Follow by Email

Tuesday, 27 November 2012

mimpi...

bila kita tidur..insyaa Allah kita bermimpi.. mimpi yg benar adalah dari Allah..

1. omputih...

sehari sebelum clah mimpikan Rasulullah saw..clah bermimpi seorg lelaki omputih berbadan besar..menahan clah..di tgh jalan..dia nak dengar clah baca ayat Qur'an...jadi clah pun bacalah surah Fatihah dan surah Al-Asr..

bila sedar..clah scan..
ramai omputih yg akan masuk Islam bila baca blog ni..(masya Allah)


2. diri sendiri dlm kubur

masa memula masuk U dulu..clah mimpi clah dibangunkan di alam barzakh..wah..takutnya hanya Allah sahaja yg tahu...clah nmpk diri clah pakai kain kapan..jadi clah tahu dan sedar sejauh mana keadaan clah ni.. 

sb itulah kita umat Islam diberi keistimewaan dgn solat sunat hadiah..bantulah mrk(arwah org2 Islam) dgn cara itu... semoga hilang segala ketakutan mrk..dan mohonlah jg yg lain2 utk mrk... 


3. alam barzakh 

clah mohon pada Allah utk melihat keadaan kubur orang2 yg mendapat balasan syurga dan balasan neraka... jadi..pada suatu malam.. permintaan clah itu diterima...

mula2 clah melihat taman hijau yg luas..tak tau brp hektar..rerumputnya spt permaidani....ada pokok besar.. dan ada burung..pokok lain, dgn burung lain pulak...setiap pokok berada pada satu padang yg luas...pokoknya cantik..burungpun cantik dgn pelbagai warna...cantik giler...mmg tak puas tgk.. 

kemudian clah melihat kubur yg sempit...(bbrp bulan lepas tu clah terlihat..dlm tv..kalu tak silap clah ada satu video klip lagu inggeris yg mana penyanyinya dok dlm satu ruang sempit macm kubur..mcm tu la..rasa sesak napas...) *tok leh nok kiot(tak boleh nak bergerak sikit pun kerana terlalu sempit) kata org klate...kalu nak tau..kita cuba dok bawah meja yg sempit...ha..mcm tu la rasanya...



4. ketika huru-hara sakratulmaut...

bersambung....



5. pemerintahan wahabi..

dua malam lepas clah bermimpi tujuh storey bangunan batu runtuh ditenggelami lautan dalam. dan ramai pak2 arab yg meninggal dlm runtuhan tersebut. air dari lautan melimpah naik. tiada siapa pun yg dapat lakukan apa2. mmg dahsyat la pemandangannya.. jadi clah scan apa ertinya..
pemerintahan wahabi akan berakhir.. 

6.mimpi kolah 
clah mimpi lihat arwah ayah sedang mandi di kolah kecil dalam bilik air yg terbuka. oleh kerana kolahnya kecil aje terpaksa tunggu giliran clah selepas itu. bila clah pandang di sebelah kanan clah ada satu kolah besar tapi berada di bilik lagi besar tapi kepunyaan TGNA. clah terdengar suara, "pergi mandi aje di kolah yg besar.." 

apa ertinya? 
tugas clah sbagai ahlul bayt(tugasan khas) perlu diwarwarkan. 


7.mimpi lipan bara

kawan clah cal suatu hari, katanya dia bermimpi lipan dara yg berwarna merah. apa ertinya?
bersambung

5 comments:

  1. clah...utk pengetahuan clah selepas dimasukan ke hospital dia disunti dgn ubat tido,selepas beberapa jam dia mula sedar dan buat2 cam org baru sedar dari mimpi yg terjadi sebelum semua dia xingat(berpura-pura) siap tanya mak biler balik dari mekah,sedang pada hari isnin mak gi jemput dia dulu kat umah makmentua dia,biler doktor check semua ok cam dah pulih ler,
    Pada hari dia bangun tido cam biasa tengok kete dia n siap minta kunci ckp nak gi umah kawan jap, rupanya dia larikan diri ..

    petang sudah jumpa dia ckp nak gi berzikir kat pantai,kete dia tinggal jauh dari tempat mak saya jumpe, semua ni cam berlakon semata2 aduh saya dan keluarga xtahu dah hendak buat camner..boleh ke clah tolong ..kami sekuarga ingin tahu apakah punca sebenar2nya

    ReplyDelete
  2. salam clah..blh bg no fon tak..ibu saya nak berckp boleh emailkan ke tariq_zaid_khalid@yahoo.com

    ReplyDelete
  3. salam kak clah boleh bg no fon atau alamat tak

    ReplyDelete
  4. send kat taukemas002@yahoo.com.my

    ReplyDelete