Follow by Email

Friday, 26 July 2013

ai...imam selempang kuning buat hal lagi..3/11

kisah pertama..

minggu lepas lepas clah buat minyak urut utk kenalan clah, clah masukkan ke dalam botol, penuh sebotol. baki minyak urut masih ada dalam jug plastik. bebila bolehla tambah minyak atau bahan lain. clah tinggalkan aje kat tempat clah solat.

ni apa yg mak cite kat clah ...
petang tu, sebelom akak sulung clah sampai sekluarga utk buka puasa, mak ingat nak gali lubang. perut ikan dan sisiknya mak selalu kambus dalam tanah. boleh jadi baja pokok. mak pegang batang cangkul dgn dua belah tangan. pegang aje batang cangkul, mak terasa jarinya spt terkena duri..mak rasa heran. ada duri ke kat batang cangkul tu. mak buang ke tanah. mak terus ambik tanah. lumur ke tangan. kemudian mak basuh dan ambik minyak atar kasturi dan sapu ke jari jemari. kemudian mak teringat minyak urut yg clah buat. mak terus sapu ke jejarinya. mak kata kurang sikit rasa berduri2.

clah kuar bilik setengah jam kemudian. clah ambil myk kasturi hijau, sapu pada jari jemari mak..sambil baca "robbana aatina min ladun karohmah wahayyik lana min amrina rosyada" beberapa kali..kepala clah rasa seriau. clah bgtau mak:
"ermmm..mak kena minyak dagu"  
jari2 clah pun rasa spt berduri2..tapi cuma beberapa saat shj.

awal pagi esoknya, clah scan. 

clah nampak gambaran seorang lelaki muda dalam pagar kami berdiri berdekatan pagar. pegang mata cangkul, batang cangkul ditegakkan berdekatan pagar. kat luar pagar, berdiri imam selempang kuning sambil sapu sesuatu sambil baca mentera. (p/s..myk dagu ni lebih kuat kesannya, sb dibaca mentera).

oleh kerana dia dah tak dapat buat clah. aimnya sekarang adalah mak. dia mahu mak tak boleh buat satu kerjapun. biar tangan mak kebas. kawasan rumah kami akan berselerak dan kami akan pindah.


alhamdulillah mak sempat sapu myk urut yg clah buat. kalu tak, tangan mak akan kebas selamanya. namun clah kena sapu air zam2 yg clah dah bacakan Al-Kauthar utk mak sembuh sepenuhnya.


clah asyik lupa je..baru kemarin clah sapu air zam2 tersebut. sapukan pada jari mak satu-satu. sehingga clah "dengar" dah tiada lagi kesan myk dagu. 


beberapa minit kemudian, clah tanya mak. mak kata dah tak da rasa duri2 kat jarinya.



kisah kedua..

awal pagi tadi..clah buat solat tahajjud utk penyakit clah, sambil scan skali..segala tok2 sami siam dah tak da..tetiba clah nmpak benda hitam legam sebesar penumbuk lelaki(kalu penumbuk clah, kecik je..hehe) clah tanya(secara rohani):
"apa tu?" 
jawapan yg clah dengar:
"besi bak"
"utk apa", tanya clah lagi..
jawapan.."buat cara kasyaf"(clah disuruh melihat melalui kasyaf)

petang, selepas rehat dari solat zohor, clah buat secara kasyaf..
terdengar suara pertuturan antara dua lelaki, 

"kawe tok sei buat takot jadi gapo2"(saya dah tak mahu lakukan, takut kalu terjadi yg tak sepatutnya) kata lelaki pertama dgn telor siam yg merupakan tok sami wat siam di narathiwat.

"tak po la kalu demo tok sei buat gak, kawe buat"(tak mengapa, kalu awak tak mahu lakukan, biar saya yang buat) jawap lelaki kedua, yg clah dengar suaranya tak asing lagi(hehe..tok sami gak, tapi sami @ imam selempang kuning).mgkn waktu ini lah dia beli besi bak tu.

(menurut mak clah, besi bak digunakan dalam kuil siam utk buat penyembahan. semasa arwah wa(mak kpd mak clah kena sakit kudis akibat serpihan besi bak yg ditabur dalam telaga rumahnya), wa melarang sebut besi bak ni. dia pun tak beritahu apa yg dia kena sehinggalah dia tua baru rahsia dia kena sihir oleh lelaki yg minat padanya didedahkan kpd anak2nya. menurut mak jg, bekas kudis tu memakan isi kaki wa, menampakkan tulang kaki).  

clah:berapa belaan dia ada
jawapan:ratusan..
menantu dia lagi kuat, sb boleh baca mentera dlm bahasa siam. dia(pulak) ada byk bilangan belaan..
clah:bagaimana keadaan mak ngan pak dia dalam kubur?
jawapan:tiap hari mak dan pak dia berdoa agar dia mati cepat, mrk dah tak tahan terseksa setiap hari..

clah:kat mana dia letak besi bak tu..
jawapan:ditanah yg berdekatan air..
(kat mana..fikir clah).

apa yg clah perlu buat utk rawatan?
renjiskan air zam2 kauthar ke seluruh kawasan(tanah berumput).

beberapa hari clah tangguhkan utk merenjis air zam2. awal pagi seterusnya, clah lakukan solat tahajjud. sambil tu clah bertanya...

kat mana dia tanam?
kemudian clah nampak kat birai(tepi) telaga belakang rumah kami. clah tanya, kenapa dia tak letak dalam telaga?
jawapan:sb dia takut. dulu masa lepas dia letak sesuatu dalam air(air kencing) dia dah kena sesuatu yg teruk..

clah tanya:boleh tak clah maafkan dia?
jawapan:tak boleh. dia dah lawan Allah.
clah mntk dia terangkan maksudnya.
jawapan:dibelakang adik clah ada syeikh nazim(syeikh nazim ketua beliau, dlm tarikat naqsyabandi).di belakang clah ada para habib, para waliyullah, para malaikat, para anbiya' termasuk Rasulullah saw pun ada(itulah sebabnya).
clah:dia tak tahu ke ttg ni?
jawapan:orang samseng(dia tahupun, dia buat jugak).
clah:apa yg kena kat adik clah?
jawapan:sekat jodoh.
clah:?
jawapan:segala sakit yg clah alami, tak kan sembuh selamanya.

clah:bini dia mcmna?
jawapan:bini dia pun sama jahat.
clah:anak dia nak tanah kami nak buat apa?buat bangunan rumah kedai?
jawapan:bukan. tanah tu utk buat tempat pemujaan. tanah bersegi tak brp berkesan. tanah yg empat segi mantapkan ilmu. tgk aje wat siam. 

hari seterusnya clah buat lagi solat tahajjud. kali ini clah mintak sesuatu..
clah:ya Allah..aku maafkan semua yg terkena aku akibat dari sihir besi bak. batu tu berada dalam kawasan clah, iaitu dalam lingkungan cahaya, jadi, ia dah jadi di bawah pengawasan clah. oleh itu clah yg ada kekuasaan ke atasnya. bkn salah ia, manusialah yg jahat. jadi clah mohon:buangkan segala sihir(yg dikluarkan oleh batu tersebut). (clah tetap panggil batu, walaupun ia besi.)
kemudian clah nmpak jaringan sihir masih berselirat. 
"buangkan jaringan sihir tu juga ya Allah"
kemudian, clah nmpak batu tersebut menangis..semoga batu tu berada di syurga..mohon clah lagi.

esoknya, clah buat solat tahajjud lagi..
nak tahu bgm keadaan batu tersebut, samada masih kluarkan sihir..
jawapan: dah tiada sihir. batu tu tak putus2 bersyukur..

sbnarnya clah pun terasa perubahan pada diri clah. semua sakit clah dah tak ada rasa terover. dah kembali normal.

seterusnya lagi..
clah tanya samada clah dah tak perlu renjis...
jawapan:tak perlu.

awal pagi raya, clah mohon kepada Allah:
ya Allah Engkau terimalah doa kedua ibu bapa mail @ selimpang kuning.

kemudian clah scankan.
jawapannya:Allah dah terima doa clah.

clah:alhamdulillah..

kelmarin, dua kali imam selempang kuning tanya mak, bila nak jual rumah..(mmg tak reti base..(tak reti bahasa)) 

hari raya aid adha..bibik jiran blkg umah dtg bawa daging korban hampir sekilo. mak ambik ucap terimakasih. kmdian letak atas kerusi plastik dekat pintu. nanti clah tgk ada apa2 tak.
so..clah buat secara kasyaf.
alhamdulillah tak da apa2 yg diletak pada daging tersebut. clah kena renjiskan air zam2 slusuh munawwarah. namun kami dan sedara mara sebelah mak tak boleh makan, Allah tetap tak benarkan.  tapi kami boleh beri kpd kluarga sbelah arwah ayah.

lepas renjis, clah mntk mak cal dua pupu clah utk dtg ambik..


lagi2 situa ni buat hal..

3/11/13..tadi masa lepas clah solat zohor, mak cite kat clah..pagi ini dalam pukul 9, mak nak buka pintu pagar. mak pegang utk buang batu2 kecil yg mak letak kat ruang2 bawah. tetiba jejari mak rasa macam aritu..mcm pijar2. mak ambik air zam2 slusuh munawwarah buh tiga kali, buh myk atar kasturi.. berkurang sikit rasa pijar. mak mntk clah tolong tgk.

jap, clah buat cara kasyaf. 
yg buatnya mail.(menantunya tak buat. dia nak end result je. buat2 dia malas) lepas isya'. dia ambik bawa balik umah. baca mentera sambil puja2. sapu myk dagu. pas tu letak balik kat pintu pagar. sesapa aje yg pegang akan terkena. lama kelamaan org tersebut akan lumpuh kaki tangan(bila dah meresap keseluruh anggota). namun kalu clah yg pegang, tak kena pun. setan tu pulak yg akan lari bertempiaran..(hehe..ada saja la labu..)
utk matikan setan tu, renjiskan aje dgn air zam2 munawwarah. utk matikan rasa pijar pd tangan mak kena buh air zam2 slusuh munawwarah 7x. kalu mak buang batu kat atas rumah mail, dia dan kluarganya akan terkena. perniagaannya akan lumpuh.

hah..mak, itu yg diberitau. apa pilihan mak?
mak renjis je..pas tu mak buang batu tu.  
    
dua minggu lepas, masa kami sedang tunggu utk solat subuh, 
"pang"..
"bunyi gapo(apa kat) ddapur"..mak terkejut..mak g tgk..ada kepingan kayu empat segi 4cmx4cm..atas lantai dapur. clah agak potongan kayu tu dilempar melalui lubang tingkap bhagian atas yg tak berkaca(kacanya pecah bbrp bulan lepas).. mak mntk clah tgkkan samada ada sihir. lepas solat subuh, clah lihat secara kasyaf..alhamdulillah tak da apa2. 

dua hari lepas masa adik clah nak tutup pintu pagar, dia ternampak plastik berisi ayam yg mati di tepi pagar berdekatan pokok ubi kayu. mak apa lagi, bising mengalahkan ayam betina nak bertelur..hehe
"mak tgk la samada ada sihir ke tak."..clah beri cadangan. (mau mak?! hehe)

selepas scanning..clah bgtau, tak da apa2 pun. dia(imam selempang kuning cuma nak takut2kan clah je..macamla clah takut?hehe)
bila adik clah yg sorang lagi datang bertandang ke rumah, mak lagi sekali bercerita ttg ayam mati. adik buat acuh tak acuh.. clah gelak.. 
"nape buat muka macam tu?"tanya clah pada adik. 
"mak dah cite dah semalam"ujar adik clah. clah senyum..biasa la.. 



6 comments:

  1. Nak mintak tulun skit, bleh ke clah?

    ReplyDelete
  2. nak tanya cik lah antu besi berkrom ada tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu tak reti dan tak tahu, tak payah tunjukkan kebodohan..

      Delete
  3. cik lah cam ner rupa raja iblis? rase cam pernah tengok.

    ReplyDelete