Follow by Email

Saturday, 6 April 2013

hantu raya kerja part time...hehe

akhir2 ni setiap hari dalam pukul 4-5.30 pagi clah akan dapat mendengar bunyi spt org cantas/tebang dahan pokok. sekejap bunyinya disini, malam esok kat sebelah lain pulak..tapi semua bunyi tu kedengaran di belakang rumah clah, iaitu dari pagar kawasan haji din.

clah tanya mak clah..
"ada tak mak dengar?" 
mak kata,
"tak da pun."
"mak ni..tidor mati"

kemarin mak clah bgtau, adik clah pun tertanya2 sapa yg rajin tebang2 pokok kat blkg umah ie umah hj din tu... 
ha..kan betul apa yg clah ckp..mak je yg tak sedau..hehe 

gerutu clah:
sapa ntah..rajin la pulok..pagi2 buta buat kerja. siang hari tak da masa nak buat kot?!

dah seminggu bunyi tu tetap ada..clah decide utk scan. 

tau apa yg clah dapati? hehe..
ingat lagi kisah hantu raya ganas yg dihantar ke bilik clah, supaya clah sakit pinggang/belakang?
aaa...hantu raya tu la yg dok buat kerja pepagi buta. 

bila clah tgk dia, clah tegur:
"sian.."(macam tune dialog rafi dlm cite p.ramlee, madu tiga)

dia dgn selambanya menjawab,
"dah mu pun tok sei pelihara aku"(dah engkau pun tak mahu pelihara aku).

clah gelak..sapa nak cari penyakit?






1 comment:

  1. Assalamualaikum..
    Saya nak minta no.tel Cik Clah

    ellymanaifos@gmail.com

    ReplyDelete