Follow by Email

Friday, 28 June 2013

hah apa.. clah digigit pontianak?!

Akhir tahun lepas clah dapat nombor telefon seorg kawan lama. Kami mmg dah lama terputus hubungan. Dah berpuluh tahun.

hati dah dup dap..dup dap..maklum la lama tak dengar khabar berita. clah nak cal la dia hari ni. Petang tu, dalam pukul 6.30, clah cal dia.

"hello..assalamualaikum..", clah mulakan dgn salam. seronok ni.
"waalaikumussalam", jawab kawan clah.

tetiba je clah rasa ibu jari kaki kiri clah digigit sesuatu.

adui la..apa bnda pulak gigit kaki aku..kata clah dalam hati.
sambil clah mengadui2, clah dengar suara kawan clah dok gelak2 ditalian. terhencut2 kaki clah. sambil tangan kiri pegang ibu jari kaki kiri. tgn kanan pegang handphone. clah sangka kena gigit lipan atau kala jengking. maklum la sembang kat dapur. belakang bahagian dapur tu banyak pokok2. jadi apa2 je boleh masuk ke rumah.

"saya "lihat" awak memendam kesakitan seorang diri," kata kawan clah.
kata clah dlm hati,
ya la..apa tak nya..aku kena gigit ni..tatau apa bnda yg gigit aku..
selesai sembang lima belas minit kemudian, sakitnya belum hilang lagi.


mlm tu clah scan apa yg clah kena.
jawapannya, clah kena gigit pontianak!
alamak..pontianak? dari mana pulak datangnya?*sapa tuannya?*

rawatan:clah disuruh bubuh keseluruhan ibu jari dgn myk atar kasturi hitam. tekupkan ibu jari kaki tersebut dgn tapak tangan dan jari2 sambil baca doa nabi Yunus as sampai sakitnya hilang.
alhamdulillah..sepuluh minit lepas tu sakit hilang.

**p/s..soalan2 yg belum berjawab..nanti la bebila senang, clah scan utk tau.insyaa Allah.
  

2 comments:

  1. Blog cik lah sema citer antu.. x der ke citer lain cik lah.. citer sains dan teknologi ke sejarah ke,

    ReplyDelete
  2. nak citer sains o teknologi o sejarah..ada baiknyer surf trus blog berkenaan..bukan kat sini huhuhu...peace

    ReplyDelete