Follow by Email

Wednesday, 20 February 2013

16..halalkah produk yg anda beli? alicafe..

apa yg kita baca dan tgk dalam iklan membuatkan kita teruja utk membeli barangan kluaran tersebut, namun, tahulah anda... disebalik segala yg manis itu tersembunyi racun yg bisa? ni hasil scanning clah(jgn buat2 bodoh kata pndpt clah puloks)

1. produk kluaran Anugerah.. 

yg ni clah dah tulis dlm AWAS...
alkisah, salah seorang pesakit clah mmg sentiasa gunakan myk sapu kluaran anugerah, sejak bbrp lama. sblom ni, clah dah binasakan makhluk2 yg menganggu dia, namun masa scan seterusnya clah rasa heran, sb nampak satu tangan besar ragam berbonggol berwarna hijau dgn kuku tajam berwarna hitam dlm keadaan menadah. clah cal tanyakan hal. dia kata dadanya rasa pedih spt dicakar2..clah tanya dia buh apa. dia kata dia sapu myk anugerah.

2.susu anlene

apa yg diiklankan semua tak betul. dicampur dgn bahan babi. jg ada bahan yg merosakkan tubuh manusia.

3.kfc

sembelihan tak sempurna. tepung menggoreng ada DNA babi.

4. mc donald

sembelihan tak sempurna.

5. piza hut

tersembunyi haramnya.

6.myk TYT

dulu halal, la ni tuannya campurkan lemak babi, sb nak untung dan membuatkan produknya lebih ummph..

7. myk bayi yuyi..

babi tulin..

8. roti gardenia..

ada unsur yg tak elok utk tarik pembeli..

9.lipton 

DNA babi pada warnanya.

10. teh boh 

tuannya tamak. buh bahan yg menyakitkan manusia.


11. myk cap buruh dan myk seri murni 

dicampur lard atas telunjuk yahudi.

12 gula..
kenapa boleh kencing manis? mintak penyelidik kaji apakah tebu atau gula proses yg menyebabkan diabetis. cek bahan yg bahayakan saraf manusia terutama umat Islam.


13. herbalife dan alpha lipid

baik jauhkan diri...


14.sunquick

tiada apa..yg tak halal. kalu ada pun cuma kesilapan je(bkn suatu yg haram).. ada org yg dengki sebarkan sunquick haram.


15.ayamas

tak mencapai piawaian islam. tak suci. mungkin akan jadi penyakit kalu memakannya. tengok siapa taukenya.


16. Ali cafe 

sebagai pelaris, tuanpunya nya telah memasukkan tulang sum-sum binatang yg menjijikkan iaitu Tulang sum-sum tikus. patutla baunya macam bau bangkai. 



11 comments:

  1. roti gardenia pun?
    kfc? pizza hut pun?
    teh lipton dan teh boh?
    ini semua memang produk yang hampir kesemua rakyat malaysia guna.. sedih betul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn sedih..kita org Islam berjihad dgn cara ini..
      roti..ada byk roti melayu Islam kat pasaran.
      kfc..kita boleh buat sdri..bancuh tepung kanji + biskut tawar + telur + serbuk kari
      teh..dah ada teh DARA, teh sabah...teh misai kucing

      Delete
  2. mcm x percaya je. ini semua brg yg biasa sy beli. Minyak yuyi pown???????? semua ada babi.. adus x selamat da produk2 kat malaysia ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. org biasa mkn vavi..mmg akan dptkan keuntungan dgn jln salah(peduli apa pd org Islam..bg mrk kan halal) ..untung ooo...vavi byk lemak..
      beli aje myk gamat pure atau myk habbatussauda' atau yg lain utk baby..clah pun guna yg tu utk urut anak2 sedara clah..

      Delete
  3. ada beli minyak pemanis muka anugerah tu.pakai dua kali je. rasa takde kesan sangat. terus tak pakai. botolnya ada dalam beg.

    bau dia kuat amat, kalau terlebih pakai boleh pening tahan bau dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. buang je..nanti jgn lupa buat spt apa yg clah ajar kat anak sedara clah..

      Delete
  4. ni hasil scan ke maklumat biasa, clah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. scan la..kan kat atas tu clah dah tuliskan...

      Delete
  5. As salam...saya cari tulisan clah pasal air anugerah ni...tak jumpa...hari tu saya sakit perut ...lalu saya minum air ni sebagai usaha...tapi lagi sakit...sampai saya terpaksa telan ubat tahan sakit...tak payah minum ye ?? mohon pencerahan..Terimakasih

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum tuan, saya nak mintak tolong sesuatu. saya bercadang nk singgah ke kelantan dalam masa beberapa minggu lagi.. ada gal penting.. email saya elzindar3@gmail.com

    whatsapp/handphone: 0134472216

    Harap dapat Membantu Inshallah.

    Mohamad Abdul Hadi

    ReplyDelete