Follow by Email

Tuesday, 31 July 2012

Aishah batuk...dan...

kejadian ni berlaku semasa anak sdra clah, aishah berumur tujuh bulan. Dah bbrp minggu aishah batuk teruk sungguh. dah g klinik brp kali, namun batuk aishah tak ilang2 jgk. clah cal nak ckp ngn aishah pun aishah tak nak jwab. dia tolak hp tu jauh2...

sblom kejadian tu batuk2 tu..aishah telah di bawa ke taman sambil duduk2 mrk(anak2 sedara clah dan yg lain) makan ais krim...menurut adik clah. clah kata, nanti clah scan. mlm tu clah scan...nmpak la makhluk yg dok ngacau aishah yg jgk menyebabkan batuk teruk...makhluk dari taman tu la...

clah bagi tau adik...adik clah baca yasin..clah buat solat tahajjud...bbrp mlm lepas tu clah tanya bgm keadaan aishah..adik clah kata batuk nya dah berkurang, cuma adik clah rasa tak selesa mcm ada gangguan...clah kata nanti clah scan. clah nmpak makhluk dr luar terjingket2 masuk ke rumah ke ruang tamu rumah adik. makhluk tu dari rumah kecik jiran(jiran cina ni ada dua rumah kecik, satu warna kuning, yg hindu punya, dan satu lg rumah kecik warna merah, yg buddha punya). mlm tu jgk clah buat solat tahajjud.

dari hari pertama clah cal adik, sampai hari kelima, clah cal lagi sekali nak tau bgm keadaan aishah..adik clah kata, batuk aishah dah ilang terus... alhamdulillah...


aisyah yg suka mengamuk...
sekarang umur aisyah dah tiga tahun lebih..bulat je...mcm akak ros first lady..(hehe) kalu kita kata dia bulat, dia akan cepat2 jawab"bukan bulat, comei!!"
wah perasan...!

satu hal yg memeningkan kepala, aisyah suka mengamuk..kalu dia mengamuk, menangis2..tak da org boleh pujuk...terpaksa biarkan dia mcm tu sehingga dia kembali ok...

clah scan dia minggu lepas...
ini apa yg clah dpt:
klinik di mana aisyah pernah dirawat, beri ubat yg bekas yg telah jg digunakan utk air suci(holy water)..lelama akan bertambah ketidak puasan hatinya.dlm semua perkara...
apa yg perlu dilakukan?
berikan air zam2 1 gelas sehari semasa azan asar..yg telah dibaca dgn: alFatihah 1x, 10x alKauthar, 7x selawat dan 7x alhamdulillah  

No comments:

Post a Comment