Follow by Email

Monday, 19 November 2012

kata2 penghinaan dan 100 hari solat...

masa clah di form three dulu...ada seorg kawan clah, clah buh nama samaran dia sbagai rosli...sedang sedang diusik oleh kenkawan lain...krn masa tu dia baik gak la ngn clah..

kawan2: baiknya dgn clah...ke ada apa2?
rosli: bagi free pun aku tak nak...

walaupun rosli tak da apa2 ngn clah, tapi kata2 dia benar2 mengguris hati clah...bak kata org tua2..sampai ke tulang itam la...sampai hati dia hina clah sampai lagu sekali ..kejam betul!

berpuluh tahun lamanya ..kata2 itu mmg masih terngiang2 mcm baru semalam dia kuarkan...

semasa kawan lama clah(clah buh namanya nizam) cal ari tu..nizam ada citekan yg rosli dah meninggal dunia..dan dia meninggal krn arak...

bbrp hari lepas clah dok termenung...apakah ini balasan kerana penghinaan yg pernah dia lemparkan pada clah suatu ketika dulu? so..clah scan..

clah nmpak hubungan dia ngn Allah adalah:
kaabah menjadi kecil dok betul2 atas lubang mangkuk tandas... 

clah mohon kepada Allah andainya arwah ni masih boleh lagi diselamatkan ..clah mahu gunakan kata2 penghinaan dia dulu sbagai tukaran...

clah maafkan dia dan clah dikehendaki buat solat tobat dua rakaat dan solat tahajjud dua rakaat selama 100 hari...
clah kata..clah sedia melakukannya... 

mula2 buat solat tobat dan tahajjud mmg panas...tapi clah kuatkan semangat...kena ikhlas kalu kita benar2 nak tolong dia...

clah diberitahu Allah akan beri sesuatu pada clah selepas habis hari ke 100.. masyaa ALLAH...clah buat krn kesiankan dia...tapi clah dgr..biarlah Allah nak bagi..Allah kan Maha Kaya...(rasa sebak..sb clah buat sikit aje..tapi biasanya Allah beri berganda2..) 

hari kesepuloh...
clah tgk dalam solat tahajjud, kubur dah melebar lebih kurang satu kaki dari badannya, dan satu kaki dari kepala dan dari kaki...dan dari belah atas dalam 4 kaki...alhamdulillah..suasana pun tak gelap... (clah nmpk pergerakan dlm kubur tu)

clah dpt dengar kwn clah kata, dia menyesal.. 

clah redha...clah mohon Allah ampunkan dia dan beri rahmat kpdnya... 



 




1 comment: