..  

alhamdulillah, selesai sekatan dibuat, aura adat tersebut tidak lagi menganggu umat Islam yg lain, ia cuma berlegar sekeliling pengikut2nya sahaja...

Tuesday, 11 December 2012

Subhanallah:misteri kasih sayang seorang ibu...

clah pernah join satu forum..bbrp bulan lepas..sebagai forumer dan silent reader...thread seorang menantu yg asyik mengutuk2 ibu mertua dan ipar2nya...kononnya dialah wanita lindungan kaabah..ibu mertua dan ipar2nya umpama raksaksa yg bebila masa je sedia membahamnya.

memula tu..pecaya la jg dgn apa yg diklentongnya..(nasib baek clah lom kutuk lagi mak mertua dan ipar2nya..forumer2 lain..adus..clah sdri tak sanggup nak baca!) namun lelama rasa ada sesuatu yg pelik...ye la kan..kita cuma manusia biasa..tak lari dari kesilapan...tapi dia nih..tiada silap langsung..semuanya perfect 10...kononnya dia tak reti langsung sihir2 nih...

clah rasa ada sesuatu yg tak kena..jadi, clah decide utk scan...
apa yg clah nmpk?
hahahha...mmg menakjubkan! apa yg diberitahu dlm forum dan apa yg clah dapati secara rohani adalah terbalik...! mak mertuanya dan ipar2nya adalah dari kalangan yg baik2..manakala..dia sebenarnya adalah pompuan yg celaka...(pembaca2..jgn mudah percaya 100% dgn apa yg dibritahu..takut2 terkutuk org2 yg baik2..kita jg yg naya..!)

"hei pompuan celaka...!"
ujar clah(dlm rohani .. perkataan ini bkn dari mulut jasmani clah. ia adalah dari kebenaran yg sbnarnya..itulah pompuan itu sebenarnya)... clah tgk rumah batu besar putih..ada beribu2 makhluk spt belangkas sedang bersujud kpdnya...apa sbnarnya ertinya? pompuan ni mmg sukakan dunia, suka pada perhiasan dunia..dia mahu semua org tunduk kpd kemahuannya..menyanjung dia..apa yg dia nak..jgn ada yg menghalang..! suaminya sudah menjadi pak turut...walaupun bkn 100%...namun mak mertuanya dan ipar2nya yg kuat beramal sukar utk ditundukkan..tu yang dia tak puas hati...

kemudian clah secara rohani mencari mak mertuanya...memula clah nmpak ada makhluk berbulu panjang spt lion fish(ertinya makhluk ini sedang mengawal dan mengawasi org2 yg di dalam rumah berkenaan)..kmdian baru nmpak sebuah rumah..byk pokok2 berdaun hijau..dalam pasu..clah nampak seorang pompuan tua saiz sederhana berbadan gempal muka jernih bertelekung sedang duduk(dgn penuh kesusahan..clah boleh tahu dia tak sihat..lihat dari cara dia duduk..) di depannya ada Qur'an terbuka ..dan seorang pompuan yg lebih muda bertelekung jg sedang duduk di sampingnya, didepannya ada Qur'an terbuka..

clah: "assalamualaikum..."

'waalaikumussalam.."
jawab pompuan tua tersebut...

"saya(bgtau nama)...moyang saya dari.... " clah perkenalkan diri...
"owh..keturunan..."..jawab pompun tua(clah namakan makcik je la..mcm kurang ajar je tulis pompuan tua..kan?) tu penuh kegembiraan..

makcik cite dia dah lama mohon pada Allah agar datangkan seorang untuk merawat anaknya(lelaki)...
clah:mak cik pun sakit...mak cik tau tak menantu makcik hantar macam2 kat makcik...
makcik: *makcik tahu..dah merata makcik berubat...mak cik risau anak lelaki mak cik..

clah: kat depan rumah pun ada makhluk peliharaan menantu mak cik..! menantu mak cik ni solat ke?
mak cik: dia tak solat langsung..dia datang rumah mak cik..dia tak pernah makan apa2 pun..

dalam hati clah ..kesian org tua ni..dalam dok sakit2(sakit teruk), dia masih risaukan anak lelakinya  ..tapi clah tau..apa yg dia risau..bkn hanya sakit jasmani, tapi adalah aqidah.

clah mntk diri utk beredar dan clah jg berjanji utk menolong selamatkan anak lelakinya.

"assalamualaikum"
..ujar clah..clah dah chow sblom sempat dgr mak cik menjawab salam...


bbrp hari kemudian....

clah sekat pengaruh menantu makcik dan clah *ambil anak lelaki mak cik tersebut dan letakkan di sanctuary...(di sini insyaa Allah dia selamat), kmdian clah mntk disampaikan kpd mak cik tersebut..bahawa anak dia dah selamat utk peringkat ni..(aqidahnya insyaa Allah dah x dpt dicapai oleh pengaruh setan..)..clah diberitahu..mak cik tu bersyukur..dia nak jumpa clah..clah kata, maaf ..lain kali..insya Allah...


 *ni semua secara rohani ya...dilakukan dlm solat...  kena bersihkan dulu diri perawat dan diri pesakit(dari saka sihir etc) baru boleh mulakan proses ini..ini pun dgn izin Allah..sebelum, semasa dan selepas proses, perlu sentiasa kena mntk izin Allah..kena buat secara teratur dgn mengikut syarat..sanctuary ini utk aqidah shj..bkn utk yg lain..clah cuma jalankan prosesnya shj..yg lain, rahsia Allah..





Monday, 10 December 2012

Tipu daya syaitan...

masalah ini berlaku kpd kawan adik ipar clah...

suatu hari clah trima panggilan telefon dari adik ipar clah mntk clah tolong kawannya...
mula2 clah scan ..mmg dia ni..(clah namakan dia suriati..) punya masalah dgn mertuanya..bila dia dah buat apa yg clah mntk dia buat..clah scan sekali lagi..

kali ini clah tgk..gambaran kaabah..ada mata syaitan byk sangat melimpah ruah...yg dia nampak selama ini(dia boleh nmpk sesuatu yg ghaib..boleh dengar macam2..) adalah dgn mata2 syaitan tersebut.. ini adalah kes tipu daya syaitan...

wah..ini sudah suatu yg sukar..dah la dia ni asyik crite ttg bgm dia sentiasa penuhi masanya dgn solat sunat, zikir2 dan baca Qur'an... namun yg pasti hidup dia sentiasa tak tenteram...dia sentiasa keluh kesah kerana merasa ramai yg berada disekitarnya dengki dan berbuat sesuatu padanya...sihir etc...samada di tempat kerja atau jiran2 sekitar rumahnya...

rawatannya..

bersambung

Friday, 7 December 2012

ilmu Isyarat tubuh...

jangan silap sangka ya..yg ni bukannya ilmu body languange...hehe..

Ia adalah sejenis amalan oleh pompuan2 kelantan terutamanya yang sudah berkahwin agar suami mrk sentiasa "merasa" mrk seperti anak dara.. iaitu ketika melakukan hubungan intim...(maaf cakap ya..)

mrk mendapatkan ilmu isyarat tubuh ini dari orang2 tua mrk atau pun dari bidan2 kampung...biasanya mrk dinasihatkan utk mengamalkan ini agar suami tak lari atau mencari pompuan lain sbagai isteri..
ada pelbagai nama kpd isyarat tubuh ini utk memperlihatkan ia dibolehkan..seperti isyarat tubuh siti fatimah... islamik la kononnya...!

bgm rupa makhluknya?
ia spt kera berbulu...tapi badannya lebih panjang bgtu juga kaki2nya...warna bulunya..(sori lupa..kena scan balik sb dah 3 tahun scan dan lupa nak catat)..dua org sedara clah, seorang pernah mengamalkannya..dan seorg lagi cuma ambil tanpa amalkan...

yg mengamalkannya biasa la..ia lepas...yg tak mengamalkannya, kaki setan ini tergari didinding batu...

cara utk leraikan:
yg mengamalkan..dulu dan skrg tinggalkan..
kena buat solat sunat tobat dua rakaat, dua rakaat solat tahajjud  dan selawat 1000kali sehari selama 40 hari...

yg ambil tanpa mengamalkan: 
solat sunat tobat dua rakaat dan dua rakaat solat tahajjud selama 40 hari..

bersambung...

ocd...sexual obsession acute...

anda boleh gugel ttg senarai ocd...

apa yg clah nak citekan ialah ttg seorang pesakit..yg mengalami ocd..sexual obsession acute...alkisah pesakit ini clah jumpa ketika clah naik teksi prebet sapunya...orangnya nmpak lurus, baik tapi ada sesuatu yang pelik...

pertengahan oktober 2010...clah mula baik dgn dia, kluarganya dan bekas isterinya dan kluarga bekas isterinya....niat clah hanyalah ingin tahu apa yg pelik ttg orang ni..misteri sungguh..!

clah dah scan dia beberapa kali. Namun yg clah nmpak ialah perkataan "obses" dan dinding merah berbata di depan. clah juga scan bekas isterinya, alhamdulillah ia cuma suatu yg senang aje, sebab gangguan ketika bersanding dan ada juga sakit kepala. Namun kedua2nya kena melalui proses mandi utk membersihkan rohani mereka supaya senang clah merawat meraka, walaupun dengan jarak jauh.

mandi:
untuk hari 1-3: 3 bj limau nipis dan 3 bj limau purut campur dengan air yasin..
utk hari 4-6: air musoffa za'faran dibahagi dua, separuh utk campuran air mandian 3 hari dan separuh lagi utk minum 3 hari..
hari ke7: air zam2 dibahagi dua, separuh utk minum dan separuh lagi campur dgn air biasa utk mandi.

bekas isterinya telah mulakan mandi pada 1/11..sedang kan lelaki tadi belum mandi lagi..aduh..terpaksa clah pujuk..kalu tak bagaimana nak merawat? sedangkan clah mengejar masa utk merawat pesakit santau(kawan kakak clah) pula..yg perlukan masa yg lama dan perhatian.

pada 3/11 lelaki itu dah stat mandi..dan malam tu clah scan dan nmpk penyakit sebenarnya iaitu ocd..sexual obsession yg acute..otak dia jg kering dibelah kiri bgian atas.

7 hari lamanya clah merawat..pagi petang dan malam buat solat tahajjud dan solat hajat..dan bacaan Qur'an..alhamdulillah akhirnya gambaran ocdnya telah hilang.. sakit dan perit tekak tak terkata..
begitu jg dgn bekas isterinya..sakit kepalanya pun telah hilang dan dia lebih tenang.  

bersambung...

khadam ..pendamping...peliharaan sesetengah ustaz/ustazah/perawat/peguam syarie dan pegawai pendakwa syariah?

ramai di antara kita yg tidak tahu ttg khadam atau pendamping ..iaitu jin2 yg digunakan oleh ustaz/ustazah atau perawat Islam ..selain itu peguam syar'ie dan pegawai pendakwa mahkamah syariah juga tak terlepas dari menggunakan khidmat mrk...malah ada yg lebih teruk lagi iaitu menggunakan khidmat setan utk menang kes....(hurmmm..)

oleh sebab kita dah tahu setan itu apa, di sini clah cuma bincangkan ttg khadam dan pendamping shj. kita selalu menyebutnya tanpa tahu bgm rupanya dan akibat atau kesan memelihara atau menggunakan khidmatnya dan kesannya juga kpd pesakit...

utk menyenangkan kerja2 merawat..
utk melindungi mrk dari sesuatu..
utk masyhur..

khadam...

rupanya seperti jeplos(cite hantu tv9)..tapi lebih pendik dan mukanya bulat lonjong telinganya capang dan runcing di atas..warna badan putih..

pendamping...

rupanya lebih gendut spt hantu kahak dlm kartun danny phantom..warnanya badannya merah dan berbintik2..(bila dia Islam badannya menjadi putih)

 suatu kisah benar..
satu hari...kpala clah sakit..clah ckp la pd diri clah..kenapa pulak nih...jadi malam tu..clah scan..rupanya seorang kawan yg clah baru kenal yg ada khadam dan pendamping sedang sudi(testing 123...hehe) clah..

yg clah gambarkan tu apa yg clah scan tu la...


bersambung...

kes clah merajuk..Koma:hidup seperti patung bernyawa..rohani diculik dan di bawa merata..

apa yg anda tahu ttg koma? tentunya anda bayangkan seorang yg pejam matanya dan terbaring atas katil..

itulah apa yg clah bayangkan bila adik clah beritahu ttg isteri kawannya...
bbrp hari sebelum kita umat Islam menyambut puasa...adik clah  sibuk bercerita ttg isteri kawannya yg koma sudah enam hari...dah sepuluh bomoh/perawat yg merawat...

"cubala akak tolong..", pujuk adik clah..
"ye la..ye la...nanti akak tgk dulu...tulis lah maklumatnya.."

clah beri buku rawatan clah kpd adik clah...bbrp bminit kemudian dia dtg..buka buku tu..
"wah besaunya tulisan ko..kalu mcmni..cpt la khatam buku aku..."(ujar clah dlm hati...kalu ckp terang2..nanti ada org yg merajuk pulok...

"mana no telefonnya..?ko bgtau tak..akak bukan buat percuma..?"
"aaa...ni dia...dah saya dah ckp kat dia..."

wah..panjang bkn main lagi..nak kena ngapal la pulok...clah tutup buku tu..

clah cal suami sisakit..benarlah isterinya koma..tapi bkn terbaring je...koma yg spt patung bernyawa..boleh makan..sikit2..namun tiada perasaan..melihat dgn pandangan yg kosong..sudah sepuluh perawat yg merawat...dulu ada isteri dia mengamuk..tapi selepas minum air jampi seorang ustaz di rantau panjang..sekarang dah tenang..  

awal pagi tu..spt biasa..selepas solat tobat dan solat tahajjud dan solat istikharah(muhasabah diri/rohani) ..clah solat sunat tobat dua rakaat utk sisakit, sbelum memulakan solat istikharah utk melihat atau scan apa masalah sebenarnya...

hasil scanning: 
muridnya marah..upah orang untuk sihir..
semasa solat clah merayau...mencari di mana rohani beliau disembunyikan...lelama clah terjumpa rohaninya disembunyikan di Angkor Wat..ada mata dajjal...tempat tu gelap dan terperosok ke dalam...(tersembunyi dari dunia luar)

rawatan pertama:
solat tahajjud dua rakaat, selepas Fatihah, baca 40 al-Falaq, 40 an-Nas rakaat kedua selepas fatihah, 40 al-Kauthar dan 40 al-Fil...
selesai solat ..baca surah jin dan surah al-Baqarah...  
oleh kerana rohani..berseorangan, jadi clah telah tinggalkan cahaya supaya ia terselamat dari kemungkinan2 yg lebih teruk...(lagi satu clah bimbang..clah bebila masa aje akan period...)


bersambung...


 





saka...eh..eh..mak ada saka?..

kita selalu dengar bermacam2 jenis saka..harimau belang, harimau bintang, buaya, buaya putih, hantu raya, jin ifrit, babi hutan.. pontianak, pelesit, dan lain2..

saka yg beranak pinak spt pelesit..sb ada ibu(ratu) pelesit yg rupanya spt mentadak...sedangkan saka yg lain2 tak..kalu ada yg kata saka lain beranak pinak sampai berjuta2..(hehe..saja nak exageret kot..! bg pendengarnya gerun..dan takjub.. huhu)

di kelantan..selain dari yg di atas ada juga saka hala.. ia spt harimau tetapi lebih gendut...matanya kecil..wajahnya menurun ke bawah..mukanya berbintat2..badannya belang2...baunya spt budu tumpah..atau stokin busuk... 

saka2 ini akan menjadi lebih ganas andainya tuannya menjamunya..(tak tau pulak clah mrk ni makan apa)..

kalu nak tau lebih lanjut ttg saka..kena gugel atau baca aje kat majalah..

biasanya saka hanya dibuang oleh perawat2...buang kat mana..clah tak tau.. ada satu kes..iaitu kes yg mula2 clah jumpa saka.. mula2 cadang hanya nak buang..tapi saka tu kata..dia akan balas dendam pada clah..jadi clah kata..kalu lagu tu gak..binasakanlah ia ya Allah..

biasa kita dengar..saka diwarisi.. dari nenek atau datuk kpd anak cucu dan seterusnya...kebanyakan dari kita mmg mempunyai saka...jadi..kalu ada sesiapa yg bgtau anda mempunyai saka..eloklah anda check/scan dulu diri anda.. kalu tak da..alhamdulillah..kalu ada..buang atau binasakan...

ada saka yg diterima...sekiranya cucu nenek ramai..jadi nenek tanya mana2 cucu..nak blajar tak sesuatu dari nenek..bagi je nenek kain batik sebagai upah atau bayaran etc... kalu yg diminta ialah barang2 dari emas..makhluk tersebut(makhluk yg bertukartangan ini ialah setan)

saka juga boleh diterima oleh seorang yg bukan waris bila saka ini ditawarkan kpd seseorg yg lain(tak kiralah samada nenek yg menawarkan saka ini punya cucu atau tidak)..yang tiada langsung pertalian darah..contohnya, clah pernah scan seorg jiran clah, kak Wa..kak wa ni ada bljar ilmu dari nenek miah(yg selalu dtg ke rumah clah dulu)..bayarannya ialah kain batik sarung yg telah dipakai oleh kak wa..clah nmpk nenek miah(nenek miah dah lama meninggal dunia) dok atas bahu kak wa..kedua2 belah kakinya terjuntai dikedua2 belah bahu kak wa...terpaksa panggil ustaz tolong buangkan..(masa tu clah lom pandai buang/binasakan saka..scan aje bolehla..hehe)

saka yg dihantar...ada seorg lagi jiran clah, kak Ha..ketiga2 anak gadisnya mempunyai masalah yg sama iaitu jodoh blom datang..semuanya dalam lingkungan 30an...apa yg clah nmpak bila clah scan adalah.. hantu raya dok kat ruang tamu..yg ni kemudiannya telah dibuang oleh tok imam..namun ada lagi satu hantu raya yg lebih ganas..yg dok betul2 kat atas bumbung rumah kak ha...alkisahnya cite ttg hantu raya ganas ni bermula bila mak kpd suami kak ha menolak cinta seorg pemuda..kluarga pemuda itu marah dan telah menghantar hantu raya tersebut kpd mak mertua kak ha..utk mengacaunya dan keturunannya..oleh kerana mak mertua kak ha dah meningggal..jadi hantu raya tersebut sekarang mengganggu keturunannya pula...sian kak ha..risau hati seorang ibu....seorang pun lom kawin lagi...

saka yg diterima secara tak langsung...sekiranya anda menemani seseorg yg ingin belajar suatu ilmu, bila tok moh baca dan ajarkan pada kawan anda, anda terdengar dan mengulangi apa yg dibaca(walaupun sekali)..siaplah..anda pun dah "dpt ilmu itu". bila tok moh tu meninggal dunia, ia menjadi saka, dan kini berdamping dgn anda!     

bagaimana untuk pisahkan diri/*lerai dari saka?
amalkan
cara pertama.. solat taubat setiap hari disambung dgn solat tahajjud..
dan 100 kali auzubillahiminasysyaitonirrajiim..
100 kali dua kalimah syahadah..
slawat 100 kali..
dan istighfar 1000kali...

atau cara kedua..
amalkan minum segelas air zam2 setiap hari..

seandainya saka warisan tu ganas dan mencari tuan baru..seluruh keturunan..mesti minum air zam..dari yg tertua hingga yg termuda...

namun kenkadang jika saka itu melekat pada seseorg dan tidak mahu kpd yg lain, eloklah di beri minum segelas air zam2 dan makan kurma ajwa 7biji..selama 7 hari...

ini hanyalah cara utk pisahkan diri dari saka..bukan utk binasakannya terus...

ada seorg forumer lelaki minta clah merawat isteri dan kakak iparnya..namun dia jg melakukan apa yg clah suruh...dia kata dia rasa dia ada saka ..jadi dia tambahkan istighfar ..apa yg clah tgk..saka tu berada dlm bilik air..tak boleh dkt dgn dia..sb kepanasan...clah janji akan buang saka tu...(ni yg clah kata..pengalaman pertama binasakan saka...)

p/s..lerai..bkn bermaksud saka akan terbuang terus. saka tidak akan berada pd anda tetapi ia akan berada di tempat yg terdekat dgn anda, dan selamat utknya misalnya, tandas rumah anda. 

wafa diserang saka 
wafa adalah cucu sedara clah. umurnya 8bulan. dia asyik menangis merengek2 terutama kalau masuk ke bilik tidur. anak sedara clah call clah bgtau tentang keadaan wafa..

nanti clah tengok..selalu mcm tu la janji clah(hehe )..

apa yang clah tengok, wafa diganggu oleh saka belah suami anak sedara clah..hantu raya ganas. kalau tak silap clah ada dua ekor..clah beritau apa yg harus dilakukan, iaitu seluruh ahli kluarga belah suami anak sedara clah tu kena minum air zam2. tapi ada yang mati-matian tak percaya kewujudan saka tersebut.
clah bgtau anak sedara clah, tak pecaya tak pa, minum je. nanti bila semua orang dah minum, clah akan scan untuk binasakan saka tu(bkn hanya cuma buang dgn letak kat mana2, kemudian setahun atau dua tahun lepas tu, saka tu datang semula). binasa adalah binasakan selamanya.

anak2 dan suami anak sedara clah dah minum air zam2 tersebut manakala ahli keluaga yang lain tak berbuat demikian. anak sedara clah call clah lagi sekali.
"clah, rasa ada lagi la saka tu" 

"memang la..minum air zam2 hanya untuk leraikan dari badan. saka tu masih ada dlm rumah. dah yang lain tak mahu minum, susah la. nanti la clah buat solat. tengok apa yang perlu dibuat" 

"kalau boleh, biar saka tu pergi kacau mereka yang lain", jawab anak sedara clah dengan marah. semua kerja terganggu, bila anak asyik menangis. tu yang dia hangin satu badan.

apa yang perlu dibuat dalam keadaan begini?

anak sedara clah kena buat sendiri solat sunat tobat dua rakaat selama 7 hari, sambil mohon doa pada Allah, apa sahaja yang dia mahukan.

hari keempat, akak clah call..
"tolonglah tengok wafa tu..asyik menangis je.."
"akak, belum habis 7 hari lagi. mak dia yg kena buat solat tahajjud, nanti abis, clah akan buat la camna"
namun clah tetap juga buat solat awal pagi tu..

hari ketujuh..anak sedara clah call, bagitau mak clah..
"mok, tolong bagitau clah, dah abis 7 hari..hahahahaha...", memanjang dia gelak.

pagi kemarin, clah call. 
"clah, dah tak da gangguan kat wafa..dah dua hari dah"  

"alhamdulillah. sbnarnya hantu raya ganas tu berjanji ngn clah dia takkan ganggu(kluarga anak sedara clah). dan clah bg warning jgk, kalu dia ganggu, Allah akan binasakan dia masa tu jgk." 


mak ada saka?

semasa clah scan wafa, kot2 kalu ada saka sebelah kluarga clah. clah "tgk" mak..
ada sesuatu pada mak..makhluk warna putih tu ada rupa yg pelik, tiada mata d wajahnya..yg ada hanya kelopak mata yg besar bertutup..rambutnya berjuntai2 termasuk pada wajahnya..rambut tu tak sama panjang, berwarna putih..pada rambut tersebut ada berselirat mata yg banyak..di mana2 ada mata..oleh kerana setan ni dah tua renta, itu sebab warnanya dah putih..

esoknya clah tanya mak..

clah: dari mana mak dapat saka tu..
mak: mana ada..
mak menafikan sekeras2nya..
clah: eh mak..kalu tak da, macamna clah boleh nampak. mesti mak ambik kat mana2 nih..
bagaimana dgn apa yg mak pernah belajar dari arwah tok teh?mak kan g bljar skali dgn abg masa sebelum abg g latihan polis sblom kejadian 13 mei dulu?

mak: bkn mak belajar..(kata mak)..mak cuma dengar, lepas tu mak ikut baca..
clah: ha..tu ertinya mak dah terima setan tu..

p/s..patutla dlm lebih kurang dua tahun dulu, mak pernah mengadu lenguh pada paha.. mak mntk clah tolong urutkan. clah pun urut la..sampai kat antara paha belakang dan bontot..clah tak boleh nak teruskan, bau hanyir macam nanah..membuatkan clah rasa loya.. nak kluar semua isi perut(nasibaik hanya ada kami dua org, kalu tak, tentu ada yg tuduh clah mengandung ..huhu)..setiap kali urut macam tu la yg terjadi..cukup tiga kali, clah surrender..nak tanya terus pada mak, rasa kesian la pulak, jadi clah tanya akak sulung. dia pun tak tahu. bila kami g ke rumah pak sedara clah(seorg bomoh dan tukang urut terkenal kat kusial) clah tanyakan hal ni..dia pun tak tahu..maksudnya..hanya clah seorg sahaja yg tercium bau busuk tu!

dr scan clah dpt tahu saka tu berminat utk mendampingi akak no 3(1st choice) dan akak no2 clah. akak no1 ia tak suka, sb baik ngn clah. bgtu juga adik2 clah mrk mmg baik ngn clah.

bagaimana nak binasakan?








Tuesday, 27 November 2012

mimpi...

bila kita tidur..insyaa Allah kita bermimpi.. mimpi yg benar adalah dari Allah..

1. omputih...

sehari sebelum clah mimpikan Rasulullah saw..clah bermimpi seorg lelaki omputih berbadan besar..menahan clah..di tgh jalan..dia nak dengar clah baca ayat Qur'an...jadi clah pun bacalah surah Fatihah dan surah Al-Asr..

bila sedar..clah scan..
ramai omputih yg akan masuk Islam bila baca blog ni..(masya Allah)


2. diri sendiri dlm kubur

masa memula masuk U dulu..clah mimpi clah dibangunkan di alam barzakh..wah..takutnya hanya Allah sahaja yg tahu...clah nmpk diri clah pakai kain kapan..jadi clah tahu dan sedar sejauh mana keadaan clah ni.. 

sb itulah kita umat Islam diberi keistimewaan dgn solat sunat hadiah..bantulah mrk(arwah org2 Islam) dgn cara itu... semoga hilang segala ketakutan mrk..dan mohonlah jg yg lain2 utk mrk... 


3. alam barzakh 

clah mohon pada Allah utk melihat keadaan kubur orang2 yg mendapat balasan syurga dan balasan neraka... jadi..pada suatu malam.. permintaan clah itu diterima...

mula2 clah melihat taman hijau yg luas..tak tau brp hektar..rerumputnya spt permaidani....ada pokok besar.. dan ada burung..pokok lain, dgn burung lain pulak...setiap pokok berada pada satu padang yg luas...pokoknya cantik..burungpun cantik dgn pelbagai warna...cantik giler...mmg tak puas tgk.. 

kemudian clah melihat kubur yg sempit...(bbrp bulan lepas tu clah terlihat..dlm tv..kalu tak silap clah ada satu video klip lagu inggeris yg mana penyanyinya dok dlm satu ruang sempit macm kubur..mcm tu la..rasa sesak napas...) *tok leh nok kiot(tak boleh nak bergerak sikit pun kerana terlalu sempit) kata org klate...kalu nak tau..kita cuba dok bawah meja yg sempit...ha..mcm tu la rasanya...



4. ketika huru-hara sakratulmaut...

bersambung....



5. pemerintahan wahabi..

dua malam lepas clah bermimpi tujuh storey bangunan batu runtuh ditenggelami lautan dalam. dan ramai pak2 arab yg meninggal dlm runtuhan tersebut. air dari lautan melimpah naik. tiada siapa pun yg dapat lakukan apa2. mmg dahsyat la pemandangannya.. jadi clah scan apa ertinya..
pemerintahan wahabi akan berakhir.. 

6.mimpi kolah 
clah mimpi lihat arwah ayah sedang mandi di kolah kecil dalam bilik air yg terbuka. oleh kerana kolahnya kecil aje terpaksa tunggu giliran clah selepas itu. bila clah pandang di sebelah kanan clah ada satu kolah besar tapi berada di bilik lagi besar tapi kepunyaan TGNA. clah terdengar suara, "pergi mandi aje di kolah yg besar.." 

apa ertinya? 
tugas clah sbagai ahlul bayt(tugasan khas) perlu diwarwarkan. 


7.mimpi lipan bara

kawan clah cal suatu hari, katanya dia bermimpi lipan dara yg berwarna merah. apa ertinya?
bersambung

Monday, 26 November 2012

shiah dan wahabi...

ini adalah apa yg clah scan ttg shiah dan wahabi...(ini bkn pendapat peribadi clah..)

-shiah rafidah...SESAT
-shiah yg lain BOLEH DIPERBETULKAN..

-wahabi...TERPESONG..

-org2 yg hubungan mrk dgn Allah dan ilmu mrk seperti jamban tak payah bagi komen...


mimpi jumpa Rasulullah saw

mesti ramai yg punya pengalaman bermimpi berjumpa Rasulullah saw...

masa clah di tingkatan 5..mmg clah buat solat sunat utk bermimpi jumpa Rasulullah saw...namun belum berhasil sehinggalah clah berada ditahun pertama U..masa tu cuti semester..

clah mimpi Rasulullah terbaring..disebelah baginda adalah sayyidina abu bakar ..dan sayyidatina Aisyah berdiri betul2 di pintu rumah clah...

masa pas menyambut 40 tahun ulangtahun(clah bkn ahli pas aaa...cuma tarikh masa tu sb nak suruh senang ingat je..) clah nampak Rasulullah saw dgn berjubah hijau..di tangan baginda ada cahaya yg bulat berwarna putih seperti bulan...

masa awal tahun ni..semasa ada satu thread di forum sibuk mengutuk2 keturunan Rasulullah saw..clah tak boleh pejam mata..bayangan Rasulullah saw lalu..sentiasa ada...sehinggalah clah jawab apa yg sepatutnya di jawab di forum berkenaan...

malam rabu mmgu lepas..clah bermimpi Rasulullah saw letakkan muka baginda hanya bbrp inci dari wajah sebelah kiri clah(clah tdo sebelah kanan)..(org klate kata endak muka)..takut jgk mana tau kot ada keslahan..jadi..clah scan ..mmg benar itu Rasulullah saw..apa erti mimpi tu.. baginda redha dgn apa yg clah buat...masyallah...

 

Tuesday, 20 November 2012

Melawat Kiyai Hj Suffian di kg Tenggarong Kalimantan Timur...

Anda mungkin tidak kenal siapa itu Kiyai Hj Suffian yg menetap di kg Tenggarong Kalimantan Timur Indonesia...

cuba anda gugel...

clah telah melawat Kiyai Hj Suffian pada Januari 2012...melalui solat secara rohani...

awal pagi tu..clah lakukan solat tahajjud.. mmg niat nak jumpa Kiyai Haji Suffian ..clah teruskan bacaan...clah nampak tepi kaabah..dan terang benderang...clah nampak byk kelibat pondok2 dalam satu perkampungan...bila clah nmpak kelibat manusia...clah bagi salam..

clah: assalamualaikum..
Kiyai haji Suffian: waalaikumussalamwarohmatullah..
clah: saya...(perkenalkan nama clah)...saya dari keturunan ..
Kiyai haji Suffian: o....keturunan......(sambil senyum...)
(Kiyai Haji Suffian memperkenalkan perkampungannya dikenali sebagai serambi Mekah..)
clah: brp lama masa utk belajar...
KHS: sekurang2nya 3 tahun..
clah: apa pelajaran yang di ajar..
KHS : belajar usuluddin, feqah..etc..
clah: tuan kenal (clah sebutkan nama seorang lelaki)..
KHS: lelaki tu belajar dua minggu..dia tak berminat dan putus asa..dia g belajar benda lain..dia cuma belajar asas sahaja(di pasentren KHS)...
(sudah tiba masa utk clah balik..)
clah: assalamualaikum..
KHS: waalaikumussalam..
clah: semoga Allah beri balasan syurga..kita jumpa lagi...
KHS: harap kita jumpa di syurga.. 
waktu ini air mata clah bergenang...


p/s...masa clah jumpa beliau..clah tak tahupun beliau sudah kembali ke rahmatullah...patutla harapan beliau semoga dapat jumpa di syurga..














Monday, 19 November 2012

kata2 penghinaan dan 100 hari solat...

masa clah di form three dulu...ada seorg kawan clah, clah buh nama samaran dia sbagai rosli...sedang sedang diusik oleh kenkawan lain...krn masa tu dia baik gak la ngn clah..

kawan2: baiknya dgn clah...ke ada apa2?
rosli: bagi free pun aku tak nak...

walaupun rosli tak da apa2 ngn clah, tapi kata2 dia benar2 mengguris hati clah...bak kata org tua2..sampai ke tulang itam la...sampai hati dia hina clah sampai lagu sekali ..kejam betul!

berpuluh tahun lamanya ..kata2 itu mmg masih terngiang2 mcm baru semalam dia kuarkan...

semasa kawan lama clah(clah buh namanya nizam) cal ari tu..nizam ada citekan yg rosli dah meninggal dunia..dan dia meninggal krn arak...

bbrp hari lepas clah dok termenung...apakah ini balasan kerana penghinaan yg pernah dia lemparkan pada clah suatu ketika dulu? so..clah scan..

clah nmpak hubungan dia ngn Allah adalah:
kaabah menjadi kecil dok betul2 atas lubang mangkuk tandas... 

clah mohon kepada Allah andainya arwah ni masih boleh lagi diselamatkan ..clah mahu gunakan kata2 penghinaan dia dulu sbagai tukaran...

clah maafkan dia dan clah dikehendaki buat solat tobat dua rakaat dan solat tahajjud dua rakaat selama 100 hari...
clah kata..clah sedia melakukannya... 

mula2 buat solat tobat dan tahajjud mmg panas...tapi clah kuatkan semangat...kena ikhlas kalu kita benar2 nak tolong dia...

clah diberitahu Allah akan beri sesuatu pada clah selepas habis hari ke 100.. masyaa ALLAH...clah buat krn kesiankan dia...tapi clah dgr..biarlah Allah nak bagi..Allah kan Maha Kaya...(rasa sebak..sb clah buat sikit aje..tapi biasanya Allah beri berganda2..) 

hari kesepuloh...
clah tgk dalam solat tahajjud, kubur dah melebar lebih kurang satu kaki dari badannya, dan satu kaki dari kepala dan dari kaki...dan dari belah atas dalam 4 kaki...alhamdulillah..suasana pun tak gelap... (clah nmpk pergerakan dlm kubur tu)

clah dpt dengar kwn clah kata, dia menyesal.. 

clah redha...clah mohon Allah ampunkan dia dan beri rahmat kpdnya... 



 




Sunday, 18 November 2012

Misteri Pekan Rabu Sg Petani...

Tentu ramai yg tahu Pekan Rabu Alor Setar Kedah yg sentiasa sibuk dgn peniaga dan pembeli...namun apa yg menyedihkan ialah bila Pekan Rabu diwujudkan di Sg Petani...ia seperti hidup segan mati tak mahu...
kenapa terjadi demikian?

puterahelmei.blogspot.com/2011/04/pekan-rabu-oh-pekan-rabu.html
kayuhsorangje.blogspot.com/2010/03/kayuhan-santai-sekitar-bandar-sungai.html

apa yg clah scan:
tapak pekan rabu dulu tempat org2 Cina menyembah..ie mgkn ada binaan kecil..mereka sangka tempat tu akan diberi kpd merekanamun harapan mereka berkecai..jadi apa yg mereka lakukan adalah..mereka simbahkan darah babi ke merata tempat tersebut...tempat tu jadi panas dan kalu buat tempat perniagaan pun tak laku. Ada makhluk yg dok tunggu kat tempat tu...

bgm nak pulihkan pekan rabu:
bersihkan tempat tu...
buat bagi terang...
tutup tempat kotor...ie air kotor spt sg kecil yg busuk mengalir kat tempat tersebut, longkang dsb..
buat taman..
buat surau tempat ibadah org Islam..
kalu boleh buat pejabat kat bgian atas sekali...

 





wang zakat....dan misi cakna palestin

seorg sedara clah telah datang dan tinggalkan wang zakat kpd clah melalui mak...

clah ambil wang tersebut dan letakkan di tempat terasing..clah tak tau nak gunakan utk sedekah ke apa...

jadi clah scan...
keturunan Rasulullah (SAW) dan waris Baginda TAK BOLEH terima zakat atau sedekah

wang tersebut tak boleh digunakan utk membeli makanan, atau utk **niatkan sedekah bg pihak kawan clah...

jadi..clah bagi wang tersebut kpd adik utk derma Palestin...
senang rasa hati...


*dalam scan tu jg clah nmpak sedara pompuan tu pakai kain telekong...dok terbongkok mahu memakan kaabah..kejap mukanya muka manusia, kejap mukanya bertukar hodoh...

** clah tak berhak sesenpun ke atas wang tersebut..itu semua hak Allah..jadi tak timbul riak beri sedekah.. etc...



Bersama2lah kita memberi bantuan kpd rakyat Palestin..berdoa dan menderma...
mereka mewakili kita menentang yahudi... 


SEKRETARIAT MISI CAKNA PALESTIN
D/A Pupuk Nilai Murni Berhad, 
RF49 ting.1 Medan usahawan, 
Stadium Sultan Mohamad IV, 
15200 Kota Bharu,Kelantan
Tel: 09 7488442 Fax: 09 7488443
019 9692228(Hj Abu Samah)

www.misicaknapalestin.blogspot.com
mcpalestin@gmail.com
Facebook: sekretariat misi cakna palestin
Twitter: http://twitter.com/caknapalestin

Tokku Paloh...

Awal tahun seorang saudara terdekat clah pernah datang melawat clah dan mak...masa dia sampai dah masuk waktu maghrib...kami borak sakan, menanti mak clah kuar dari bilik air...masa tu dia telah timbulkan cite bgm dia dan suaminya telah pergi berubat dgn seorg lelaki..lelaki tu berzikr bbrp jam..jadi sbagai upah, dia diberi RM50..kesian berpeluh2 kata suami sedara clah...

habis solat maghrib clah buat solat utk scan...clah nampak tokku Paloh...(clah cam wajah tokku..sb pernah tgk dalam internet...tapi .clah nmpak tokku lebih muda bbrp puluh tahun dari gambar di internet)..
tokku pesan...
selamatkan dia dari syirik...

habis je solat, clah bgtau sedara clah..terkejut dia..!

minggu ni..masa solat clah rasa nak jumpa tokku...(atau mgkn Tokku pun mmg berhasrat nak jumpa clah)
kali ini clah tak nmpak wajahnya, tapi clah nampak apa yg ada dlm hatinya..clah nmpak keadaan yg bercahaya
 ..dia suka apa yg clah buat..dan dia mnta clah doakan keturunannya yg lain juga berjuang dijalan ALLAH..

clah berjanji dgn Tokku utk berdoa sedemikian...
dua hari selepas tu..alhamdulillah clah dah tunaikan janji clah pd Tokku...semoga hasrat Tokku tercapai..amiin..




Friday, 16 November 2012

Pertemuan dgn Sheikh Nazim alHaqqani awal pagi ..

pagi tu clah dok atas krusi sambil relax2... tgk rumput2 yg semakin panjang...tetiba terbayang wajah seorg habib yg clah mmg suka..kmdian terdengar suaranya:
"awak baik.."
dlm hati clah..mana la clah ni baik..
kmudian dia sambung kata2nya
"hati2..ramai musuh sekeliling.."

petang kemarin clah solat dan ternampk sheikh nazim sedang memberi bai'ah...

clah ignore aje..
masa maghrib clah dok tengah solat(clah solat leawt siket dalam pukul 7.35mlm(sb nak kena minum dan makan utk rawat diri dulu) clah terdengar kata2 sheikh..dia nak jumpa dgn org yg Allah dan Rasul(saw)Nya sayang ...clah jawab...clah tak boleh jumpa dia skrg..dia nak jumpa dgn Allah dulu..insyallah lepas tgh malam clah jumpa...
lepas solat clah asyik teringat perkara ni..
wah... segan la..clah ni byk dosa..

otak clah ni ligat dok pikir perkara yg sama..oleh sebab batuk yg tak berhenti2..rasa lelah..badan clah jadi letih..jadi clah tidor dulu, dua jam kemudian clah bangun utk solat..
"alamak..mcmna nih.."rungut clah .. "nak jumpa beliau pukul brp..."
batuk membuatkan pergerakan jadi slow..maklumlah, mengah mana nak batuk lagi..
kmudian g minum air rendaman bj kurma ajwa(utk sejukkan tekak yg perit krn batuk)
byk solat rawatan yg tak dapat clah buat..


clah terdengar .."buat satu2..habiskan yg kawan clah punya..lepas tu boleh jumpa sheikh.."
jadi walaupun slow aje...clah habiskan satu2...rehat pas tu sambung lagi..rehat..

lebih kurang pukul 4.30 pagi semua solat yg penting dah habis clah buat..

kemudian ada satu lagi masalah...clah nak jumpa tuan sheikh dalam/melalui solat...tapi nak solat apa?
solat istikharah ka atau solat hajat atau solat tahajjud?
kmdian terdengar.."gunakan solat tahajjud.."
clah senyum...

clah akan buat solat tahajjud tapi oleh sebab kesihatan clah yg tak begitu baik, clah tak boleh baca surah panjang2..suara jadi putus2..clah akan gunakan selepas Fatihah baca surah al-ikhlas byk2 kali baca pada rakaat pertama dan kedua..

masa di rakaat pertama semasa surah al-ikhlas...clah dah nmpak gambaran kediaman sheikh...(wah ..clah ni mcm rusa masuk kampung la pulok..mata melilau tgk dinding ...di dinding mrk biasanya ada corak2 keIslaman yg cantik..mcm dalam mimpi clah ketika ditanya ttg apa erti sharif oleh lelaki berjambang..)
kmdian clah terdengar suara meminta clah tunggu sb sheikh sedang solat...

tak lama kemudian Sheikh Nazim datang. beliau ambik tempat utk duduk..
clah mara ke depan Tuan sheikh..sambil berdiri...

clah: assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...
sheikh Nazim: waalakumussalam warahmatullahi waba rakaatuh..
clah: saya.....(bagitau nama clah la ..apa lagi) ya Grand Sheikh..
kemudian clah ambik tempat duduk di sebelah kanan tuan sheikh jarak dalam 3 meter..
(sbnarnya proses ni adalah satu clah yg sedang solat dan satu lagi clah(secara rohani) yg sedang berada depan sheikh..

Grand Sheikh Nazim memulakan bicaranya:
masa tu clah nmpak skrin warna putih besar kat depan clah dgn perkataan LIDAH berwarna hitam juga besar gedebak...
hati2 kluarkan perkataan kerana syaitan sentiasa mengintai peluang menarik manusia ke sarangnya...

selepas tu clah nampak skrin...yg menunjukkan ramai manusia ..

Tuan Sheikh menyambung bicara..

Jihad perlu dilakukan tak kira samada jihad besar atau kecil..samada dalam sihat atau sakit...

(dalam hati clah..adus ingat ke aku ni..byk ke Tuan sheikh nak bg pesanan)

itu sahaja kali ini...kata Tuan Sheikh..

clah: insyaa ALLAH (sebut namaku)..ingat pesanan tu ya Grand Sheikh...
        Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...

Sheikh Nazim: waalakumussalam warahmatullahiwabarakaatuh...

selesai solat, clah termenung...

25/3..ptg tadi clah semasa buat solat sunat tobat, clah terasa rindu kat syeikh nazim, sb dah lama tak jumpa. clah beri salam. beliau jawab salam(clah nmpak cahayanya) dan memberi pesan, supaya clah sempurnakan segala yg disuruh sempurnakan..






Muharram 1434 H yang penuh misteri...

pesanan sheikh Nazim al-Haqqani sheikh besar tarikat Nasyabandiy utk awal Muharram ini...
1) sentiasa memakai pakaian hijau..krn ada perlindungan ..
dan
2) 1-10 muharram perlu membaca:
bismillah 100x, slawat 100x, ya Ghaliban Ghayra Maghlub 100x, 
dan Allah Dzul Jalal 40-100 x atau boleh lebih kalu suka.. 

oleh sheikh nazim menyebut ttg Turki...clah rasa sangsi..apakah apa yg grand sheikh pesan tergunapakai di msia jg...
baik clah buat scan..!

apa yg clah dapati...
ambil dan guna pakai apa yg di pesan oleh tuan sheikh..
mesyuarat besar2an akan diaadakan oleh pemuka2 yahudi, pemuka2 kafir lain dan iblis la'natullah.. cuma clah tak tau di mana...dan clah tak tau utk tujuan apa...
satu makhluk biru dari laut caspian akan muncul..masa ni clah nmpak satu makhluk besar kulitnya berwarna kristal biru....
(clah kata:mcm dalam fairy tales je..
jawapannya..mmg mcm dlm fairy tales tapi bukan.
clah kata lagi..bkn dari laut merah ke..
jawapan: bkn ..dari laut caspian...
clah kata lagi.. ni makhluk yg rosakkan pagar clah dulu?
jawapan: ya.. )  
makhluk ini dipuja oleh mrk2 ...
ada satu grup yg akan terkesan...pengikut qadiani... 



p/s...maaf ya..clah ingat tahun ni 1433H..
adik clah tegur ..weh..tu tahun lepas la kak oi...
maaf byk2 ya semua...
tahun lepas bulan muharram jg ia dh kuar tapi jap je...
tgk tajuk makhluk pelik beri warning...







 

serangan sihir angin beracun melalui facebook...dan serangan kerana komen ttgsyiah.

1) serangan angin beracun melalui facebook.

bbrapa hari lepas badan clah dah semakin sihat jadi gatal tangan nak tgk facebook..

clah tgk kat wall clah ada satu post..berkenaan Islam ..ada satu org india yg bagi komen..ada yg telah memimntasnya..jadi sblom apa yg tak diingini berlaku ie..tuduh menuduh dan kutuk mengutuk ugama mana lagi benar..clah mencelah...namun celahan clah telah dicemuh oleh yg empunya post..so clag terpaksa jawab balik dgn cara yg tegas...

clah tak tau brp hari lepas dari peristiwa itu.. clah tak boleh bangun ..mlm tu clah demam teruk...batuk yg dah nak reda semakin bertambah, kepala panas macam ada bnda hidup yg berterbangan...sat singgah sana, sat singgah sini...badan sejuk giler...terpaksa buh segala mak nenek ubat..(beratur segala mcm jenis ubat urut kat depan tempat clah tidor..hehe..)..

clah mohon pada Allah keesokan harinya utk dpt mandi dan melakukan solat..alhamdulillah.. bila rasa demam reda sikit, clah buat solat utk scan...
nmpk dua makhluk wanita berbadan besar tanpa kepala..berdiri betul2 kat muka pintu..yg ni jiran clah antar..sapa lagi kalu bkn anak branak selempang kuning...myk dagu yg di sapu pada tempat pemijak pintu masuk rumah kami...

rawatannya..
mula2 tutup pintu..clah renjis dari luar rumah..baca surah Fatihah sekali selawat 7x, alhamdulillah 7x, doa Nabi Yunus 7x, dgn memulakan disebelah kanan pintu...renjis aje dgn air zam2 yg telah dibaca surah alkauthar 1000x..renjis pada keseluruhan pintu tiga kali..dan kat bahagian pemijak direnjis secara mendatar...selesai renjis kena baca semula surah dan doa tadi + Doa Nabi Ibrahim 7x...disebelah kiri pintu..
segala ini dibuat selepas solat asar...

clah tak bgtau langsung kat mak sehinggalah segalanya selesai...tau..dia tentu takut.. hehe

yg kedua
adalah pompuan mata kanan bersinar spt spotlight dan kucin itam yg dok kat sebelah kiri clah..
kucing itam tersebut adalah setan ganas yg menyusup masuk secara senyap dan pergerakannya pantas utk duduk dan sakitkan ditempat yg ia singgah..

sihir ini dihantar oleh seseorg yg tak mahu clah membantu ahli kuarganya..

yg ni clah kena baca 10000x slawat... yg kemudiannya telah diberi kelonggaran oleh Allah dan digantikan dgn bacaan 500 slawat dan 10000x doa Nabi Ibrahim as..

yg ketiga...
sihir angin beracun yg dihantar melalui facebook..oleh seorg lelaki bekas pelajar pondok dari selatan siam..dia ni ahli parti pembangkang..ilmu ini adalah dari ilmu org asli. racun yg berada dalam bekas(adik beradik santau angin) kemudiannya dibawa oleh sorg yg mengambil upah dari lelaki tadi ke wat siam selama beberapa tempoh waktu utk menjadikan ia lebih mantap dan kemudiannya di bawa pula ke kuil hindu jg utk tempoh tertentu supaya racun tadi lebih mujarrab.
tujuan:
supaya clah sakit selamanya(ie batuk dan lelah) kalu mati ...lagi bagus...!!(inilah yg membuatkan Allah murka kpd lelaki tersebut)

rawatan..
clah perlu rendam 3 biji kurma ajwa sewaktu azan asar di dalam segelas air zam2..dan kemudian perlu clah makan dan minum semasa azan maghrib..kemudian tinggalkan sedikit baki air zam2 utk basahkan muka, tekak, tengkok ..clah jg basahkan ubun2 dan telinga...buat selama tujuh hari..

pagi esoknya clah dok rehat2..clah dah serahkan kpd Allah ttg hukuman terhadap lelaki tersebut..clah kata..
ya Allah ilah nak tgklah apa hukumannya...
masa tu clah nmpak..seorg lelaki terbaring secara tertiarap di tgh2 jalan besar dan sunyi..dan seluruhnya berwarna hijau...clah cepat2 kata..ya Allah tak sangup nak tgk sb dahsyat sgt keadaannnya...
clah heran jg knp warna hijau..tapi bila clah scan, kamdian baru clah tahu krn lelaki(lelaki ni masih muda lagi) itu menyokong parti tersebut...

hukuman..clah dah serah kpd Allah, jadi clah dah tak dpt tolong lelaki tersebut..lagipun kalu sekiranya, ia hanya suatu yg perkataan dgn lidah..clah boleh mohon Allah ampunkan dia..tapi bila dah masuk unsur sihir yg dahsyat..hak tu dah tiada langsung pd clah..

dan berita baik ialah lelaki India beragama Hindu yg 'like' komen clah insyaa Allah akan diberi hidayah oleh Allah dan oleh kerana mak clah pun kena tempias(dia jg merawat dirinya sama mcm clah) Allah beri bonus..seorg ahli kuarga India itu akan masuk Islam..tapi bkn maknya..anak sedaranya...

clah tersenyum bila dapat tahu apa yg Allah dah janjikan..clah kata..clah redha clah sakit..alhamdulillah...

hari pertama 
sebiji buah kurma timbul...rasanya masih manis..
hari kedua..
semua kurma tenggelam..namun ada rasa pahit sikit..
hari ketiga..
wah..ketiga2 kurma pahit giler...rasa mcm makan hempedu...rasa pahit tu terlekat pada lidah..walaupun hari telah hampir subuh..

hari keempat..
rasa pahit cuma sikit je..
hari kelima ...rasa pahit hampit tiada langsung..
rasa buahnya sedap sangat...air zam2pun berbau manis..

hari keenam...
rasa sedap spt semalam...

hari ketujuh..
clah buh kurma dulu baru buh air zam2..
.. ada byk tompokan2 terapung dlm air(mcm kalu kita masukkan bedak powder ke dalam air)


*oleh kerana clah batuk2 sblom dari hari pertama.....utk hilangkan perit tekak..clah "disuruh" rendam bj kurma ajwa dgn air masak...alhamdulillah rasa perit tu berkurangan... 

*clah jg dinasihatkan utk tak like atau komen di wall mana2 ahli grup lelaki yg suka ditaksubi(lelaki yg taksub yg hantar sihir angin beracun adalah ahli kpd grupnya dan yg mana clah jg ahlinya ...hehe..) ..

 
dua hari selepas terkena batuk sihir tu...semasa solat, clah bertanya kpd makhluk tersebut(yg menyebabkan clah batuk) 
clah: kenapa ko ganggu solat aku..
makhluk: *tuan aku suruh..
clah: ko tak tahu ke ko akan dipertanggungjawabkan di akhirat nanti?
makhluk tu diam sahaja(tapi dia tak tundukkan mukanya..ertinya dia ego)

*bila dia kata tuan..ertinya ini adalah sihir..krn kalu kuman batuk ia akan menjawab..
Allah yg suruh... 

hari ini..19/11/12
oleh kerana saki baki "racun" masih ada dalam badan..clah kena teruskan minum air zam2 satu cawan kecil setiap kali azan selama 3 hari(15 kali azan..jg bersama mak)


alhamdulillah...suara remaja 16 tahun(hehe..)..dah kembali...cuma ada sikit je lagi saki baki... 

28/11/12..
oleh sebab sihir angin beracun ni adalah adik beradik santau angin..maka..yg saki baki itu juga perlukan rawatan spt santau angin iaitu minum air kelapa muda berkulit hijau 1 gelas pada waktu zohor...selama 3 hari berturut2... 

hari pertama minum...
wah..berebut ngn mak ..kesejukan ...(hehe)..take turn la...

hari kedua..
ada bau mcm bangkai...

hari ketiga ..
berebut ...sb kesejukan ngn mak...(hehe)
..siap pesan kat mak: mak jgn off suis air...


2)serangan kerana komen kat facebook ttg syiah

petang tadi, clah ada membaca post serang ttg syiah. didalamnya dimuatkan gambar dr yusuf al-Qardhawi. clah mmg tak setuju kalu ada yg mengatakan semua syiah sesat. syiah rafidiyah mmg sesat. ada pembaca yg melaknat org2 syiah. bg clah:mrk tu siapa nak melaknat semua org2 syiah? sedangkan Allah sdri tak melaknat org2 syiah. syurga tu Allah punya. bkn pembaca2 yg melaknat2 tu yg punya. 
clah post je komen clah tak setuju. dan clah beritahu ttg jihad yg clah sdg jalankan utk membetulkan org2 syiah(tak termasuk syiah rafidi).

masa clah solat asar di rakaat kedua, clah terasa ada sesuatu pada hati clah. lepas solat, clah buat kasyaf. jawapannya..sihir dihantar melalui facebook, berkaitan komen clah. org tu marah.
jadi clah disuruh baca terus semasa kasyaf.
3 kali robbana atina millladun karohmah wahayyik lana min amrina roshada,
3 kali la ila ha illa hua 'alaihi tawakkaltu wahual aliyyul adziim..
3 kali wama humbidhoorri nabihi min ahadin illa bi itznillah. 

selesai baca..dah ilang segala rasa menempel kat hati..   

Tuesday, 6 November 2012

khasiat atar kasturi kuning utk lelaki...

sedara terdekat clah telah lama mahukan anak kedua. Anak sulungnya sekarang telah berusia lima tahun. macam2 ikhtiar dilakukan...namun masih belom berhasil..

dia jg telah disihir yg dipanggil sihir sekatan bkn sahaja utk pekerjaannya, tapi jg utk mendapatkan seorg lagi zuriat oleh org2 yg dengki dari pejabatnya. di pejabatnya jg ada seorg abang yg pandai merawat..jadi dia telah berjanji utk berubat dgn abg tersebut. Bila dia balik klate, mai jumpa clah, clah suruh dia mandi 40 hari. habis 40 hari mandi, dia terserempak dgn abg tersebut. abg tu tanya bila nak datang berubat dgn dia? sedara clah dah kelamkabut, dan panik tak tau apa nak cakap. abg tu kata..dah berubat ngn org lain..sedara clah hanya mengiyakan. abg tu kata..masih belom cukup lagi..datang la ke rumah dia..dia akan cari herba2 sesuai..
mlm tu sedara clah cal clah..apa lagi melenting la clah..(hehehe..garang gak aku nih..)
"wah..seronok aje dia kata lom cukup lagi buat rawatan ngn aku? bak sini mai aku nak scan dia.."

kesian sedara clah terpaksa jg g ke rumah abg tersebut bersama isterinya. menurut abg tu.. ada gangguan pd isteri sedara clah tu..tu yg siisteri tu sakit...

clah bgtau sedara clah,
 " aku tak suka ko menerima rawatan dia...ada something fishy la dia nih..."

..namun clah tak bgtau sepenuhnya bahawa tiada apa masalah pd isterinya. abg ni dah letakkan makhluk peliharaannnya, makhluk melata berkaki byk bergantungan di belakang isteri sedara clah, tu yg tetiba isterinya sakit. harimau bintang peliharaannya, clah halau namun tiap kali halau akan berganti dgn yg lain. tatau brp ekor semuanya..tapi byk gak la..kemudian clah nmpk dia mahu melihat apa yg terjadi.. clah libas mukanya..

bbrp minggu lepas tu..selesai sedara clah berubat dgn abg tersebut, clah terpaksa scan dia semula...kali ini ada lelaki lain hantar sihir betul2 kat dalam biliknya..di kepala katilnya clah nmpak tenggorak.. lelaki ini adalah bekas teman sepejabatnya yg telah ditukarkan ke tempat lain.

rawatan:
renjis air zam2 3 mlm berturut2 diseluruh katil sebelom tidur. 

pada malam pertama selepas merenjisnya, semasa dia tidur..anaknya fatin ada mengejutkan dia..kmdian si fatin mengejutkan ibunya.. oleh krn dua2 tak bangun, sifatin ambik kain selimut, tutup mukanya dan terus tidur.
esoknya fatin bgtau si ayah..
"mlm tadi kakak kejut ayah, tak bangun, fatin kejut mak, mak marah fatin, jadi fatin tidur tutup muka."
 "knp tanya si ayah?"
"fatin nmpk kepala seorg lelaki masuk ke bilik ..nmpk marah sangat..dia masam..pas tu dia kuar dari bilik.."

sedara clah cal bgtau clah ttg ini..clah cuma senyum..
"teruskan buat..nanti dia tak kan datang.. insyallah..dia marah sb hasratnya dihalang!"ujar clah.

rawatan:
clah bgtau .dia dan isterinya perlu melakukan rawatan..
mandi air zam2 dan air kolah 7 masjid + 2bj limau *kasturi(bkn limau nipis) dan 1 bj limau purut..selama 30 hari, makan kurma nabi(ajwa) sebiji sehari dan minum air zam2 utk selama 40 hari..

oleh krn isterinya tak setuju krn mandi terlalu lama..jadi clah scan semula..bg dia sdri buat pilihan..
samada nak mandi 10 hari, dgn 5000 selawat, 40 hari solat sunat tobat dan solat thajud 1+1 kali(4 rakaat)..
atau 
7 hari mandi dgn 10000 selawat, 40 hari solat tobat 5 kali(10 rakaat) dan tahajjud 5 +1 kali(12 rakaat) 
atau 
7 hari mandi dgn 10000 kali slwat, 40 hari solat tobat 3 kali(6 rakkat) dan tahajjud 3 +1 kali(8rakaat)...
kalu nak kurang jgk..sembuhkan sendiri sakit tu..(ni bkn clah cakap aaa..ni pun dalam scan jgk..)

bbrp bulan kemudian.. sedara clah cal bgtau.. dia dah g jumpa doktor.. doktor kata siisteri ok..sihat..cuma sedara clah..kandungan benihnya kurang..


clah janji utk scan..
clah terpaksa bgtau hal yg sebenarnya..siapa yg menganiaya sedara clah..sekali dulu(semasa sebelom rawatan) dan kali ini..menyekat zuriat..
"sian ko..abg yg merawat ko..dia tu la yg melakukan sihir pd ko..tak pa la..Allah ada..insyallah..kita akan usahakan.."

rawatan:
renjiskan sikit air zam2 dan oleskan/pedapkan myk atar kasturi kuning(kasturi ini ditulis sebagai kasturi merah pd lebelnya tapi warna isinya kuning..) pd seluar dalam yg bersih sebelum dipakai.. buat sehingga pulih seperti sediakala/doktor kata dah ok... 

baru seminggu sedara clah menjalani proses rawatan..

"ko tak jumpa abg tu ke kat opis?" clah tanya sedara clah..
"ada" kata sedara clah.."bila aku terpandang dia, dia larikan matanya dari pandang aku dan dia jauhkan diri dari aku.."

*limau kasturi adalah utk buang sihir sekali ngn aura sihir tu terus..
*hati2 telan ubat hospital..sb ia panas bila bertembung dgn air zam2...(jgn tanya clah aa..dua2 ni adalah hasil scanning...clah cuma sampaikan je..)
* perlu diingat terdapat..kasturi merah yg isinya merah dan kasturi kuning yg isinya kuning..






Saturday, 27 October 2012

40 hari membantu merawat Mohd Ezmi b. Md Jan..

bbrp minggu lepas clah terbaca kisah exkapten bolasepak selangor yg menghidap kanser hidung tahap empat. oleh krn masa tu clah tidak dpt melakukan solat, clah cuma scan secara zikir. clah nmpk dua makhluk seakan toyol namun lebih panjang berwarna klabu keputihan sedang membongkok memakan daging muka mohd ezmi.

clah scan kali kedua dgn solat istikharah bbrp hari kemudian. clah disuruh membantu perawat yg merawat sisakit, secara jarak jauh.

apa yg clah tgk..semasa scan kali kedua..seterusnya ialah..lelaki berketurunan siam yg berniaga laksa bersama isterinya.. di kuala kedah..(mgkn sisakit pernah pergi makan laksa kat sana).. si lelaki tadi telah murtad.. tanpa pengetahuan isteri dan mertuanya...dia telah membuat perjanjian dgn setan.. perniagaannya laris dan sebagai ganti salah seorg pelanggan akan jadi korban... Iblis suka kerana lelaki tersebut murtad...ie...ada campurtangan iblis...tu yg kes ni jadi teruk...

clah kena lakukan solat taubat 6 rakaat dan 14 rakaat solat tahajjud..selain dari membaca surah al-Fath dan zikir dll...

proses rawatan bermula...

clah mohon kpd Allah moga dtgkan pertolongan dan cahaya...tetiba clah nmpak ramai habib yg datang...mrk nasihatkan clah utk IKHLAS ...

hari seterusnya...para habib dtg secara bergilir2...dari pelusuk nusantara...

..seterusnya... clah tak boleh lakukan solat secara cepat..krn clah nmpak ada cicak raksaksa yg bersembunyi dlm bilik..dan tiga ekor cicak raksasa di ruang tamu...bila clah ingat pesan para habib utk ikhlas dan tidak melakukan cpt utk (habiskan solat cepat2) ia ghaib..

seterusnya mrk .. berkata..clah boleh handle sorang.. clah tgk cahaya berada di dlm rumah...sbagai pagar..iblis dan setan tak boleh masuk...


seminggu clah tak dapat lakukan solat krn sakit dan kepenatan...

hari seterusnya bila dah ok...clah sambung lakukan solat utk sisakit....


lelaki yg menjadikan mohd ezmi mangsa..mencari mangsa lain pulak...

ada kiyai yg datang melawat..kiyai dari nusantara..dia ni mengajar ilmu sesat...dia jg adalah musuh ALLAH... clah tgk ada seperti serangga bentuk samada seperti lalat dan lipas gergasi..bertenggek...  

p/s..Allah lebih menyayangi beliau..semoga ruh arwah dicucuri rahmat. Al-Fatihah.

solat sunat taubat 80 rakaat...

Solat tobat 80 rakaat perlu dilakukan utk menyelamatkan seseorg yg mmg berada dijalan Allah namun terdapat halangan krn fikiran dan rohani mrk dikuasai oleh makhluk lain...(ada seorg pesakit, yg clah nmpk, semasa scan.. makhluk tu berada di atas kepala sebelah kirinya). ia mesti dilakukan dgn penuh keikhlasan...tidak boleh dilakukan utk mengejar masa(bg cepat habis dll). Krn ia suatu kes yg serius, maka adalah sebaiknya utk kita membuatnya dgn sesempurna mungkin...

kmdian perlu buat solat istikharah semula utk mengetahui samada Allah menerima solat dan doa kita..

ia boleh dilakukan bila2 masa yg dibenarkan kita utk buat solat sunat dan mungkin berhari2 lamanya.. dalam solat pun kita boleh lihat apa yg berlaku kpd sisakit(secara rohani), peringkat demi peringkat. Jika solat kita diterima, kita akan nmpk hasil yg positif kpd sisakit..insyallah...

solat ini jgk utk org yg lemah jiwanya..kita yg melakukannya utk mrk(mrk mmg tak berdaya nak buat)..clah masih dlm proses melakukannnya..

serangan berani mati dari tok imam selempang kuning...

Kluarga clah mmg telah dizalimi dgn sihir sejak sekian lama oleh jiran kami tok imam selempang kuning..

clah sdri telah byk kali kena sihir pelalau..rumah kami dua kali di sapu myk dagu..yg ni anaknya sdri yg mengaku mrk melakukannya..(mrk tuduh kami yg start dulu, sb tu mrk gunakan cara tu..mati akal kami, bila pulak kami buat apa2 kat mrk)..menurut arwah ayah, mrk kerugian dlm forex..mrk tuduh kami jadi punca..kami tak tau menahu pun ttg tu...telaga kat rumah kami punj diletak berbagai2 peliharaannya, pokok rambutan blkg rumah kami pun bgtu jgk..tempat sidai kain/ampaian pun diletakkan saka rimau belang(yg tok imam selempang kuning..anaknya yg dok kat blakg rumah kami guna rimau bintang)

bulan ramadhan clah, mak dan adik kena santau miang tebu..alhamdulillah sembuh, ibu santau tu kmdiannya Allah dah pindahkan ke jantung imam selempang kuning..ia akan membiak sehingga mangsanya menemui ajal.

sebelum raya bbrp hari lepas, mak ajak clah ke bandar, nak g shopping raya. clah buka pintu pagar..jejak kaki kana ke tanah je..firasat clah mengatakan tok imam ada buat sesuatu...balik dari shopping, clah dpt mesej dr kawan lelaki clah(sblum g bandar, clah dah siap sms dia),

"hati2 baca sikit sebelum awak masuk pintu pagar sb ada org buh sesuatu"
clah jwb balik,
"sy tau, dia tu mmg selalu buh bnda.."
mlm tu bila clah scan mmg benar, dia telah renjiskan myk dagu di kawasan pagar.
rawatannya:
renjis dari kanan ke kiri pagar dgn air zam2 yg clah dah baca 1000x surah Al-Kauthar..berdoa sblum start secara menghadap kiblat dan bila dah selesai, berdoa di hujung pagar iaitu sebelah kiri dgn menghadap kiblat juga. 

pada hari raya pertama, menantu tok imam selempang kuning datang bawa daging korban kpd kami..mak cpt2 bungkus dan simpan dlm fridge. mak kata nak bg kat kwn clah. clah rasa tak sedap hati..mlm tadi clah buat solat utk scan daging tu dan jg telaga(sb clah rasa tak selesa..slalu gatal..terutama kat...hehe)

utk telaga, clah kena berdoa menghadap kiblat kat telaga tu, renjiskan air zam2 yg dibacakan surah Al-Kauthar 1000x sebanyak 7x, bila dah selesai, berdoa sekali lagi sambil ngadap kiblat. tak tau dia buh apa tapi bnda kotor...

mlm tadi clah dh scan kali kedua..apa yg dibubuh ialah air kencing babi..tapi malaikat buangkannya ke tempat lain...clah cuma tawari(menutralkan) bekasnya sahaja... 

daging tu...mrk anak branak telah bermesyuarat dan telah sepakat, supaya tok imam selempang kuning renjis dgn holy water(clah tak tahu bgm dia dpt)..tau apa akan jadi kpd org Islam yg termkn atau terminum holy water?tapi Allah Maha Kuasa telah menyelamatkan kami dan kawan clah jg..

rawatan...
clah kena renjis jg dgn air zam2 yg telah dibaca dgn 1000x surah al-Kauthar sehingga rata..tunggu asar, kmdian masukkan dlm fridge semula, esok boleh beri pd kawan clah. daging tersebut telah ditawari(dirawat).

utk tindakan mrk ini lah Allah murka, mrk dipanggil kluarga la'nat(masyallah..nauzubillah)..dgn itu jgklah mrk akan dibinasakan...

utk daging korban ini jg clah dimnta scan skali lagi.. daging itu tak boleh diberkan kpd sesiapapun samada binatang atau manusia. sebaliknya ia perlu di tanam sedalam2nya. sblom ditanam, diletakkan bj2 kurma ajwa. lembu disembelih bkn krn ALLAH..tapi utk show off mrk mampu melakukan korban..dan di rumah mrk penuh pelaris(kluarga mrk berniaga) dari negara siam...


p/s..hanya krn nakkan tanah tapak rumah kami, mrk sanggup membeli neraka... 







 




Saturday, 22 September 2012

mesej hp dr wanita misteri....

pagi kemarin masa dok baring2 kat atas katil, saja layan perasaan, clah ada menerima satu mesej dari seorg wanita....kalu ikutkan bahasanya mmg lucah la 18SX...alamak sapa pulok yg antar pepagi buta nih? takkan wife bf clah yg antar..dia tau ke no hp clah?mcm2 yg clah pk...ini tak boleh jadi..kena kontek gak org ni..nak tau apa cite...

petang tu selepas solat asar, clah cal....
clah: hello, assalamualaikum...
miss M(misteri): waalaikumussalam...
clah: awak ada hantar mesej kat hp saya tadi..
Miss M: tak da...tak da...
clah: tapi mesej awak ni ada masuk ke hp saya..nanti saya forwardkan...

clah forwardkan mesej tu...tetiba hp clah berdering...

miss M: aaaa...ada2...saya nak antar kat suami saya, saya tersilap tekan nombor...nombor awak dan nombor dia dekat2 sama cuma yg tgh je beza..maaf la...(sambil gelak2)
clah(jg gelak..utk hilangkan malu dia): tak pa...biasa je...
miss M:tapi mesej tu...eee...malunya saya...
clah: saya ni perawat jd bnda2 yg mcm ni dah biasa sgt la...
miss M: clah ni mcm kaunselor...ooo...mcm tok bomoh la ya...
clah: lebih kurang la...tapi cara Islam la..tak pa bebila awak senang awak cal clah..
masa clah buat solat sunat tobat lepas solat maghrib..clah terdengar suara "tolong dia" ..clah tau dia tu merujuk kpd pompuan yg tersilap hantar mesej tu..
bila clah bgtau ttg ni..miss M bgtu gembira sekali...

mlm tu Miss M cal lagi byk jg yg dia bgtau...tapi clah terpaksa hentikan percakapan..(bkn lah atas sikap kurang ajar) tapi...
clah: mcmni la ..awak bagi info ttg suami dan bini muda dia..kalu awak cite byk2 pun, clah tak tau duduk cite sbnarnya..mcm di awang2an la pulok...

x sampai bbrp minit Miss M telah sms maklumat yg clah kehendaki..

awal pagi tu clah scan..tiga org, Miss M, suami dia dan isteri muda suami dia...apa yg clah nmpak dan rasai clah citekan pada Miss M.
ni hasil yg clah scan...clah nmpk kaabah, tapi ia jgk adalah kepala setan...hubungan Miss M dgn Allah adalah sebesar mana kaabah yg clah nmpak besar itulah kepala setan.. satu lagi sesak napas krn asap yg kuar dr napas adalah asap api neraka...

rawatan ialah minum air zam2 sebotol(hg RM5 atau RM6 satu) sehari semasa azan zohor selama 10 hari..inilah pertama kali air zam2 perlu diminum sewaktu azan zohor ...
clah bgtau Miss M sbnya...sblom ini keadaan dia adalah seperti suasana pagi yg tenang dan sejuk, tetiba kepanasan datang..jadi keadaan mesti dikembalikan kepada suasana sejuk dan tenang semula...wallahu'alam

Miss M tanya, kaedah apa yg clah pakai...
clah kata, solat tobat dan solat istikharah..
lepas tu barulah dia akui apa yg clah nmpak..dia kata, sblom lakinya kwin ngn bini muda dia tuh, dia pernah pujuk pompuan tu agar melupakan suaminya, namun pompuan tu cuma mendiamkan diri...bila dah kawin, dia maki hamun kow-kow pompuan yg jadi bini muda laki dia ...
dia berjanji akan merawat dirinya/rohaninya dgn air zam2 ...

so..kena tunggu 10 hari lagi....




bersambung....
    








Sunday, 2 September 2012

25. AWAS....ustazah rangkaian dajjal..

1.Ilmu pati geni

skrg didada akbar ada iklan berbagai pelbagai produk spt myk wangi, air etc oleh satu syarikat. ejen2nya dah merata di msia. salah satu jampi yg dibaca (oleh kalu tak silap clah dia ni ustaz) adalah jampi dari ilmu pati geni...(apa dia ilmu pati geni..sila gugel) ..clah terlihat iklan tersebut sebesar 1 muka penuh dalam akhbar rasmi pas kelmarin...
produk nya telah byk di pasaran..losen, myk wangi..air mineral...hati2 sb ini melibatkan aqidah... 

P/S...adik clah telah membeli myk atar kasturi campuran yg berjenama agak terkenal dewasa ini utk rawatan sihir. Namun yg pastinya bila clah scan, myk atar tersebut telah dijampi dgn ilmu sihir. harganya dalam RM48..botol 10ml...(kalu kat jaafar rawas, myk atar kasturi cuma RM12 sebotol)

air jampinya pula murah dari biasa, harganya sekitar RM4.50 ...jgn tertipu dgn harganya yg murah..sanggupkah anda menggadaikan aqidah anda/hanya itukah harga aqidah anda?

anak sedara clah telah datang ke rumah masa cuti raya China. clah tgk wajahnya nmpk sembab dan tak cantik tidak seperti hari2 biasa. mcm ada sesuatu yg hilang. rupanya dia beli dan gunakan sebanyak dua kali myk wangi produk yg terkenal ini.clah suruh dia buang samada ke laut, atau sungai atau ke longkang.

rawatan:
1)mkn 7 biji kurma ajwa dan minum segelas air zam2 yg telah di baca 7 Fatihah, 7 selawat dan 7 alhamdilillahirobbil'a lamiin masa azan asar selama 7 hari. 
2) baca surah yasin selama 7 hari.  

p/s...apa yg clah scan, semua produknya mempunyai kesan yg sama, iaitu tergadai aqidah umat Islam..

alhamdulillah..selepas habis tujuh hari clah lakukan solat tobat dan tahajjud..clah scan lagi anak sedara clah..masalah saka dan myk anugerah dah tiada.. yg lain masih ada...



2. jgn biar diri ditaksubi

org yg membiarkan dirinya ditaksubi oleh org2 lain adalah org yg bersaing dgn ALLAH dan Rasul SAW..
sentiasa lah doakan agar kita dijauhkan dari fitnah tersebut...

3. selamatkan anak anda...

jgn lupa, walaupun ibubapa adalah terdiri dari org alim dan baik hati namun anak anda mgkn bkn begitu..jadi..selamatkan anak anda: doakan

ya Allah ya Tuhanku, muliakan anakku disisi MU...

 supaya anak anda tidak menjadi spt tok imam selempang kuning(jiran clah) yg walaupun bekas pelajar pondok, namun sentiasa menganiaya kami dgn sihir dari wat siam..
p/s..jika anak anda ramai, buat satu2, sebutkan namanya.

4. air dano dijadikan minuman 

taktik terbaru utk menang, politik. kedai makan atau restoran terpilih, diupah utk memangsakan sesiapa yg berpotensi sebagai penyokong pihak lawan, dengan memberi air minuman yg bercampur air dano. adakah anda bertanya tuanpunya kedai makan berkenaan, ni kedai makan parti mana? tentu skali tidak.
si peminum campuran air kotor ini akan bersikap spt org mati..iaitu tiada keinginan utk mengetahui hal2 duniawi.... 
rawatannya..minum air zam2 segelas dan makan kurma Nabi sebanyak 7 biji buat selama 3 hari sblom tidor.


5. Ustazah terkenal pakai pendamping... 

seorg ustazah yg terkenal ..pakai 3 pendamping utk jadi terkenal. dia adalah kepala pelesit. dia pakai something kat anu dia. laki dia diperbodohkan oleh dia...dan paling mengejutkan namanya tersenarai dalam list nama org2 yg ke neraka...(sampai di sini..seluruh sendi clah menggelatar..nak baca semula ini pun clah tak sanggup)..nauzubillah...


6. setan menyamar sebagai ustaz di pasantren

clah diminta oleh isteri seorg pesakit utk merawat suaminya. katanya ramai yg merawat suaminya tapi mrk telah mendpt pelbagai warning dan musibah. katanya ada seorg ustaz di tanah seberang mahu membantu. clah scan dan tgk satu pasentren, ada seorg lelaki gemuk pakai baju dan kain pelikat berjalan terjengkit2 menjauh bila dia tahu clah sdg memerhatikannya.
 clah bertanya..siapa tu?
jawabannya..itulah setan yg menyamar jadi ustaz
...clah kata..binasakan lah..

kmdian clah teruskan scanning..clah dpt tahu..makhluk yg menempek kat suami dia ialah penolong/pembantu iblis. patutlah susah sikit nak buang...ia memerlukan prosedur yg ketat..


7.bukan semua lelaki boleh menjadi suami misali...
bkn semua lelaki yg sudah berkahwin boleh menjadi suami misali andainya mrk mengamalkan poligami. bakal2 isteri kedua, ketiga atau keempat, dinasihatkan, lakukanlah solat istikharah sblom anda menerima seseorg lelaki yg sudah berkahwin sbgai suami anda, walaupun lelaki itu ada asas ugama yg kukuh dan amat anda kenali baik budi pekertinya. sb, mgkn dia seorg yg takutkan isterinya(isteri pertamanya), jika anda berkahwin dgnnnya, sudah tentu anda akan menjadi mangsa..derita perkahwinan.
 

8. derita lelaki yg mempunyai isteri pengamal sihir tegar
sudah bbrp lelaki yg clah jumpa yg mana isteri mrk mmg pengamal sihir, namun yg menyedihkan lagi ialah, sihir tersebut dikenakan ke atas suami masing2. jadi lakukanlah solat istikharah sblom anda melamar seorg gadis sebagai isteri anda, biarpun pilihan itu anda serahkan kpd kluarga anda.  


9. Jangan sembarangan mengaku anda ketutrunan Rasulullah SAW...

mmg ramai yg mengaku mrk adalah dari keturunan Rasulullah SAW, namun pada hakikatnya tidak demikian. Awas..krn ini adalah suatu penghinaan. Jadi apa yg terjadi ialah seseorg yg mengaku demikian sedangkan pd hakikatnya tidak, pengakhiran hayatnya:dia akan mati dalam kehinaan. itu adalah balasan Allah ke atas mrk krn berbohong...!!


10. prof OCD 

ada seorg prof yg agak terkenal selalu kuar berceramah... dlm rancangan tanyalah ustazah pun dia pernah ada...ramai yg menjadi pengikutnya...namun org tak menyangka bahawa beliau adalah OCD...obses pada brg2 cantik...(bkn hanya suka..tapi tahap obses)

apakah OCD? sila gugel utk tau apa penyakit tu..


11. kalu anda mimpi... 

kalu anda bermimpi pohon buluh...yang besar merimbun ertinya ..hati2 dgn orang yg berniat jahat pada anda...


12. tutuplah minuman atau makanan

tutuplah minuman atau makanan anda krn sekiranya ia terdedah, setan akan duduk disebelah kiri, (mengadap menentang kiblat) atas pinggan/cawan/gelas atau mangkuk makanan/minuman tersebut. tak tau la apa yg dia buat..kesannya? apa lagi kalu bkn hati anda, dan solat anda mgkn rasa something wrong somewhere...kurang sikit drp jika anda termakan atau terminum makanan/minuman berpelaris..! 

13. ustaz yang ada misi rahsia 

seorang ustaz yang agak terkenal sebagai penceramah terutama di tv swasta..di pentas2 ceramah. di fb.. beliau masih muda. ramai org yg bercerita ttg beliau. namun beliau ada misi rahsia, ada hubungan dgn POPE. 


14. Pusat rawatan Islam gunakan setan mengadakan kursus rawatan Islam..

sebuah pusat rawatan yg mengaku menjalankan rawatan Islam, sbnarnya pengasasnya menggunakan setan2(sama rupa setan yg clah pernah buang pada tok moh sedara clah, dahi putih, rata, mulotnya ada gigi berkerapoh(hehe..bahasa klate..gigi atas dan bawah panjang dan berkedudukan tak sempurna). pusat rawatan ini tersenarai dlm blog rawatan Islam dan agak terkenal di Pantai timur..


15. jgn lukakan hati Rasulullah saw

masa clah buat rawatan ke atas tanah mak clah, clah mmg nekad, clah ckp pd diri clah, iblis mntkpun Allah bagi, inikan pulak kita umat Islam.. 

tapi lepas tu clah rasa macam ada rasa tak selesa pd hati clah. jadi clah buat scanning secara solat istikharah. apa yg clah nekadkan itu melukakan hati Rasulullah saw. masya Allah..
clah kena buat solat sunat tobat, clah dh lupa brp kali samada 10 rakaat atau 20 rakaat..clah mntk ngn Allah, clah nk mohon kemaafan dari Nabi Muhammad sendiri. masa clah buat solat tummg clah nmpk Rasulullah saw..dan mmg hati baginda luka parah.. ya Allah clah menangis terisak2. hati clah pun terasa kelukaan itu.. clah mohon kemaafan sehingga baginda saw maafkan clah. lepas itu yg clah dgr  suara mengatakan Rasulullah(saw) sayang pd clah(nama clah la). jadi, jgn sekali2 ulangi apa kesilapan yg clah pernah buat.


16. sebutlah insyaa Allah.
clah ada scan seseorg..dan dlm scanning tersebut clah berjanji nak jumpa dgn jin kafir(jin tu nak masuk Islam) tersebut, namun clah lupa nak sebut "insyaa Allah", clah terus rukuk. 
lepas solat clah rasa tak selesa mcm ada yg tak kena. jadi clah scan. 
jawapannya:clah ni ujub..
clah heran la, hah? sbnya clah tak sebut insyaa Allah. 
jadi clah kena buat solat sunat tobat sebanyak 5x, iaitu 10 rakaat..mohon keampunan dari Allah.

17.orang yg cinta dunia

org yg cinta dunia adalah, spt dia menggali lubang yg dalam kemudian dia terjun ke dlmnya. siapakah yg dpt menolongnya?


18. ulama yg meninggal dalam kesesatan
ada yg postkan gambar seorg ulama yg meninggal dunia. clah serbasalah samada nak beri laFatihah ke tidak. bila clah scan, clah terdengar suara"seb baik ko tak beri alFatihah". clah bgtau kat adik clah ttg ini. "kenapa?" tanya adik clah. clah scan lagi sekali esoknya, jawapannya: "dia sesat" 


aduh..sayangnya..berpuluh tahun hidup mendalami Islam. dapat anugerah, tapi mati sesat..
semoga Allah menjauhkan kita semua dari itu...

ada seorg ulama yg semakin hot skrg, kat youtube pun dia ada. kat tv pun dia ada. clah scan, bgm dia nih. jawapan:dia dah sesat. 

ada seorg mufti yg sentiasa beri pendapat, masuk newspaper. clah scan.
jawapan:dia ni bapak sesat.

so clah tanya, bgm nak tahu sesat atau tidaknya seseorg ulama?
jawapan: BILA DIA TIDAK MENGHUKUM ATAU BERI PENDAPAT BERPANDUKAN QUR'AN DAN SUNNAH(hadith)... ie..beri pendapat mengenai soal ugama hanya berpandukan pendapat sendiri.


19.tulang dalam keropok lekor atau keropok keping atau sardin.

kita umat Islam tak boleh makan tulang atau isi dalam tulang tersebut. sb tulang itu Allah dah utkkan sebagai makanan jin.

hukum ini juga terpakai utk tulang dlm keropok lekor, keropok keping atau sardin. jadi awas, pengusaha keropok. jgn bubuh tulang. itu bkn makanan manusia. ia tetap makanan jin. 

dan peringatan utk para ulama: ulama' yg tidak memberitahu atau mengingatkan soal ini akan ditanya di akhirat kelak! 


20.isteri yg tidak melayan keinginan sex suami

para isteri selalu diingatkan utk melayan kehendak suami, kerana itu adalah tugas utama seorg isteri.  jika tidak, mrk akan dilaknat para malaikat sehingga subuh.

tugas suami membasuh dan memasak. bila isteri mengambilalih melakukan tugas suami ini, adalah tidak mengherankan jika siisteri akan penat. pompuan yg penat tidak dapat melayan kehendak sex suami. apakah pompuan tersebut akan disiksa diakhirat kelak?
jangan ingat suami boleh terlepas. Allah tidak zalim. suami akan ditanya tentang ini.
  

21.kenapa anak2 lebih sayangkan kawan2 dari ibubapa?

bila ibu bapa melayan anak2 secara tidak adil, Allah memberi kifarah terhadap mak dan bapak iaitu anak2 tidak sayangkan mrk dgn sepatutnya, sebaliknya menyayangi orang lain, samada kawan2, nenek/atuk, isteri etc..
jadi, jgn salahkan anak2..cermin diri anda dulu. siapa yg makan garam dulu? bkn anak2 anda, tapi anda.


22.air zam2 dan myk atar kasturi campuran?

bagaimana nak tahu samada air zam2 atau myk atar kasturi adalah ori atau telah bercampur?
bbrp bulan lepas clah telah bacakan ayat Qur'an pada myk atar kasturi utk akak clah. tetiba clah nmpak ada cahaya pada myk atar kasturi tersebut.. cantik sgt.. 

bulan lepas, clah sedang bacakan ayat Qur'an pada myk atar kasturi dan air zam2. air zam2 mengeluarkan cahaya, namun myk atar kasturi tiada cahaya langsung. clah tanya kenapa..jawapannya:air zam2 ori manakala myk atar kasturi telah dicampur. patutla myk atar kasturi tu berbau lain dari yg sebelum ni..


23. kismis tok guru pondok dan kurma ajwa yusuf tayyoob

kawan clah dtg membawa kismis tok guru pondok dan kurma ajwa yusuf tayyoob utk clah bacakan ayat2 Qur'an. bila clah scan kedua2 brgan tersebut, ini jawapannya:

brg pertama:tok guru ni mengaku tok guru, tapi dia belum sampai ke tahap tok guru lagi. 
jadi..kismis yg dibacanya utk minda tu..tak jadi apa!
(komen clah:sesia je la..hehe)

bgran kedua: ada campuran modal yg syubhah.. 

kedua2nya clah dh tawari(buang aura negetif) dan gantikan dgn cahaya yg Allah sdri beri. Alhamdulillah. 

24.pati delima gulsan dan myk kelapa dara(kapsul) catalyst

pati delima gulsan mengandungi aura pekerja yg tak brp elok. produknya dari Turki. ada jg penduduk yg masih sokong fahaman ataturk. jadi utk membuang aura ini, clah bacakan 100x ayatul Qursiy. tak perlu dibuka tudung botol. mencukupi dibaca dari luar. sb yg membuangnya ialah Allah.

myk kelapa dara catalyst, bila clah telan aje, clah tak boleh solat dgn selesa. spt ada bnda yg tersumbat dikerongkongan. telan tok g kata org kelate. jadi clah scan, apa yg tak kena. modalnya terdiri dari modal haram. clah nmpk spt kelibat patung hindu dgn api terpasang. utk membuangnya...

25.ustazah rangkaian dajjal..

clah baru tgk namanya kat facebook. dia muda lagi, dari seberang. telah menghasilkan satu buku ttg wanita solehah. dia ni dah terkenal kat msia, singapura, malah ke timur tengah utk beri motivasi dan ceramah.. 
ni hasil scanning clah:
ustazah yg cantik di luar.
clah nmpak mcm permata..
bila clah baca la haula wala... ia ilang sekejap, kemudian, muncul semula..
kmdian nmpak segitiga yg mcm alat mengukur geometri..
lepas tu nampak bulatan..(apa tu..tanya clah)
jawapan..ustazah2 rangkaian dajjal..



Thursday, 16 August 2012

Sihir Pelalau terhebat di alaf ini...

bbrp bulan lepas, clah bermimpi, anak kedua cgu sarah, noni... yg jg jiran clah terkena sihir...bila clah tersedar dari tidor, clah dok termenung...terkejut gak la..apa pulok nih!

bbrp malam selepas tu clah scan noni...mmg benarlah apa yg clah mimpi tu...

noni clah kenal masa umurnya setahun lebih..mulutnya cot cet cot cet...ada aje bnda yg clah tanya(suka sakat budak kecik), namun dia akan jawap dgn baik... umurnya sekarang dah 33 tahun..

sapa yg lakukan sihir pelalau siam paling hebat(kejam) di antara sihir2 pelalau yg pernah ada ini? sapa lagi kalu bkn tok sami selempang kuning alias tok imam tu...clah nmpk dlm solat, masa dia lalu dgn kereta, dia akan tiupkan jampi pelalau ke atas noni..bgtulah setiap kali bila beliau lalu...(maksudnya sentiasa ditambah dari masa ke semasa)

kenapa tok sami tu benci sgt pada noni?
alkisah lebih kurang 30 tahun dulu, anak lelaki kedua tok sami..nak sgt minum air kelapa..pokok kelapa berada bbrp kaki je dari luar pagar rumah cgu sarah. jadi diapun dgn bbrp adik bradiknya panjat pokok, dan byk jg la buah2 yg gugur berterabur di bawah pokok...suami cgu sarah cgu wan..agak marah..bkn hanya marah krn mrk tak mintak kebenarannya tapi jg selepas mengambil buah, mrk tinggalkan sampah berterabur dekat kawasan rumah nya. jadi masa tu, mrk sdg berada di atas pokok, cgu wan kuar dan sound mrk...apa lagi...mrk pun terus g repot kat bapa mrk yg samseng(tok imam selempang kuning).. tok imam pun dtg dan marah kat cgu wan.. pokok tu bkn cgu wan punya, kata imam selempang kuning, itu kawasan awam..kjaan punya, sapa2 pun boleh ambik.. dia cabar cgu wan bertumbuk...itulah punca dendam tok sami ..

knp pulak noni yg kena?
masa surau kat taman tmpat kami tinggal baru siap...cgu wan sekluarga antara yg dtg solat kat surau tu. tok sami yg jadi imam....setelah bbrp lama..noni bersuara pd cgu wan..
"abah, boleh ke kita jadi makmum kpd imam yg kita tak suka yg kita tau prangainya buruk?" sejak dari saat itulah mrk sekluarga tidak lagi menjadi makmum kat surau depan umah clah tu...

rawatan awal kpd noni..

prosidur pertama
tiga hari berturut2 clah kena buat solat sunat tobat, solat sunat tahajjud..dan baca surah al-Baqarah..
aduii la...satu surah?
boleh tak tukar...bg alternatif lain?(hehe..) clah mntk dalam solat...alhamdulillah..permintaan clah dimakbulkan...sebagai gantinya?...

sebagai gantinya, clah kena baca 10kali surah al-Ghasyiah selama 10 hari..

setelah selesai clah scan lagi sekali.


prosidur kedua

clah kena buat solat tahajjud dua rakaat selama 40 hari..

bersambung
  


p/s...knp ia adalah sihir pelalau terhebat? kalu clah berjaya dlm misi ini....ertinya insyallah dgn sndrinya clah dpt menguasai ancaman sihir pelalau lain jgk.... 

  

Tuesday, 7 August 2012

Balu mangsa amalan suami...

suatu hari abah cite pd clah ttg sedaranya...abah kata kesian kat sedara ni..dah la jadi balu, dok sensorang kat rumah baru, pulak tu selalu mcm diserang sesuatu, badan selalu sakit2...

"abah bg la semua maklumatnya...clah nak scan..semua sekali tau abah.."
"kalu macam tu abah bg nmbor telefon kak ning lah..senang, apa2 tanya dia terus..."kata abah, sambil tulis nmbor hp kak ning atas kertas...
"aah..lagi bagus...nanti apa2 clah tanya dia..."

mula2 clah scan secara solat istikharah...clah tgk ada kelibat makhluk kat atas bumbung rumah kak ning...
tak puas hati, clah cal kak ning bbrp hari kemudian..clah perkenalkan diri...dan mintak maklumat lengkap dari kak ning...

mmg benarlah apa yg clah tgk kali pertama dulu, kali ini pun clah dpt tahu ia adalah makhluk belaan arwah suami kak ning...hantu raya..tapi hantu raya ni pernah dijamu sesuatu, jadi ia lagi ganas...

bersambung...  

Saturday, 4 August 2012

gangguan di bulan Ramadhan:memarahi kuman batuk...

telur yg dipuja

aduh...mmg tak tahan kalu kita sewaktu solat, kita terpaksa tahan batuk...tak pun kita terbatuk2...!

dua minggu lepas clah, mak dan adik "termakan" akok yg dibeli di berek 12..akok ni clah dah nmpak kelainannya..ia berpeluh dan nmpak mcm berlendir(dari firasat clah)..tapi kami makan jgk..(perut tawar..huhu)

esoknya apa lagi bermulalah kisah kami batuk hingga ke hari ini masih ada saki bakinya...kami batuk dgn segala sendi2 sakit, demam yg berada didalam, kpla macam kena karan(ada wayar bergetar kat dlm otak..bila ia bergetar, kita akan rasa kesakitannya..) badan kami jadi putih kuning macam mayat...

bila clah scan, clah dapati mmg benarlah dari akok tersebut. telur utk buat akok telah dipuja terlebih dahulu..ilmu ini didapati dari Mundok..
ia bknlah kemurkaan Allah tapi sebaliknya adalah petunjuk...(tak boleh nak cite)

apa yg clah nak cite adalah masa solat maghrib dirakaat ketiga selepas baca Fatihah..masa tu mmg clah batuk..sambil baca surah seterusnya clah jumpa dgn kuman batuk..
"ko ganggu aku solat"marah clah..
"perintah Allah" ujar kuman batuk penuh rendah diri..
"aku tak kisah..aku nak mengadu jgk di akhirat nanti"sambung clah lagi..
selepas tu sampai habis solat, tiada gangguan batuk..alhamdulillah...

suatu ketika clah sedang solat tahajjud utk jihad Syria...masa baca surah selepas Fatihah, batuk datang..sakitnya hati...(utk solat ni, mmg tumpuan sangat perlu)
"ko ganggu aku solat!!"..tempik clah..
"aku tak peduli apa alasan ko"..
alhamdulillah..lepas tu tiada lagi gangguan batuk sehingga lah clah selesai mengerjakan solat...

santau miang tebu

rasa perit dalam tekak, gatai2...masih ada..sepatutnya dah sembuh batuk kami...mlm tadi clah buat solat istikharah..lalu disuruh buat solat tahajjud dgn selepas Fatihah pd rakaat pertama di baca 40 kali al-falaq dan annas dan pd rakaat kedua selepas Fatihah, dibaca 40 kali alkauthar dan al-lail...

masa ni lah clah diberitahu org yg benci clah dah antar sesuatu..santau miang tebu.. clah tercium bau air tebu...clah nmpak makhluk yg putih spt cat putih..berkepala bulat dgn lidah nya panjang...

rawatannya ialah: kami 3 org kena mkn kurma nabi yg direndam dlm segelas air zam2 masa azan asar makan masa buka posa(azan maghrib) dan minum air zam2 tersebut...bgtulah selama 10 hari...dan biji kurma itu clah yg mesti menanamnya mengadap kiblat..pantangnya adalah selama 10 hari kami tak boleh minum air tebu...dan makan jagung...

org yg benci kat clah sapa lagi..tok sami selendang kuning, jiran clah tu la...bln lepas clah dah buang bnda yg dia hantar kat telaga...tu yg dia tak puas hati...

hari pertama minum air zam2 dan mkn buah kurma Nabi/ajwa dah rasa kelainannya..mcm ada bayangan itam kluar... solat dan lain ibadah pun lebih smooth...

hari kedua..biasa je..cuma rasa manis dalam tekak....

hari ketiga..buah kurma mak dan adik, tenggelam ke bawah..tapi kurma clah punya walaupun dah berejam dalam air masih terapung di permukaan...rasanya sedikit pahit..

haa...lupa nak bgtau..tok sami selempang kuning alias tok imam tu dah bbrp hari batuk...
adik clah tanya clah, boleh tak kita pulangkan balik apa yg dia hantar?
clah jwab:ALLAH sendiri yg nak menghukum dia...

hari keempat tadi masa asar, lupa nak sediakan kurma dan air zam2(asyik dok buat zikir dan bacaan Qur'an utk dua pesakit)..dah pukul tujuh mlm baru ingat..buah kurma tu tenggelam..tapi rasa pahit lebih dari kmarin...

lupa nak cite..setiap kali, kalu clah rasa ada bnda yg melekat kat tekak..clah akan baca auzubillahi minasysyaitonirrajiim..sambil buat"HAAAAHHHH!!!" ...kuat2..mulut mesti nganga besar2 aaaa...(spt kita kuarkan bnda2 tu dari kerongkong kita...)clah akan buat tiga ke empat kali...baru tak terganggu ketika buat bacaan dlm solat...niatnya?kuarkan bnda ngarut2 tu dan bagi balik kat tuan empunya...(hehe..)



p/s...kenapa clah tak guna pagar diri..? rugi la.. setiap kali clah kena, clah akan dpt satu ilmu..kalau dah buat pagar..terbatas la pengetahuan clah, tak berkembang... selain dari itu insyallah akan dpt bonus ilmu lain pulak...




 

Wednesday, 1 August 2012

Gangguan Pelesit, dengki/aura dengki ..puluhan tahun..dan angkara pelaris...

gangguan pelesit

tiga minggu sebelum puasa, clah jalan ke bandar kb...duduk2 kat stesyen bas..sambil tunggu bas, sambil tengok orang lalu lalang sambil borak2 dan dengar makcik2 borak..mmg dah jadi kegemaran clah..kat sini kita boleh menemui pelbagai jenis manusia dgn pelbagai masalah. kat tempat spt inilah mereka meluahkan masalah mrk...kalu bernasib baik, berjumpa dgn org yg serasi, samada boleh dijadikan kawan atau kalu sakit, terjumpa dgn org yg serasi merawat.

clah duduk disalah satu bangku depan(clah mmg tak suka dok kat belakang, walaupun kat dalam kelas masa kat U dulu terutama klas bahasa arab dan bahasa Inggeris, walaupun tersenggok2 ngantuk kat depan, mmg nak dok depan gak..hehe..). ada seorg pak cik dgn bangganya berdiri kat depan sambil bercerita ttg ramai yg ada masalah rumahtangga dtg berjumpa dgnnya. agaknya penat, dia g dok kat belakang pulak sambil bercerita dgn org kat blkg clah. ada seorg kakak tetiba dtg dok sebelah clah.
"huh...panasnya" kata kakak tu sambil menarik2 lengan baju kurungnya ke atas dan ke bawah. Dia kmdiannya bercerita ttg tujuannya dtg..utk belajar Qur'an.
"kat mana," sapa clah..
"tu..kat depan,"
 akak tu terus tarik clah dan tunjukkan kelas Qur'an kat tepi kiosk bas bandar..
kami borak seketika...sambil kakak tu menjuih2kan mulutnya bila terdengar pak cik tadi dok sebut2 kepandaiannya.
"jantan gatai,...kalu nak tau, tgk aje matanya..."sambung kakak tu lagi..clah cuma tersenyum..suara kakak tu tenggelam timbul, bunyi muzik dikir laba bergema dari gerai cd..kenkadang menenggelamkan suara, maklumlah ia cuma berada dua meter aje dr kami.

bila bas kami datang, clah naik, dan dok kat seat depan tepi tingkap dekat tangga. kakak tu dok sebelah clah. Dia sambung bercerita ttg masalahnya..suaranya masih tenggelam timbul. katanya dia dah pegi merata tmpat utk berubat, sampai ke DS di Shah Alam dan berjumpa sdri dgn ketuanya,
"dato tu suruh akak pindah..kat mana akak nak pindah, hanya tu je rumah yg akak ada."
clah janji akan scan masalahnya bila dah boleh solat. kami bertukar2 nombor telefon..
"nanti jgn lupa cal kak na..." "insyaallah.."sahut clah. clah turun bas bila dah sampai ke destinasi. rumah kak na masih berjarak bbrp kilometer ke depan.

sbnarnya clah tak la tau sgt masalah kak na ni...clah ckp cepat mcm kretapi laju, namun kak na lagi laju percakapannya mcm bullet train kat jepun tu...

bbrp hari kmdian kak na cal...
"kak na...tunggu saya sms dulu.."

mmg sesapa pun yg dok dlm situasi beliau, tidak akan sabar menanggung segala keperitan. maklumlah dah berpuluh tahun.
"ilah, kak na nak bgtau...kak na balik umah aje ari tu kak na demam..pas tu anak2 kak na semua demam..."
ujar kak na...
"hurm...saya pulak kak na...belalang pelesit masuk ke rumah..dua malam..! dia melompat2 mendekati saya, bila saya nak kejar dia, dia melompat2 pergi cepat2..."
"owh..ya ke?"ujar kak na...

"pasal g pulok...mai sini"
 kata clah..."...dia melompat menjauh...bgtulah setiap kali terjadi..clah gelak je...tapi clah mmg tak bgtau kat mak, nanti takut pulok orgtua tu...

suatu hari selepas scan mlm tu, clah cal bgtau kak na..
"kak na...ilah ni..nak bgtau kak na...tapak rumah kak na tu keras..masa dulu sblom kak nan buat rumah, ada org mati kena bunuh..darahnya disimbahkan ke kawasan tu sbagai sembahan utk pelesit2 yg mmg dok kat situ.."
"sepatutnya rumah kak na tu baik dirobohkan..., tapi tak kan nak robohkan pulak..jadi, apa yg kak na perlu buat adalah...cari air tujuh jenis utk renjiskan seluruh rumah luar dan dalam dan juga buat campuran semuanya utk minum kak na sekluarga dan jg org2 yg bertandang ke rumah kak na"

air yg direnjis adalah perlu mengikut turutan yg clah tulis:
hari pertama:air hujan
hari kedua:air laut
hari ketiga:air sungai
hari keempat:air tasik
hari kelima:air musoffa za'faran
hari keenam:air kolah dari tujuh masjid
hari ketujuh:air zam2

ada jg air telaga dan air paip sbgai pilihan/ganti sekiranya susah utk dptkan mana2 air..(dari keempat2 yg paling atas)namun clah tak bagi tau sebab, pilihan air yg dinyatakan diatas adalah lebih mujarrab.

alhamdulillah hari hujan, jadi senanglah kak na kumpulkan airnya. bila sampai utk mencari air tasik kak na cal..
"ilah, kat mana nak cari"
" ..ala kak na..g je kat danau tok uban pasir mas..."..
"ok..bereh2.."ujar kak na..
namun sekejap lagi kak na sms...
"ilah, kak na nak bgtau..suami kak na masuk gok..."
"la..pasai pulok?"clah jwb sms..
"nanti la bebila kak na bgtau..." jwb kak na..

dua hari lepas tu kak na cal..laki dia dah kuar dari lockup..
"air tu dah ada semuanya, bila kak na boleh g umah ilah," tanya kak na...

"nanti dulu kak na..masa ni ilah sibuk lagi..nanti ilah sms bgtau.."

clah mmg perlu bersedia jasmani dan rohani, selepas solat tobat dan solat tahajjud utk masalah kak na, semua air akan dibacakan surah jin dan surah alBaqarah(bkn satu surah, cukup lebih dari separuh surah) dan lain2 bacaan..
petang sabtu tu kak na sampai lebih kurang pukul enam suku dgn anak lelakinya...
"kak na tersesat jalan la...terlajak ke taman sari.."
"ni mak ilah? masyallah..." kak na gelak2 bila dpt jumpa mak...bkn main seronok lagi..
"wah...mok ni..." kata kak na..
"lama tak jumpa.."
rupa2nya kak na mmg dah kenal mak sejak dulu lagi..mana la clah tau...
"ilah ni.."sambil kak na menampar2 bahu clah...

bila dah siap dua hari kmdian, clah cal kak na..
kak na dtg dgn suaminya...
sambil dok tunggu lakinya g solat maghrib kat surau depn umah clah, kak na dok borak2 ngn clah dan mak kat ruang tamu...masa bbrp minit tu la kak na gunakan utk bercerita...dari a-z...
mak kata..mak tak tau apa butir buahnya...kak na kan ckp laju...

hari yg ketiga kak na cal...
"ilah..kami kepanasan..." cemas suara kak na...
"tak pa kak na..teruskan...ini cuma suatu tindakbalas.."
sbnarnya yg kepanasan tu bkn kak dan dan famili dia..tapi segala pelesit tu..

hari keenam clah cal kak na..
"kak na..ada dua hari lagi untk abis..."
"ilah, mcmana ni..kak na period..boleh ke kak na renjiskan.."

"tak boleh..mntk tolong anak2 kak na..anak2 lelaki ka na kan ada bbrp org.."
"anak kak na takut la ilah.."
"kak na mmg tak boleh buat, badan kak na kotor...mntk tolong laki kak na..pujuk la dia..ckp dua hari je lagi..sayang la kak na...dah nak abis dah"jawab clah memujuk..
"insyallah kak na try pujuk dia..."jawab kak na tenang..

hari ketujuh kak na cal...clah tak tgk pun sehinggalah petang...
"kak na cal tadi..nape kak na..?"
"ilah..kepanasan la..smua orang nak bergaduh..dah dua hari dah..pagi tadi baru rasa sejuk..."
"alhamdulillah kak na...awal pagi tadi masa ilah buat solat utk scan, ilah nmpk, semua sarang dah musnah, namun ada seekor ibu pelesit yg masih muda yg galak bertelur terlepas..."
(gambarannya nmpak kat kaabah..rupa dia mcm tudung seno..kepalanya bkn mcm belalang melenggok sikit..badannya lengkung..mmg mcm tudung seno..atau kalu org luar dari kelantan kata mentadak mentadu...kedudukannya berdiri bkn mcm belalang...
"hah...abis tu mcmna ilah?"
"dah ok...dah dibunuh"
'nanti malam nanti ilah tgk lagi sekali...."clah janji utk scan lagi sekali...


dengki dan aura dengki puluhan tahun

esoknya setelah scan, clah bgtau kak na...
"kak na...kak na kena mandi satu kuarga..sehari je..dgn campuran air yg masih ada lagi tu campur dgn 1 limau purut dan satu limau nipis utk buang dengki dan aura dengki.."
"tak boleh la ilah...anak pompuan kak na yg bermasalah tu..mana la dia nak mandi2 ni...bercakap ngn kak na pun dah lama tak..." jawab kak na sedih...
"hurm...dah tau dah ..tu yg ilah cari alternatif lain utk kak na...gini..kak na buat solat sunat tobat dan solat tahajjud  dan juga zikir 1000kali surah alFalaq selama 10 malam, boleh?"
"insyallah nanti kak na buat..."

petang tadi kak na cal bgtau, dah tiga hari badan dia sakit2... hanya ada sehari lagi utk habiskan...

kak na cal lagi hari ini..badan dia terasa bagai dimamah2...clah suruh dia minum air campuran yg masih berbaki, seingga sakitnya hilang dan makan kurma(bc Fatihah sekali,slwt 7 x dan alhamdulillah 7x, sb di rumahnya tiada kurma Nabi..). 10 hari dah berlalu...

awal pagi tadi clah dah scan...jadi petang tdi clah cal kak na...
"kak na, macamna...."
"ilah...tubuh kak na sekejap sakit kat dada..sekejap lagi pindah kat lain pulak..."jawab kak na dgn suara yg lemah bkn ceria mcm selalu...

"mcmni kak na...mmg dengki..ilah nmpak keadaannya mcm dok dlm umah batu lama...sb bnda ni pun mmg dah lama berlangsung..kak na kena buat mcm yg ilah suruh solat tobat, solat tahajjud dan kali ini baca doa nabi Yunus as..1000 kali...tak perlu baca surah alFalaq... baca sampai semua ok..."

"kak na mmg tak pernah putus lagi buat solat tobat dan solat tahajjud tu ilah...walaupun kak na sakit2..."jawab kak na lagi..
"bagus la kak na...ilah akan buat jgk..tapi lebih sikit la...jgn risau...bayaran lepas raya...lepas beres semua..."
"ha...nanti raya kak na g umah ilah insyallah..."


rawatan pringkat awal:
clah kena buat solat tobat lima kali(10 rakaat) dan solat thajjud 3 kali(enam rakaat) selama tiga hari..dgn bacaan alkauthar 1000 kali sehari.. utk solat tahajjud rakaat pertama selepas Fatihah,kena baca 21 kali alfalaq, 21 kali annas pd rakaat pertama, pd rakaat kedua selepas Fatihah, baca 21 kali alkauthar dan 21 kali al lail..

kak na sdri kena teruskan dgn solat tobat dan solat tahajjud, tapi bacaan ialah 1000 kali doa nabi Yunus as..sehingga sembuh..

petang tadi clah cal kak na tanya bgm..sb awal pagi tadi mmg rasa kepanansan masa dirakaat pertama..masa rakaat kedua, kepanasan tu dah ilang...
"ilah, mlm tadi kak na kepanasan..rasa spt dimamah2 kat dlm kepala...benci sgt tgk suami kak na,
hari ni rasa spt di mamah tu turun ke bawah..rasa benci pd suami kak na tu masih ada..."ujar kak na..
"sabar lah kak na..bnda ni kan dah lama, jadi ia dah berkumpul...sepatutnya dari dulu dirawati..insyallah ilah akan usahakan sampai kak na sembuh..."jawb clah utk tenangkan perasaan kak na..



selesai rawatan pertama, clah kena teruskan utk rawatan peringkat kedua iaitu...
solat tobat dua rakaat, dan solat thajjud 2 rakaat: 40 kali alfalaq dan annas di rakaat pertama selepas Fatihah, dan di rakaat kedua 40 kali alkauthar dan 40 kali al-Lail..dgn alkauthar(perlu dihabiskan 3000kali..hari tu clah sempat baca 500 kali shj) 1000x slwt dan 1000 x doa Nabi Ibrahim as..sehari selama 10 hari...  

di hari pertama..clah nmpk terdapat 10 ekor setan yg ditugaskan utk pelbagai bhgian dlm dengki. satu bgian, satu setan. pd kak na ada 8. mcm2 rupa ada..yg clah nmpak salah satunya bermuncung babi, blkg mcm babi, tapi mempunyai kaki yg besar dan panjang. terdpt ekor yg panjang. bila dia berjalan cara merangkak mcm biawak besar, dibelakangnya ada warna merah spt permaidani terseret ke belakang(mcm veil pompuan pakai masa kwin kat gereja).

di hari kedua, pd rakaat pertama solat tahajjud, clah rasa panas kmdian clah tercium bau spt asap dr kertas terbakar..
pagi tadi kak na cal...dia kata dlm bilik anaknya dia ternmpak dua ekor biawak masuk..

hari ketiga..pagi tadi clah rasa spt percikan api semasa rakaat pertama solat tahajjud..
kak na kata mlm tadi dia ngantuk sungguh2....

hari keempat..masa rakaat pertama terasa mcm ada spt jari dok cucuk kat tekak sebelah kanan.. masa rakaat kedua semasa membaca surah al-Lail..clah rasa panas dan peluh memercik spt hujan turun..lencun kain telekung...rasa cucukan jari tu masih ada..

pukul enam petang, clah cal kak na...

"biarlah dulu...!!" kedengaran suara kak na tegas...
"huh..marah kat sapa pulok ni" clah usik kak na...
"hahhaha..." kak na gelak..
"kak na..macamna ari ni?"
"tulang belakang kak na sakit.."jawap kak na...

clah cite apa yg clah kena dlm solat masa buat rawatan secara solat tahajjud utk kak na mlm tadi...

"sblom kak na jumpa ilah dulu, kak na kepanasan..terpaksa minum air batu sejag sehari." jawap kak na lagi..
"kak na tau ke sapa yg dengki ke kak na?" clah nak tau..
"tau..sejak jumpa ilah kat stesyen bas ari tu, kak na blom bertentang mata lagi(blom jumpa secara 4 mata) dgn isterinya, yg sisuami pulok, dlm bbrp hari ni dok bertempik2..tuduh kak na antar sihir ka dia.." bersungguh kak na bercerita..
"wah..tentu kak na gelak guling2 kaki naik ke atas mcm budak kecik masa tu..."clah usik kak na..
"hahahha..."kak na gelak besar..walaupun suara masih suara org demam, tapi bertenaga..
"yg mlm tadi dengki sb kebahagiaan..mlm marin sb rezeki", bgtau clah..
"dulu..*kalu datang, yg hebat2..la ni kalu datang pun slow je."ujar kak na...


  
 
  
 



p/s...bgtulah kita nmpak dengki dan aura dengki tu cuma perasaan seseorg sahaja..namun.. awas..akibat yg ditimbulkan ke atas mangsa pun tak kurang spt sihir jgk...menurut kak na, dah 30 tahun dengki ini berlangsung, namun yg berat ialah dlmasa 18 tahun ini...dan kak na tau siapa yg dengki kpd beliau...
*merujuk kpd gangguan..