Thursday 17 March 2011

Rahsia Air Jampi/Penawar

  •         Sekarang ada pelbagai jenis air mineral yang dibuat air jampi, dibaca oleh ustaz-ustaz atau tok-tok guru. Ada air yang mempunyai zat yang kotor tetapi dibaca ayat-ayat Qur`an oleh ustaz, samada diketahui zatnya kotor atau tidak oleh ustaz ini, tidak dapat dipastikan. Ia dijual secara meluas di pasaraya-pasaraya seperti Tesco dan digedung-gedung.
  •         Air jampi ini, boleh menyebabkan peminumnya terhijab hal-hal rohani. Dia cuma akan nampak dan mementingkan hal-hal duniawi semata-mata.
  •         Adalah penting untuk kita mengetahui zat-zat air itu benar-benar bersih dan suci sebelum memulakan jampi, samada sumber air itu adalah dari air mineral, air paip, air telaga atau air pam. Saya pernah mengalami peristiwa di mana seorg ustaz telah menjampi air yang saya bawa(air itu saya minta dari jiran saya). Setelah dibawa balik ke rumah, saya tidak sanggup untuk minum atau mandi menggunakan air tersebut, kerana saya terasa ia kotor seperti sampah..Emak saya membebel kerana sudah beberapa hari berlalu, namun air tersebut tidak berusik sedikitpun. Bila saya scan, saya dapati, air itu bercampur dengan zat air yang kotor dari sampah, sebenarnya pam air terletak terlalu hampir dengan longkang. Namun saya tidak menyangka ia mempengaruhi.  
  •         Air penawar yang dibaca oleh bomoh yang ada pendamping. Saya pernah berubat dengan seorang bomoh yg ada pertalian darah dgn saya yg ada pendamping. Dia memberi air penawar untuk saya minum. Sudah beberapa hari berlalu, tapi saya rasa kerongkong saya tidak dapat menerima air tersebut, saya rasa geli tekak. mak saya marah kerana duit RM10 harga air penawar itu terbuang begitu sahaja. Saya minta mak jirus pokok guna air itu..sbnarnya bomoh ini bkn guna pendamping, tapi berpuloh2 ekor setan...agak2nya la...apa setan2 tu buat dlm air tersebut?
  •         seorg pesakit saya telah memohon keizinan dr saya utk menghabiskan air yg dijampi oleh seorg ustaz. saya kata, nanti dulu, biar saya scan dulu. Mana la tau kot ada apa2. apa yg saya nmpak dalam solat adalah air tersebut ibarat pokok rumput liar daun lebar di ladang getah..ertinya? tak berguna pun kalu diminum pun...tiada apa2 manafaat...

No comments:

Post a Comment