Follow by Email

Saturday, 15 March 2014

Ke mana menghilangnya MH370?

satu dunia tertanya2 ke mana menghilangnya kapalterbang mh370..macam2 persoalan timbul. macam2 spekulasi yg "diwujudkan"..dan yg paling memalukan malaysia dan rakyatnya ialah bila bomoh temberang mengadakan upacara yg ntah apa2 kononnya utk mengetahui di mana kapalterbang tersebut mgkn telah disembunyikan "bunian/jin"!!

beri masa dulu.. clah nak gelak guling2..

cuba korang renung2kan.. dlm kejadian ini, kita boleh nampk bagaimana cara kita mengatasi sesuatu masalah. ada yg berusaha sambil mendekatkan diri kpd al-Khaliq. ada juga yg berusaha tapi lagi jauh dari Yg Maha Esa.

kenapa kejadian ini berlaku?
kenapa msia?
apakah rahsia besar yg Allah sembunyikan disebalik semua kejadian ini?
apakah hikmah disebalik kejadian ini?
kenapa tiada seorg tok guru/ustaz/ustazah/perawat(tak termasuk clah haah..hehe..) yg terkenal yg terer scanning pun yg tahu di mana ia?

kita kiv dulu semua soalan2 di atas, jom kita layan cite clah..

sbenarnya clah tak ambil pot pun tentang kisah kapalterbang mh370 ni...baru abis jihad dan merawat, berturut2 memang memenatkan. mana nak ambik tahu hal dunia.. masuk fb pun, jap je(utk ilangkan boring, klik2 yg mana penting, komen yg mana clah rasa nak komen, pastu kluar)

ptg 8/3..
suami kpd pesakit clah antar sms mntk clah tolong scan di mana mh370 berada..abis solat zohor dan solat taubat, clah buat cara kasyaf..

jawapan:
"ada org khianat. semua selamat. ada yg sakit sb terkejut. pilot tu org yg Allah sayang. dlm setiap misi, dia akan berserah sepenuhnya kepada Allah."
dlmasa ini clah nmpak kapalterbang berada atas tebing tinggi. muka kapalterbang mengadap bkn ke Beijing(membelakangi Beijing).

clah:kalu fadhilah waliyullah, boleh la fadhilah bantu.
jawapan:fadhilah nak bantu ke?
clah: boleh ke?
jawapan:Allah akan pertimbangkan. buat kasyaf lepas maghrib.

lepas kasyaf ptg tu, clah balas sms dia(suami pesakit clah). lepas asar, kak sulung clah cal bertanya ttg mh370. clah citekan apa yg clah tahu.

selepas solat maghrib dan solat taubat, clah sekali lagi lakukan scan secara kasyaf.
clah:(bertanya ttg sapa yg buat khianat, sapa yg upah..syy..ni rahsia..) ..jahatnya mereka..
jawapan:mmg jahat.
clah jg dibritau ttg elektrik yg terputus dan pintu yg tak dapat dibuka.

utk membantu mrk clah disuruh:
buat dua rakaat solat tahajjud..bacaan terpulang kpd clah iaitu yg paling clah suka baca(clah baca surah al-Ikhlas la..senang)
sblm solat:
selawat 1000x,
selawat Fath:100x,
alFatihah:100x,
anNas:1000x..

masa solat tahajjud:pkl 2-4pagi..

Olehkerana perut clah asyik senak (dah bbrp hari macam kena senggugut, ntah2 ada alien..hehe) dan clah yg masih perlu buat rawatan kpd pesakit, clah hanya sempat buat:
1000x selawat, 100 x selawat fath..namun semasa membaca ayat2 surah al-baqarah kpd pesakit, clah jg titipkan utk kes mh370 ini(sekali harung..sb dah tak sempat)

kemudian, clah sekali lagi scan secara kasyaf, nak tahu samada Allah trima tak apa yg clah usahakan, maklumla banyak kelemahan dan banyak tak ikut syarat. kalu Allah trima, barula clah boleh mulakan solat tahajjud.

Alhamdulillah Allah trima, sb adanya ayat2 al-Baqarah sebagai ganti..
clah jg diberitahu apa yg harus dibuat:
pertama:clah kena tinggalkan cahaya keturunan Rasulullah saw dan cahya habib.
cahya habib tersebut Allah akan tukarkan kpd cahya waliyullah.
kedua:olehkerana ada diantara mrk yg bukan Islam, clah tak boleh beri salam. sebagai ganti clah kena ucapkan(masa berada dlm kabin): 
BISMILLAAHIRRAHMANIRRAHIIM.
dan lepastu ucapkan:
ALLAH YANG TELAH DAN SENTIASA MEMBERI RAHMAT KEPADA KAMU SEMUA TELAH MENYELAMATKAN KAMU SEMUA DARI BALA BENCANA INI.

clah: tapi perut fadhilah senak, takut nanti dlm tu ia buat hal. tak dapat nak konsentret.
jawapan:minum pati delima dan air zam2 munawwarah, Allah akan hilangkan senak perut.  

9/3, pkl 4.31pagi, clah mulakan solat tahajjud. dlm bbrp minit jugak clah baca surah al-ikhlas sehinggalah clah nmpak samar2 kabin, clah ucapkan kedua2 ucapan yg telah diajarkan. kmdian clah masuk ke rakaat kedua, clah tidak dibenarkan keluar dari solat, jadi clah teruskan membaca ayat2 surah al-ikhlas sehingga bbrp minit kemudian, iaitu bila seluruh bahagian kabin sudah terang dan pintu sudah boleh dibuka. clah terdengar  suara lelaki menyebut "alhamdulillah" iaitu dari salah seorg yg berada dlm kabin tersebut.

selesai solat tahajjud, clah lakukan kasyaf sekali lagi. clah dibritahu kaptennya berkali2 mengucapkan syukur. masa ni clah nmpak bayangan seorg lelaki duduk dlm kokpit sambil kedua belah tangannya menadah dan dia dlm keadaan terharu(badannya bergerak sedikit ke depan dan ke belakang)..
clah tanya kenapa tadi, lama baru clah boleh masuk?
jawapan:Allah nak uji sejauhmana fadhilah sabar
clah:ooo..
clah:apa yg mrk "rasa ko"(ni bahasa klate hah..hehe) fadhilah(apa tanggapan mrk bila tgk fadhilah) 
jawapan:mrk kata waliyullah pompuan datang melawat mrk. mrk sukahati..
clah:fadhilah bukan waliyullah(buat pengetahuan semua, mrk silap anggap krn Allah dah tukarkan cahya habib jadi cahya waliyullah, cahya waliyullah lebih terang, dan lebih power)

sblm tghmalam 9/3..
clah nak tgk sapa pilot yg Allah sayang, jadi clah cari nama dan tgk bagaimana rupanya. bila terpandang je wajahnya, terkluar dari mulut clah,
"Masyaa Allah!"
patutla..wajahnya, sinar matanya..

pagi 10/3, lepas solat tahajjud pertama clah buat secara kasyaf..
clah:kapten zaharie tu, ada org tulis komen kata dia atheis
jawapan:salahfaham je. dia tak *berpangkat(bkn waliyullah, bkn habib) tapi dia dikagumi kerana penyerahan diri 100% kepada Allah.
clah:fadhilahpun blm dpt 100%..

(*bila clah bgtau kat mak, mak dgn nada terkejut"eh, mana pulok dia tok berpangkat, kan dia kapten pilot. clah jawap, "bkn mcmtu la mak, ni pangkat lain. tu pangkat dunia"..hehe)

utk hari yg kedua ini, clah tanya samada clah perlu amalkan seperti ari pertama atau samada perlu tambahan atau mana2 pengurangan.
jawapan:sama tapi perlu ada tambahan surah al-Baqarah.
clah:nak baca sama dgn utk pesakit fadhilah atau kena baca dari awal. 
jawapan:baca dari awal. baca bbrapa muka suratpun asal fadhilah rajin.
clah jg disuruh masuk dlm lingkungan pkl 4.30pagi. mrk semua gembira dan sedang menunggu kedatangan clah. 

clah habiskan selawat 1K, 100x selawat Fath, 100x fatihah, al-Baqarah 1-57 dan anNas cuma dapat 100x. selesai, clah lakukan secara kasyaf, nak tau samada apa yg clah buat diterima. alhamdulillah. tapi clah disuruh azan sekali sebelum masuk(lakukan solat tahajjud).

selepas azan sekali, clah terus lakukan solat tahajjud. kali ini selepas baca surah al-ikhlas, clah baca surah al-ghasyiah utk rakaat pertama dan kedua.
masa masuk ke kabin, clah ucapkan apa yg perlu clah ucapkan spt ari pertama.
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM. ALLAH YANG TELAH DAN SENTIASA MEMBERI RAHMAT KEPADA KAMU SEMUA TELAH MENYELAMATKAN KAMU SEMUA DARI BALA BENCANA INI.

Kali ini clah mohon kepada Allah agar Allah memberi kepada mrk semua hidayah, dan kemudahan2 lain. *alangkah bagusnya kalu mrk dapat mendengar kisah Rasulullah saw. habis aje clah sebut, clah nmpak cahaya yg terang.

selepas solat, sekali lagi clah lakukan kasyaf. 
jawapan:azan yg clah laungkan tadi, Allah telah merdukan. jadi yg mrk dengar adalah kemerduan azan oleh seorg waliyullah pompuan.(sebenarnya suara clah terketar2 dan tak merdupun, dan clah bukan waliyullah). kenapa pentingnya azan tersebut?
utk memberi cahya hidayah kepada hati2 mrk2 yg masih belum mendapat hidayah. clah nampak cahya mcm kerlipan bintang2. *mengenai apa yg clah mntk tadi, Rasulullah saw sdri yg menaungi mrk dgn cahaya baginda. (Subhanallah).

clah tanya kenapa kena baca tu semua(bacaan sblm mulakan solat tahajjud). 
jawapan:itu hanyalah adab utk masuk ke tempat yg bersih. 
dan clah jg diberitahu kalu clah abiskan 1000x surah anNas, insyaa Allah akan ilang semua was2 clah. selain itu clah jg tanya kat mana mrk di tempatkan. 
jawapannya ialah border vietnam china. 
clah:kenapa muka kapalterbang menghadap ke tempat lain. bukan ke Beijing?
jawapan:Allah gerakkan ia menghadap kiblat.
clah:ayahanda(syeikh nazim) tau ke apa yg clah buat?
jawapan:tau. beliau sedang bersiap sedia utk masuk(tempat flight berada).
clah:fadhilah mintak maaf sebab kemarin masa masuk, fadhilah tak sebutpun ttg Rasulullah saw.
jawapan:tak pa. Allah tau masa tu fadhilah dlm keadaan kalut. 

selepas selesai solat subuh sekali lagi clah lakukan kasyaf. 
clah:bolehkah fadhilah britahu di mana mrk berada?
jawapan:jgn dulu. tunggu lepas 10 hari.
clah:kalu mrk semua dijumpai bagaimana:
jawapan:mrk semua akan dibunuh.
masa ni clah dah terketar2..
clah:sapa yg buat khianat pd kapalterbang tu?
jawapan:pakar2 keturunan .. dari negara ...  

selesai, clah online. tgk peta border vietnam china..
wah..tempatnya mmg cantik, masalahnya clah tatau kat mana tempat sbenarnya(bandar ke, pekan ke, kampung ke, pulau ke). jadi clah tgk je yg berdekatan. dah penat, off..pi tidor(mak clah kata:tak da kerja lain..hehe)

petang 10/3..
lepas solat asar, clah lakukan kasyaf..
clah:fadhilah nak tanya, skrg diorg dok kat border vietnam china..kenapa selepas sepuluh hari
baru boleh bgtau?
jawapan:mrk semua akan dipindahkan selepas itu..
clah:yg kafirpun ada, nak dipindahkan kemana?
jawapan:fadhilah, JANGAN KATA KAFIR, KATA BUKAN ISLAM ATAU MASIH BELUM SEMPURNA ISLAMNYA!
clah:ooo..MAAF..
jawapan:mrk akan dipindahkan ke tempat lain bila semua sudah Islam..
clah:pindah ke mana?
jawapan:ke tempat yg lebih baik..akan diberitahu kelak..


awal pagi, 11/3,
clah cuma dpt lakukan 300 selawat, 86x slawat Fath, 24x fatihah,  42x surah anNas dan bacaan ayat surah al-baqarah dari ayat 58-70. (mcm2 gangguan, tu yg sukar nak habiskan.)

selepas azan sekali, dan seblm solat tahajjud, clah lakukan kasyaf.
clah:rasa kurang ajar la pulak, masa nak kluar tak cakap apa2 pun.
jawapan:nak kluar, selawat Nabi. Allahummasolli ala Muhammad wa ala ali Muhammad.

clah diberitahu, Allah nak beri sesuatu sb azan yg clah alunkan dan ucapan dua kalimah syahadah yg clah ucapkan sampai ke atas. clah ditanya apa yg clah nak utk mrk yg terkandas(flight mh370).
clah:tak tau la.(otak clah kosong masa tu. clah berfikir sejenak, sb semua benda Allah dah beri kepada mrk semua).
clah:boleh tak fadhilah mntk tukar?fadhilah mintak Allah tukarkan biar(ia adalah suatu yg) Rasulullah saw yg nak sb mrk semua umat Rasulullah, hanya baginda yg tahu apa yg terbaik utk mereka. boleh tak?
jawapan:itu yg terbaik!
clah diberitahu jg, selain dari apa yg clah mntk wakilkan Rasulullah saw, Rasululah saw sendiripun ada permintaan baginda(utk mereka, masyaa Allah)
clah juga diberitahu utk abiskan bacaan surah al-baqarah bbrp muka surat lagi.

clah lakukan solat tahajjud seperti malam2 sblm ini.
masuk je ke kabin, clah ucapkan:
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.
ALLAH YG TELAH DAN SENTIASA MEMBERI RAHMAT KEPADA KAMU SEMUA TELAH MENYELAMATKAN KAMU SEMUA DARI BALA BENCANA INI.

Allah telah memberikan idea kpd clah utk memohon kegembiraan ke atas mrk sebagaimana kegembiraan para muhajirin(inilah yg Rasulullah inginkan).clah nmpak perkataan itu bercahaya kehijauan. walaupun mereka dengar bunyian dari luar mrk tak ambil kisahpun. Allah juga memberi kelebihan kpd mereka, kawasan yg sempit(di luar) menjadi luas. apakah permintaan Rasulullah saw? Baginda memohon agar diberi rahmat ke atas mereka di dunia dan akhirat(masyaa Allah seronoknya).

bila nak kluar clah ucapkan ALLAHUMMASOLLI ALA MUHAMMAD WA ALA ALI MUHAMMAD.

selesai solat, clah lakukan kasyaf.
clah:ayahanda masuk tak ari ni?
jawapan:ayahanda masuk lewat sikit. beliau tak berapa sihat.
clah:(dah berdebar) ayahanda sakit apa?
jawapan:sakit orang tua.
clah:owh. semoga Allah menyelamatkan dan melindungi ayahanda dari segala penyakit sihir(masa ni kelopak mata clah dah bergenang dgn air mata, yg kmdian menitis membasahi pipi)
jawapan:Allah sendiri yang mengaminkan.
clah:kenapa?
jawapan:ayahanda orang yg Allah sayang.
clah:alhamdulillah. fadhilahpun sayang dan rindukan ayahanda(sambil mengesat airmata).

selepas solat subuh, clah sekali lagi lakukan kasyaf. 
clah:boleh fadhilah bagitau mrk semua dlm fb di mana pesawat tu?
jawapan:Kuasa Allah sedikitpun tak berkurang!
Allah pelihara mrk semua(yg dlm pesawat)..
clah mengiyakan..
jawapan:fadhilah nak tau ke kat mana mereka?
clah:ya. mrk kat border vietnam china, tapi kat mana?(clah sebutkan bbrp nama dan jg pulau)
jawapan:HAI HAO..
clah:bukan kat pulau ke?
jawapan:bukan. pulau tak berapa bagus..arus dari lautan.... HAI HAO paling baik.
(masa ni clah spt berada di sempadan vietnam china. kawasan sempadan sebelah negara china bercahaya. tetiba clah terdengar suara orang beri salam)
jawapan:moyang(isteri pertama arwah tuan padang) fadhilah beri salam.
clah tersenyum. clah balas salam tersebut.    


awal pagi 12/3
sblm lakukan solat tahajjud, clah hanya dpt lakukan(spt biasa, banyak halangan):
slwat 1000x, slawat Fath100x, Fatihah 100x, surah anNas 300x dan membaca surah alBaqarah dari ayat146-186 dan azan sekali.

clah lakukan secara kasyaf utk mengetahui samada Allah trima atau tidak atau sekiranya masih ada kekurangan..jawapannya clah perlu bacakan surah al-Baqarah bbrp muka surat(sebagai ganti kpd apa yg tak boleh clah selesaikan(doh nok wak guano(nak buat macamana)..asyik tak mencukupi syarat je..huhu)

clah abiskan ayat 187 ke 202 surah al-Baqarah.

selesai je kasyaf, clah buat solat tahajjud.
masuk je kabin, clah spt biasa ucapkan:
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ALLAH YANG TELAH DAN SENTIASA MEMBERI RAHMAT KEPADA KAMU SEMUA TELAH MENYELAMATKAN KAMU SEMUA DARI BALA BENCANA INI..

kali ini, semua makanan dan minuman yg haram dibuang dan dibinasakan dari kapalterbang tersebut..
lepas tu clah spt berada di luar. clah nmpak tebing tinggi , sungai dan lepas tu lautan.. kawasanpun dah bercahaya..
hai hao mmg tip top..
nak kluar, sekali lagi clah ucapkan:
ALLAHUMMA SOLLI ALA MUHAMMAD, WA ALA ALI MUHAMMAD 

awal pagi 13/3
selepas habiskan slwt 1000x, slwt Fath 100x, Fatihah 100x, Annas 300x, sekali azan, surah al-baqarah dari ayat 203-219..
clah lakukan kasyaf sblm mulakan solat tahajjud..ada persoalan yg clah nak tanya..
tadi, masa clah masuk kat fb, ada yg postkan ttg Habib Ali Zainal abidin, ajak umat Islam doakan mh370 ditemui. 

clah:beliau kan habib, kenapa beliau tak tahu kat mana mh370 berada?
jawapan:beliau habib bahagian IBADAH. bgtu juga baba Zid. hanya 3-4 org habib sahaja yg dibenarkan masuk ke tempat mh370..
clah:selain fadhilah, sapa lagi?
jawapan: bekas bakal suami pilihan kelima fadhilah, habib yg ganti fadhilah(masa clah kena serang oleh sami tua borobodor, kes ustaz azizan), seorg lagi fadhilah tak kenal..
(minggu lepas(pertengahan bulan april 2014) clah tanya secara kasyaf mrk yg bertiga tu bgian mana, jawapan:mrk bahagian dakwah.. clah jg diberitahu sebenarnya bhgian clah yg paling susah, sb byk halangan dan ujian, lagi pula kpd mrk yg sudah berkeluarga)  
     
          

bersambung

p/s..
apa yg clah ceritakan ini adalah pengembaraan dari segi rohani melalui solat dan kasyaf. jika anda seorg yg hanya boleh melihat dgn mata kasar(mmg susah la). Allah meletakkan tabir utk melindungi mrk yg berada dlm mh370. tiada makhluk yg dapat melihat mereka, kecuali yg Allah beri keizinan. walaupun mrk berada di bumi, namun mrk terpisah dari alam yg dilihat dgn mata kasar. mereka masih hidup dan masih selamat..

walaupun ayahanda syeikh nazim adalah ketua habib, namun sebenarnya beliau adalah seorg waliyullah..(sb tu beliau tak tersenarai sbgai habib)

clah pernah bertanya secara kasyaf 
clah:ayahanda tu waliyullah ke?
jawapan:kenapa fadhilah tak tanya beliau sdri
clah:segan la nak tanya..(tersipu2 konon)
bbrp minggu lepas tu clah tanya lagi secara kasyaf
clah:ayahanda tu waliyullah ke?
jawapan:ya 

21/4..pkl 4.31pagi

awal pagi tadi clah jumpa ayahanda(clah yg selalu sampai akhir sekali..huhu)..salah satu yg ayahanda bgtau; 
ayahanda:para habib minta fadhilah ceritakan ttg mh370.
clah:fadhilah tak berhak ceritakan. Allah dan ayahanda lebih Mengetahuinya.

maksud clah ialah clah hanya lakukan tugas clah. segala rahsia yg tersembunyi bkn dlm pengetahuan clah..biarlah ayahanda shj yg beritahu mrk semua..


selepas subuh, clah buat secara kasyaf,
clah:selepas fadhilah kluar, ayahanda beritahu mrk?
jawapan:para habib sekali lagi bertanya kpd ayahanda ttg mh370. ayahanda ceritakan dan jgk bgtau kaitannya dgn dajjal. para habib menangis, mrk kata"benarlah apa yg disebutkan Rasulullah saw"   

p/s..25/4..clah nak berjihad utk kepanasan di msia ni bbrp hari, tak sampai separuh pun rkyat msia yg ok..lebih separuh byk buat apa yg dimurkai Allah(maksiat etc).. masalahnya:semua org kena...doakan smoga clah berjaya..

  




93 comments:

  1. Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. lamanya.. tak scan ke kat mana berada.. asyik2 cerita orang tu khianat.. orang tu dalang.. kemudian timbul fitnah.. kalau benar hasil kasyaf tu cuba bagitau kat mana pesawat berada.. cerciter.. mentanglah pilot tu orang satu bendera teruihla puji melangit.. jangan begitu cik kak.. Allah tak suka kita taksub pada politik demokrasi.. kalau benar kasyaf bagitau dimana pesawat tu berada.. barulah leh meyakinkan khalayak bahawa apa yang anda dakwa tu benar... maafkan saya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. parti lu kan ada scanner jugak..yang tiga abdul tu.....

      Delete
    2. camna tau clah ni pr?sb org pr kat fb kutuk clah umno/bn..
      kami mana boleh join mana2 parti. yg kami tau, kami buat kerja yg Allah suruh, mana boleh masuk parti mana2.
      jadi atas tuduhan tu..cer cite kat mana pr nya clah?

      kenapa clah tulis Allah sayang, dah dlm kasyaf tu dibritau lagu tu, clah mana tau. orgnya pun clah tak tau lagi(clah tak tgk lagi wajah dan tau ttgnya masa 8/3 ni). bkn clah kisahpun. lepas dibritau, barula clah ada inisiatif nak tgk, sapakah dia kaptennya yg Allah sayang ini.

      clah nak tanya:
      adakah kita boleh paksa Allah sayang pada seseorg atau kita boleh paksa Allah benci pada seseorg?itu hak DIA. kita cuma hambanya. ALLAH KENAL SETIAP HAMBANYA walaupun mrk berlakun jadi warak atau alim depan manusiapun.

      Delete
    3. jika benar kasyaf dimana pesawat sekarang berada????? apa kamu yakin benar apa yang kamu dapat itu dari Allah?? sudah ramai yang mengAku sesuatu yang bukan Hak... hati2...

      Delete
    4. jika kamu sendiri tau..mengapa tidak usahakan,lobai ibnu?

      Delete
    5. sabar la..cite lom abis lagi..
      manusia ni sifatnya tidak sabar.

      clah mmg yakin apa yg clah dpt adalah dari Allah. clah tak mintak ibnu pecaya. dan clah pun tak perlukan pengiktirafan ibnu. cukupla ayahanda clah iktiraf perlantikan tersebut.

      Mengaku yg bkn hak? itu org lain punya pasal. ada clah peduli?mereka yg akan menjawab di akhirat nanti.
      sepatutnya clah yg nasihatkan ibnu hati2..brani ke ibnu seandainya apa yg ibnu yakini adalah tidak benar?

      amalkan 1000x surah anNas setiap hari, insyaa Allah, Allah akan dtgkan sesuatu..

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. agak2 bila MH370 tu akan di jumpai mrs fadilah yusof? boleh bagi tahu?

    ReplyDelete
  5. Adakah kuasa kuasa besar dunia sedang berebut lubuk emas hitam di laut cina selatan yang menyebabkan kejadian ini?

    ReplyDelete
  6. saya pn xsaba menanti sambungan strusnya.

    ReplyDelete
  7. Amalan surah an nas 1000 x sehari tu untuk ibnu (berhati2 bila berkata2) saje ke atau untuk semua reader...

    ReplyDelete
  8. MH370 ni semua nya hidup atau dah tiada? itu kena jelas kae.....

    ReplyDelete
  9. Insyaallah. .hrp penyudah yg baik.. saya suke baca kisah clah..

    ReplyDelete
  10. Saya sgt perlukan bantuan ciklah....tp terus terang sy bknlah orang yang baik...klau sudi mcm mana nak hubungi?

    ReplyDelete
  11. najib dah declare plane tu dah masuk laut..so apa cita?

    ReplyDelete
  12. Ye lah..semua mati agaknyer...

    ReplyDelete
  13. PM dah isytiharkan terhempas di laut Hindi..clah ni cite rekaan ke?

    ReplyDelete
  14. Hrmm...x tau nak ckp..sedih..clah??

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedey lagi kat porem cari...kihkihkih...

      Delete
  15. Conclusion berdasarkan analisis satelit dan plot calculation dr point akhir kapal.hmm..mgkin betul mgkin salah.

    ReplyDelete
  16. Ada baca blog lain..katenyer perampas telah membuang serpihan ke lautan hindi nak alih perhatian... hmmmm

    ReplyDelete
  17. Tlg smbg clah...xsabar nk baca..

    Pm ckp ended kat lautan hindi..dia xckp crash pun

    ReplyDelete
  18. Masa 2,3 hr lps mh370 hilang penah trbaca yg kapten berkawan dgn seorg pilot bersara yg mengikuti tabligh..kapten zahari penah nak mmbantu utk membesarkan pusat tabligh dan ada niat utk keluar berjihad...betulkan sy jika salah

    ReplyDelete
  19. Tlg smbg clah...xsabar nk baca..

    Pm ckp ended kat lautan hindi..dia xckp crash pun

    ReplyDelete
  20. Terima kasih clah sbb sambung.sy tunggu lg sambungan.

    ReplyDelete
  21. kat pergunungan ke cikpadilah?

    ReplyDelete
  22. Adakah mereka selamat di alam lain? Alam barzakh?...

    ReplyDelete
  23. assalam Clah.. adakah mereka masih hidup? tentu ada rahsia besar yg Allah akan tunjukkan kepada hambaNya. diharap dengan kes ini dan kenyataan yg bakal kita hadapi akan membuatkan semakin ramai akan kembali sujud padaNya. AllahuAkbar

    ReplyDelete
  24. masalah start kat border vietnam china ker?

    ReplyDelete
  25. fadilah,tlg replai segera email yang sedara mangsa plane ni hantar..assist her..

    ReplyDelete
  26. Tuan Ibnu ni nampak anti betul dgn clah.... tak tau lah apa sebabnyer... adakah Tuan Ibnu ni adalah Ibnu Adam?

    ReplyDelete
  27. teori clah nie sama dgn seorng nie kat FB , dia ad tulis blog dramaraja.blogspot.com , pesawat masih d lautan cina selatan , d sembunyi kan ..

    https://www.facebook.com/bradokapak

    ReplyDelete
  28. Baca fb ahmad ansar batubara jugak.baca post2 beliau..

    ReplyDelete
  29. Kasitaw lar cepat2 samade smuenyer idup atau x..tolong lar clah

    ReplyDelete
  30. jangan la sambung2..penat la tgu..cebisan dah nk jumpe tu kt lautan hindi

    ReplyDelete
  31. Nampaknyer kene khianat.innalillah..Allah lebih syg mereka ini..

    ReplyDelete
  32. slm ciklah. dkt sempadan vietnam china ada halong bay, lang son, cao bang, ha giang, lao cai, phu si liang, pang xi pang, airport terdekat hanoi

    ciklah blh rujuk di sini
    http://www.mapsofworld.com/vietnam/

    ciklah blh gugel image setiap tpt tu n tgk apa y plg hampir ngn gambaran ciklah..

    kalau benar mereka dah dibunuh, at least kite dpt usaha cr mayat mereka

    ReplyDelete
  33. lg satu kalau belah china tp atas vietnam ialah nanning. ni y mula2 kecoh pesawat dh selamat mdarat kt sana.

    ReplyDelete
  34. Allah sahaje tahu...kita tak tahu ape-ape..

    ReplyDelete
  35. nampak na date yang fadilah tu letak dah lewat..11/03..sekarng dah 29/03..jauh beza tu..kira ni scan yang lepas2 lah..adakah yang bertarikh 29/03..they have gone?

    ReplyDelete
  36. Jika mereka dah gone..to Dr cite ni mereka mati DLM rahmatNya..sejuk hati mdengarnyer.tak mungkin kot ada yg hidup..rahsia Allah

    ReplyDelete
  37. mereka dlm 370 terpaksa mengorbankan diri mereka utk elak benda yang lebih besar terjadi...x gitu semua..mengarut jah ended kat indian ocean..semua tu cuma nak divert je...

    ReplyDelete
  38. masalahnye skang dah 3/4/2014...masih hidupkah????

    ReplyDelete
  39. Alhamdulilah klu mereka smue maseh idup..pasti kembali ya Allah tolongla kembalikn

    ReplyDelete
  40. Assalamualaikum cik.Sebenarnya siapa culik yang nyataker atau yang ghaib. Jadi bolehkah dah mereka yang cari diberitahu tempat dicari walau masih berhijab. Mohon tanya kepada yang engkau tanya mungkin cik kenal

    ReplyDelete
  41. Bole ke mereka kembali me Alam nyata? Atau akn mjadi rahsia Allah selamanyer..kesian jugak tgk isteri n anak hilang bapak tu

    ReplyDelete
  42. Tak pahamla.ada ayat yg mengatakan mcm kena culik.ada cik lah kta nanti mereka akan dibunuh.tp yg last ayat kata di alam ghaib.

    ReplyDelete
  43. Assalam semua..

    Apa yang saya faham, MH370 memang di hijack tetapi telah diselamatkan oleh Allah swt. Sekarang MH370 dibawah lindungan Allah.. Sampai bila hanya Allah shj yang tahu. Perancangan Allah ialah sebaik2 perancangan..

    ReplyDelete
  44. http://saltanat.org/videopage.php?id=10954&name=2014-03-11_en_MalaysianPlane.mp4

    slam clah. Syeikh Nazim cakap..'not only 300 people..300 000 people could be killed in just 2 minutes" apekah maksud beliau

    ReplyDelete
  45. Moga2 mereka selamat, dan Allah kembalikan mereka ke pangkuan keluarga mereka dengan syafaat baru, agar menjadi bukti kekuasaan Allah ke seluruh dunia, Allahuakbar! aku trase yakin memang mereka masih hidup...

    ReplyDelete
  46. Ciklah dorg ni tak mintak ke balik ke pangkuan keluarga.. Yelah ada yg masih ada tggjwb pd anak Dan isteri... Ke dorg dah lupe dan terus tputus hubungan

    ReplyDelete
  47. Clah..mcmana nsb mrka skrg..bila clah nk smvg

    ReplyDelete
  48. kesimpulan nya..mereka x akan balik dah..ciklah pun dah bagi klu...satu2 misteri yang hebat....kwn x caya ciklah akan cakap lagi soal plane ni..tgk lah...

    ReplyDelete
  49. Hmmm maksudnyer dorg tkkan balik ke Alam nyata.. Atau sudah mati semua...

    ReplyDelete
  50. ok,jihad 370 suda habis....atas nasib lah mereka..x gitu,ciklah...

    ReplyDelete
  51. Sedekah Al Fatehah dan sedekah lain kita untuk diri kita ibu bapa keluarga dan saudara. Alangkah bagusnya jika banyak juga Al Fatehah di kumandangkan bagi mereka yang gugur di Palestin, Mesir, Syiria, Rohingya dan Somalia dan lain lain saudara muslim kita juga. Semoga memahami

    ReplyDelete
  52. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  53. Mseh mennti mh370...dh tammat ker crite clah nih wahai clah..

    ReplyDelete
  54. Cik clah..tlg smbg citer mh370 pls

    ReplyDelete
  55. dah tamat... pergi tak kembali, kekal dalam rahsia Allah...

    ReplyDelete
  56. Dah 2 bulan tunggu sambungan....innalillah wa innailaihi rojiuuun

    ReplyDelete
  57. Clah reka cerita ni bila berita da umum terus senyap.mana teori2 clah.sila buktikan

    ReplyDelete
  58. Takkan la satu bukti pon tak dpt.. Tak dpt disahkan.. Adakah Obama tu dajal? Huhu

    ReplyDelete
  59. wa tgk semua perawat mengambil keputusan utk menyepikan diri dlm isu ni..mereka seolah2 sudah menerima hakikat yang kes ini perlu di korbankan utk sesuatu yang lebih penting.

    ReplyDelete
  60. wa percaya fadilah pun sama dlm hal ini....rahsia ni akan terus kekal misteri dan akan jadi misteri yang teragung diantara misteri kerana ianya melibatkan hampir semua pihak di bumi...

    ReplyDelete
  61. Clah..mohon utk clah sambung..

    ReplyDelete
  62. Konspirasi dajjal..??
    hrus kta ambil prhtian! Yahudi tlah mlaksnakn bnyk agenda, dngan tjuan utk mnctuskn perang y d nntikn "armagaddon", trmsuklh trgedi mh17, serangn keats plestine dn huru hara di sluruh timur tngah.. stelh gagal mengesan kbgkitan y djnjikn, ykni usha yhudi utk mngesn al mahdi as.. mka armagaddo hrus d cetuskn.. krn sulthan auliya syaikh mhmmd nzim prnh brkata. Magaddon akn mlibtkn perg bsr antra rusia dn eropah.. mengapa hrus mnctskn huru hra ke ats umt dnia? Krn mrk mmprcyai hdis2 nbi. Ykni al mahdi dn pasuknnya akn dtg mmbebskn umt drpd kzlimn. Dn djjal akn mnnjolkn kekuasaannya y trhbt apabila dtgnya sohbuzzaman...!

    ReplyDelete
  63. Misteri sungguh tapi sampai ke hari ini masih belum ditemui..

    ReplyDelete
  64. Betul ke cerita ini....saya ada kawan nak scan boleh ketemu clah dok?

    ReplyDelete
  65. assalam. bagaimana saya boleh hubungi clah...? nak minta tolong. hanajun13@outlook.com. tq.

    ReplyDelete
  66. assalamualaikum clah. saya dah send email. reply pliz. tq

    ReplyDelete
  67. Megat370@gmail.com - perlu pertolongan

    ReplyDelete
  68. Perlu bantuan clah
    khaidir_mc@yahoo.com

    ReplyDelete
  69. sape2 yg nk contact clah...facebook sohha worlds solution

    ReplyDelete
  70. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  71. Assalamualaikum Kak, apa amalannya?
    Boleh kongsi...

    Email sy adalah:
    Een_92@hotmail.com

    ReplyDelete