Follow by Email

Sunday, 11 August 2013

hello kawan lama..makhluk apa tuh?

sudah setahun clah berulang alik ke tempat kerja kawan clah atas urusan peribadi. setiap kali kali clah tgk kawan clah, clah rasa ada sesuatu yg tak kena. kawan ni clah kenal masa kami sekelas kat skolah menengah,  dalam lebih kurang tiga minggu. kemudian clah ditukarkan ke kelas lain. mmg tak best la..dah elok2 ngam..jadi terasing kat kelas sendiri. clah pula dok sensorang. orang lain ada couple(lelaki dok sama lelaki, pompuan dok sama pompuan). jadi clah cakap sensorang la..(huhu..sian kan?). tiap kali jumpa kwn2 dari kelas lama, rasa mcm balik kampung. nasib baik bila naik tingkatan lima, kelas dah bertukar. ada la kawan.

dua minggu lebih sebelum raya, clah berjanji utk berjumpa dgn kawan clah. kami berjumpa kat kedai makan waktu makan tghari(puasa..mana makan..borak je la). seronok la borak, tak da org lain selain kami. clah dah scan dia sekali lalu. clah tanya ada apa2 tak dia rasa tak kena pada dirinya. dia jawap tak da..lelama borak, clah tgk matanya semakin mengecil, kerlipanpun semakin kerap. semasa naik teksi utk ke pejabat tempat kj kawan clah tadi, perut clah terasa sebu. tak selesanya..hanya Allah sahaja yg tahu. setelah ambil maklumat yg clah rasakan berguna utk clah scan beliau sekali lagi(secara thoroughly), clah berjanji utk berjumpanya semula.

seminggu kemudian, clah jumpa semula kawan clah. kali ini sebelum berangkat, clah sapu myk urut yg clah buat sebanyak dua kali. alhamdulillah, rasa sebu dah tiada sepanjang perjalanan dan juga semasa dan setelah menemui beliau. clah beritahu apa yg clah nampak. ada seorg lelaki minat kat kwn clah(masa dia muda2 dulu la..) tataula samada kwn clah minat kat lelaki tu. namun mak lelaki tersebut tak sukakan kwn clah(jadi menantunya). kluarga pompuan tua ni kluarga yg boleh dikatakan agak berada.oleh keran pompuan tersebut dok satu kampung dgn kawan clah, dia adalah salah seorg jemputan yg hadir semasa kwn clah kwin. walaupun kwn clah dah kwin, namun mgkn anaknya masih sukakan kwn clah tu. tu pasal dia biarkan aje makhluk tu menghuni rahim kwn clah. lelama, kesan atau akibat dari ini ialah, kwn clah akan mengalami barah usus. clah jg bawa barang2 utk rawatannya.

masa pertama kali scan clah nmpak kelibat pontianak..jadi clah tanya apa benda tuh..pontianak- hantu raya. clah tak paham. tu yg kena buat lagi sekali. pontianak ke..hantu raya? kali kedua scan clah hanya tanyakan apa rawatan yg sesuai. air zam2 kauthar segelas utk diminum dgn makan tujuh biji kurma ajwa yg jg siap di baca alkauthar semasa azan maghrib . oleh kerana clah cuma ada tiga biji kurma ajwa yg siap dibaca alkautahr dan empat biji yg belum dibaca, jadi apa yg harus clah buat?jawapan:utk setengah gelas pertama, air zam2 tersebut diminum dgn memakan 3 biji kurma ajwa yg sudah dibaca alkauthar. kemudian rendamkan empat biji kurma ajwa (semasa azan maghrib) yg belum dibaca ke dalam setrengah gelas kedua air zam2 utk dimakan semasa azan isya'. dan dia jg perlu mencium dan bubuh myk atar kasturi merah utk menyembuhkan liang2 yg terbuka akibat sihir tersebut.

itulah yg clah terangkan dan tulis kpada kawan clah. clah tak tahu apa yg dia buat. bila clah tanya esoknya, dia kata dia blom makan habis lagi. terkejut bkn kepalangla clah. habisla kali ni. clah akan kena teruk utk cover kesilapan kawan clah.(mmg itulah yg berlaku!!). clah beritahu dia, clah kena buat solat tiga hari. mgkn dia ingat dia kena mkn utk tiga hari..sbnarnya, clah kena buat solat tiga hari selepas selesai dia makan dan minum.  

malam terakhir masa clah buat solat, clah nmpak makhluk tu..rupanya pelik..berwajah hantu raya, namun yg lain adalah pontianak. taktau jantinanya samada jantan atau betina, sb agresif benar. dia gelak giler2 kat clah. terbang sana sini..clah nmpak seseorg g jumpa tok sami siam, tok sami bawa ke kampung terpencil masuk ke kawasan kubur..clah agak, dari sinila makhluk tu diambil. 

setelah berhempas pulas, akhirnya alhamdulillah dapat juga clah binasakan makhluk pelik tersebut dgn pertolongan Allah. 
dua hari clah demam.... 

No comments:

Post a Comment