Follow by Email

Thursday, 28 June 2012

Fitnah kepada Saidina Abu Bakar AsSiddiq? dan..30 hari proses pembersihan.....

Siapakah yg sampai hati memfitnah sahabat Rasulullah SAW yg telah ALLAH janjikan syurga? MahaSuci ALLAH yg Mengetahui segalanya...

1.Oleh Wahabi..

dalam bulan april tahun ini..clah terbaca satu post kat wall fb clah..ttg satu "hadis"...

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa, satu ketika seorang lelaki mencerca Sayyidina Abu Bakar r.a sedang Nabi SAW duduk di hadapannya. Orang itu terus mencacinya sedangkan Sayyidina Abu Bakar r.a dan Nabi SAW terus bersabar mendengarnya. Lantas Nabi SAW tersenyum . Apabila orang itu mencacinya dengan keterlaluan, lantas Abu Bakar r.a menjawab cacian itu. Mendengarkan akan jawapan itu Nabi SAW begitu marah, lalu meninggalkannya. Abu Bakar r.a menyusul Nabi SAW di belakang dan berkata, "Ya Rasulullah SAW, apabila orang itu terus mencaciku engkau masih tetap duduk dan apabila aku menjawabnya, tuan nampak marah dan bangun."

Nabi SAW menjawab, "Semasa kamu diam dan bersabar mendengarnya, seorang malaikat bersama denganmu yang mana sedang menjawab caci maki orang itu bagi pihak kamu, tetapi apabila kamu menjawab semula, malaikat itu meninggalkanmu dan syaitan telah datang dia antara kamu, dan aku tidak mahu duduk bersama dengan syaitan, oleh kerana itu aku meninggalkan kamu." hadis riwayat Ahmad.

Bila terbaca ini clah rasa pelik..sb biasanya Sayyidina Abu Bakar seorang yg penyabar..

malam tu clah bangun utk solat dan lupa langsung ttg hadis tadi...
selepas buat solat tobat dan solat tahajjud, clah mula melakukan solat istikharah..(utk muhasabah diri secara lebih terperinci..maklumla kalu pikir aje..clah mgkn terlepas pandang akan kesalahan yg clah buat samada perbuatan atau perkataan dll..selalu macam ni la...tu yg dah tau tu...huhu..)

semasa solat istikharah inilah clah terdengar suara..
"tolong sahabat Rasulullah(SAW)"
tau la clah ni mmg ngok.. hehe..
aa..macamna nak tolong..clah ni byk dosa ..sahabat mana yang clah kena tolong..

clah nmpak .. tulisan..
ABU BAKAR... ...WAHABI..

lepas solat clah termenung..teringat balik "hadis" tadi..pagi tu..clah terus online..check "hadis" yang clah baca..dan try gugel..kot2 ada yg lain..clah tgk semua versi adalah sama..aduh...cmna nak tolong ni..clah ni bkn pakar hadis..belajar kat U utk subjek hadis pun bkn buat pengkhususan..dalam perut tu rasa mcm(time nak peksa la..ayo...rasa panas sejuk..terketar2..)
ya Allah tolong..clah dah x tau bagaimana nak buat..rasa macam nak nangis...mmg tak boleh putus asa..mesti ada jalan..clah pujuk hati clah...(lupa pulak nak nyanyi lagu Maher Zain hehe..)

dalam dok tercari2 tu..clah teringat ttg forum cari bab ugama...wah..berdebar hanya Allah sahaja yg tahu..
mforum4.cari.com.my/viewthread.php?action=printable&tid=249998

Rasulullah SAW sedang duduk bersama Sayyidina Abu Bakar asSiddiq. Datang seorang lelaki lalu memarahi dan mencaci hamun Sayyidina Abu Bakar. Sahabat mulia itu diam sahaja, tenang mendengar tohmah dan seranah yang dihamburkan kepadanya.Melihatkan Sayyidina Abu Bakar tidak bertindak apa2, lelaki itu menjadi semakin berang.

Suaranya semakin lantang mengherdik dan menengking Sayyidina Abu Bakar. Namun, caci dan makian itu tidak juga menyebabkan Sayyidina Abu Bakar marah, apa lagi bertindakbalas. Beliau duduk diam sahaja di samping Rasulullah SAW. Dibiarkan lelaki yang tidak dikenali itu terus galak dengan perangai bodohnya.
Barangkali berasa malu kerana gagal membuatkan Sayyidina Abu Bakar bertindak sesuatu, lelaki itu mencaci sekali lagi. Kali ini dengan lebih hebat dan lebih keras. Dituduh, dikeji dan difitnah dengan pelbagai tuduhan serta bahasa yang sungguh kesat, sehingga sahabat mulia itu berasa maruahnya tercabar.

Akhirnya perlahan2, Sayyidina Abu Bakar bingkas. Melihat Sayyidina Abu Bakar bangun, Rasulullah SAW yang sedari tadi tenang pun ikut bangun. Spontan menarik perhatian Sayyidina Abu Bakar lalu beliau pun bertanya, "Wahai Rasulullah SAW, adakah kau juga mahu membelaku?"

"Tidak", jawab Rasulullah SAW sepatah. "Waktu engkau berdiam diri tadi, malaikat berdiri di sampingmu untuk menafikan kata2 lelaki itu. Tetapi apabila engkau bangkit untuk menjawab caciannya, malaikatpun beredar meninggalkanmu. Sekarang yang datang adalah syaitan."          

dah jumpa yg ni..clah tepekkan linknya kat wall fb clah..
sila baca dgn teliti perbezaannya..


p/s...sedara clah yg postkan "hadis" tu cukup marah ngn wahabi yg telah menyelewengkan hadis yg sebenar...


2. Oleh Maulana Ilyas Tabligh...

Suatu hari..akhir bulan Jun, adik clah bagtau,"tau tak kak..maulana Ilyas tu..dia dakwa dia dari keturunan Sayyidina Abu Bakar asSiddiq...pemerintah India masa tu kan dari keturunan Sayyidina Abu Bakar .."

clah mmg rasa cuak...
"ye ke? ermmm...nanti akak scan.." 

awal pagi tu selepas solat tobat dan solat tahajjud..dan merawat yg lain..seperti biasa..clah ambil masa bbrp minit utk lakukan solat istikharah..utk scan samada benar dakwaan maulana ilyas tabligh ni...
apa yg clah dapat ialah..pemerintah India waktu itu mmg benar dari keturunan Sayyidina Abu Bakar as Siddiq..namun maulana Ilyas ..mmg penipu...

untuk pembersihan nama Sayyidina Abu Bakar r.a dari dakwaan tak berasas penipu ini..
clah kena lakukan...
solat tahajjud dua rakaat selama 30 hari..dan diikuti bacaan doa orang yg teraniaya 10 kali selepas solat subuh dan slawat fath 10 kali selepas solat maghrib jg utk 30 hari... clah mulakan pada 27/6 dan berakhir pada 12/8...(setelah ditolak dgn keuzuran dll)..alhamdulillah selesai...


 







 










        


1 comment: