Follow by Email

Thursday, 31 October 2013

kisah sedih di alam barzakh...seorang ulama' besar..

kisah 1

beliau seorang ulama' besar muhadditsun..tuan guru beliau mmg ramai.. dan beliau mmg terkenal. namun ada kisah sedih yg tiada seorangpun yg tahu. dalamasa hampir sepuluh tahun selepas kematiannya beliau menderita..

alkisah suatu hari clah ngn adik clah dok bersembang kat phone.. adik tgk tak ulama'tu..akak tok leh tgk wajah beliau.
adik clah: beliau tu ulama terkenal kak.
clah:tatau la..bila tgk je..macam ada sesuatu tak kena. nanti la akak scan.

spt biasa..awal pagi berikutnya mmg clah scan nak tau. namun apa yg clah nmpak adalah suasana kelabu spt jerebu peringkat bahaya..
clah tanya:beliau ni habib ke..beliau ni keturunan Rasulullah saw ke?
tanya beberapa kali, namun, tiada jawapan. yg clah nampk hanya suasana kelabu kehitaman.
kmdiannya clah dpt jawapan utk menyelesaikan segala persoalan2 tersebut.
"ada aura sesat pada beliau. seorg gurunya ialah maulana zakariyyah alkandahlawi.(seorang maulana besar tabligh)."

apa yg clah perlu buat ialah beri sedekah(dr wang clah sdri) rm10 kpd masjid(yg ni pun kena buat solat istikharah dulu, nak tahu masjid mana yg clah patut sedekahkan wang tersebut) dan selawat 1000 kali. nanti akan diberi jawapan kpd pertanyaan2 tersebut.

bbrp minggu berlalu..clah masih belum ada masa utk ke bandar. dah sebulan, clah mula rasa tak senang duduk. kesian kat arwah. by hook or by crook mesti kena g jugak. selesai sedekah, dan baliknya clah selesaikan part selawat pulok.
awal pagi esoknya, clah scan nak tahu, samada apa yg clah buat diterima Allah..Alhamdulillah..
kali ini clah nmpak cahayanya. dan clah diberitahu beliau mmg keturunan Rasulullah saw. namun kerana kesilapan menuntut ilmu dari ulama sesat(walaupun tak mengamalkannya, aura sesat tu tetap menyelubungi arwah. sb itulah juga beliau tidak dilantik sebagai habib. sebab itulah juga beliau menderita tidak dapat memasuki syurga selama hampir sepuluh tahun. namun, Allah masih memberi beliau pelepasan semasa sakratul maut. beliau jg diberitahu tentang kedatangan seorg habib perempuan yg akan membantu beliau kluar dari kemelut itu. cuma beliau terpaksa menunggu kedatangannya..

clah jg diberitahu tuan ulama mahu bertemu dgn clah. clah berjanji akan menunaikan hasrat arwah(dgn izin Allah jua).        

bersambung

16 comments:

  1. Salam Ciklah, nak tahu... jadi untuk manusia yg baik dan alim apabila mati dapat terus ke syurga dan tidak perlu menunggu di kubur sehingga hari kiamat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam..
      adik, adalah lebih baik adik baca kisah2 alam kubur.. dan bertanyakan tok2 guru yg lebih arif ttg rahsia ini.
      clah cuma citekan pengalaman clah melihat keadaan2 di sana secara rohani.

      Delete
    2. Insyallah nnt sy cr.. btw haritu sya bc artikel Maulana Sheikh Nazim selamatkan pelombong chile ada tulis "313 miracles peoples across east to west"..
      Ciklah salah sorang ke?.. hehe

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. komen clah kemarin Allah tak suka..
      jadi, clah beri apa yg harus dijawab..Allah memberi kebaikan kpd clah(yg ni clah tak boleh nafikan..komen clah tu seolah2 Allah tak beri). tapi ramai lagi orang2 yg lebih baik dari clah..

      Delete
    6. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Salamun a'laik , minta jasa baik , nak berkongsi sedikit maklumat , saya inginkan email Ciah, minta tolong email di darulikhtiar@gmail,com, jazakallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam..
      klateblackrose@gmail.com

      Delete
  3. Assalamualaikum..clah, cuba check email..sy ada email clah

    ReplyDelete
  4. Nak minta pandangan K.Clah tentang Habib Munzir alMusawwa.
    Pernah Habib Umar bin Hafiz datang ke Indonesia untuk mencari/mengambilpelajar untuk pengajian agama di Darul Mustaffa di Tarim,Yaman.Bilamana Habib Umar terlihat Habib Munzir(ketika itu baru umur Habib 21thn kluxsilap),Habib Umar berkata " Kamu Muhammad",.Jawab H.Munzir"Saya bukan Muhammad,saya Munzir".
    Malah Habib Umar mengulanginya sebanyak 3kali dan begitu juga jawapan sama dr Habib Munzir.Selepas itu,ketika di Yaman,Habib Umar membawa H.Munzir bilamana pergi menziarahi seorang gurunya,
    iaitu almarhum Sheikh Abdul Qodir alSeggaf,bilamana almarhum memandang H.Munzir,almarhum Sheikh berkata"Kamu Muhammad".Jawab H.Munzir" Saya bukan Muhammad,saya Munzir" .Malah juga kata2 itu turut diulangibeberapa kali oleh almarhum Sheikh dan jawapan sama tetap diberikan oleh H.Munzir.Kemudian almarhum Sheikhberkata pd H.Umar" Wahai Umar,sesungguhnya si dia(H.Munzir) ini sgt dicintai Nabi SAW".Pada pandangan K.Clah, mengapa H.Umar& almarhum Sheikh berkata2 demikian selepas pertama kali memandang wajah H.Munzir?.Pernah jumpa dlm website forum Indon,mereka mengatakan wajah H.Munzir ada iras dgn Nabi Muhammad SAW.Betulx K.Clah?(K.Clah selalu berjumpa dgn Nabi SAW kan).

    (Masa saya tulis ni,saya xtau Hb.Munzir telah meninggal dunia pd 15/9/2013 yg lalu,umur 40thn,dan alfatihah utk almarhum.Sebenarnya,sudah lama saya nak tanya soalan ni pd K.Clah,cuma ni jer baru tulis dan hantar.)

    Sesiapa yg nak tau cerita lbh panjang,sila google atas nama
    Habib Munzir.


    Blog peribadi almarhum Habib Munzir- majelisRasullullah.org
    (Tertarik setiap kali mukaddimahnya,cara beliau memuji Allah)

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum..
      clah akan habiskan kisah pertama bila clah ada masa. dan kisah habib munzir adalah kisah kedua..insyaa Allah.

      Delete
  5. Assalamualaikum...

    Maulana Zakariya...jangan sangka buruk...aura sesat...untuk pengetahuan dia juga mengamalkan tariqat yang bersanad...

    ReplyDelete
  6. waalaikumussalam..
    sapakah yg lebih tahu dan lebih kenal seseorg hamba itu? bukankah Allah Maha Mengetahui segala rahsia yg tersembunyi?

    adakah anda Nazriy lebih mengetahui dari Allah? jgn hanya membelanya berdasarkan sentimen dan emosi. ingatlah realiti terletak kpd Allah..

    syurga itu milik Allah neraka itu milik Allah! bkn milik kita. bkn milik anda Nazriy, bkn milik maulana Zakariyya.

    apa yg clah bgtau dlm blog, apa yg clah dibritahu samada secara scan solat istikharah atau secara kasyaf.

    jika benar apa yg anda dakwa, bknkah anda boleh "melihat" di mana maulana zakariya sekarang? lakukanlah solat hadiah..lihat di mana dia sekarang..

    ReplyDelete
  7. Btol ke clah SCAN tu..pendedahan ni boleh jadi Syaitan yg menhiaskan mane yg baik kpd buruk,dn buruk kpd baik.. Cara yg trbaik,kita husnu dzon kpd smua hamba2 Allah..klau btul,kita dpt pahala..klau salah pun kita selamat dr mnfitnahnya..Clah bkn staraf dgn Syekh Maulana Zakariyya..Ulama' Agung..

    ReplyDelete
  8. Btol ke clah SCAN tu..pendedahan ni boleh jadi Syaitan yg menhiaskan mane yg baik kpd buruk,dn buruk kpd baik.. Cara yg trbaik,kita husnu dzon kpd smua hamba2 Allah..klau btul,kita dpt pahala..klau salah pun kita selamat dr mnfitnahnya..Clah bkn staraf dgn Syekh Maulana Zakariyya..Ulama' Agung..

    ReplyDelete