Follow by Email

Saturday, 12 October 2013

pertemuan dgn ayahanda utk tugasan akan dtg..

dua minggu lepas, clah bercakap2 dgn adik ttg ayahanda. kisah bgm ayahanda memberi kalung kpd pelombong2 di chile...dan bgm mrk kmdiannya memeluk ugama Islam. tetiba clah tersenyum..dan terkeluar dari mulut clah,
"rindu la kat ayahanda..dah lama tak jumpa"(dlm hati ada taman..)


awal pagi tu, clah diberitahu ayahanda nak jumpa clah, malam esok....
clah akan dipanggil utk bersiap sedia..syeikh Nazim akan memberitahu jihad utk melawan org2 kafir..
clah tanya, apa yg clah perlu buat?jawapan:clah kena slawat 10K(sori ya..yg 1K-10K tu di hari2 biasa..) 

1/9/13..
awal pagi keesokan harinya, clah selesaikan solat2 lain awal lagi..clah cuma dpt slwat sebanyak 8 500 shj. spt biasa, *clah aim nak jumpa ayahanda pukul 4.30pagi.
mengah la pulak..takut lewat, nanti takut ayahanda marah mcm aritu. aduh..nak ikat kain satu hal, susah pulak. clah tak brp sihat pulak pagi ni. rasa tak selesa..

knp rasa tak selesa?
iblis assign satu gerombolan askar2nya serang clah secara rohani(sbnarnya ayahanda tahu hal ini, sb tu beliau tak marah clah. iblis tak mahu clah lakukan solat langsung!)..clah lakukan solat utk pisahkan rohani yg diserang..mohon Allah binasakan gerombolan setan2 tu..(mampus ko setan)..
walaupun bgtu, perut masih rasa sebu. tgk jam dah pukul 4.31 pagi...alamak! lewat 1 minit..berdebar hati ni..dup dap..dup dap..

cepat2 clah angkat takbir..(utk solat tahajjud..alhamdulillah..dapat terus..g ke tempat ayahanda..**slwat adalah utk meringankan dan membersihkan rohani. kalu tak cukup selawatnya, dan ada yg tak brp bersih, clah hanya akan dpt dgr ayahanda, tapi tak dpt tgk. namun ayahanda dpt tgk clah).

memula sampai, clah nampak suatu tempat yg bertutup dgn tirai kuning air.. heran gak la..apa dia tempat ni..(tapi clah teruskan bacaan)..kmdian clah nmpak ayahanda..sedang duduk di depan clah terus beri salam(mengah lom habis lagi) dari jauh lagi..

"Assalamualaikum ayahanda!!"

..ayahanda tergelak nampak giginya, bila nampak clah kalut. kmdian clah pandang sebelah kanan clah, clah nampak ramai habib yg hadir..penuh tempat duduk. semuanya lelaki berjubah putih. alamak..kat mana clah nak duduk? demi melihat clah je, ayahanda terus bangun dapatkan clah..

ayahanda ckp, Allah muliakan clah, jadi, ayahandapun kena muliakan clah..(masa ni clah rasa nak nagis..bkn clah manja..tapi..) lalu ayahanda bawa clah ke tempat yg bertabir kuning air tadi. tabirnya telah diselak ke tepi(memisahkan clah dari para habib lain. clah nmpak tempat duduk dua seat dari kain baldu berwarna merah dan tempat pemegangnya dari warna keemasan(mmg cantik la).

ada pesanan yg ayahanda sampaikan...
1.bersedia dgn jiwa raga
2. jgn tinggal sunnah/hadis kalu takut tak sohih, refer kpd ulama' berkaitan.
3. Qur'an jangan jadikan patung bernyawa.
4.beritau kpd semua muslimin(kluarga etc)
5.setiap org perlu ada tafsir Fi Zilalil Qur'an oleh syed Qutb


clah tanya:jihad dgn org kafir kat mana?
jawapan:sebulan lagi akan diberitahu.
clah mnta diri dan beri salam. clah dengar ayahanda jawab salam.


masa dirakaat kedua, selesai pertemuan dgn ayahanda, clah tanya mana yg perempuan. jawapan:semua pompuan sibuk dgn urusan kluarga.

p/s..apa yg clah maksudkan ialah:adakah dr kalangan habib pompuan?
jawapan tersebut bermaksud:tiada habib perempuan, selain clah..krn pompuan2 lebih sibuk menguruskan hal kluarga masing2..
patutla setiap kali berjihad atau pertemuan, tiada habib dr kalangan pompuan yg clah jumpa..hurmmm.. 



p/s..
*mlm tadi(16/10/13) masa clah menaip ni..clah kena serangan dr dengki sipendengki..rasanya mcm keadaan kita kena dehidrasi(org kelantan panggil "ghunyuk ghittik"..keadaan keletihan yg amat sgt terasa diri tidak bertenaga langsung..keadaan ini, kita akan rasakan di masa kita dlm keadaan lapar yg amat sangat..atau bilamana kita membuat kerja teruk tanpa rehat...alamak, sesi belajar bahasa kelantan la puloks ..hehe)..clah berhenti menaip dan pejam mata utk lima minit sambil baca apa yg perlu. alhamdulillah, lepas tu ok..

awal pagi sblom ni(15/10/13) semasa clah scan apa yg tak kena .. clah nampak tompok2 warna merah sebelah atas tepi spt awan merah satu garis panjang, dan satu yg atas pendik je..dkt kaabah(hubungan clah dgn Allah). clah tanya apa tu?jawapannya:itulah dengki(org yg dengki ngn clah)..(tak payah la nak dengki, clah ni bkn ada apa2 pun).

**rahsia knp habib galakan selawat..satu lagi kebersihan perlu dijaga(ada org tak suka mandi bersabun, jgn begitu ya..daki tak ilang, tu yg badan kotor.. susah nak nampak dan percaya hal2 rohani)
dan gosok gigi jg pastikan pakaian, telekung, sejadah bersih dari najis.

ini petua clah kalu nak doa diperkenankan(pakaian sebelah dlmnya clah pakai yg koyak atau yg buruk. telekung dan kainnya yg plain je..tak perlu bermegah2 dgn telekung yg bercorak2 dan warna cantik. sejadah clah adalah dari kain tudung bkn sejadah yg berbulu..hinakan diri kita depan Allah(pakaian sebegini adalah spt kita mengakui kehinaan kita, aku ni hambaMu yg hina ya Robbi..jadi, tolonglah aku)

sori ye..rohani berat..ni kes lain..

17/10/13..ayahanda menanti clah tuliskan ini semua dlm blog clah sblom pertemuan lagi sekali utk tugasan ini..

membantu orang2 di alam barzakh
selain dari tugas di atas yg menanti, ada lagi tugas lain, begini kisahnya..
clah dipanggil utk diberitahu ttg tugas menyelamatkan orang2 di alam barzakh..(dlm solat la)
soalan:bagaimana..sanggup ke..takda bayaran pun..
clah:kalu utk Allah dan Rasul insyaa Allah..

bbrp minggu lepas tu..masa tu clah dah lupa ttg org2 di alam barzakh..masa clah buat solat tahajjud(utk Allah)..clah nampak kubur kluar dari kaabah banyak sangat..alamak..clah dah kalut. ada berkaitan dgn dosa clah ke? selesai solat tahajjud, clah buat solat istikharah..clah diingatkan sekali lagi ttg tugas membantu org2 di alam barzakh..


membantu ayahanda berdakwah
suatu masa di dlm solat clah dibritahu pangkat clah telah dinaikkan..dan skrg clah jadi org kanan ayahanda. tugas clah adalah utk berdakwah..
clah:boleh ke? clah ni bknnya reti pun..

komen clah
Allah Yg Maha Mengetahui segalanya...semoga Allah menyelamatkan kita dari tipu daya iblis dan konco2nya..tugas bkn utk dibanggakan, tapi utk disempurnakan.. 

 

4 comments:

  1. saya tak suka mandi bersabun ciklah nanti gatal, hanya sabun yang betul2 sesuai je..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. salam ciklah, mai check saya ni masalah apa ?

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum. . clah. Please reply my message. in shaa Allah

    ReplyDelete