Follow by Email

Friday, 30 August 2013

penyakit ain

dua bulan lepas, masa clah singgah kat gerai suratkhabar kawan clah, clah tgk ada seorang pompuan disebelahnya. sambil tgk keta lalu(clah sedang tunggu teksi sbnarnya), clah jeling kat pompuan tersebut.
"clah, ni dia ni nak mntk tolong tgk, dia kata dia sakit jiwa. dia dok kat lorong dalam sana."
kmdian kawan clah pandang pompuan disebelahnya, "bui(beri)la ko dio. awak tulis nama no telefon, alamat". menurut kawan clah, kawan dia ni, mmg cantik, dan ramai lelaki yg sukakannya, tapi entah kenapa, dia tak mahu kawin.
tu la..dari tadi clah tgk..cantik jgk pompuan tu, kulit cerah, tinggi lampai. tapi macam ada sesuatu yg tak kena.
"tak pa la..nanti bebila senang, saya bagitau, insyaa Allah", clah ambik kertas yg tertulis namanya dan lipat simpan dlm handbag.

awal pagi esoknya, clah scan tgk. dia kena penyakit ain. tapi bkn sekali, TIGA KALI AIN..

apa dia penyakit ain?
gugel je..

kes kawan kpd kawan clah ni contoh penyakit ain yg takjub..
cara rawatan:
makan 7 biji kurma ajwa selama 3 hari, 
minum air zam2 al-kauthar(yg clah dah bacakan surah alkauthar 1000x, dan bacakan jg surah maryam 3x). masa tak kisah.

mandi:
1 air kolah masjid campurkan daun bidara 7 atau 10 helai campurkan sedikit air zam2 al-kauthar. mandi selama 3 hari.
 

satu lagi kes clah rasa penyakit ain jg, tapi yg melibatkan marah. yg ni terkena anak sedara clah, atiqah..
atiqah masa tu berumur setahun lebih, mmg minum susu je. dia tak boleh makan makanan lain. jika makan aje, akan muntah teruk. kesian dia. mmg kerjanya asyik menangis sebab kelaparan. di wajahnya kesedihan. badannya kurus macam baby beberapa bulan. 


bersambung

5 comments:

  1. bahaya woo..pasal tu jgn letak pic2 kita kat laman2 sosial tu..FB dan sebagainyer..takot tekena penyakit ain ni la kan Clah

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum.. Saya ada email Cik.. Utk mohon bantuan.. Harap Cik boleh check.. Jazakillah..

    ReplyDelete
  3. Yang selalu terkena penyakit ni orang cantik dan cun. Bilamana orang yg memandang terpesona memuji-muji tapi tak dipulangkan pujian2an tu kpd Allah terkenala penyakit ni. Pernah berlaku dikalangan sahabat nabi dahulu. Memang bahaya kalau gambar2 wajah cun melecun jadi tatapan umum di fb...

    ReplyDelete
  4. boleh dapatkan no telefon clah. email pada saya apples.hijau@gmail.com. Terima kasih. Saya tunggu

    ReplyDelete
  5. Salam Clah,

    Saya ada masalah penyakit ain boleh saya berubat dgn Clah sebab dah banyak pengamal perubatan Islam yg saya cuba tp masih tak pulih. Boleh saya dapatkan phone no @ email Clah, sila email kat saya mghadad@yahoo.com

    thanks

    ghadad

    ReplyDelete