Follow by Email

Wednesday, 25 April 2012

tabligh(1):Setan Tabligh....

Setan Tabligh adalah gelaran yg clah beri kpd setan yg menyesatkan orang2 yg mengikuti atau menyertai jemaah tabligh. Ia mempunyai kepala spt kepala sotong, dgn mata sebiji ditengahnya, dan juga ada lubang padanya. Mukanya spt muka serangga mempunyai sesungut dan mulutnya spt mulut serangga. kakinya banyak spt kaki serangga. dan ada kaki spt kaki sotong kurita. badannya disebelah atas spt serangga dan dibahagian bawah spt sotong. Ia boleh bergerak pada kedua2 bahagian badan, iaitu di belakang(atas) dan hadapan(bawah) bila ia terbalikkan badannya, kerana pada kedua2nya ada kaki yg banyak. Ia mempunyai tempat bersembunyi dari cengkerang berkulit spt kulit buaya dan bentuk spt bentuk sotong.

mrk belom sesat, tapi menuju kesesatan...ini hasil yg clah scan sebulan lepas...
selain dari itu..
MAULANA ILYAS PENIPU..MRK BELUM DIUJI..
MRK RASA DIRI MRK LEBIH MULIA...


sarang syaitan

alkisah sedara clah, clah namakan dia amin. clah tak tau pun dia telah join team tabligh..pertama sekali mak clah bgtau amin macam ada masalah. Dia mntk clah buat sesuatu utk tolong amin. jadi clah scan la. dalam scan tu clah nmpk gambaran macam kaabah(gambaran kaabah ialah hubungn individu dgn ALLAH). tapi terdapat satu mcm lubang besar gelap...clah heran, clah tanya, apa tu? jawapannya: itulah sarang syaitan...masyallah...lutut clah dah menggeletar...esoknya clah nasihatkan dia jaga solat subuh dan mntk dia bc zikir tertentu.

bbrp hari kemudian, clah scan sekali lagi..clah nmpk seekor syaitan dok relaks kat atas takhta...esoknya, clah nasihatkan amin utk lakukan solat tobat, solat tahajjud dan baca doa nabi Yunus 100x selama 7 hari. juga amalkan minum air musoffa za'faran habiskan sebotol(ari tu jg), buat tiap2 bulan.

kakak amin, kak Ma..sudah berkahwin 2 tahun tapi masih belum ada anak(tiada sihir yg terlibat, cuma ujian Allah shj). Clah scan kak Ma, mana tau kot ada gangguan(walaupun sebelum ni tiada)..tiga kali clah angkat takbir utk solat tobat je, clah tak dapat nak teruskan solat, sebab ada macam skrin kat depan. clah terdengar suara mntk clah buatkan solat tobat utk amin. clah dah tau kalu begini keadaannya, ertinya kes amin lagi berat dan ia bersangkut paut dgn kes kak ma.

selesai buat solat utk amin, clah teruskan utk buat solat kpd kak ma. mmg benar, segalanya smooth. tiada lagi halangan. dalam solat tu kak ma tidak dibenarkan balik ke rumah ayahnya(inilah asal gangguan tadi). clah kata, anak mesti nak balik sekali sekala. jawapannya: minum air zam2 sebaik sampai aje kat rumah sendiri 3 gelas, barulah gangguan itu tiada.

esoknya clah cal kak ma, tanya:ada tak kak ma balik ke rumah ayahnya(ayahnya mmg taksub dgn tabligh). ya benar, kata kak ma. bbrp ari lepas mmg dia balik utk berjumpa ayahnya sblum ayahnya kuar 40 ari. clah bgtau apa yg terjadi dan mntk dia buat apa yg sepatutnya.

malam tu clah cal adik kak ma, nora. clah critakan segala yg berlaku. nora gelak.
katanya: clah tak tau ke, abg amin tu mmg join team tabligh dan dia ke markaz di N9 masa cuti ari tu.
clah hanya dpt jawab: masyallah..sambil geleng kepala...


Menghijab hubungan dgn ALLAH 

seorg sedara pompuan clah, kak Yan, sepatutnya telah menjalani rawatan utk mandi selama bbrp hari utk melepaskan dirinya dari sihir. Oleh krn dia rasa susah utk mandi, dia telah tangguhkan. Bbrp hari kemudian mastura telah dijalankan di rumahnya. ramailah "muslimah" tabligh yg hadir. Bila mrk lihat kak yan, mrk tanya:,
kak yan ni ada masalah ke?
kak yan jawab ye.
Ada org yg tak suka kak yan buat sesuatu? tanya mrk lagi.
kak yan anggukkan kplanya.
kalu begitu, kami akan doakan kak yan secara beramai2, ujar mrk lagi.

jagi grup "muslimah" tabligh telah mengadakan solat hjt, bacaan yasin dan berdoa semoga kak yan diberi perlindungan dari kejahatan sihir org yg tak sukakannya.

Bila kak yan dtg ke rumah kami pd hujung minggu itu, dia telah critakan apa yg terjadi. Clah tak kisah lah, sb clah ingat ok la kot apa yg mrk buat(masa ni clah tak tau apa2 berkenaan "masalah" org2 tabligh). So mlm tu clah ckp ngn kak yan, clah akan scan utk tgk, mgkn masalah kak yan dah selesai, walaupun kak yan tak ikut rawatan yg clah syorkan.

mmg apa yg clah tgk dlm solat benar2 mengejutkan clah. ada gentian kaca yg melindungi kaabah..maksudnya apa yg "muslimah" tabligh lakukan telah melindungkan hubungan kak yan dgn Allah. gentian kaca tu adalah hijabnya. clah tak ceritakan hal ini kpd kak yan. kalu diceritakan pun, mau dia percaya?

Setahun selepas itu kak yan, suami dan anak pompuannya telah pergi mngerjakan umrah. Semasa di sana kak yan telah mengalami sakit perut yg teramatnya. sehinggakan dia hanya dapat bersolat di tempat penginapannya sahaja. ini diceritakan oleh anak pompuannya melalui perbualan telefon kpd salah seorg kakak beliau. Panggilan kecemasan dibuat dari Mekah, meminta agar mendoakan kak yan.

clah berasa heran, kenapa tak g aje depan kaabah, mohon terus pada ALLAH?

malam tu clah telah scan kak yan...clah nmpk kelompok manusia pompuan berpakaian hitam berada depan kaabah. clah tanya siapa mrk, jawapannya: itulah org2 tabligh. kumpulan pompuan tadi telah bergerak beramai2 berasak2 menolak kak yan hingga terperosok ke tepi dinding sebuah bilik. Disitu clah nmpk kak yan terbaring kesakitan. bbrp hari kemudian kak yan telah berangkat pulang bersama suami dan anaknya. air mukanya tidak cerah berseri sebagaimana org yg baru pulang dari tanah suci.


kesian mak...kena aura tabligh

suatu pagi mak clah ke rumah sedaranya seorg pengikut tabligh tegar yg baru balik dari keluar 40 hari. balik ke rumah bbrp jam kmudian mak kata letih...clah biarkan dia tidor...bagun dari tidor keadaannya mcm org yg tak terurus, muka warna terbakar, rambut mengerbang...
"knp mak?" sapa clah...
"tak tau la...rasa hanyut..kepala sakit..panas badan..." nmpak sangat mak susahati...
mak kan g ke rumah abg tu? tu la aura dia dah kena mak...tak pa la.. 
mak minum air zam2 3 cawan kecil tu bc Fatihah sekali, slwt 7kali dan alhamdulillah 7kali(semuanya 3 kali)..pas tu minum dan yg selebihnya mak sapu kat muka, kepala, tengkok dan dada mak...

selesai mium dan buat apa yg clah bgtau...bbrp miit kmdian,mak keluar dari bilik..
"ha..macamna mak?" tanya clah sambil senyum...
"ok ..sejuk sikit, kpla pun dah tak pening..."
alhamdulillah....

tabligh tegar....

bila seorang sedara clah yg jg merupakan seorg anggota tabligh tegar sakit...clah try scan..kot2 la ada apa2...
keputusan scan :
1....clah nmpak bangunan spt kaabah, bangunan empat segi hitam tanpa tulisan langsung namun ia berada dalam suasana gelap dan ada spt tumbuhan/pokok2 sebatang tinggi lurus(bkn lalang) hampir sama tinggi dgn bangunan tadi...spt pokok yg byk bulu..(apa nama pokoknya ntah)

hubungan org2 tabligh dgn Allah pula adalah spt.. :
2....clah nmpk bangunan tadi diisikan dibelakang lori tanpa penutup..dan dibawa ke mana2...

3.....kalu dia mati masuk dalam kategori sesat... (masyallah...nauzubillah)

bgm nak selamatkan sedara clah agar kembali kpd ALLAH? semua anak2nya mesti berdoa...agar Allah selamatkan bapa mrk...
apa yg sukar adalah almost all anak2 kpd sedara clah tu cintakan dunia, jadi mrk semua perlu bersihkan dulu rohani mrk sambil2 tu doakan(buat solat, zikir bc Qur'an dan doa) bapa mrk. clah disuruh beri mrk masa 6 bulan utk bersihkan rohani.. 


wang pinjaman dari org tabligh...


seorg sedara clah telah meminjam wang utk membaiki rumahnya dari seorang sedaranya yg jg ahli tabligh...apa yg clah scan di rumahnya..
satu setan jantan berada di ruang tamu dok berehat2..dan satu setan betina pakai tudung awning indon dan berbaju kurung labuh...berada di dapur juga mengambil bahagian memasak...


semasa scanning tu clah bertanya..kalu wang dah dibayar habis kpd ahli tabligh tersebut, apakah kesannya masih sama..
jawapannya: YA..


*ni pndpt clah kerana duit sitabligh yg digunakan...utk langsaikan hutang bank...
kalu lagu tu..apa yg harus dilakukan?


aura tabligh... 


 adik clah berkenalan dengan seorg lelaki, dia ni seorg usahawan, berilmu...tapi dia mmg ahli tabligh..
clah tak sedap hati..jadi clah scan...
aura tabligh silelaki ni dah cover adik clah(adik clah pengikut tarikat naqsyabandi..)
clah nasihatkan adik utk amalkan apa yg tok guru tarikat dia(Sheikh Nazim) bagi.. supaya aura tarikat naqsyabandi yg cover lelaki tabligh tu pulok...




/s...bgm utk selamatkan org2 tabligh? benarkah ada caranya? mrk kan sudah taksub? bersambung.....

No comments:

Post a Comment