Follow by Email

Saturday, 9 March 2013

siapa disebalik semua kejadian serangan lahad datu?

kita boleh mengamuk2 salahkan orang2 lain...namun pada hakikatnya kita harus melihat siapa punca sbnar kpd kejadian ini.

BODDOOOOHHH...!!! itulah yg clah nak tempik kuat2. nyawa "org yg tak berdosa" jadi taruhan! geram hati ni hanya Allah shj yg tahu...clah nmpak sebiji2 muka orang tu sampai ke paras pinggang...!

dah berapa orang yg ditahan di bawah akta hasutan utk kes lahad datu?no komen la...
skrg masa utk rkyat malaysia sama2 berjihad, tak perlu angkat senjata..kita pakat2 berdoa, bersolat hajat, zikir atau membaca Qur'an(surah Fath mmg bagus utk kemenangan). kita tak payah nak bergaduh sapa yg jadi dalang atau hapapun..yang tu blakang kira.

diserang secara rohani..

awal minggu lepas clah masukkan komen nak berjihad di lahad datu dalam akaun fb kppdrm. mmg niat clah nak berjihad betul2. lepas tu clah dah tak ingat ttg tu.bbrp jam lepas tu, clah rasa panas..clah cuba2 ingat ada kata2 clah dlm fb yg tak betul. tak terfikir la pulok. pas tu clah mntk didtgkan 2 cahya yg clah dpt..segala kepanasan ilang serta merta.

awal pagi, selesai solat tahajud pertama, clah nak teruskan utk tahajjud kedua(ni bkn solat utk jihad, cuma solat utk diri clah ie penyakit no1 clah), tetiba je..kesejukan yg teramat sangat datang menyerang clah. solat tahajud dalam menggeletar kesejukan, seolah2 dok berendam dlm air berejam2. abis solat tahajjud, clah solat utk scan. masa tu la clah tau..encik2 sulu rupanya yg baik hati menyerang secara rohani. dua hari clah demam. sakit pinggang bkn kepalang. tak makan yg lain kecuali kurma ajwa 3biji, minum air zam2 dan minum air manis atau masam manis(minum air buah yg manis atau air oren...teh dan kopi pantang jap). masa nak solat zohor clah rukuk..masa tu la terkeluar "ADUH"..la terbatal la pulok solat zohor. mmg tak boleh rukuk. clah try solat cara duduk. tak pernah buat utk 4 rakaat, jadi tak reti..hehe.. clah rehat jap..masa tu clah tringat apa yg clah selalu amalkan masa di U dulu....
senang je...cakap kot bahasa melayu..
"ya Allah ya tuhanku, binasakan semua setan2 yg berada dipinggangku SEKARANG JUGAK..!!" (ckp bbrp kali...hehe)

bbrp minit lepas tu clah try rukuk(lom solat lagi cuma buat testing 1..2..3.. hehe)..alhamdulillah ok..
clah cakap alhamdulillah lalu terus lakukan solat zohor yg tertangguh hampir sejam.. 

masa clah demam 2 hari jgk, jantung clah berdegup kuat, bunyinya bergema dekat telinga, rythm "YA ALLAH, YA ALLAH"(kiranya jantung clah mengajar clah berzikir la)..jadi clah zikir secara mengikutinya dalam hati..nak zikr kuat2, tekak perit. satu mlm, terdengar mak mengigau...tapi clah tak larat nak bangun..bkn tidor pun, cuma tak boleh nak gerakkan badan utk bangun. kira, tawakkal je. alhamdulillah bbrp minit kemudian, mak diam.  

pada mlm tu clah layan fb...clah ternampak gambar arwah prebet Mohd Hurairah...tatau la kenapa..mata dia..macam ada benda...ada misteri...

lps abis solat tahajjud utk diri clah dlm lebih kurang pukul hampir pukul 4, clah masuk bilik utk tidur(segala gangguan sakit pinggang dah tiada langsung..hehe). ingat nak bangun utk solat subuh je..tapi tak boleh tidur..clah tetap tringat kat pandangan mata arwah... balik kiri, balik kanan...sejam berlalu..
jam dah melewati pukul lima pagi.. 
"isy...ini tak boleh jadi!!", clah membebel sorg diri lalu terus bangun...g ambik wudhuk..

selepas selesai buat solat sunat tobat clah terus buat solat istikharah utk scan, knp pandangan matanya demikian.... 
Allahuakbar...walaupun beliau sudah meninggal dunia tapi pandangan matanya masih bercerita kisah benar yg merupakan satu bakti kepada negara, yg tak ternilai dgn wang ringgit!!

ingat lagi tak clah pernah scan kejadian di lahad datu dulu? 
clah nmpak ada tentera yg terbaring atas ranting2 kayu..mmg mrk(puak sulu) tinggalkan lahad datu atau bersembunyi..tapi mrk jg tinggalkan di belakang mrk perangkap...lepas tu baru lah clah nmpak muka sipengkhianat negara yg berdosa besar kpd negara sendiri...berdiri disebelah kiri dgn kedudukan mengiri(ada ke perkataan mcmni?) jgk.. memakai baju kemeja lengan pendik kain jenis kasar mcm kain jeans berwarna biru kehitaman atau kelabu tua..


sihir dari zaman kuno..

semasa scan kali ini...pada rakaat pertama, semasa clah mntk izin utk berjihad, clah tak nmpak apa2 pun kecuali kegelapan(kegelapan ini merupakan gambaran bahawa keadaan tidak berpihak kpd tentera/polis kita, sb tu clah kena teruskan bacaan dan memohon semoga Allah meredhai keinginan utk berjihad, jika Allah redha, Allah akan dtgkan pertolongan..jika tak, clah pun dlm bahaya) . dalam 10-15 minit kemudian baru la cahya datang dan clah nmpk perkataan jihad. clah teruskan bacaan dan dibawa ke celah rimbunan daun kelapa yg ditegakkan, suatu alat seperti ancak kecik dicacakkan atas tanah. di atasnya terdapat spt batu berwarna hitam sebesar penumbuk lelaki dewasa. jika musuh dtg menghampiri, batu itu berpusing perlahan2 dan akan mengeluarkan asap putih berkepul2 dari sebelah bawah batu itu. keadaan dlm kawasan rimbunan daun kelapa tadi akan menjadi terang. asap ini akan memenuhi ruang dan mengenai mangsa. mangsa akan menjadi lemah keseluruhannya. ini adalah sihir kuno filipina dari pengaruh hindu. setahu clah, sebelum kedatangan Islam, pd 1380 dan seterusnya berjaya menguasai pd tahun 1405, kjaan majapahit yg menguasai wilayah tersebut...
clah mntk ngn Allah, ya Allah binasakan lah ia... clah kmdiannya diberitau ia telah binasa.

seterusnya clah nampak...sekumpulan spt manusia berwarna hijau beriuk2(ni bahasa kelate bermaksud ramai sekali) mcm ulat dlm perumahan panjang dari daunan hijau. kalu nak kira mgkn puluhan ribu atau ratusan ribu. rasanya ini adalah jin kafir. 

clah mohon dgn Allah smoga didtgkan lapisan Islam yg Allah dh beri pd clah dulu, tapi clah tgk yg dtg dan mengejar mrk secepat kilat(mrk lari bertempiaran) adalah lapisan yg baru Allah beri. (Allah mmg janji nak beri sesuatu pd clah, tapi clah tak diberitau apa dia.. ).subhanallah. mrk dikejar oleh lapisan kuning...dlm sekelip mata je lenyap mrk semua tanpa trace. 

kemudian clah mendatangi satu lagi perumahan. kali ini seperti perumahan melayu lama. ada warna merah, putih dan kuning...(masa ni tekak clah perit tak terkata), 

clah berkata dgn marah: aku akan jumpa kau lepas ni..
jawapan dr jin2 kafir dari rumah tersebut: tanya ...(sebut org yg jadi pengkhianat) kamu, tanya ... kamu!!(ujar mrk cemas)
clah: aku tak peduli itu semua..!!abis solat, clah tgk jam, dah hampir subuh. dok rehat jap. selesai solat subuh, borak2 ngn mak, kmdian masuk utk rehat kat bilik. tgh baring(belom tidur) dok pikir apa yg terjadi, dalam setengah jam dok rehat2 atas katil, clah ternmpak suatu bnda dtg. mcm ada tompokan bergerak2 warna merah atau coklat..
"kami nak lawan" ujar suara dr tompokan itu.. 
clah: bumi ni bukan ko punya. bumi ni Allah punya. . kemudian clah tenung dalam2 tompokan yg bergerak2 tu.. clah terdengar suara: kami takut pada Allah..

tau tak apa dia? manusia org2 sulu tu mengajak clah berlawan, mrk gunakan ilmu setan, sedangkan setan2 tu tak mahu, mrk(setan) tahu mrk akan kalah..

dlm pukul lapan lebih, clah tertidur. clah bermimpi berdepan dgn seorg lelaki dlm jarak 4 meter, yg boleh dikatakan hensem jg. namun clah rasa ada suatu yg pelik pdnya. dia berjubah tapi tiada kupiah atau serban. dia anggukkan sedikit kplanya(nod) tanpa senyum. clah pun anggukkan sikit, tanpa senyum jgk. dia kmdiannya lalu disebelah clah bila dlm jarak 3 meter dibelakang, dia gelak sakan. "hahahhaha...tentera Allah" katanya sambil gelak. clah tau dia mengejek clah.. tak kisah la..lebih baik jadi tentera Allah dr jadi tentera setan.  

bermulanya jihad 10 hari..

awal pagi tadi..clah dpt tahu, tentera dan polis kita berada dlm bahaya...di lahad datu...
clah kena buat:10 hari berjihad di lahad datu....insyaa Allah..

hari ni sudah hari ketiga clah jihad secara rohani...solat tahajjud 8 rakaat. utk hari pertama dan kedua clah cuma dpt lakukan dua rakaat shj, jadi ada hutang lagi 12 rakaat(nak kena qada la.. )..jihad ini adalah utk mengepung musuh..

abis hari keempat jihad, awal pagi tadi clah scan apa perkembangan terkini .. 
ketuanya ketaq..polis dan askar lega.."pengganas tumbang". mereka(polis dan askar) "melihat" pertolongan dr Allah..suasana di Tanduo lengang..(harap ada org2 sulu yg sebut nama pengkhianat sbnar..smoga dikenakan hukuman mati). para habib mahu membantu..clah jawab:terpulang kpd Allah. 

masa clah masuk(solat tahajjud utk jihad) awal pagi tadi, para habib dah pun balik(biasanya mrk masuk awal dlm pukul 4.30 pagi, clah ni pemalas..clah habiskan dulu yg lain2, akhir skali baru g jihad..tapi ada gak kebaikannya, nanti insyaa Allah clah cite dlm jihad di Mali). 

clah terasa seram..apa pulak ni..clah diberitahu, ada sihir lain yg dihantar..ada kaum lain yg dtg trolong org2 sulu. mrk ni mmg terkenal dgn sihir.. geram betul. alhamdulillah..dah binasakan sihir tu..

awal pagi tadi... selepas para habib balik.. clah terdengar "padang jarak padang tekukur" bbrp kali..









p/s...
1.ada satu kisah yg diselitkan oleh Allahyarham TS p.ramlee dlm filem Ali baba bujang lapok  sebagai sampingan..ia berkaitan dgn kisah di atas. tapi kita hanya tahu gelak dan taktahu menilai apa maksud tersurat dan tersirat yg arwah ingin kemukakan.
2....abang2 polis atau tentera yg nak bg maklumat secara rahsia ttg lahad datu boleh melalui email:klateblackrose@gmail.com..penting utk clah sebagai panduan..
3.tekak clah masih perit akibat sihir kanser tekak, jadi segala rawatan KIV. jihad hanya sesekali dan tidak lama..itupun jika ada panggilan jihad..selepas itu clah direhatkan seminggu lebih. begitu jg thjjud utk sedara2 clah(kes tabligh) dlm 3-4minit shj. 
4.ada dua tugasan yg menanti...habiskan buku sirah Muhammad saw dan jihad di Burma/Myanmar..jihad di mali kiv sehingga sembuh sakit tekak..
5. kenapa tidak dibenarkan berjihad di selatan Thai? krn ramai antara mrk yg masih ada amalan2 yg mengarut...
6.sbnarnya jihad di lahad datu sudah selesai sejak 2 minggu lepas lagi..tapi clah perlukan masa..nak kena susun ayat..maklumla menulis dlm gelap, tulisan mengalahkan tulisan doktor.. 






9 comments:

  1. tak sabar nak tunggu update ciklah pasal ni.

    ReplyDelete
  2. Salam ciklah, buat pengetahuan ciklah, pengganas2 suluk tu ramai yg ada ilmu kebal. sekai tembak atau dua kali tak jalan. badan penuh tangkal mcm batu petir bagai.

    pihak polis/ATM tgh cuba untuk tawarkan ilmu mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam...

      clah dh bgtau abg(bkn suami) clah mengenai hal ini..abg clah insp polis..abg nasihatkan clah hati2 ..5 kali peringatan..jgn smbarangan kutuk..(sayang gak abg aku ni..ingat dah lupa)..i love u abg...smoga Allah rahmati Abg dan kuarga..

      insyallah clah akan updatekan citenya..tapi bertapis la..nanti terasa pulak abg clah tu...

      Delete
    2. Takpa, tapislah ciklah, asalkan dpt baca saya puas hati. ni cerita sorg polis kat forum:



      tak ada lah cerita sekret sangat.. cuma tak tau lah mcm2 cerita mistik ada..

      kalau dengo dari kawan aku punya kawan punya adik punya saudara yang kerja ground sana, mmg susah nak caya.. tapi kalau dari personel ground yang petik picu senjata yang cerita, kita mmg telan liur juga lah..

      one attack to one gorup (kelihatan 10 sulu/ gorup) pasukan kita lepaskan almost 2k to 3k peluru.. tapi yang dapat 3 orang saja.. yang lain lari tak dapat kesan..

      kita pakai GPMG gun (nak tau apa GPMG gun, sila google).. dorang orang TUA sulu pakai senjata lama yang load peluru satu2.. (sekali tembak sekali tarik) time tembak tiba2 jah tentera tuh punya gun stuck.. time betulkan neh lah dia kena tembak kat pipi.. (rasanya target kepala.. tapi kena sipi.. ) tembakan sebelum neh ke arah orang tua tuh tak lut pun..

      mayat yang jumpa tuh yang muda2.. so yang tua2 tuh dapat lari..

      time malam2 lagi lah macam2 cerita ada.. tuh pasal KAGAT pun kena pangei..

      Delete
  3. Betulkah dalangnya dah kena tangkap?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha..kena tangkap apa..relaks je boleh senyum2...menyampah tgk..!

      Delete
  4. Klau nk ikutkn.Tentera kita lgi kebal coz ader Body Hmer.

    ReplyDelete