Follow by Email

Wednesday, 18 September 2013

lelakipun kena sihir pelalau?

biasanya bila sebut tentang sihir pelalau, org akan kaitkan dgn pompuan. namun pada hakikatnya, lelakipun ada yg kena sihir pelalau.

dua tahun lalu, sorg sedara clah(sblah arwah ayah), yg bekerja sbagai tukang cuci kontrak di deretan rumah kedai berdekatan gerai suratkhabar kwn clah, memberitahu kawan clah tu. dia risau, adik lelakinya selalu putus tunang. tatau kenapa. kawan clah cadangkan jumpa dan tanya clah. dia segan, katanya.

bila suatu hari, iaitu beberapa hari selepas itu, clah singgah ke gerai kawan clah, kwn clah pun apa lagi(hehe..ni pun sorang lagi mulut murai mcm clah jgk..kalu ada apa2 rahsia, kena bagi warning kat dia, JGN CITE..kalu tak, suatu hari, dia tanpa sengaja akan terlepas cakap! bahaya wo..!!).. pot pet..pot pet..bercerita. clah bg nombor telefon rumah. nanti bebila senang. mntak dia cal.

petang tu, clah cal mak kpd sedara clah tu(nombor telefon rumah mak dia mmg sentiasa dok dlm buku panduan telefon yg clah tulis siap2 utk mak buat rujukan. mak clah suka bergayut!hehe...

makcik selamah tak pernah kenal clah, namun wah bila bercakap, petah. banyak yg diberitahu ttg anak lelakinya yg masih belum kawin tu. clah berjanji utk melihat apa yg kena dan apa yg tak kena dgn anak bertuahnya ini(hehe)..

bersambung...

  

2 comments:

  1. Salam sya hendak minta dr Cik bley..bley bagi email anda.. Terima kasih

    Radzi - radz.khan11@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Salam..ciklah ustaz azizan dah meninggal.. :( . Al fatihah..

    ReplyDelete