Follow by Email

Friday, 29 March 2013

pertemuan dgn almarhum syeikh Ramadhan al-bouti...

bbrp hari lepas, clah ada scan seorang ulama yg dah meninggal dunia, walaupun clah tak kenal beliau. Syeikh ramadhan al-bouti..clah nmpak chya ..dan clah terdengar..suara beliau mahu berjumpa dgn clah..yg clah tahu ialah ijtihadnya sama dgn apa yg clah pernah nmpak dlm scan..

berdebar la...dah bbrp hari..masa pun masih belom ada..insyaa Allah jika Allah izinkan nanti clah akan citekan...

dah masuk minggu kedua..
5/4/13...awal pagi tadi, clah bersiap sedia lebih awal. lepas tu clah dirikan solat istikharah utk tahu apa yg harus clah lakukan. clah kena habiskan dulu solat tahajjud berkenaan ngn clah. dan clah jg lakukan solat istikharah utk kawan clah.

habis tugas pertama, clah terus buat solat sunat taubat..diikuti dgn dua rakaat solat tahajjud. masa rakaat pertama, semasa membaca surah Al-Ikhlas, clah nmpak cahaya...clah beri salam.. ada pelbagai perkara yg clah fikirkan, maklumla nak jumpa org alim, clah ni byk dosa. malupun ada. apa yg clah dgr adalah,

"ke mari dekat sini anakku"

clah berada dlm jarak 16-20 meter..nmpak bilik yg besar terang benderang..katilnya cantik..cadarnya, kelambunya..wah..cantik sungguh...ada lining warna keemasan..ada byk permata pada kain. permatanya warna mcm kristal tapi campuran biru tua dan muda..

lama clah berdiri dalam bilik tu..mana tuan syeikh?hati clah tertanya2..
clah terdengar suara menjawab..tuan syeikh sedang perhati
...wah..malunya..
clah sambung ke rakaat kedua...
clah nmpak gambaran spt kawasan kaabah..besar dan sayup..kmdian spt tulisan krn Allah(lillah)...besar gedebak tulisannya.

lepas tu clah bagi salam mntk diri..clah kata, ini kali terakhir ke clah dpt jumpa tuan syeikh. clah dengar tuan syeikh jawab salam dan beliau beritau..
"dtglah bila2 masa..."  

masa jumpa tuan syeikh dlm solat tadi, clah rasa hati clah bercahaya dan otak sebelah kanan clah bercahaya.. dan rasa ringan dan tenang..bila kluar pun masih terasa lagi. 

hari ni pun tak rasa kepenatan macam selalu. alhamdulillah. tubuh rasa ringan.. 






1 comment: