Friday 7 December 2012

ocd...sexual obsession acute...

anda boleh gugel ttg senarai ocd...

apa yg clah nak citekan ialah ttg seorang pesakit..yg mengalami ocd..sexual obsession acute...alkisah pesakit ini clah jumpa ketika clah naik teksi prebet sapunya...orangnya nmpak lurus, baik tapi ada sesuatu yang pelik...

pertengahan oktober 2010...clah mula baik dgn dia, kluarganya dan bekas isterinya dan kluarga bekas isterinya....niat clah hanyalah ingin tahu apa yg pelik ttg orang ni..misteri sungguh..!

clah dah scan dia beberapa kali. Namun yg clah nmpak ialah perkataan "obses" dan dinding merah berbata di depan. clah juga scan bekas isterinya, alhamdulillah ia cuma suatu yg senang aje, sebab gangguan ketika bersanding dan ada juga sakit kepala. Namun kedua2nya kena melalui proses mandi utk membersihkan rohani mereka supaya senang clah merawat meraka, walaupun dengan jarak jauh.

mandi:
untuk hari 1-3: 3 bj limau nipis dan 3 bj limau purut campur dengan air yasin..
utk hari 4-6: air musoffa za'faran dibahagi dua, separuh utk campuran air mandian 3 hari dan separuh lagi utk minum 3 hari..
hari ke7: air zam2 dibahagi dua, separuh utk minum dan separuh lagi campur dgn air biasa utk mandi.

bekas isterinya telah mulakan mandi pada 1/11..sedang kan lelaki tadi belum mandi lagi..aduh..terpaksa clah pujuk..kalu tak bagaimana nak merawat? sedangkan clah mengejar masa utk merawat pesakit santau(kawan kakak clah) pula..yg perlukan masa yg lama dan perhatian.

pada 3/11 lelaki itu dah stat mandi..dan malam tu clah scan dan nmpk penyakit sebenarnya iaitu ocd..sexual obsession yg acute..otak dia jg kering dibelah kiri bgian atas.

7 hari lamanya clah merawat..pagi petang dan malam buat solat tahajjud dan solat hajat..dan bacaan Qur'an..alhamdulillah akhirnya gambaran ocdnya telah hilang.. sakit dan perit tekak tak terkata..
begitu jg dgn bekas isterinya..sakit kepalanya pun telah hilang dan dia lebih tenang.  

bersambung...

No comments:

Post a Comment